Geld & Recht alle pijlers

24 uur werken en loon

30-09-2011 23:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje stel we gaan uit van het minimumloon. hoeveel zou je dan ongeveer netto overhouden met 24 uur werken? Ik zou dit graag weten want ik werk nu 17,5 en verdien ongeveer 700 euro mede door een aanwezigheidstoeslag. En nu ben ik bang met meer uur er niet op vooruit te gaan.
quote:Yael1980 schreef op 01 oktober 2011 @ 00:15:

een vriendin van mij zei namelijk dat er nog 33% belasting van je loon gaat vandaarDat gaat nu ook al van je loon af hoor. Verdiep je eens in de belastingschalen zou ik zeggen.
Daarbij wat ik zei heb ik geen zin een baan voor 17 uur op te zeggen als ik straks met 24 uur misschien amper meer verdien omdat ik dan geen bonus heb. Dus ik zit voor mezelf te kijken hoe wat en waar je moet gaan werken en hoeveel om alles financieel wat lekkerder te hebben.

Maar goed wie weet als je ooit zelf in een situatie als de mijne komt weet je dat niemand hierop zit te wachten!!!!! Had liever alles gelaten zoals het was maar door omstandigheden is dat niet mogelijk!
Volgens mij zei ze 300 per week. Daar wil ik het ook wel voor doen :-)
Je werkt 18 uur. 18....

Dat is dus echt belachelijk weinig. 24 trouwens ook. als je meer werkt verdien je ook meer. Duh.

Je topics gaan de laatste dagen alleen maar over niet meer willen werken, minder toeslagen en meer van dat soort gezeik over geld. Terwijl je dus 18 uur werkt. Maar dat zei ik al

Kom van je bank af en ga het regelen.
quote:Yael1980 schreef op 01 oktober 2011 @ 00:21:

Suze2hier, ik wil er niet op achteruit gaan ik zit al heel krap. Als ik thuis zou willen blijven terwijl ik al werk (maar schijnbaar lees je niet goed) zou ik geen dingen uitzoeken in de hoop het straks met wat meer werk ruimer te hebben.

Maar blijf lekker in je eigen bevooroordeelde iedeen hangen.

Wat dacht je van gewoon 32-40 uur per week te gaan werken. Je bent nou eenmaal niet in de positie om te besluiten dat je liever bij je kind wilt zijn dan (meer) te gaan werken.

Kom op zeg.....je zou er alles aan moeten doen om zo snel mogelijk die aanvullende bijstand niet meer nodig te hebben. Daarintegen loop je alleen maar te miepen en te meuten dat het allemaal niet kan. Triest.
Flowerbomb per week, dus keer 4 per maand!
Yael, drie baantjes had ik op een gegeven moment om rond te komen. DRIE baantjes! Ga dus niet lopen zeuren dat ik (wij) er niks vanaf weet (weten).
Sorry maar als ik 250 euro meer verdien zit ik al goed. En nee 40 uur werken weiger ik. Moet ik mijn kind dan 5 dagen in de week naar bso doen? 6 uur ophalen, eten en naar bed??????? En dan ook nog om net weekend naar papa? Sorry dan ken ik me eigen kind straks amper. Ik heb toch altijd het idee dat mensen die zeggen dat je 40 uur moet werken zelf geen kinderen hebben. Is ook een stukje toekomst hoor!
quote:flowerbombje schreef op 01 oktober 2011 @ 00:23:

[...]

300 euro per maand voor 24 uur werken is echt geschift en absoluut niet het minimumloon voor volwassenen.

Dat klopt.

Maar dat staat er ook niet.

quote:linna schreef op 01 oktober 2011 @ 00:17:

[...]

Wat lijkt je precies totale onzin?Dat je met meer werken altijd meer verdient. TO heeft het over toeslagen die er eerst wel zijn en dan niet. Het resultaat kan dan eventueel negatief zijn.
quote:Suze2hier schreef op 01 oktober 2011 @ 00:28:

Flowerbomb per week, dus keer 4 per maand!Excuus, verkeerd gelezen.
Ik hoef geen vetpot, wil gewoon zo zitten dat ik goed kan leven. Nee hoef geen dure vakanties en geen auto voor de deur! Heb nu als het meezit 350 per maand te besteden voor boodschappen, kleren etc. en ja als dit 500/600 zou zijn kan ik meer voor mijn kind te betekenen. Want nu zijn onverwachte uitgaven no done! Dan hoef je zeker niet op 40 uur te zitten want luxe heb ik verders niet.
quote:Yael1980 schreef op 01 oktober 2011 @ 00:29:

Sorry maar als ik 250 euro meer verdien zit ik al goed. En nee 40 uur werken weiger ik. Moet ik mijn kind dan 5 dagen in de week naar bso doen? 6 uur ophalen, eten en naar bed??????? En dan ook nog om net weekend naar papa? Sorry dan ken ik me eigen kind straks amper. Ik heb toch altijd het idee dat mensen die zeggen dat je 40 uur moet werken zelf geen kinderen hebben. Is ook een stukje toekomst hoor!Zo, voor overdrijven verdien je in ieder geval de hoofdprijs. Hoe denk je dat al die mensen dat doen die wel 40 uur per week werken en één of meerdere kinderen hebben? Daar worden die kinderen echt niet slechter van. Weet je waar kinderen wel slechter van worden? Een moeder zonder werk ethos en leven met het idee dat elk dubbeltje 6x omgedraaid moet worden.
TO, je bent lekker om je heen aan het slaan. Sympatiek wel (not).
Alleen het jammere is dat je tegenwoordig dure opvang en zo hebt! Daardoor moetje ook weer meer werken daarvoor. En dat maakt alles zo moeilijk. Want veeleisend ben ik niet. En kan ik ook niet zijn in mijn situatie. Maar daar kies ik oa zelf voor door geen auto te nemen, kleren in de uitverkoop te halen, voor 50 euro per week te eten en niet meer. En de extraatjes aan me kleine meid uit te geven. Ga niet uit en dat soort dingen. Juist om toch nog alles een beetje te kunnen redden.
Die mensen kennen hun kind(eren) niet. Das duidelijk.
Nou ik werk wel toevallig. En daarbij gaan ook alle kinderen in het weekend naar hun vader?????????? Nee...

Daarbij was het helaas ook nooit mijn keus dat hij wegging maar meneer vond andere dingen belangrijker....

maar goed kan hem moeilijk zijn bezoekregeling afnemen.
Probeer gewoon advies te krijgen hoe je op een goede manier als alleenstaande moeder je werk en kind kan combineren... zonder dat je compleet van elkaar vervreemd.
quote:Suze2hier schreef op 01 oktober 2011 @ 00:35:

Die mensen kennen hun kind(eren) niet. Das duidelijk.

Ach ja, Yael moet geloven wat ze wil geloven. Uit ervaring weet ik dat het anders in elkaar steekt.

Mijn vader bijvoorbeeld werkte vroeger tegen de 50 uur per week en was een aantal keer per jaar ook nog een aantal weken naar verweggistan op zakenreis. En toch is de beste vader die je je kunt wensen. Lief, betrokken en hij staat altijd voor me klaar.
Heb het helaas altijd goed gered en helaas nu even niet meer. En ik baal als een stekker in deze situatie te zitten want ik had liever gehad dat ik alles met mijn huidige baan had kunnen redden. Want dan had ik iedere dag uit school voor me dochter klaar kunnen staan zonder dure opvangkosten.
Vroeger was opvang ook duur. En daarbij is de opvang helemaal niet duur als je geen reet verdiend. Dan krijg je namelijk gewoon veel terug.

En nou kom je vast met dat werken niet loont.

Dat zal ik dan direct even ontkrachten: stel BSO kost 7 euro per uur. Als je niet veel verdiend krijg je minstens 50% van die centen terug: 3,50 euro kosten dus. Op een werkdag (8 uur) gaat je kind 5,5 uur naar school en 3 naar
Ja en flowerbombpje zat je dan ook 50 uur per week op een opvang gedumpt???
quote:Yael1980 schreef op 01 oktober 2011 @ 00:37:

Probeer gewoon advies te krijgen hoe je op een goede manier als alleenstaande moeder je werk en kind kan combineren... zonder dat je compleet van elkaar vervreemd.

Sorry hoor, maar je vervreemd echt niet van je kind als je 32-40 uur per week gaat werken hoor. Zeker niet als je het zo uitzoekt dat je ook kunt werken in de weekenden dat je dochter bij haar vader is.

Wanneer stop je eens met dat slachtofferige geneuzel? Pak de verantwoordelijkheid en ga aan de slag.
quote:Yael1980 schreef op 01 oktober 2011 @ 00:40:

Ja en flowerbombpje zat je dan ook 50 uur per week op een opvang gedumpt???Doe niet zo overdreven zeg. Er is niks mis met naar de opvang gaan. Je kunt het gewoon niet hebben dat je argument onderuit wordt gehaald.
Ja maar goed ik zit al duurder. Ik zal namelijk dan een totaalpakket afnemen zodat ik ook in de vakanties opvang heb. Want je zal niet bij iedere werkgever vrij kunnen krijgen in de vakantieperiodes....Wil dan niet met het gezeur zitten dat je dan geen oppas hebt.
Laat maar. TO is gewoon een luie donder. Ik geef het op.

Weltrusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven