Vega stamppotjes?!
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:35
Ik ben van weinig vleeseten naar nog minder vleeseten gegaan de afgelopen maanden.
Nu komt de winter er weer aan, en zie ik overal weer stamppotjes.
Heerlijk! Ik ben dol op andijvie-, boerenkool- en wortelstamp.
Maar.... in het verleden at ik dit met respectievelijk gehaktballen, rookworst en spek. Zaken die ik nu niet meer wil eten.
Wat zijn goede vega alternatieven hiervoor (dus voor het vlees)?
Ik doe mijn boodschappen bij AH en soms bij Jumbo, dus naam&merknaam graag!
Champignons lust ik niet.....
Nu komt de winter er weer aan, en zie ik overal weer stamppotjes.
Heerlijk! Ik ben dol op andijvie-, boerenkool- en wortelstamp.
Maar.... in het verleden at ik dit met respectievelijk gehaktballen, rookworst en spek. Zaken die ik nu niet meer wil eten.
Wat zijn goede vega alternatieven hiervoor (dus voor het vlees)?
Ik doe mijn boodschappen bij AH en soms bij Jumbo, dus naam&merknaam graag!
Champignons lust ik niet.....
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:38
Andere lekkere recepten zijn bijv preistampot. De prei koken in cider, pureren met de aardappels met wat creme fraiche en dan eten met een vegetarische kaasschnitzel.
Ook lekker is een stampotje met mexicaanse groente. Koop een mexicaanse groentemix (uit de diepvries oa te verkrijgen bij ah en lidl). Deze volgens gebruiksaanwijzing garen, aardappels koken en pureren en dan de groente er door. Lekker met wat vegajus, vlees is niet nodig door de bruine bonen vind ik.
Ook lekker is een stampotje met mexicaanse groente. Koop een mexicaanse groentemix (uit de diepvries oa te verkrijgen bij ah en lidl). Deze volgens gebruiksaanwijzing garen, aardappels koken en pureren en dan de groente er door. Lekker met wat vegajus, vlees is niet nodig door de bruine bonen vind ik.
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:44
Spitskool met een beetje peper en aardappels, en dan vega gehaktballetjes (of vega rookworst meekoken) erbij!! Super lekker.
Trouwens ook lekker als je gemarineerde sojastukjes erdoorheen kookt. Normaal zijn die dingen niet heel lekker, maar dan worden ze lekker zacht.
Tip: verwacht niet dat het naar vlees smaakt, dan valt het altijd mee!
Trouwens ook lekker als je gemarineerde sojastukjes erdoorheen kookt. Normaal zijn die dingen niet heel lekker, maar dan worden ze lekker zacht.
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:46
Deze maak ik graag (ik doe er soms stiekem wel wat mini gehaktballetjes bij maar is niet nodig);
http://www.ah.nl/recepten ... 5512&rq=spruitjesstamppot
http://www.ah.nl/recepten ... 5512&rq=spruitjesstamppot
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:46
Niet met vleesvervangers, maar erg lekker vind ik zelf is andijvie stampot met cashewnoten en geraspte kaas. Je maakt dus gewoon andijvie stampot met aardappelpuree en andijvie en je gooit er i.p.v. spekjes fijngehakte cashewnoten en geraspte kaas doorheen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:51
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:52
Preistampot met mosterd en pinda's of cashewnoten en kaas. Héérlijk! En (met pinda's) spotgoedkoop ook nog....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:53
Ik maak graag (en is ook een van de weinige gerechten die ik goed kan koken) spruitenstampot. Flink blok kaas kopen, kleine blokjes van snijden en na het stampen er doorheen roeren. Voordat je de boel in een ovenschool mikt ook nog (zoute!!) cashewnoten erdoor roeren en geraspte kaas erover. 20 minuten op 220 graden, heerlijk! Wel stevig dus we doen er een paar dagen mee...
dinsdag 4 oktober 2011 om 19:54
quote:w84theworld2change schreef op 04 oktober 2011 @ 19:44:
Spitskool met een beetje peper en aardappels, en dan vega gehaktballetjes (of vega rookworst meekoken) erbij!! Super lekker.
je kan ook de gehaktballetjes weg laten en dan een zakje geraspte kaas er door heen roeren!!
wat ook lekker is: spruitjes stampot
spruiten en aardappels koken en dan stampen vervolgens een beetje oude kaas en mosterd er door heen roeren
je kan ook de gehaktballetjes weg laten en dan een zakje geraspte kaas er door heen roeren!!
wat ook lekker is: spruitjes stampot
spruiten en aardappels koken en dan stampen vervolgens een beetje oude kaas en mosterd er door heen roeren