tso erg slecht op school.

28-09-2011 17:23 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tso is ondermaats op school.

Wie van de ouders ondervind dat probleem ook?

Er is op de desbetreffende basisschool te weinig personeel,waardoor er op het schoolplein nogal wat problemen ontstaan tussen kinderen.

Wie heeft er goede en slechte ervaringen mee?
quote:louise1 schreef op 29 september 2011 @ 12:35:

Hier is TSO alsvolgt; kinderen eten met leerkracht in 10-15 minuten hun lunch. Daarna drie kwartier-uurtje spelen met overblijfmoeders. Eigen eten en drinken meenemen en dan kost het nog 1.50 per keer. Tot vorig schooljaar kostte het hetzelfde en pasten de overblijmoeders een uur en een kwartier op.

Ze overwogen vorig jaar om op deze school continurooster in te voeren waarbij verplicht overblijven zou gelden. De MR heeft toen uitgelegd dat omdat het verplicht zou worden er geen bijdrage in de TSO gevraagd MAG worden van de ouders. Dit omdat ze geen keuze meer hebben in wel of niet TSO. Ik weet niet of dit een coulance vanuit de MR is of een wettige landelijke regel.

Wat betreft hoeveelheid eten; ik vraag af en toe ana kinderen of ze teveel, te weinig of precies genoeg boterhammen meekrijgen. Antwoord is altijd; precies genoeg! Soms laat zoontje van 4 nog weleens korstje liggen. Ik vind het belangrijker dat het drinken op gaat dan de boterhammen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Wij betalen EUR 1,35 per keer. Dat gaat van een strippenkaart af. Ik lees hier echt enorme bedragen. Ook op mijn "vrije dagen" gaat hij naar de overblijf, inderdaad vanwege het verkeer en het tijdsverlies dat je hebt om thuis te komen.

Toen bleek dat Snoezekind om 10 uur zijn broodjes al op had, en daardoor voor de overblijf alleen nog een appeltje over hield, schreef de overblijf een briefje voor ons (in de broodtrommel) met de vraag of we daar een oplossing voor konden bedenken.

Ik vind het prettig als je op die manier benaderd wordt. Snoezekind heeft nu 1 speciale overblijfbroodtrommel, waar ook een pakje drinken en iets lekkers in passen, en die pakt hij niet eerder dan dat hij op de overblijf is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Juultje schreef op 28 september 2011 @ 21:32:

in elke klas zijn verder 2 kinderen uit groep 8 aanwezig die toezicht houden.

Als ik ouder zou zijn van een groep 8 kind zou ik hier niet blij mee zijn. Die kinderen hebben ook recht op een normale pauze.

Ik heb het al vaker gehoord dat groep 8 kinderen worden ingezet op de TSO. Ik vind dat vreemd.

Als het echt niet anders geregeld kan worden biedt dan geen TSO meer aan. Of koop TSO in.
quote:Anthonius schreef op 29 september 2011 @ 08:43:

@ Feder

Huh? Maar waarom zijn ze dan wel vrijwilliger??

Omdat je er toch 10 euro per uur voor krijgt als vergoeding. En als vrijwilliger mag je 1500 euro per jaar vergoeding verdienen zonder dat je daar belasting over moet betalen. Dus dat mag boven op uitkering en dergelijke.

Enne, denk je nou echt dat ik kinderen 5 boterhammen zonder korst laat eten voor ik over de korstjes ga zeuren? Dan heb ik het zelf niet goed in de gaten gehouden en kan ik het niet meer maken.

Twee boterhammen zonder korstjes, en dan moet er wel wat korst op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven