Vega stamppotjes?!

04-10-2011 19:35 87 berichten
Ik ben van weinig vleeseten naar nog minder vleeseten gegaan de afgelopen maanden.

Nu komt de winter er weer aan, en zie ik overal weer stamppotjes.

Heerlijk! Ik ben dol op andijvie-, boerenkool- en wortelstamp.

Maar.... in het verleden at ik dit met respectievelijk gehaktballen, rookworst en spek. Zaken die ik nu niet meer wil eten.

Wat zijn goede vega alternatieven hiervoor (dus voor het vlees)?

Ik doe mijn boodschappen bij AH en soms bij Jumbo, dus naam&merknaam graag!

Champignons lust ik niet.....
Alle reacties Link kopieren
Vega "gehaktballetjes"! Lekker (vind ik)
Andere lekkere recepten zijn bijv preistampot. De prei koken in cider, pureren met de aardappels met wat creme fraiche en dan eten met een vegetarische kaasschnitzel.

Ook lekker is een stampotje met mexicaanse groente. Koop een mexicaanse groentemix (uit de diepvries oa te verkrijgen bij ah en lidl). Deze volgens gebruiksaanwijzing garen, aardappels koken en pureren en dan de groente er door. Lekker met wat vegajus, vlees is niet nodig door de bruine bonen vind ik.
Gebakken champignons in stirr fry mushroom sauce van de toko bovenop je stamppotje, gebakken tofublokjes met lekker sausje of kruiden, vega balletjes idd.
Gemarineerde sojablokjes, gebakken en dan vegajus van de groene winkel.
Stukjes rookkaas bij de boerenkool stampot. Heerlijk!

Ipv spekjes bij andijvie stampot: een prutje van gebakken uien en gebakken tomaat met een schep mostert en geraspte kaas er doorheen geroerd.
Gewoon maken wat je maakte voorheen,

Er zijn vega spekjes en worstjes!

Gewoon vervangen
Internagelaktisch
quote:Cateautje schreef op 04 oktober 2011 @ 19:41:

Gemarineerde sojablokjes, gebakken en dan vegajus van de groene winkel.

Hoe marineer ik die blokjes?

Ik hou niet van jus, dus dat hoeft seauieseau niet.
quote:maaique schreef op 04 oktober 2011 @ 19:42:

Er zijn vega spekjes en worstjes!

Gewoon vervangen

Welke zijn lekker, en welke niet?