Werk & Studie alle pijlers

duale opleiding facility management

04-10-2011 12:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Zijn er mensen die een duale opleiding volgen in HBO facility management? Of mensen die deze gevolgd hebben? Ik heb namelijk wat vragen over het vinden van werk. Ik weet niet goed waar ik kan vinden welk bedrijf een erkend leerbedrijf is (alleen voor mbo) daarnaast kan ik bij geen een bedrijf vinden of ze ook duale studenten aannemen. Ik moet dus heel veel mailen om het te vragen. Naar welke functies kan ik allemaal solliciteren, is dat echt alleen letterlijk facility management of ook gerelateerde beroepen? Ik weet dat je bij ziekenhuizen en facilitaire bedrijven kan gaan werken(ziekenhuizen in mijn omgeving nemen geen duaal student aan), maar hoe weet ik welke andere bedrijven een eigen facilitaire afdeling hebben? Kortom bij welke bedrijven, naar wat voor een functies kan ik solliciteren als duaal student?

gr jikkes
Ik zou als ik jou was deze vraag ook neerleggen bij je school.

Daar kunnen ze je misschien ook antwoorden geven en tips geven.
Er zijn heel veel algemene sites over facility management, van die startpagina's zeg maar. Daar staan veel bedrijven op, maar ook veel vacature-sites speciaal voor FM.

facilitair.startpagina.nl

facilitairmanagement.startpagina.nl

etc

Er zijn er een stuk of 6 volgens mij! Vanuit de ene startpagina kun je doorlinken naar de andere startpagina.

Maareh...als je niet weet naar welke functies je kunt solliciteren, weet je dan wel precies welke opleiding je gaat doen en wat je er mee kan? Of is dat een gekke vraag?

En inderdaad...wat flower al zegt, vraag ook advies op school!
Ja ik weet wel wat ik ga doen en wat ik ermee kan, maar er zijn blijkbaar heel veel verschillende benamingen voor en ik heb nog nooit duaal gestudeerd, dus is het de bedoeling dat ik als beginner meteen de management inga of eerst lager begin.

Maar ik heb binnenkort nog een gesprek en dan ga ik het sowieso allemaal eens goed navragen.
Oh zo...tsja, dat weet ik ook niet. Zou niet meteen rekenen op een managementpositie, maar hangt ook van het bedrijf en de manier waarop facilities binnen dat bedrijf is georganiseerd. Als facility Management de core-buisiness is van het bedrijf kan het al weer heel anders zijn dan wanneer het een stafafdeling is van een totaal ander bedrijf. En voor die stafafdeling kan het ook weer heel anders zijn als het een eigen afdeling is, of ge-outsourced is.

Kortom....er zijn zo veel mogelijkheden binnen facility mangement... ;)

En misschien kun je een oproepje plaatsen op een van de prikborden van die startpagina's?
Thuiszorg.
Het is een beetje laat, maar hierbij toch nog een reactie!

Ik volg de duale studie FM op dit moment. Had zelf ook problemen met het vinden van een juiste baan. Via via ben ik bij een gemeente terecht gekomen. Daar heb ik 2 jaar gezeten. Nu werk ik al ruim een jaar bij een facilitair detacheringsbureau. Hier kun je echt veel ervaring op doen op alle gebieden van Facility Management.

Ik heb heel veel open sollicitaties verstuurd met uitleg over de duale opleiding, de verplichtingen aan de kant van de werkgever en mijn motivatie. Als je doorzet komt het zeker goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven