Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
3de overall en en 1 ste in mijn catagorie!

Net als vorig jaar 3hr30 gelopen maar ik zie het toch als een behoorlijke verbetering. Want bijna iedereen moest toch wel een 10min (of meer) bij zijn tijd optellen. Maar afzien was het wel, ben tot op het tandvlees moeten gaan. De duinen leken veel hoger dan vorig jaar, weer al die trappetjes. En bij het tweede stuk strand bleven aanvankelijk hele kluiten aarde aan mijn schoenen hangen. Als lood. Hoorde er andere ook over klagen. Bovendien was drie keer de weg naar de vloed lijn en 3 keer weer terug naar de duinen een pokkenend weg met die lage waterstand.

Ondanks het afzien ook echt genoten. Sowiesoe van de pakweg eerste 24-25km. Die gingen perfect. De klim het tweede stuk strand af hakte er aardig in. En toen die duinen..... Maar het publiek was zo geweldig.

Catooo die shirts zitten bij mij echt perfect. Maar ik ben dan ook maar heel klein. Ik ervaar echt steun in de rug en icm het broekje in de lendenen. Heb er vandaag ook in gelopen (sorry clubje niet in mijn clubkleding).

Nauwelijks doorgelopen. Twee kleine plekjes bij mijn bh. Wel weer twee wapperende teennagels. maar die waren toch al misvormd dus kunnen maar beter zo snel mogelijk weer afvallen.
@ baukje: superrrrr!! prestatie om trots op te zijn. knap hoor!

ik ga naar bed, barst van de maagpijn dus ik heb geen idee of ik morgen wel kan lopen. eerste keer dat zoiets gebeurt. ga dus nóóit mee iets raars eten de dag voor een run
Balen max. Voor als het morgen meevalt alvast succes.

Ik las zojuist op internet dat de hoogste temp. vandaag gemeten is in zeeland. In westdorpe , maar liefst 26,9 graden.

Het voelde dus niet alleen maar heel warm daar in zeeland, het was er gewoon echt warm.
Hoi Baukje, knappe prestatie hoor. Petje af.

Voor mij liep deze editie helaas niet zo goed af. Ben in Oostkapelle uitgestapt. Zat er helemaal doorheen door de hitte. Had ook hoofpijn en was misselijk dus ik durfde niet meer verder te gaan. De laatste kilometers op het strand naar Oostkapelle was al een martelgang dus ik heb er na 26 kilometer een punt achter gezet.

Persoonlijk voor mij een bittere teleurstelling want dit jaar had ik meer kilometers in de benen dan afgelopen edities en had vooraf een goed gevoel over de afloop. Ben rustig gestart en heb steeds goed gedronken maar blijkbaar is die hitte voor mij niet goed. Uithuilen en mij maar eens gaan beraden of er nog een 5e editie komt of dat ik eens een vlakke marathon ga proberen of het bij halve marathons laat.
Wat ontzettend goed Baukje. Gefeliciteerd. En wat jammer voor jou Kees.

Hoop dat je inmiddels bent opgeknapt Max. Succes vandaag.
Keesokp wat een teleurstellende ervaring. Maar de omstanigheden waren erg zwaar voor een marahton. En mogelijk was dit een hele verstandige beslissing.

Ben zelf ook een beetje geschrokken toen ik gisterenavond eens op de weegschaal ging staan. Ik kreeg 's avonds ook erge hoofdpijn en het eerste waar ik aan dacht was toch uitdroging. Tijdens de marathon zelf heb ik veel gedronken. Niet genoeg dat weet ik maar wel veel. (1500ml uit eigen flesjes, alle drankposten half bekertje en ik heb onderweg van mensen nog slokjes water gekregen) Na de wedstrijd 1/2 liter water, 1/2 liter isotone sportdrank, 1/2 liter cola, zakje chips, banaan, eierkoek. Op weg naar huis klein flesje van 330cc sportdrank, eenmaal thuis twee koppen soep, yoghurt met creusli, koffie en water. En ondanks dat alles was ik dus toch nog daarna ruim 2 kilo lichter dan toen ik vanmorgen vertrok. En dat moet puur vocht zijn wat ik nog kwijt ben.

En dan had ik nog voor de wedstrijd 6 boterhammen gegeten en heel veel sportdrank gedronken.

Verbazend wat dan toch die warmte met je lichaam doet. Ben er nu goed uitgekomen maar realiseer me maar al te goed dat ik ook tegen het grensbgebied aan zat. De trapjes koste me de groots mogelijke moeite. Niet de benen maar ik kon me nauwelijks concentreren op de tredes en aangezien ik niet goed diepte kan zien heb ik die concentratie hard nodig. En ook wat betreft coordinatie had ik er moeite mee. Dat zijn voor mij toch de signalen dat ik echt op moet passen. Ben dan ook tot de laatste km blijven drinken. Zelfs de laatste extra drankpost zo'n km voor de finish heb ik nog meegepakt.

Maar kom op kees, de volgende edite wordt er vast een van weer een heel andere kaliber. En natuurlijk is het eens op een vlak parcour kijken wat je waard ben ook wel leuk. Want de kustmarathon staat niet alleen bekend als de zwaartste marathon , het is ook gewoon een hele zware en dan vooral ook omdat het echte venijn ook nog eens in de laatste 17km zit.
@ keesokp: wat ellendig voor je , maar wel een goede beslissing denk ik. Er komen nog meer loopjes en ook andere marathon met een ander parcours. Kan je terughalen hoe het komt dat je kort in het vocht zat? Ik maakte ook een fout in de UK, want ik kreeg ontzettend dorst onderweg en dat heb ik nooit. Achteraf bedacht ik dat ik veel thee had gedronken in de voorgaande week (dat doe ik nooit) en daardoor waarschijnlijk was uitgedroogd.

@ azur: gelukkig vandaag helemaal OK en ben weer terug
En max hoe is het gegaan?

Heb vanmorgen al weer een rondje uitgelopen. Moest de eerste 5min wel even op gang komen maar daarna liep het eigenlijk heel prima. En nu een loopverbod voor de rest van de week. Gaan we maar een keertje extra fietsen,zeker als het weer zo mooi blijft.
@ baukje: ik zit net even te kijken. Ik was tijdens het lopen dik en dik tevreden, ik liep op een mooie cadans en redelijk op snelheid (voor mij dan he). Maar die eerste 500 meter..... jakkes ik heb ook geduwd en getrokken en liep zelfs bijna een kindje omver van het publiek... door de bedrijvenlopers die met 6 km per uur aan het snelwandelen waren. Nou ja, dat is natuurlijk zwaar overdreven maar je snapt wat ik bedoel denk ik. Ik heb er 30 seconden op verloren zie ik net en dus een klote tijd. De route was 40 meter langer (is natuurlijk niks), en kijkend naar het gemiddeld en wat ik deed (mooi tempo, geen verval en versnel aan het einde) ben ik gewoon tevreden (ondanks de ka-u-tee tijd). Volgens mij wordt het nog wel wat met me volgend jaar Ben blij dat ik me vanmorgen goed voelde en gegaan ben. Leuk ommetje voor nu. Over 2 weken Amsterdam en dan nog twee keer de 15 km voor dit jaar en dan ff niet meer hoor

Heb net de spd schoenen voorzien van het plaatje en op de pedalen gezet. Hahahaha hoop niet dat ik meteen op mijn snufferd kletter als ik ga fietsen van de week want ik kukelde net al bijna de plantenbak in toen ik af wilde stappen (vanuit stilstand). Hahahaha.

Fijn dat jij weer lekker kon lopen vandaag Het is heerlijk weer, vond het best warrum zo met het zonnetje op mijn bol maar ik had nergens last van (zelfs niet van mijn zware schoenen).
Maar jij was dan al redelijk vroeg van start gegaan omdat je al zo vroeg terug was. tot een uur of 11 vond ik het gewoon nog echt fris buiten.

Dat de route niet met de gps overeenkomt, of beter gezegt iets langer is heb je bijna altijd bij officieel gemeten paroursen. Ze meten namelijk het parcours (nauwkeurige dan ons gps) en tellen dan hun foutmarge erbij op.

En die bedrijvenlopen die vooraan starten dat werkt inderdaad voor geen meter.Er zijn natuurlijk snelle bedrijvenloopers maar ook hele langzame. Maar tijdvakken zijn vaak ook veel te vrijblijvend. Als iedereen serieus zijn plek zou weten zou er geen probleem zijn. Maar of tijdsverlies bij de start of energie verlies door te moeten zigzaggen blijf je bijna altijd wel houden.

En de wat kleinere lopen hebben vaak niet eens eenmat bij de start liggen dus dan heb je enkel je bruto tijd. Dus behalve het verlies van de opstroping na de start heb je dan ook nog eens een 15sec of zo dat je gewoon stil staat voor de start.

Maar wat je noemt geen verval, goed tempo dan weet je voor jezelf dat je gewoon goed gelopen hebt.
@ baukje: ja het was lekker qua temperatuur, alleen een zonnetje op mijn hoofd maar nergens last van. nee deze keer was echt dat bedrijvenvak bagger werkelijk sjokken en ik probeerde me er echt langs te wurmen, was niet eens zigzaggen ik zag het aan de tijd voor de eerste lap van 500 meter echt zonde. dat het langer was kan me niet schelen, ik vergelijk het gemiddelde gewoon met mijn andere loopjes (vlietloop was iets korter en volgens mij vorige week de zilveren kruis loop ook) en dan zie ik notabene een sneller gemiddelde. nope, ben dik tevreden eerlijk gezegd ook al is het een beetje rare eind tijd hahaha. en ik was ook al erg blij dat ik geen maagpijn meer had want dat was gisteren niet leuk
Baukje, geweldige prestatie weer!!! Je kunt weer trots zijn op jezelf!!

Keesokp, jammer maar de volgende keer beter, maar kan me wel voorstellen hoe teleurstellend het voor je is! En als baukje al zo klaagde dat het zwaar was, dan viel het ook echt niet mee, dus misschien toch wel verstandig besluit, (al baal je er verschrikkelijk van)

Max, toch fijn gelopen dus, maar hoeveel heb je eigenlijk gelopen. Weer 5 of 10 km? (of staat het al op je blog)

Gisteren mijn nike shirt van Isostar gekregen, dus vanmorgen bij de training meteen uitgeprobeerd. Enige nadeel, het is zwart met wit,dus ik vind het warm!

Had ik trouwens al verteld over mijn droom van vrijdagochtend? Vrijdag zou ik nog mijn lange duurloop gaan doen en sóchtends droomde ik dat ik het hele parcour van de eindhoven marathon nog sneeuw vrij moest gaan vegen!! Hoezo wil ik graag dat het volgende week koud wordt!!

Training ging niet zo heel fijn, was nog moe van vrijdag, wilde zaterdag ochtend uitslapen, beginnen de overburen om 9 uur met boren en slijpen. Dus toch weer vroeg wakker en dat kan ik nu niet zo goed hebben.
Lauwe dromen zijn bedrog, mijn marathon was tenslotte ook niet het ene kleine rondje wat ik eindeloos moest lopen. Maar wel grappig he hoe je met zoiets bezig kunt zijn.

Max ik zag nu pas waar je gelopen had, Je had wel even op de koffie kunnen komen! Maar die loop staat er om bekend inderdaad van de waardeloze start bij de kortere afstanden.

De meeste clubgenoten zijn ook afgehaakt om die reden van die wedstrijd. Is gewoon te groot gegroeid voor het parcours. En inderdaad het draait helemaal om die bedrijvenloop.

Ikheb er zelf nooit gelopen. Eenerzijds door steeds een hele andere planning maar anderzijds ook door negatieve verhalen van clubgenoten en dan inderdaad met betrekking toch die waardeloze start.

Ik voel nu mijn bovenbenen toch wel wat bij het traplopen hoor. Maar ja dat mag he. Alleen heb nu wel een beetje het zwarte gat gevoel. en dat terwijl ik toch over nog geen 4 weken al weer die Mont Ventoux gepland heb.

Moet ook nog even achter mijn geld aan. ik zag namelijk dat er een geldpijs was voor de derde van 300 euro. En nu was er gelijk na de finish wel een huldiging maar de echte prijsuitreiking was pas 's avonds tijdens de feestavond. Nu staat er op de site dat al je neit aanwezig ben je geen prijs krijgt. Maar dat kunnen ze toch niet maken. Om half 4 finishen en dan tot een uur of negen 's avonds moeten wachten voor je prijs.Ze doen er echt alles aan de dat prijzen niet zeeland uitgesmokkeld worden geloof ik.
@ baukje: zat net naar de video te kijken van omroep zeeland. wachtend op vrouw nummer 3.. maar nee :- dat is ook stom zeg, ik dacht echt dat ik jou ook nog zou gaan zien., wel de drie eerste mannen en eerste 2 dames. wel een mooie video overigens, prachtig om die schreur (?) te zien rennen over het strand mooi in beweging. maar daarna hop boem is het ineens klaar. da's toch ook wat zeg jeetje ook balen want 300 euro is wel een boel geld! nee breda is voor de 5 echt niks kan me wel voorstellen dat het voor een langere run leuk is met al dat publiek en de muziek (als je daarvan houdt tenminste). maar voor mij eens en nooit weer vrees ik.

@ lauw: had voor de 10 ingeschreven maar wisselde om naar 5 voor de start. vanwege het weer eigenlijk. wilde eigenlijk nog een keer alle afstanden doen dit jaar, dus de 5, 8, 10 en 15 maar die 10 zit er dan niet meer in denk ik geeft niet. heb nu ook meer zin om te trainen want sneller word ik nu toch niet meer deze maanden. hahahaha
Hallo allemaal. Bedankt voor de ondersteuning. Inmiddels is het balen voorbij en ben toch van plan om volgend jaar de tiende editie van de kustmarathon te lopen. Heb de gegevens van mijn Garmin nog eens vergeleken met die van vorig jaar en zag dat de snelheid nagenoeg gelijk lag en de hartslag zelfs nog lager. Dus dat zat wel goed. Het moet dan te maken hebben met de warmte. Heb veel gedronken en hoofd gekoeld maar waarschijnlijk had ik nog meer water moeten drinken of over mijn hoofd moeten gooien. Wat zo nadenkend ook niet goed was is dat ik pas de afgelopen anderhalve week van een pittige driewekende verdurende verkoudheid hersteld ben. Ik heb toen zelfs enkele dagen moeten verzuimen van het werk. Wellicht had ik toen meer rust moeten pakken want heb toen toch wel doorgetraind en dat ging niet van harte.

Ga een weekje rust pakken en dan weer de wei in om tegen een balletje te trappen. Op 26 november ga ik de halve marathon lopen in Nisse, de zakloop. Een heel leuke kleinschalige loop. Gewoon starten op het dorpsplein. Geen drankposten of medailles en een leuk parcour door de polder. Zit trouwens nu in hoofddorp voor mijn werk. Lekkere temperatuur 18 graden en een spatje regen. Heerlijk marathonweer!
@max09 heel herkenbaar met die bedrijfsvakken. Van die groepen keuvelende dames voor je die de hele weg blokkeren en niet volgens de regels rechts blijven lopen. Of van die hardlopers in een waanzinnige dure outfit met dito schoenen die op de halve marathon al na 7 kilometer aan het wandelen zijn. Dat kost allemaal extra energie om daar voorbij te komen.
Max de videao's staan inmiddels online. Je weet mijn naam dus je kunt ze bij de uitslagen zo aanklikken. Zelfs de after finish is om aan te zien. Ja belachelijk he van de ene video. Bij de verslagen hebben ze mijn naam ook weggelaten. Maar dat is al eerder voorgekomen. En dan bijvoorbeeld wel de dames opnoemen die na mjn binnen gekomen zijn. Ik ben overigens precis twee keer zo oud als de 1ste vrouw.

Kees al die omstandigheden tellen bij elkaar op. En achtreraf praten is altijd zo gemakkelijk. Maar het blijft natuurlijk zonde. Maar er zijn niet voor niets zoveel mensen uitgestapt.

Ik kreeg toevallig zaterdag nog een tip van de zakloop. Maar eerst maar eens de mont venoux.
@ baukje: ik had wel al een andere video gezien waar je op binnen kwam (op die tijdvakken). zal zo nog even kijken. nou ik vond het echt vreemd, want ik vond het een mooie montage en zat echt te wachten op jou aan het einde. vrouwen tellen niet mee denk ik

@ keesokp: het kan erg wisselen allemaal. wel goed om te analyseren wat er aan de hand kon zijn en wat je eventueel anders kan doen. maar dan nog.... het is altijd weer opvallend hoe het de ene dag kan gaan versus de andere dag. dat maakt het ook wel leuk denk ik breda op de korte was écht erg. normaals: ik ben maar een slakkie maar dit sloeg alles, en als je mijn eerste lap ziet... jakkes van een soort snelwandelen langzaam gestart en dan ergens kennelijk eindelijk versneld (erlangs dus) en ik stond behoorlijk vooraan ook nog. misschien niet eens handig, want als je achteraan start, dan kan je er misschien wel makkelijker langs. als ze nou die bedrijvenlopers gewoon 5 minuten eerder met veel fanfare laten starten is iedereen blij denk ik

in de UK start iedereen in vakken en dat verloopt prima. met duizenden deelnemers kom je dan gewoon al lopend over de matten en is er geen enkel probleem

ben benieuwd hoe dat met de 7 heuvelen gaat
Bji de 7 heuvelen schijnt het ook wel goed geregeld te zijn die start.

Max ik hoorde niet bij de favorieten. De twee zeeuwse dames die achter mijn zijn geeindigd zouden zeer zeker wel vermeld zijn geweest.
voor Baukje!! en hallo aan de rest hihi.
@ baukje: is de spartathlon nou jouw droom? zou je dat kunnen/willen? ik zag dat er een dame in 35.50 was geeindigd... pfffff toen minuten voor sluiting. dat zou wel heel zuur zijn. het is wel een eindje
Max inderdaad mijn droom. Maar dan een droom die leuker is voor in bed dan om daadwerkelijk te verwezelijken. Of te wel kan echt gefascineerd raken door de verhalen. Begrijp heel goed wat de mensen bezield. Lijkt me geweldig als je dergelijke uitdagingen aan kunt. Maar het is niet iets warvan ik nu heb van dat wil ik ooit gaan doen. Dat heb ik wel bij een 100km wedstrijd. Omdat voor mij gevoel een echte ultra pas bij de 100 begint. Bij de zestig van Texel had Lantink die in 2010 tweede was geworden er een lezing over gegeven. Helaas heeft hij dit jaar zijn toch voortijdig moeten staken.

He dreamlogic, leuk dat je langskomt. Je komt toch nog wel terug om bij te kletsen he.
eerst dan maar die 100 km gaan doen
Baukje.....wat een geweldige prestatie. Ik ga zo eens spieken op marathonzeeland.nl

Kees....wat jammer, maar goed dat je niet tegen beter weten in door hebt gelopen (dat kon je wars niet eens hahaha). Er zijn er heel veel uitgevallen he ?!

Ik ben supertrots op mijn man. Vorig jaar tijdens de kustmarathon als kijker zeggen: "Die ga ik ook lopen volgend jaar" en nu dus na 1 jaartje hardlopen binnen de 4 uur finishen.

Het was loodzwaar, maar hij heeft het toch maar ff mooi gefixt !!

Hij gaf wel aan (dat zei hij vooraf al) dat hij het bij deze ene keer zou laten. 1/2 marathons vindt hij leuker. Idd straks in Nisse weer.

Voor mij was het trouwens ook best stressen hoor: Ben ik wel op tijd bij het volgende afgesproken punt met m'n watertjes en gelletjes. Maar alles is goed gegaan.
Super prestatie van je man Breezerananas. Mjn man had vooral moeite om bij Neeltje jans op tijd weg te komen en was maar net op tijd op het 26,5 km punt.

Max, nee eerst mijn marathon tijd is gaan verbeteren. Dan ga ik me pas weer in het ultra geweld storten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven