Spanje in de winter?

28-09-2011 04:21 38 berichten
Ik ben een koukleum.

Zou een keer tussen november en maart naar Spanje op vakantie willen.

Hoe liggen daar dan de temperaturen en wie is buiten het zomerseizoen wel eens in Spanje geweest?
Alle reacties Link kopieren
ik zou zeggen...Google is your best friend!
http://www.klimaatinfo.nl/spanje/

Geen ervaring verder. Als ik jou was zou ik wat verder vliegen.
In Zuid Spanje is het rond de 20 graden in januari. 's Nachts is het er heel koud, en aan hotelverwarming doen ze niet.
Verschilt er per gebied en helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit, maar volgens mij idd rond de 18-20 graden.
Schoonouders gaan in de winter naar Tenerife. Daar is het ca. 25 graden in jan tot maart. Dus even wat verder vliegen en genieten
In het noorden is het net zo koud of misschien iets minder koud dan in NL.

Ga je rond die tijd richting het zuiden of de Canarische eilanden, dan heb je meer kans op warm weer.

Ik ben eens in januari in Sevilla geweest en daar was het zo´n 18 graden.

Houd er wel rekening mee dat er voor het eiland El Hierro een waarschuwing is voor mogelijke vulkaanuitbarsting.
Madrid is kouder dan NL, vanwege het landklimaat.
@zammm:

klopt madrid is echt heel koud. Niet mijn eerste keus
'k Zou naar Thailand gaan als je in die periode op reis wil én verzekerd wilt zijn van 'n aangenaam warm klimaat.
Nou ik ga al 3 jaar naar Spanje in oktober en heb perfect weer dus ik zou zeggen gaan :-)
Ik woon in het zuiden van Spanje en het kan hier echt koud aanvoelen vanwege de luchtvochtigheid. Ik heb zelfs winterhanden hier ( in nl nooit gehad). Het kan heel lekker weer zijn overdag maar idd 'snachts kan het koud zijn en de huizen (en hotels) zijn daar niet op berekend zoals bij ons. Ik zou ook lekker naar de Canarische eilanden vliegen. Doen er hier veel in de winter.
Geen ervaring met het vasteland van Spanje. Ik ben wel dit jaar in februari naar Gran Canaria geweest en daar was het heerlijk. Hier gingen we weg met 6 graden en natte sneeuw, daar was het bij aankomst 25 graden. We zaten in het noorden van GC, daar is het klimaat wat natter, dus ook een paar dagen minder mooi weer gehad, maar in het zuiden is het daar echt heerlijk warm al in februari.
..
Het scheelt natuurlijk ook per jaar. Ik heb in Barcelona winters gehad waarbij ik geen winterjas nodig had, maar het heeft hier ook een keer gesneeuwd. Dus ja... het is een kwestie van geluk hebben.
Zammm:

Met 20 graden heb ik nog verwarming nodig.

Dus is het nog te koud voor me.

Maar als ik naar het uiterste zuiden zou gaan.

Granada en Sevilla en zo.

Is het daar in de winter ook 20 graden?
Vorig jaar in november in malaga was het rond de 22 graden.
@Cynthiao

Dan zul je toch zuidelijker moeten.
Denona12:

ja. 22 graden vind ik lekker in de winter.

Dan is Malaga de plek waar ik heen moet.

Maar....zijn er nog steden die nog meer zuidelijk in Spanje liggen.

25 graden in de winter lijkt me nog heerlijker!
In malaga zit je toch wel heel zuidelijk. Als je nog zuidelijker wil zou ik het even niet weten. Het meest zuidelijke puntje van spanje is Tarifa, dit is zo'n 2 uur rijden vanaf Malaga, maar ik betwijfel of het daar echt warmer is. Of je zal vanaf Tarifa de oversteek naar Marokko moeten maken. Zo'n 30 minuutjes varen. Canarische eilanden zijn volgens mij warmer.
En...heb je in Malaga in de avond de cv nodig in je hotelkamer?
Ik zou niet naar Salamanca gaan want daar kan het hele dagen vriezen in de winter.

En ik zou helemaal niet naar Avila en Segovia gaan want daar is het helemaal koud...

Ik vond het wel mooi hoor, sneeuw in spanje
Moonlight 82,

liggen die plaatsen noordelijker dan Malaga?
Malaga is in de winter aangenaam (kan ook koud en slecht zijn) maar niet zo warm als jij lekker vindt.

Je kunt beter de eilanden opzoeken (Canarische).
quote:cynthiao schreef op 30 september 2011 @ 06:08:

Moonlight 82,

liggen die plaatsen noordelijker dan Malaga?Salamanca ligt noordelijk. Maar kijk even op Google maps, zou ik zeggen.
Als je zon zeker wilt zijn zul je echt beter zitten op de canarische eilanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven