Ben ik overbezorgd?

29-09-2011 21:41 25 berichten
Vandaag kwam mijn dochter met een uitnodiging voor een verjaardag. Het is een kinderdisco in een cafe die vroeger een koffieshop was. Het feest is van 18.00 tot 20..00. Ik ben geneigd om te zeggen dat ze niet mag gaan. Ze wordt 8 in oktober. Ik vind een café en de tijd geen plaats voor mijn dochter, of overdrijf ik? Ik vind het ook raar, dat de verjaardag daar gevierd wordt, want ze zijn moslims. Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Zou haar gewoon laten gaan.
Waarschijnlijk vonden ze hun huis niet geschikt genoeg voor een kinderfeestje wat het desbetreffende kind wilde. Maar een kinderdisco is toch niks mis mee? Wel kort trouwens, 2 uurtjes. Maar zo laat is het toch niet, 20:00.. Ik snap wel dat je het moeilijk vind, misschien eens met de ouders praten over wat er precies de bedoeling van is?
Ik zou het met name belangrijk vinden wíe het feestje organiseert. Zijn dat een beetje normale mensen, of zijn ze niet helemaal fris?
Is er niet een praktische reden voor de locatie misschien? Is het café bijvoorbeeld van familie of kennissen van de jarige? En doet het er voor jou gevoel iets toe dat het vroeger een koffieshop was? Heb je andere ouders gesproken?
anoniem_10173 wijzigde dit bericht op 29-09-2011 21:45
Reden: .
% gewijzigd
Bel eerst even met de ouders van de jarige, dan kan je vragen wat ze precies gaan doen en wie er bij aanwezig zullen zijn.

Dan kan je aan de hand van die info een beslissing nemen.
Wat is precies de issue hiervan? Ik hoor je allemaal argumenten noemen nl die er feitelijk niet zoveel toe doen.

Dat het eerst een koffieshop was kan misschien zo zijn, maar dat is het nu niet meer. Dus waarom zou dat een bezwaar zijn?

Dat je het raar vindt dat ze het vieren want het zijn moslims, doet er volgens mij ook niet toe. Blijkbaar is het een feestje waard volgens hen. Dus wat is daar het probleem aan?

Blijft over het feit dat het een café is en de tijden. De tijden vind ik eigenlijk best netjes. Het duurt niet tot bizar laat ofzo. Het zijn wel tijden die passen bij een kinderdisco.

Blijft hooguit de locatie over.
Mijn probleem is zeker niet dat ze moslims zijn. Ik vind wel raar dat ze een locatie kiezen waar normaal gesproken alcohol word geschonken.

Dat het vroeger een koffieshop is geweest, is geen reden, maar het maakt me voor mij moeilijker. Het is geen koffieshop meer, maar wat voor mensen gaan eigenlijk normaal gesproken naar die plaats? Ik heb een beeld van een 'hell angels' plek.

En de tijden vind ik wel laat voor zo jonge kinderen.

Ik ben wel van plan om te vragen wie ernaartoe gaat en misschien de ouders eerst even uitnodigen voor een kop koffie.

Misschien wil Mefsmeid helemaal niet gaan, want ze vindt die jongen heel vervelend.
Zie het probleem niet zo. Lijkt me juist heel erg leuk voor een 8 jarige.

Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met die ouders en vragen wat ze van plan zijn. Maar dat cafe zal toch wel gewoon gesloten zijn voor normale bezoekers als dat feestje er is?

Kan mij ook niet voorstellen dat ze enorm aan het bier gaan of dat ze gaan blowen ofzo!
Ik vind het een vreemde locatie, een vreemde tijd en een vreemde invulling van een kinderfeestje.

Mijn inziens vier je kinderfeestjes op die leeftijd nog overdag en komt er geen disco in voor.

Zijn het verder prima mensen? Dan maar eens een uitzondering maken. Is anders sneu voor de jarige en je dochter ook. Maar als je de ouders niet vertrouwd, dan inderdaad niet laten gaan.

Voor Moslims is een kroeg inderdaad een wat vreemde locatie haha. Misschien eens even die ouders bellen?
Is het niet gewoon in een zaaltje bij/achter het cafe? Ooit een keer een kinderverjaardag in zo'n zaaltje gehad. Ook als kind een keer een verjaardagsfeestje in een cafe gehad maar de ouders van dat jongetje waren eigenaar van die tent We vonden het toen vooral heel leuk om over de barkrukken te 'springen'.
Mijn zoon mocht van mij altijd naar feestjes waar hij voor was uitgenodigd. Locatie is toch niet van belang zal toch geen joint worden doorgegeven of alcohol worden geschonken als er een kinderdisco voor 8 jarigen aan de gang is.

Dat ze moslim zijn en een café kiezen als locatie voor een kinderdisco vind ik niet raar. Zegt niets over het nuttigen van alcohol en als dat wel zo is dan is dat altijd nog een privéaangelegenheid.
Turkse en Marokkaanse mensen vieren de verjaardag van hun kinderen vaak uitbundig (is mijn ervaring tenminste)

Vandaar de locatie, het tijdstip en de disco?

Toch leuk?
Frankly my dear, I don"t give a damn
van 6 tot 8 is toch een prima tijd voor een 8jarige? Zeker omdat 't op vrijdag is. Ik zie 't probleem niet...
Oeps, ik zat eraan te denken om voor de zevende verjaardag van mijn dochter een kinderdisco te doen (in een tent achter ons huis) voor de hele klas van zes tot negen uur, maar dat is dus te laat? Kinderen zijn zeven/acht jaar oud (dochter is de jongste uit de klas)
Het is duidelijk, ik begin te veel op mijn moeder te lijken

Bedankt voor jullie inzicht. Ik ben gerust gesteld.
vroeg ik me ook af, is het niet het cafe van familie van de jarige? misschien zou ik het zelf ook niet zien zitten hoor.. vanwege de locatie. Het tijdstip zou me niet uitmaken trouwens.
quote:MEFS schreef op 29 september 2011 @ 22:30:

Het is duidelijk, ik begin te veel op mijn moeder te lijken

Bedankt voor jullie inzicht. Ik ben gerust gesteld.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 september 2011 @ 22:00:

van 6 tot 8 is toch een prima tijd voor een 8jarige? Zeker omdat 't op vrijdag is. Ik zie 't probleem niet...Nou ja, bij uns in het 'durp' vieren kinderen van die leeftijd hun verjaardag nog met koekhappen en hasjie haasje over...
Ik woon ook in een durp hoor. We hebben niet eens een kroeg hier.

Maar MEFS had 't over de tijd. En daar heb ik dus echt geen problemen mee.
Ik denk dat je een beetje overbezorgd bent.

Mijn kinderen trainen (jongste is net 8) van 19.00 tot 20.00 door de weeks. (vind ik persoonlijk wel laat, maar jongste slaapt meteen na het douchen en slaapt ook gewoon tot 7.30 dus maakt wel meer dan 10 uur)
Gewoon lekker laten gaan. Toch leuk?
Disco vind ik niet zo gek, mijn dochter wordt binnenkort 6 en wil ook disco. Nou houden wij het feestje gewoon thuis en koop ik een discolamp bij de speelgoedwinkel en gaan we als onderdeel van het feestje stopdans doen en stoelendans, dat is disco genoeg voor haar.
ik zou het prima vinden voor mijn dochter (of zoon)

Acht uur is niet te laat voor een weekend-avond.

Of de ouders wel of geen alcohol drinken en wat hun geloof is zou ik totaal niet laten meewegen bij het accepteren van een uitnodiging voor een kinderfeestje.

Niet te veel over nadenken, haar veel plezier wensen, is vast leuk.
Grappig, ik denk dat mijn zesjarige serieus niet eens weet wat een disco is. Laat staan dat ze een disco feest wil....wat ze vast heus wel zou willen als ze het zou kennen, daar niet van. Dansen, mooie kleren aandoen en knipperlampen zijn op deze leeftijd waarschijnlijk magisch. Maar zoals gezegd, misschien zijn veel van de kinderen in uns durp hier nogal kinds ofzo. Koekhappen en ezeltje prik is nog steeds leuk, nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven