Entertainment alle pijlers

Obese RTL4

23-09-2011 00:05 2902 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd van herhalingen is weer voorbij. Dit keer een programma met Wendy van Dijk, maar wie weet is het te pruimen.

De WHO denkt dat overgewicht in 2015 het grootste gezondheidsprobleem wereldwijd is.

In Nederland lijden 50.000 mensen aan een ernstige vorm van obesitas. Het is bijna onmogelijk hier vanaf te komen. De kans op vroeg overlijden is groot. Zelfs de simpelste handelingen zijn een probleem.

In het nieuwe programma Obese zie je hoe zes mensen met ernstig overgewicht de strijd tegen de kilo's aangaan. Ze krijgen professionele hulp om te proberen van alle overtollige kilo's af te komen.

Obese is vanaf 2 oktober elke zondag om 20:00 uur te zien bij RTL 4.

Ik ga kijken

Totaal aantal stemmen: 79

Ja (54%)
Nee (16%)
Wendy van Dijk, nee dank je (29%)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
O, maar antwoord was er al dus

Hoe laat, want nu komt eerst iets anders geloof ik?
quote:S0LEIL schreef op 02 oktober 2011 @ 21:40:

O, maar antwoord was er al dus

Hoe laat, want nu komt eerst iets anders geloof ik?22:00, daarna komt genante lijven aansluitend
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het zal mij niets verbazen dat Danny later onthult dat hij eigenlijk Lars is.

Aruuba zei het ook al. De hele uitZEnding dacht ik "ik ken die man ergens van". Daarvan dus.....:)
quote:louisavuitton schreef op 02 oktober 2011 @ 22:33:

Het zal mij niets verbazen dat Danny later onthult dat hij eigenlijk Lars is.

Aruuba zei het ook al. De hele uitZEnding dacht ik "ik ken die man ergens van". Daarvan dus.....:)Gelukkig ik ben niet de enige. Alleen Danny is innerlijk leuker.
.
Al dat overtollige vel weegt bij elkaar ook wel 20 kilo,dat meegeteld komt hij tussen de 90/95 kilo en dat van 270 kilo binnen een jaar poehhhh hee.Ik denk dat als je zo snel afvalt,56 kilo in 3 maand,je ook steeds fanantieker wordt,meer dan met 1 kilo per week.

Sporten deed hij voor het werk en daarna.Totaal 5 uur per dag.Hij zwom elke dag om 6 uur al in het zwembad.En dat 7 dagen per week..Totdat hij een rustdag opgelegd kreeg.

Terwijl zijn vrienden bij dat etentje wijn dronken zat hij aan de groene groentesap.En vis ipv vlees,veel groentes geen aardappelen.

Eigenlijk moet je deze afleveringen opnemen als je af wilt vallen,elke keer als je snakt naar suiker draai je die afleveringen af,zou dat helpen?
Ik vond het geen goed voorbeeld van gezond en verantwoord afvallen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya, ik twijfelde ook... hartstikke goed dat hij zo is afgevallen, ging erg snel en zo fanatiek, ik vraag me af of hij ook mentaal begeleid werd.. (daar ging het niet om in deze aflevering echt, terwijl hij neiging had van de ene verslaving eten naar de andere te gaan sporten..) en dr werd ook niets gezegd over voedsel, wat at hij nu als hij zo fanatiek sportte? als ik em zag sporten dan was het wonderlijk dat hij geen blessure opliep...en toen hij nog zo dik was, dacht ik o jee zijn hart maar dr waren professionele sportbegeleiders en hij zal wel medisch gekeurd zijn...

het ging hier om het persoonlijke verhaal denk ik, niet zozeer om hoe preccies (voedsel/sport programma, mentaal...).

ik vond het wel een bijzondere man... open over zijn verslaving en zijn lichaam....had wel een gunfactor
Hij is 1.92 m lang, stond op de weegschaal bij eerste weegmoment.

Ik vond zijn gezicht er het beste uitzien toen hij met Wendy op dakterras zat, met dat lichtblauwe hemd aan. Daarna zag het er te afgetraind uit. Ik kon steeds niet op de naam komen van de man waar ik hem op vond lijken tot de scene op de fiets. Toen kwam het ineens binnen; Gert Jan Theunissen, die oudwielrenner.

Hij is erg van de extremen. Vind dat ze er ook wel een psycholoog bij kunnen inhuren. In dit geval dan...

Maar echt petje af; wat een goede prestatie.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 03 oktober 2011 @ 07:58:

Toen kwam het ineens binnen; Gert Jan Theunissen, die oudwielrenner.

Inderdaad, die had ook als hij was afgetraind zo'n 'leeg' gezicht.

Vond Danny ook een vrouwelijke blik hebben, en in combinatie met dat magere gezicht vond ik het op een anorexia-patient lijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Tickel schreef op 02 oktober 2011 @ 21:39:

Tot volgende week!

Ik vind Wendy toch wel goed te doen in dit programma.

Jammer alleen dat ze niet even van outfitjes wisselde tijdens de dag waarop de sequentie van de bezoekaankondigingen werden opgenomen. Nu vertelde ze drie keer dat ze na zoveel dagen weer eens op bezoek ging bij Danny, met steeds hetzelfde jasje aan.

Verder vind ik haar een uitermate hartelijke meid.
In de Amerikaanse versie van dit programma wordt wel met psychische begeleiding gewerkt, misschien dat men dat in de volgende serie van het Nederlandse programma ook kan doen.

Ik zag vooral een man in wie het oude vuur weer ontbrand was. Dat hoort zo te zien bij zijn persoonlijkheid. Als hij aankomt dan doet hij dat met overgave, valt hij af, dan ook. Álles met vuur en passie en inzet. Het is een - zakelijk - succesvol iemand. Dat is hem vast niet aan komen waaien.

In vet kun je je verliezen. Dat wordt een zelfgebouwde gevangenis waar je niet uit lijkt te kunnen komen. Je hebt zélf de sleutel maar je kunt er niet bij.

Als er dan iemand komt die je de sleutel geeft maar je er wel voor laat werken en dat loont, de gevangenis gaat open, dan kan iemand als een feniks uit de as herrijzen. Dat was wat ik zag bij deze man. Hij wilde zijn doel bereiken en deed dat. Verantwoord of niet, pet en hoed af.
Als je dan met zo'n tv programma meedoet geef je ook alles denk ik.

Maar dat programma zelf gaf ook aan dat voor Danny in 3 maand tijd 50 kilo afgevallen zijn het doel was en de volgende 3 maand 35 kilo.

Terwijl een dietiste zegt hooguit een pond/1 kilo per week

Ik vind het knap zoals hij het volhield en trainde.Elke dag om 5 uur je bed uit om om 6 uur in het zwembad te zijn,daarna je bedrijf runnen en daarna nog naar de sportschool.

Benieuwd naar de volgende aflevering.
Danny lijdt duidelijk aan een verslavingsstoornis.

En mensen met een verslavingsstoornis die gaan 'afkicken', vervangen vaak die verslaving voor een andere andere.

Dat zag je ook bij Danny. Hij verruilde zijn eetverslaving voor een sportverslaving. Een eetobsessie werd een sportobsessie.

Hij ontwikkelde een voorspelbare 'crossaddiction' dus.

Het is jammer dat daar geen enkele aandacht aan besteed werd.

Van een verslavingsstoornis kom je nooit meer af. Danny loopt risico op terugval of crossaddiction.

En omdat ze hem in het programma daarvan niet bewust gemaakt hebben (ik denk dat niemand erop gekomen is) en hij er niet specifiek op behandeld is, blijft hij extra kwetsbaar.

Jammer dat de essentie van zijn probleem gemist werd.
Ik vind zijn hoofd er echt niet mooier op geworden ( oud!)

Verder mis ik ook psychische begeleiding en vraag me af of de begeleiding hier nu stopt.

Ik hoop dat er ook iemand in het programma zit die niet dik geworden is van te veel eten maar door iets anders waardoor het niet lijkt alsof alle dikke mensen zich volvreten.
Hadden we deze al gelezen? (aansluitend op de vragen die in het begin van dit topic gesteld werden)

http://www.nu.nl/media/26 ... eelnemers-obese-niet.html
Hmm, ze snapt het dus inderdaad niet.
quote:Supersoulfighter schreef op 03 oktober 2011 @ 10:11:

Hadden we deze al gelezen? (aansluitend op de vragen die in het begin van dit topic gesteld werden)

http://www.nu.nl/media/26 ... eelnemers-obese-niet.html

Dit zegt Wendy in het artikel. En ik heb zelf de quote expres iets aangepast:

"Het zijn eigenlijk geen mensen met overgewicht, maar mensen met een levensbedreigende eetverslaving. Als zij niet stoppen, gaan ze gewoon echt dood. Ik kan er niet bij hoe dat werkt."

Als je 'eet' doorstreept, kom je bij de essentie van het probleem en wordt 't al een stuk begrijpelijker. Eetverslaving is net zo dodelijk en destructief als alle andere verslavingen. Het niet kunnen stoppen met dodelijk destructief gedrag is inherent aan verslaving.

Ik denk dat de programmamakers dat gewoon niet helder hadden en eetverslaving losgekoppeld zagen van andere verslavingen, terwijl het in alle gevallen om één en dezelfde stoornis gaat.

Drugs- en drankverslaafden bijvoorbeeld, hebben dan ook exact dezelfde problematiek en kenmerken.

En een verslavingsstoornis heb je voor het leven.

Je zag het aan de manier waarop Danny obsessief ging sporten.

De stoornis maakt dat hij geen maat kan houden. Nergens in.

Dat maakt het zo gevaarlijk. En dat maakt dat hij dus een gevaar blijft voor zichzelf.

Naast het diëten en sporten had hij ook dáárvoor behandeld moeten worden. JUIST daarvoor.

Nu weet hij nóg niet wat er met hem aan de hand is en ook Wendy zegt in de media: ik begrijp het niet.

Ik vind het best een blunder.

.
Ik eigenlijk ook. Je ziet dat deze man ergens mee kampt waar hij niet mee geholpen wordt. Nu hoeft een programmamaker er niets mee te doen maar het zou wel netjes zijn.Zouden de personal trainers ook niet aan de bel hebben getrokken en gevraagd hebben om psychologische bijstand?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Gister ook gekeken... Wauw wat een inspirerende aflevering zeg! En wat een fijne man om naar te kijken, zoveel passie en vrolijkheid als deze man toont! Ik had eerst wel m'n twijfels bij de hoeveelheid die hij is afgevallen in korte tijd. Maar aan de andere kant was ie natuurlijk ook wel gigantisch dik. Met zo'n gewicht gaat het verhaal van 1 kilo per week natuurlijk niet op. En zo snel afvallen was misschien niet gezond, maar zo dik zijn ook niet.

Ik vond die ontmoeting met zijn ex echt enorm sneu om te zien. Volgens mij wilde hij haar echt wel weer terug. En ondanks dat ik haar motivatie ook wel kon begrijpen vond ik haar keus toch een beetje gemeen. Komt waarschijnlijk doordat Danny zo sympathiek overkomt.

Wendy vond ik in dit programma trouwens super! Zo nep en oppervlakkig als ze overkwam in alle Idols en X-Factor prut, zo leuk en oprecht kwam ze gister over!
Iedereen die zo dik is geworden van het eten heeft een eetverslaving. En daarbij is hun lijf zó groot geworden, het vraagt steeds meer. Hun maag is zo uitgerekt door het eten, het duurt langer voor er verzadiging optreed.

Danny had alles al geprobeerd om af te vallen. Nu merkte hij dat dít hielp, nu viel hij eindelijk af! Veel bewegen en anders eten! Ik vind het wel logisch dat hij erin doorsloeg. En ook dat hij bang werd voor stilstand of terugval. Hij werd overenthousiast en geef hem eens ongelijk. Maar dat ie nu een sportverslaving heeft geloof ik niet. Wel dat ie doordrongen is van het feit dat ie anders moet leven.
Ik heb gister ook gekeken ,expres zonder de forum dames ik wilde me niet laten afleiden haha

Ik had danny al gezien bij dwdd en was heel nieuwscheirig geworden

Wat een leuke vent heel spontaan een enorme lieverd lijkt hij me

Ik ha d 2 schrikmomenten; de eerste keer dat hi jzo dik op het bed zat en zelf zijn teennagels niet kon knippen.

En toen na het laatste weeg moment dat hij in zn boxer voor de spiegel stond met al dat vel om hem heen toen schrok ik echt.

Man dacht ik wat doodzonde dat je het zover hebt laten komen ,maar wat top dat je dit bereikt hebt.

Ikv ond de uitzending heel mooi gemaakt vooral omdat je het begin en eindresultaat ziet.

En petje af voor wendy zeer betrokken en oprecht gemeend zo kwam ze op mij over.
(volgens mij had ik nog niet gepost, ik heb wel gekeken)

Mja ik kan de ex wel begrijpen. Zij heeft nu een gezin met kinderen, zoals ze graag wilde.

Andere optie was dat ze met hem verder zou gaan en dan mogelijk jong weduwe zou worden, zonder kinderen.

Als iemand hier een relatie heeft met een drugs- of alcoholverslaafde roepen we en masse 'run forrest'. Misschien is het leven met iemand met een eetverslaving wel net zo erg.

Ik hoop voor Danny dat hij met iemand anders weer gelukkig van worden. En idd dat ie toch psychologische hulp krijgt want zo vrolijk en blij en positief als hij lijkt, kan hij nooit echt altijd zijn. Ergens zitten ook andere emoties in die man.
quote:Moonlight82 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:20:

En idd dat ie toch psychologische hulp krijgt want zo vrolijk en blij en positief als hij lijkt, kan hij nooit echt altijd zijn. Ergens zitten ook andere emoties in die man.

Precies.

Eerst gebruikte hij eten om de emoties weg te drukken, toen verving hij de eetverslaving met een sportverslaving. Het probleem zit bij hem dus dieper en daar moet hij zeker aan werken met professionele hulp. Jammer dat ze dit niet echt aangepakt hebben, met bijvoorbeeld die life coach/psycholoog die ook deelnam in Mijn kind is te dik.
Ik zou ook graag afvallen. Ik had ook wel mee kunnen doen, alhoewel ik vraag me af of ze iemand zouden nemen die zich niet volvreet. Het is zeker een inspiratie zo`n aflevering, maar voor mij niet want ik ben dik geworden door medicijnen en heb dus wel een normaal eetpatroon ( alleen zie je dat niet aan mij af) geen idee wat ze met mij zouden moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven