Vega stamppotjes?!

04-10-2011 19:35 87 berichten
Ik ben van weinig vleeseten naar nog minder vleeseten gegaan de afgelopen maanden.

Nu komt de winter er weer aan, en zie ik overal weer stamppotjes.

Heerlijk! Ik ben dol op andijvie-, boerenkool- en wortelstamp.

Maar.... in het verleden at ik dit met respectievelijk gehaktballen, rookworst en spek. Zaken die ik nu niet meer wil eten.

Wat zijn goede vega alternatieven hiervoor (dus voor het vlees)?

Ik doe mijn boodschappen bij AH en soms bij Jumbo, dus naam&merknaam graag!

Champignons lust ik niet.....
Alle reacties Link kopieren
Vega "gehaktballetjes"! Lekker (vind ik)
Andere lekkere recepten zijn bijv preistampot. De prei koken in cider, pureren met de aardappels met wat creme fraiche en dan eten met een vegetarische kaasschnitzel.

Ook lekker is een stampotje met mexicaanse groente. Koop een mexicaanse groentemix (uit de diepvries oa te verkrijgen bij ah en lidl). Deze volgens gebruiksaanwijzing garen, aardappels koken en pureren en dan de groente er door. Lekker met wat vegajus, vlees is niet nodig door de bruine bonen vind ik.
Gebakken champignons in stirr fry mushroom sauce van de toko bovenop je stamppotje, gebakken tofublokjes met lekker sausje of kruiden, vega balletjes idd.
Gemarineerde sojablokjes, gebakken en dan vegajus van de groene winkel.
Stukjes rookkaas bij de boerenkool stampot. Heerlijk!

Ipv spekjes bij andijvie stampot: een prutje van gebakken uien en gebakken tomaat met een schep mostert en geraspte kaas er doorheen geroerd.
Gewoon maken wat je maakte voorheen,

Er zijn vega spekjes en worstjes!

Gewoon vervangen
Internagelaktisch
quote:Cateautje schreef op 04 oktober 2011 @ 19:41:

Gemarineerde sojablokjes, gebakken en dan vegajus van de groene winkel.

Hoe marineer ik die blokjes?

Ik hou niet van jus, dus dat hoeft seauieseau niet.
quote:maaique schreef op 04 oktober 2011 @ 19:42:

Er zijn vega spekjes en worstjes!

Gewoon vervangen

Welke zijn lekker, en welke niet?

Heeft AH bijvoorbeeld vega rookworst?
kaas, véél kaas!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 oktober 2011 @ 19:43:

[...]

Hoe marineer ik die blokjes?

net zoals je vlees zou marineren Zorg ervoor dat je marinade goed op smaak is!
Spitskool met een beetje peper en aardappels, en dan vega gehaktballetjes (of vega rookworst meekoken) erbij!! Super lekker.

Trouwens ook lekker als je gemarineerde sojastukjes erdoorheen kookt. Normaal zijn die dingen niet heel lekker, maar dan worden ze lekker zacht.

Tip: verwacht niet dat het naar vlees smaakt, dan valt het altijd mee!
quote:Ruza schreef op 04 oktober 2011 @ 19:44:

[...]

net zoals je vlees zou marineren Zorg ervoor dat je marinade goed op smaak is!Deed ik ook nooit.
Deze maak ik graag (ik doe er soms stiekem wel wat mini gehaktballetjes bij maar is niet nodig);

http://www.ah.nl/recepten ... 5512&rq=spruitjesstamppot
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Stamppot rauwe andijvie met kaas en groenteballetjes (van de AH)
Niet met vleesvervangers, maar erg lekker vind ik zelf is andijvie stampot met cashewnoten en geraspte kaas. Je maakt dus gewoon andijvie stampot met aardappelpuree en andijvie en je gooit er i.p.v. spekjes fijngehakte cashewnoten en geraspte kaas doorheen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kijk ff oo smulweb bij steinpilze Echt heerlijk als vleesvervanger.
Wat lekker al die recepten van iedereen.

Ik ben zeker een grote kaasfan, dat zal met andijvie erg lekker zijn.

Ik denk dat ik morgen even naar de AH XL fiets, op zoek naar de vega-rookworsten en vega-spekreepjes.
Chinese kool met kerrie wokken, een rode paprika toevoegen een flinke eetlepel fijngesnipperde stemgember, plus flink stuk mosterdkaas. De kaas wat laten smelten en dan het geheel door de aardappelpuree scheppen. Tot slot cashew noten toevoegen.
quote:Maja82 schreef op 04 oktober 2011 @ 19:47:

Kijk ff oo smulweb bij steinpilze Echt heerlijk als vleesvervanger.Ik lust geen paddestoelen.....
Preistampot met mosterd en pinda's of cashewnoten en kaas. Héérlijk! En (met pinda's) spotgoedkoop ook nog....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Lekker Guria!
Ik vind cashewnoten overigens wel heel zwaar vallen, zeker als ze zijn verwerkt in een gerecht.
Ik maak graag (en is ook een van de weinige gerechten die ik goed kan koken) spruitenstampot. Flink blok kaas kopen, kleine blokjes van snijden en na het stampen er doorheen roeren. Voordat je de boel in een ovenschool mikt ook nog (zoute!!) cashewnoten erdoor roeren en geraspte kaas erover. 20 minuten op 220 graden, heerlijk! Wel stevig dus we doen er een paar dagen mee...
quote:w84theworld2change schreef op 04 oktober 2011 @ 19:44:

Spitskool met een beetje peper en aardappels, en dan vega gehaktballetjes (of vega rookworst meekoken) erbij!! Super lekker.

Trouwens ook lekker als je gemarineerde sojastukjes erdoorheen kookt. Normaal zijn die dingen niet heel lekker, maar dan worden ze lekker zacht.

Tip: verwacht niet dat het naar vlees smaakt, dan valt het altijd mee!

je kan ook de gehaktballetjes weg laten en dan een zakje geraspte kaas er door heen roeren!!

wat ook lekker is: spruitjes stampot

spruiten en aardappels koken en dan stampen vervolgens een beetje oude kaas en mosterd er door heen roeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven