asociale vader en broertje

08-10-2011 22:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo boos en wil dit graag van me afschrijven. Sorry als het een lang verhaal wordt maar ik wil graag jullie mening weten.

Mijn vader en mijn broertje hebben borderline. En zijn heel lastig in de omgang.

Ik heb eigenlijk nooit echt een vader gehad omdat hij er nooit was en als hij er was maakte hij alleen maar ruzie en kreeg ik klappen. Inmiddels ben ik 24 en woon nu op mezelf. 5 jaar geleden ben ik uit huis gegaan omdat ik hier niet meer mee kon leven.

Als mijn ouders of broertje iets nodig hebben kunnen ze altijd bij me komen en krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Maar omgekeerd kan dat nooit in welk opzicht dan ook. Als ik bv een hamer nodig zou hebben en ik zou het hun vragen zeggen ze NEE ik heb het nodig. 'Wat toevallig' even als voorbeeld he die hamer.

Ik heb meerdere malen gevraagd of ik hun laptop mocht lenen omdat ik het dringend nodig had. Mijn harde schrijf is stuk en telkens zeiden ze NEE kan niet. Terwijl ze een huis pc hebben daarnaast. Goed dit weekend zijn ze buiten de stad en dacht oke..ze zijn weg en hebben het niet nodig dus nu kan ik het wel lenen. Ik naar hun huis (heb nog de sleutels) laptop gepakt, gebeld naar mn ouders ik heb even jullie laptop gemaakt breng m maandag terug. WTF beginnen ze te schreeuwen!! Mijn vader schold me uit voor K*nk*r DIEBIEL ik stond perplex k was gekwetst. Daarna een sms van me broertje K*nk*r HOER. Alleen omdat ik hun laptop wilde lenen. Geshockeerd was ik mijn bloed mij ouders mijn broertje schelden mij uit met zulke vieze asociale woorden om een LAPTOP.

Ik kan het nog steeds niet geloven! Woedend ben ik, gekwetst ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik heb gezegd dat ik nooit meer contact met ze wil. Omdat ze gierig zijn en mij hebben uitgescholden.

By the way ik heb al vaker rustig met ze geprobeerd te praten als er bepaalde situaties waren, brieven geschreven alles maar niks helpt en we komen er nooit uit. Ik ben klaar met deze mensen en heb geen asociale mensen en respectloze mensen nodig in mijn lkeven.

Wat vinden jullie hiervan?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bedankt voor het lezen mensen..

b
De laptop toch pakken is niet netjes.

Hun gedrag ook niet.

Ik zou alleen het hoog nodige contact hebben en verder mijn eiegn boontjes doppen. (lees naar bieb gaan of vrienden vragen voor compu)
Jullie zijn beide fout
Dat is jou mening sorry maar dit vind ik een beetje erg ver gaan. Ik heb ook duidelijk vermeld waarom in mijn verhaal. En heb ook aangegeven dat ze wel alles van mij krijgen.
En daarbij heb ik het nog gebeld om het netjes door te geven
Je had die laptop nooit zomaar mogen pakken.

Zelf geen dingen meer geven.
quote:Licious22 schreef op 08 oktober 2011 @ 23:00:

En daarbij heb ik het nog gebeld om het netjes door te gevenDat is achteraf, terwijl je al meerdere malen nee hebt gekregen. Niet voor niets ga je hem halen wanneer er niemand thuis is.
In combinatie met de diagnoses die je vader een broer hebben lijkt het mij zeer onverstandig om zo'n actie uit te halen. Nee is nee, Ik zou ook zwaar giftig worden als ik al neegezegd had en achteraf belt iemand om te zeggen dat hij / zij dat toch maar wel gedaan heeft. En dan heb ik geen diagnose.
Giftige worden? Of met kanker schelden zijn 2 verschillende dingen. Ik begrijp jullie reacties. Helaas begrijpen jullie de gehele situatie niet anders dan hadden jullie mij wel begrepen. Erg jammer. Maar goed duidelijk is nu dat uitgescholden worden op deze manier minder erg is. En dan geven wel altijd goed is maar als je een x iets wil dan het nooit kan na 1000 x vragen als ze het niet nodig hebben. Dan is gewoon triest klaar
Uitschelden is nooit goed. Heb je er last van, contact verbreken of op een laag pitje zetten.

Jij zat fout, hun reactie was over the top. Maar dat hoort ook bij hun diagnose, net als het nemen en niet geven.
Ik zou nooit schelden met dat woord. Maar als dat als scheldwoord in je systeem zit kan dat wel.

Verder denk ik dat je je even moet gaan verdiepen in de stoornis:

http://www.trimbos.nl/ond ... jkheidsstoornis/symptomen

En je houden aan nee is nee. Hoe onterecht dat in jou ogen dan ook mag zijn. Jij zat ook fout. Punt.
Ik zou ook niet blij worden als iemand mijn huis in sloop om ongevraagd mijn laptop te 'lenen'. Ik zou wellicht niet meteen met verse vleeswaren en enge ziektes gaan smijten, maar ik zou niet blij worden. Het getuigt immers van weinig respect, en zoals het spreekwoord zegt: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik pak ook wel eens wat bij mijn ouders thuis als ze er niet zijn en ik heb het nodig. Dan stuur ik ook een sms dat ik het even geleend heb. Nog nooit een probleem geweest.

Ik vind helemaal niet dat je zo fout zit eigenlijk... al ligt het een beetje aan de relatie die je hebt met je familie. In jouw geval was het misschien niet handig, maar die reactie gaat natuurlijk alle perken te buiten.

Edit; als ze al een paar keer nee gezegd hadden en je doet het toch ligt het anders.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
quote:Licious22 schreef op 08 oktober 2011 @ 23:06:

Giftige worden? Of met kanker schelden zijn 2 verschillende dingen. Ik begrijp jullie reacties. Helaas begrijpen jullie de gehele situatie niet anders dan hadden jullie mij wel begrepen. Erg jammer. Maar goed duidelijk is nu dat uitgescholden worden op deze manier minder erg is. En dan geven wel altijd goed is maar als je een x iets wil dan het nooit kan na 1000 x vragen als ze het niet nodig hebben. Dan is gewoon triest klaar

Maar wanneer je er al zo uit bent, waarom open je dan een topic? Waarom vraag je om meningen?

Ik vind het, gezien de ziektegeschiedenis van vader en broertje, ook erg onhandig om eigenhandig een laptop uit huis te halen. Je weet dat ze al 2 keer nee gezegd hebben en toch doe je het. Je schuift hun als persoon dus zomaar opzij. En dan heb ik het natuurlijk niet over dat het een beetje onnozel is dat ze je niet de laptop lenen, of dat ze je uitschelden. Maar ga niet voorbij aan je eigen inbreng in dit conflict. Het gaat in feite om 2 dingen. Jij bent fout door, tegen hun wil in, een laptop op hun huis te halen. Zij horen niet zo te reageren.
Dat je zelf geeft is jouw keuze. Daar mag je niet automatisch iets voor terug verwachten. Dat neemt niet weg dat het wel zuur is.

Het is inderdaad niet netjes dat je, na meerdere keren nee gehoord te hebben, de laptop gewoon bent gaan halen. Daar kan je reactie op verwachten. Neemt niet weg dat die reactie buiten alle proporties was.

Verdiep je inderdaad eens in wat borderline nou is en wat voor effect het op iemand en diens omgeving heeft.
Ik heb 19 jaar met borderliners in huis gewoond dus ik weet wel wat de symptomen zijn. Nog steeds geen reden omdat soort woorden te gebruiken. En daar hoef ik geen rekening mee te houden en onder te lijden. Ken jij vaders die met kanker tegen hun kinderen scheld? Ik vind t wel laag. Maar ik wil jullie niet aanvallen hiermee ik denk dat we allemaal gewoon ons eigen mening hebben.
Als ze al een paar keer gezegd hebben dat je de laptop niet mag lenen, heb je dat te respecteren. Ik kan me best voorstellen dat ze kwaad worden. Al vind ik hun reactie wel zwaar buitenproportioneel en over grenzen gaan. Maar ze hebben dan ook borderline.
Je vraagt wat mensen hiervan vinden: dan krijg je eerlijke meningen. Zo werkt dat op een forum.
Lenen is niet hetzelfde als pakken en daarna mededelen dat je het hebt 'geleend'. Ik heb geen borderline, maar ik zou ook erg boos worden als je iets 'leent' terwijl ik duidelijk meerdere malen heb gezegd dat ik dat niet wil.

Als je weet dat lenen nooit soepel gaat, waarom heb je dan geen andere oplossing gezocht?
Dat je met ze hebt samengewoond betekent niet dat je weet hoe de processen van de ziekte inelkaar zitten. Je ziet alleen de uitwerking daarvan. Dat is niet genoeg om de ziekte als geheel te begrijpen en er goed mee om te kunnen gaan.
Dat zij jou niet hadden mogen uitschelden neemt niet weg dat jij die laptop niet had mogen pakken terwijl je al meerdere keren nee te horen hebt gekregen.
ik snap eigenlijk ook niet waarom je na herhaaldelijk nee, niet een andere oplossing gezocht hebt. Bibliotheek ofzo. Een andere interpretatie van het gebeuren is dan: Je hebt het gewoon uit hun huis gehaald. Lekker aso eigenlijk.
De enige tip die ik kan geven is voor jezelf hulp zoeken om met borderliners om te gaan, waardoor je het van buitenaf leert zien en waarbij je leert om met je eigen voelens hierbij om te gan.

Helaas kun je de ander niet veranderen. Het enige wat je kunt doen is leren hoe hier mee om te gaan. voor jou!
quote:molly74 schreef op 08 oktober 2011 @ 23:22:

De enige tip die ik kan geven is voor jezelf hulp zoeken om met borderliners om te gaan, waardoor je het van buitenaf leert zien en waarbij je leert om met je eigen voelens hierbij om te gan.

Helaas kun je de ander niet veranderen. Het enige wat je kunt doen is leren hoe hier mee om te gaan. voor jou!Misschien kan TO dan beginnen met goede manieren en respect voor andermans eigendom.
Je vraagt wat vinden jullie hiervan... Vervolgens geven mensen hun mening en zeg jij zegt: Dat het hun mening is. En precies dat klopt want jij vroeg het wat ze er van vinden. vervolgens komt op een andere reactie :Helaas begrijpen jullie de gehele situatie niet anders dan hadden jullie mij wel begrepen.

Maar misschien zijn het wel twee verschillende dingen dat jij iets meeneemt wat je niet gevraagd hebt.En dat hun schelden...

En dat is wellicht niet wat je wilt horen want je als de mensen niet begrijpend reageren dat snappen ze jou situatie niet.

Wat je vader allemaal gedaan heeft nee is niet goed en vind ik ook niet dat het af te schuiven is oke hij heeft bordeline. Hoe je vader en broer gereageren is erg jammer en nee niet correct, maar wel eerder te begrijpen in hun bordeline.

Daarnaast is het sowiso niet netjes als je al weet dat hun het niet willen (want blijkbaar hebben ze dat al eerder aangeven) om het toch te doen op het moment dat ze er niet zijn.

Dus ik vind het niet raar dat ze boos worden! Oke dat ze de termen gebruiken die ze gebruiken is ook niet normaal! Zeker niet maar niet verbazingwekkend lijkt mij zo, met hun indicatie enz. Jij moet toch ook weten dat alles bij hun dan extreme vormen aanneemt want ze overzien opdat niet de normale manier van communiceren en gaan puur op dat moment op eigen emotie af hoe goed of kwaad ook. Want ze zullen het zeker ook op een positieve manier hebben.

Neem ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag ookal is hun gedrag extreem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven