Spanje in de winter?
woensdag 28 september 2011 om 07:02
woensdag 28 september 2011 om 08:14
In het noorden is het net zo koud of misschien iets minder koud dan in NL.
Ga je rond die tijd richting het zuiden of de Canarische eilanden, dan heb je meer kans op warm weer.
Ik ben eens in januari in Sevilla geweest en daar was het zo´n 18 graden.
Houd er wel rekening mee dat er voor het eiland El Hierro een waarschuwing is voor mogelijke vulkaanuitbarsting.
Ga je rond die tijd richting het zuiden of de Canarische eilanden, dan heb je meer kans op warm weer.
Ik ben eens in januari in Sevilla geweest en daar was het zo´n 18 graden.
Houd er wel rekening mee dat er voor het eiland El Hierro een waarschuwing is voor mogelijke vulkaanuitbarsting.
woensdag 28 september 2011 om 09:06
Ik woon in het zuiden van Spanje en het kan hier echt koud aanvoelen vanwege de luchtvochtigheid. Ik heb zelfs winterhanden hier ( in nl nooit gehad). Het kan heel lekker weer zijn overdag maar idd 'snachts kan het koud zijn en de huizen (en hotels) zijn daar niet op berekend zoals bij ons. Ik zou ook lekker naar de Canarische eilanden vliegen. Doen er hier veel in de winter.
woensdag 28 september 2011 om 10:33
Geen ervaring met het vasteland van Spanje. Ik ben wel dit jaar in februari naar Gran Canaria geweest en daar was het heerlijk. Hier gingen we weg met 6 graden en natte sneeuw, daar was het bij aankomst 25 graden. We zaten in het noorden van GC, daar is het klimaat wat natter, dus ook een paar dagen minder mooi weer gehad, maar in het zuiden is het daar echt heerlijk warm al in februari.
..
donderdag 29 september 2011 om 03:19
In malaga zit je toch wel heel zuidelijk. Als je nog zuidelijker wil zou ik het even niet weten. Het meest zuidelijke puntje van spanje is Tarifa, dit is zo'n 2 uur rijden vanaf Malaga, maar ik betwijfel of het daar echt warmer is. Of je zal vanaf Tarifa de oversteek naar Marokko moeten maken. Zo'n 30 minuutjes varen. Canarische eilanden zijn volgens mij warmer.