Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Helaas de 15e gaat écht niet lukken voor mij. Ben van 11u tot 15u onder de pannen ivm evenement voor werk, dus niet te combineren jammergenoeg.

Dochterliefs tandje is bij de val van gisteren gelukkig wel blijven zitten . Het is een beetje verkleurd, iets donkerder maar niet zwart gelukkig, en het zit nog wel wat scheef. Ook nog wel wat losser dan de rest van haar tanden, maar ze kan er wel gewoon weer alles mee eten. Heb dus goede hoop dat het zo blijft en dat hij blijft zitten tot ze over een paar jaar gaat wisselen. (vanaf welke leeftijd is dát dan eigenlijk?)

Blaasontsteking toch nog niet onder controle. Moest toch op kweek en andere kuur gekregen vandaag. Baal er wel van, houdt me zo wel bezig. (bovendien heb ik nu een amoxicilline kuur, zo-een waar je zo'n jeuk van krijgt zeg maar. Verheug ik me dus maar vast op maar niet heus!) Bovendien snak ik naar een normale nacht zonder er tien keer uit te hoeven. Is het niet voor mezelf, is het wel voor die twee kinderen die ombeurten 's nachts moeten plassen. (zoonlief heeft opeens besloten ook 's nachts zindelijk te worden en roept gerust 2x per nacht dat 'ie naar de Cee moet). Manlief is gezegend/vervloekt met oostindische doofheid zodra het licht uitgaat, dus ik ben a-l-t-ij-d de sjaak wat dat betreft. Herkenbaar???
Hmm wel jammer dat niet iedereen kan komen, maar goed dat hou je natuurlijk altijd met een groep die overal in nederland woont. Maar Zwolle is natuurlijk niet heel noordelijk, dus ik hoop dat een aantal zich nog gaan bedenken. Waarschijnlijk heb ik "als noordelijke" de kortste reistijd en ik ben zeker een uur onderweg met de auto.

Haha mijn sociaal leven is niet zo spannend dus ik kan zowel de 15e als de andere dagen. In ieder geval lijkt het me leuk om weer een aantal van jullie te ontmoeten.

Goh dat was wel schrikken met je dochter Balpen.

Dat oostindische is wel een beetje herkenbaar, maar ik ben op een gegeven moment met oordoppen gaan slapen. Op de een of andere manier slaapt mijn vriend lichter als hij weet dat ik slaap met oordoppen. Als mini heel onrustig is maken we afspraken wie die nacht "dienst" heeft.
Dat oostindische is hier ook heeeeeeel erg herkenbaar. Ik ben ook altijd de enige die de kinderen hoort en slaap nu net als wickivi nu af en toe met oordoppen. Dan hoort hij ze blijkbaar opeens wel. Wel knap trouwens dat je mannetje nu s'nachts ook al zindelijk wordt. Hier nog steeds geen plasjes op het potje. Ze heeft het 1 x gedaan en daarna nooit meer. Ze wil er wel bijna elke dag even op zitten.
Denk dat ik hier de Oostindische ben van het stel. Man vertelde gisteren dat zoon heel hard MAMA, MAMA, had liggen roepen en ik heb niets gehoord. Op een of andere manier registreer ik onbewust dat hij reageert en dan knor ik rustig verder.

Balen Balpen van de blaasontsteking. Hopelijk helpt deze kuur nu wel, dan is de jeuk in elk geval niet voor niets.

Inderdaad jammer dat er weinig komen, omgeving Zwolle is voor mij ook nog zeker 1, 5 uur dus echt dichtbij is het ook niet. Maar als echte noorderling ben ik wel gewend dat de weg naar het Noorden altijd verder is als andersom.

Vind het wel jammer als je er niet bij kunt zijn Blondiesz. Je steekt altijd zo veel werk in de datumprikker enz.

Komt iedereen die de 15e Ja heeft gezegd dan in principe wel? Zou het zonde vinden als er straks nog veel afhaken en we dan toch beter een andere datum hadden kunnen nemen?
Balpen, wat balen van die blaasontsteking.

Zijn mannen soms per definitief oostindische doof? Hier man net zo. Vannacht nog: werd Pansje rond 6 uur wakker, zegt hij: 'leg haar maar even tussen ons in, misschien dat ze nog doorslaapt?' Waarop ik zei: 'Is er nog plaats dan?" Had hij helemaal niet meegekregen dat Hansje al sinds 4 uur tussen ons in lag....

Over de meeting: ik kan de 15e, maar het is wel mijn minst favoriete dag waarop ik heb aangegeven dat ik kan vanwege druk weekend. Maar als verder al ja-zeggers komen, dan kom ik ook. Volgens mij is voor niemand Zwolle echt dichtbij?
Dat zou een actie van mijn man kunnen zijn :-) Ik heb pas geleden een onderzoek gelezen over geluiden waarvan mannen en vrouwen wakker worden. Huilende kinderen staat bij vrouwen op nummer 1, terwijl het bij mannen niet eens in de top 10 staat. Mannen werden bijvoorbeeld eerder wakker van een auto-alarm of zoemende vliegen of iets dergelijks:

geluiden waar mannen en vrouwen van wakker worden

Ik zie trouwens dat dit bericht al van lang geleden is, maar kennelijk is het laatst weer ergens verschenen
Haha, hier ook erg dove man als ie eenmaal slaapt. Nou gaat ie erg laat naar bed over het algemeen (nooit voor 1 uur) dus tot hij naar bed gaat, laat ik alle huilende kinderen aan hem over (lang leve de babyfoon). Als ie daarna eenmaal slaapt, kan volgens mij de wereld om hem heen vergaan zonder dat ie het meekrijgt.

Vanmorgen weer naar de peutergym met S. Was weer leuk! Daarna even haasten om iedereen weer op te halen, maar nu weer lekker thuis. Vanavond etentje waar ik niet echt op zit te wachten (liever voor de buis met de mannen voor tvoh), maar wel even weg net vriendlief, dus dat is ook wel weer eens goed.
Leuk Miss, peutergym! Waar doe je dat (hyves), als ik vragen mag?
Leuk he peutergym? Wat doen ze bij jullie allemaal? En geniet S er ook zo van?
Ja is leuk. We beginnen met een half uurtje met een bal spelen en daarna met iets anders (vorige keren was het een knuffel of een lange zachte stok en nu een hoepel) waar we wat oefeningetjes mee doen.

Daarna gaan we naar de andere zaal waar een groot circuit klaarstaat met allemaal grote matten en klim toestellen enzo. Met name dat laatste vindt s ook geweldig en ze staat het liefst de hele tijd te springen op zo'n dikke mat!

Ik zal even op Hyves zetten waar ik dat doe gaudi!
Grappig, want bij ons gaat peutergym vergelijkbaar. Ook meestal eerst iets met een bal of iets met heel veel rennen. En dan een circuit met allerlei klimtoestellen en matten. Ook bij uk is dat laatste erg favoriet. Kan ze niet genoeg van krijgen.
Meiden!! Ik reageer ook maar weer eens

Ik merk dat ik overdag voor werk al zoveel achter de computer zit en daar dan 's avonds geen zin meer in heb, sorry!

Ik ben ook bij elkaar een week niet fit geweest (daar baal ik nog steeds van miss!) maar met dit zonnetje heb ik al heel wat meer energie, heerlijk!

Wat de noordelijke meeting betreft, alle data die ik heb aangegeven kan ik nog steeds. Zag ook dat er op 1 datum (15e?) veel 'nieuwe' voor mij bij waren (lanski, blog en nog iemand waar ik de forumnaam even niet meer van weet.....)

Dat vind ik wel weer heel leuk, maar het zou toch echt heel tof zijn als iedereen elkaar een keer zou treffen......

Balpen, hoe gaat het met je meisje? Zo'n tand kan ook nog na een paar weken verkleuren volgens mij hoor. En T zijn boventand zit al een tijdje los maar valt er nog steeds niet uit. Laatst is zijn 3e tand eruit gevallen, allemaal beneden. Hij was 5 toen hij begon met wisselen maar volgens mij is dat wel vroeg.

Ik ben hier thuis degene die vaak niets hoort 's nachts. Vriend is sowieso veel zorgzamer dan ik.

Miss, staat er al een foto van je schoenen op hyves? Ik heb zelf ook een paar uitgezocht (had tenslotte nog een ben over, haha!) maar dat zijn gewoon ordinaire Nikes geworden.

Ga nog even wat voor de bbq halen. T zijn vriendin uit Den Haag is gezellig hier voor een weekendje logeren. Zij willen graag het junior Songfestival zien, dus een beetje op tijd beginnen dan maar.
T zit Pluk van de Petteflat te kijken, weet gelijk de 3e naam weer. haha!
Nou... de meeting kan ook nog de 29 ste hoor... stel dat miss dan wel zou kunnen zitten we dan ook op 7... jullie mogen het zeggen!

Balpen, al vit C 1000mg geprobeerd? Doen hoor, werkt echt!

Meisje hier begon trouwens op haar 4de met wisselen, die was ook vroeg...

Dove man: CHECK! Ik wed dat de mijne het doofst is van allemaal! Zijn wekker is op straat duidelijk hoorbaar maar hij slaapt rustig door...

Zo, ik zal eens gaan taart snijden en koffie zetten, vanavond oudjaarsavond met verjaardagsvisite. Jullie ook een stukkie digitale monchoutaart?
Heb je nu al visite? Ze houden je lekker bezig hè? Maar ja, jij bent natuurlijk ook nog zooo jong!

Ziss: goed om van je te horen! Druk dus? maar allemaal leuk? Hier heb ik ook twee logees (dus 6 kinderen nu) die songfestival hebben gekeken en nu naar een filmpje liggen te kijken op de beamer. Zo even bakkie popcorn maken.

Vriendlief is naar een voorstelling hier in de stad, dus hoop dat ze geen heimwee krijgen ofzo..
Blondiez, ik ben idd naast de ab-kuur ook aan de vieze vit.C bruistabletten. Góór maar hopelijk voor het goede doel!

Verder vandaag heerlijke dag gehad, voelde dankzij mooie weer gewoon als dagje vakantie! Begon al goed met twee kinderen die allebei tot na 8.30 uitsliepen!!! Wow, we wisten niet wat we meemaakten (normaal uurtje op 7 op zaterdag) en moesten zowaar haasten om dochterlief optijd in de balletschool te hebben! Daarna lekker doorgereden naar Archion (Alphen ad Rijn), was erg leuk, themaweekend "ridder" en dat viel bij beide kinderen in de smaak. (m.n. het paarden-ridder-toernooi). Toch paar uurtjes rondgewandeld, heerlijk zonder buggy's etc mee, fijn dat dat kan tegenwoordig. Terug thuis lekker de bbq aan en met de kindjes buitengespeeld. En pas naar binnen toen het donker werd! (dus hopelijk doen ze morgen nog een keer dat trucje met uitslapen!).

Trouwens zoonlief heeft zijn eerste serieuze verkoudheid van het jaar weer te pakken. Drama aan alle kanten, hoest de longen uit zijn lijf en de groene snottebellen vliegen je om de oren en zelfs zijn oogjes doen mee want ontstoken. Dit belooft nog heel wat voor als het écht herst wordt......
Wat heerlijk he dit weer? Fijn zo'n toegift na een prut zomer. Vanmidddag met paar vriendinnen afgesproken, korte wandeling en lekker wat eten. Gisteren ook genoten van het weer. 's Avonds met vriend uit eten geweest en filmpje gepakt.

Blondies, weten we zeker dat al die mensen die 15e en 29e hebben aangegeven ook zouden gaan komen? Mij komt 29e wel iets beter uit, maar ik zou de 15e ook wel komen.

Verder hier weer voor het eerst sinds lange tijd aan het menstrueren, bah. Voor mijn doen ben ik enorm ongesteld. Maar ben wel meteen van mijn zwangerschapsverschijnselen af. Was al weken bij tijd en wijlen misselijk, pijnlijke borsten en erg moe. Poeh, ben blij dat het blijkbaar bij het ontzwangeren hoorde... Dat heb ik bij Hansje volgens mij niet zo gehad.
Tss, heb ik gisteren een heel verhaal getypt over het weekend, Blondieszz gefeliciteerd enz. enz. en is het gewoon niet geplaatst

Dus nog maar een keer: Blondieszz: gefeliciteerd! Wou je op hyves feliciteren, maar kan daar ineens nergens meer op reageren, dus dan maar hier.

Korte versie van het weekend: wat was het heerlijk!

Qua meeting heb ik wel voorkeur voor de 15e, maar zou de 29e ook wel kunnen. Net andersom dus als LB.

LB: wat vervelend die klachten, hopelijk blijven ze nu dan weg, is dat menstureren in elk geval nog ergens goed voor.

Hoe gaat het verder met de zwangeren onder ons trouwens? Bij Sanloes begint het al bijna spannend te worden volgens mij.
Dames, wat voor room hebben jullie gebruikt in de broccolitaart van Miss? Ik wilde hem op het menu van vanavond, maar twijfel over slagroom of kookroom en hoeveel ml.
light kookroom, half flesje denk ik ongeveer.

Hier zoon vannacht opeens hoge koorts, zo is er niets aan de hand, zo heeft hij 40 graden. Zetpil leek niet echt aan te slaan. Bij mij in bed genomen, hij gloeide helemaal, z'n benen en armpjes, bloedheet. Vond 't best een beetje eng. Gelukkig was hij wel goed aanspreekbaar. Mijn zusje sliep toevallig bij mij ivm een etentje gister en zij bood aan om vandaag op te passen, omdat ik een aantal belangrijke afspraken had op werk. Nu uurtje geleden zus afgelost en die is nu naar huis. Zoon lijkt het wat beter te doen, koorts is gezakt, maar hij is heel hangerig en huilerig. Zelf ben ik ook verre van fit na zo'n nacht, hopelijk morgen allemaal 'n stuk beter.
Even ego en snel. Vandaag een echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig. Nu 10 weken. Het begin is er nu echt, ik was heel erg onzeker, maar begin er nu wel op te vertrouwen. Wow, zou er zomaar een kindje bijkomen in het voorjaar. :-)
Geweldig BMS! Heerlijk dat alles er goed uitzag, en hopelijk ga je je een dezer weken ook wat beter voelen!

Beterschap met je zoon Gaudi, wat sneu als ze zo ziek zijn.

Broccolitaart was niet meer gelukt, want eten alweer achter de kiezen (lekker makkelijk, kliekje uit de vriezer) maar morgen ga ik 'm écht proberen.
BMS: wat een goed nieuws, heerlijk zeg. Ga er maar lekker van genieten. Je hebt dus een hartje gezien?

Gaudi: bah helemaal niet leuk ineens van die hoge koortsen. Hopelijk hebben jullie beide een betere nacht vannacht.

Meeting. Ik kan op geen enkele dag die jullie voorstellen. 15 de ben ik bij vriendin die 40 wordt en 29 vieren we de verjaardag van Puk. Trouwens een opkomst van 7 is helemaal zo slecht nog niet hoor. Waren er vorige keer in Utrecht ook. Best een lekker overzichtelijk groepje.

Blondieszzz gefeliciteerd.

LB: bah die zware ongesteldheden zijn niet leuk. Hopelijk wordt het snel minder.

Balpen waarom neem je niet van die hap, slik door vitamine C-1000 dingen? Die proef je tenminste niet

Hier trouwens geen dove man hoor, meer een luie die gewoon wacht totdat ik ga

Verder hier alweer twee weken gebroken nachten. Muk die elke keer wakker werd rond 01:00. Ik vermoed dat ze droomt en nu heeft het licht aan wel effect, maar Puk komt er ook nog regelmatig uit. heeft ze kriebel van de waterwratjes (die er trouwens vreselijk uitzien ik wilde er bijna mee naar de dokter maar het gaat nu gelukkig heel langzaam weer de goede kant op, vervelende dingen zijn dat zeg) Ben dus behoorlijk brak de laatste tijd. Paar nachten kan ik wel aan maar nu alweer twee weken wordt weer een aanslag op mijn gezondheid.
BMS, wat een goed nieuws, gefeliciteerd. Wanneer ben je uitgerekend?

Gaudi, hoe is het nu met zoon? Wel handig dat je makkelijk wat kon regelen qua opvang. Hopelijk is het morgen niet meer nodig.

Scuba, hier al drie weken gebroken nachten door Hansje, net nu Pansje vaak doorslaapt. Oftewel, al ruim vier maanden gebroken nachten Bij Hansje weet ik het niet zo goed, soms lijken het duidelijk nachtmerries maar soms ook niet. Standaard een of tweemaal per nacht dat hij wakker wordt en absoluut niet in eigen bed wil doorslapen. Merk dat ik er nu ook moe van word, nu ik weer aan het werk ben. Sla de Zumba alweer over, gaat denk ik niks meer worden, drempel wordt steeds hoger. Dus toch maar op het zwemmen storten.... Vind ik eigenlijk iets lekkerder, wat relaxter.
Hier ook een spookje 's nachts, vast weer een faaaase . Idd wat LB ook zegt: nachtmerries denk ik. Afhankelijk van hoe diep hij slaapt, gaat hij óf heel hard huilen (ontroostbaar, tot ik bij hem ga liggen in het peuterbedje), óf hij sluipt zelf met zijn hele hebben en houden (massa knuffels) naar onze kamer en kruipt er bij mij bij. Dat laatste gebeurde dus vannacht, alleen sliep ik zelf ook nogal diep, met gevolg dat zoonlief keihard uit ons bed gevallen is. Oeps..... Trouwens stond meneertje net ook alweer in de huiskamer, en ligt nu op de bank te pitten.

Morgen hou ik dochterlief een dagje thuis van de creche. Laatste dag voorlopig dat het kan om een moeder-dochterdagje te hebben voor het schoolgebeuren gaat beginnen. Ze heeft ook al een missie: eerst gaat ze mij helpen met poetsen, en daarna wil ze mee gaan shoppen want mevrouw wil een nieuwe jurk voor als ze voor het eerst naar school gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven