kat vergiftigd

26-09-2011 12:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
Zoals ik al zei: in mijn buurtje speelt dit probleem blijkbaar niet, want ik hoor er nooit iemand over (en ze kunnen best zeuren ).
"Mijn moeder is zwaar allergisch voor katten" Dit lees ik vaker hier, dus zomaar een vraagje omdat ik benieuwd ben: als je allergisch bent, heb je dan ook last hiervan doordat er een dier door je tuin loopt?

Wat betreft 'gewoon' last hebben van katten in je tuin of poep op je stoep van een hond uit je buurt: dat is misschien niet fijn, maar dat reken je dan het baasje aan, niet het dier zelf. Daar komt nog bij dat ik ook heel vaak last heb van kinderen van anderen (heb er zelf geen). Ik vind in mijn tuin pakjes Wicky, Liga, etc. etc. En er zijn ook regelmatig kinderen in mijn voortuin te vinden, omdat ze op een plant een lieveheersbeestje zien zitten bijvoorbeeld.

Het zijn niet míjn kinderen, die van een ander. Moeten die ouders hun kinderen dan maar binnenhouden? Want ze zadelen immers mij op met hún kroost en hun troep. Dat kan ook asociaal genoemd worden.

Maar we leven nu eenmaal in een samenleving waarin alles en iedereen náást elkaar kan leven. Ieder probeert er het beste van te maken (ik ga van het goede uit). Er zijn nu eenmaal kinderen, maar er zijn nu eenmal ook honden, katten en rondvliegende beestjes.
Dus je zeurt als je er wat van zegt?

Als een kat op je bed gaat liggen pitten dan kun je daar een lelijke astma aanval van krijgen.

Laat toch die vergelijking met kinderen eens los. Zo krom.
Ik weet niet of dat bij elke allergie zo is, bij mijn moeder helaas wel.

Die katten lopen ook langs het tuinmeubilair te schurken, of komen plots erg dichtbij.

Maar zij is wel extreem allergisch dus dat zal niet voor iedereen gelden.

TO's buren hadden duidelijk ook last van allergie, en dat meerdere keren aangegeven. Ik snap gewoon oprecht niet dat je daar dan niks mee doet.

Als iemand kwam klagen over mijn dier zou ik me kapot schamen...
Ik ben benieuwd of Hertog nog terugkomt hier.
Ik pak liever een leeg pakje Wicky of een liga-papiertje, dan een ingegraven kattendrol..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:molly74 schreef op 26 september 2011 @ 20:06:

"Mijn moeder is zwaar allergisch voor katten" Dit lees ik vaker hier, dus zomaar een vraagje omdat ik benieuwd ben: als je allergisch bent, heb je dan ook last hiervan doordat er een dier door je tuin loopt?

]. Daar komt nog bij dat ik ook heel vaak last heb van kinderen van anderen (heb er zelf geen). Ik vind in mijn tuin pakjes Wicky, Liga, etc. etc. En er zijn ook regelmatig kinderen in mijn voortuin te vinden, omdat ze op een plant een lieveheersbeestje zien zitten bijvoorbeeld.

s.

Ik heb ook familie die zwaar allergies is voor katten, je kan je kat weg doen maar dan nog krijgt ze een zwaar asthmatische aanval. Of het ook zo is dat ze er buiten last van heeft weet ik niet, maar lijkt me logisch dat je ze dan niet in je huis wil hebben.

Wat kinderen betreft heb ik er zeker op gelet dat andere daar geen last van hadden. Dat ze niet in openbare ruimtes rennen, niet te vroeg lawaai maakte en zeker geen troep in andermans tuintjes gooide of er in kwamen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
natuurlijk heb je als allergisch persoon geen last van katten in de tuin. Kittens zoeken echter contact en kunnen gewoon naar binnen lopen als er een deur of raam openstaat
edit dubbel
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
TO ik vind het heel sneu wat jou en je kat is overkomen. Te triest dat mensen dit doen, tenzij de kat zelf aan planten heeft zitten knagen. Het blijft natuurlijk zielig.

Ik heb eens in een buurt gewoon waar iemand op katten schoot met luchtbuks. Ook kan ik daar niet inkomen, waarom doet iemand dat. Te zielig.

Over binnen en buiten katten, wat mij betreft mogen katten gewoon buiten lopen, uiteraard is het dan wel de verantwoordelijkheid van het baasje.

@ Doddie, ook jouw kinderen doen vast weleens iets waar de buurman zich aan ergert. Iedereen irriteert zich toch weleens aan een ander..
Big hug voor jou!

Ons jonge katje had een hersenbeschadiging en moesten we ook in laten slapen, deed me echt zeer..
quote:Bammetjebam schreef op 26 september 2011 @ 20:16:

Ik ben benieuwd of Hertog nog terugkomt hier.Ik vrees van niet, want de mensen zijn wel erg hard voor haar, alsof ze dit expres heeft gedaan door haar katje naar buiten te laten .
natuurlijk heeft ze het niet expres gedaan. maar als ze zelf de schuldvraag bij de buren legt lijkt het mij logisch eerst eens naar jezelf te kijken
Sneu voor jou, je houdt gewoon van je huisdier.

Maar het is algemeen bekend dat veel mensen andermans dier niet in hun tuin willen hebben. Zet zo'n katje de volgende keer aan een lange ketting vast of zo.

Dan heb je dat probleem ook niet.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 26 september 2011 @ 21:49:

Sneu voor jou, je houdt gewoon van je huisdier.

Maar het is algemeen bekend dat veel mensen andermans dier niet in hun tuin willen hebben. Zet zo'n katje de volgende keer aan een lange ketting vast of zo.

Dan heb je dat probleem ook niet.Nee dan kunnen ze zichzelf ophangen, dan kun je beter de tuin ontsnappingsproof maken.
Iris, nou overdrijf je meer dan een beetje. Zo hard wordt er niet gereageerd. Er zijn nu eenmaal veel gevaren voor een jong beestje buiten.
waar zie jij dat iemand tegen TO zegt, eigen schuld, dikke bult Iris?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 26 september 2011 @ 21:59:

waar zie jij dat iemand tegen TO zegt, eigen schuld, dikke bult Iris? Ja die toon proef ik wel her en der en iemand zei letterlijk dat ze het niet lullig vond voor TO, maar wel voor de kat.
quote:Dickens schreef op 26 september 2011 @ 21:53:

Iris, nou overdrijf je meer dan een beetje. Zo hard wordt er niet gereageerd. Er zijn nu eenmaal veel gevaren voor een jong beestje buiten.Ja maar ik lees hier meer over overlast van mensen dan over gevaren voor het katje. Daar ligt duidelijk de focus op.
quote:iris1969 schreef op 26 september 2011 @ 22:02:

[...]

Ja die toon proef ik wel her en der en iemand zei letterlijk dat ze het niet lullig vond voor TO, maar wel voor de kat. 1 persoon ja, maar verder gaat het over algemene dingen, niet specifiek over TO.

Jij mag het leuk vinden dat er katten overal rondlopen, in tuinen graven, bij mensen naar binnenlopen, maar niet iedereen is daar van gediend. En die mensen mogen ook hun mening geven.

Ehh, ik dacht dat zo'n katteketting speciaal gemaakt was voor katten? Hoe kunnen ze zich dan ophangen daaraan?

Ik heb trouwens zelf een pesthekel aan katten, maar zo'n kleintje is toch wel weer aandoenlijk. Welke zieke geest kan zo'n beest nou gif voeren. Echt ziek.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
plus de veiligheid van een huisdier is de verantwoording van de eigenaar, niet die van de buren.
quote:Cameron10 schreef op 26 september 2011 @ 22:09:

Ehh, ik dacht dat zo'n katteketting speciaal gemaakt was voor katten? Hoe kunnen ze zich dan ophangen daaraan?

Stel het katje klimt in een boom en besluit dan naar beneden te gaan, maar is nog niet zo handig, dan kan er dus iets mis gaan. Gelukkig heb je nu wel tuigjes die dan losschieten, maar anders hangen ze zichzelf op. Of ze maken zoveel rondjes aan hun ketting dat ze verstrikt raken en dat is ook niet fijn voor ze.
quote:rosanna08 schreef op 26 september 2011 @ 22:07:

[...]

1 persoon ja, maar verder gaat het over algemene dingen, niet specifiek over TO.

Jij mag het leuk vinden dat er katten overal rondlopen, in tuinen graven, bij mensen naar binnenlopen, maar niet iedereen is daar van gediend. En die mensen mogen ook hun mening geven.

Zeker, maar ik vind de timing wat ongelukkig bij een rouwende TO.
quote:rosanna08 schreef op 26 september 2011 @ 22:11:

plus de veiligheid van een huisdier is de verantwoording van de eigenaar, niet die van de buren. Nee zeker niet, maar doddie bracht het als argument in, vandaar mijn reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven