Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
@ Indigoblue: ja baalde als een stekker vorige week, maar vandaag ging het super goed!! Lekker inhalen, goed opgelet, lekkere bochtjes etc. Voelde me zo goed en zelfverzekerd! Als ik zo rij op mijn examen komt t goed!!

Oh ja, moet 17 oktober voor het laatste deel! Aaaaahhhhhh!!!

@ Pimpel: ja dat had ik ook! Zelfs toen ik mijn rijbewijs en auto al had en flink wat had rondgecrossed (??) had ik dat mijn vaders auto begon te brullen. (beide auto's benzine)

Bij mijn autootje moest je flink wat gas geven voor je koppeling los laat, en bij paps auto veel minder maar niet gewend, dus de toeren liepen hoog op haha! Reed ik daarna weer in mijn auto, sloeg ie weer af.

Elke auto is anders, je moet het even aanvoelen maar dat gaat best snel

@ atelier madame, ben je al afgereden? En????

Of moet je nog? Wanneer dan?

@ Hans: wat goed! En fijn dat je zo ook nog kan oefenen, heb je al wat meer zelfvertrouwen?
Oh, zie nu dat atelier madame de 12e moet... Ff met mijn neus gekeken.. Sorry! Haha

Oh ja, kan ook niet editen, mobiel he
Mobiel kan ik wel editten. Fijn dat je les zo goed ging. Geeft weer zelfvertrouwen!

Ik heb een cadeautje gekregen net. Zo'n kentekwnplaat die je op je achterruit kunt plakken, staat op: pas op! Net geslaagd!
Ruza, hoe dan? Staat bij mij alleen quote, meld, reageer en profiel..?

Leuk cadeautje haha!

Heb je al een auto (op 't oog)?

Ik zie trouwens meerdere mensen die spoedprocedure hebben voor rijbewijs aanvragen, wat kost dat extra?
gebruik je wel de mobiele versie?? mobiel.viva.nl? op je telefoon dan. Dan staat er bij mij rechtsonder mn bericht 'wijzigen' helemaal in het hoekje.

Nee geen auto op het oog. Geen geld nu, ben ook maar een arme student.

Spoedprocedure kosten verschillen per gemeente, maar ga er maar vanuit dat je gemiddeld ongeveer het dubbele betaalt.
Ooohhh nee ik gebruik de app. Waardeloos ding! Misschien ook maar doen zoals jij!

Ah, ik wacht wel gewoon op rijbewijs. Moet m toch nog halen
upje omdat ik zenuwachtig begin te worden voor woensdag! brrrrrrrrrrr

we gaan trouwens een auto kopen dus ben extra gemotiveerd om m te halen!
Woensdag komt inderdaad dichtbij! Maar zenuwen zijn niet nodig hoor.. het feit dat je praktijkexamen mag doen bewijst dat je hebt laten zien te kunnen rijden.

Heb je nog rijles voor die tijd?
Ooh atelier spannend! Hoe laat moet je? Ik beloof je dat ik me woensdag met de auto in Ut zal gedragen En extra lief rijden als ik een lesauto langs zie komen hehe.

Freshfruity, hoe gaat ie bij jou?
@Aimee86: Gelukkig hebben bestuurders die al een tijd een rijbewijs hebben ook nog optrek-problemen... Geeft mij moed, hahaha!

@Ruza: Geweldig, zo'n plaat! Ik kreeg van iemand ook al een bloemetje met de volgende tekst op de kaart: Opgepast, ze mag nu alleen op de weg.

@Atelier: Heel veel succes woensdag!!! Zal aan je denken!

*gefrustreerde modus aan*

Ik heb nog steeds "optrek"problemen en ik ben zwaar gefrustreerd, bah!!! Hoop echt dat ik het snel onder de knie krijg!

*gefrustreerde modus uit*
Ik heb hele andere optrek problemen. Ik erger me doooood aan dat langzame geoptrek. Sta ik daar met mn 'pas op' bordje ben ik als eerste weg bij het stoplicht. Sta ik achter iemand...duurt het forever voordat we eindelijk een beetje vaart maken.

Luxe probleem.
En dat is dan niet omdat het beginnende bestuurders zijn, daar heb ik alle begrip voor, maar gewoon ervaren bestuurders die echt als een slak wegrijden.
Zondagavond reed ik met een andere weersomstandigheid dan gebruikelijk: in het donker en het was regenachtig.

Mijn ouders belden mij die ochtend op en vroeg of ik mijn rijbewijs mee wou nemen. "Oké," zei ik. Ik had een familiefeest: bezoek in een museum en later naar een wokrestaurant. Al die tijd dronk ik ofwel cola, ofwel koffie; geen bier dus.

Toen het feest voorbij was reden mijn ouders en ikzelf naar huis; ik reed in de auto van mijn vader. In het donker rijden is niet zo veel moeilijker dan overdag, maar omdat het regenachtig was en ik voor het grootste gedeelte over asfalt reed waren de wegmarkeringen zeer moeilijk te zien. Volgens mij wordt er op sommige plekken speciaal asfalt gebruikt, waarop de markeringen ook bij donker en regen goed te zien zijn; dat zou een stuk prettiger rijden. Heet dat niet ZOAB, Zeer Open Asfalt-Beton? Of ben ik in de war met een ander soort asfalt dat dus geen ZOAB is?
World of Warcraft: Legion
Weetje wat pas irritant is?? Als ze de markeringen op de weg hebben veranderd ergens, en het dan regent EN donker is...dan zie je de afdrukken van de oude markering ook nog op de weg(structuur van het asfalt is daar anders en dan blijft er water opliggen waardoor het door het weerkaatsende licht van de lantaarnpalen net zo eruit ziet als de echte markering). En dan weet je even niet wat nou precies je plekje is op die 4baans rotonde
spanningen! berrrrr ben blij als Ik over twee uur die betablokker in kan nemen, dan ben Ik iig rustig :p
Ik móet om drie uur trouwens, hopelijk regent het lekker dan kan Ik sowieso rustiger rijden ;)

duimen jullie mee? :D
Tuurlijk duimen we madam! 3 uur is idd redelijk rustig en het regent maar gelukkig niet hard. Maar nou niet 40 gaan rijden he daar kun je ook op zakken rijden, kijken en stoppen als het nodig is. Meer niet.
Succes vanmiddag he!!
Ruz, ik weet soms nog steeds niet mijn plek op meerderebaanrotondes Ik doe het vaak maar op hoop van zegen
quote:elastiekje schreef op 12 oktober 2011 @ 12:05:

Ruz, ik weet soms nog steeds niet mijn plek op meerderebaanrotondes Ik doe het vaak maar op hoop van zegen

Als ik de markering kan zien weet ik het wel maar als je opeens geconfronteerd wordt met 2 weerspiegelingen van water die lijken op markering. Slik.

Overigens heb ik het idee dat de meeste bestuurders maar gewoon wat doen de helft van de tijd en dat we puur geluk hebben dat het goed gaat
Soms wordt het opgelost door de markeringen dikker en ribbeliger te maken, zodat je het voelt als je er per ongeluk erover heen rijdt. M.i. is het al te laat. Het liefst zie ik de markering van te voren en pas ik mijn rijgedrag daarop aan. Dat is m.i. veiliger dan later corrigeren omdat je over de markering heenrijdt.
World of Warcraft: Legion
@Atelier: Als je dit nog leest: Succes!!!!! Je kan het!!! We zullen een virtueel kaarsje voor je branden:

Ja fijn he die markeringen die weggehaald zijn maar nog wel zichtbaar zijn...

Vanochtend mijn laatste les overleefd. Rijden met regen, bah! Ben bang dat t nooit mijn hobby gaat worden, vind ik in de auto al rot, maar op de motor NOG rotter!

Maar oh wonder, het ging best goed! Lekker gereden, lekker ingehaald, lekker de bochtjes genomen (wel iets voorzichtiger, want in sommige bochten liggen putdeksels of van die teer'reparaties', die zijn glad!! Welke idioot legt dat dan ook in een bocht?!)

Ergens aan het eind was er een rotonde waar iets van olie op het wegdek lag, maar die had ik niet gezien dus voel de motor slippen, ik schrok, corrigeerde mezelf, maar was toch best eng!

Mijn instructeur had nog 2 puntjes: Als ik de snelweg op rij, iets eerder kijken en een plannetje maken voor of na welke auto ik invoeg, en afstand houden, ik heb schijnbaar nog wel eens de neiging om te bumperkleven als iemand (naar mijn idee) niet snel genoeg is.

Als ik dat nog in mijn hoofd houd, komt t goed maandag!

AAAAAAAAAAHHHHHHHHH ben al zo zenuwachtig!!
Duimen voor atelier!!!

*ik ga me dan ook echt indenken welke invoegstroken en rotondes ze zou krijgen *
en gezakt..
Nee wat onwijs KUT atelier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven