asociale vader en broertje

08-10-2011 22:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo boos en wil dit graag van me afschrijven. Sorry als het een lang verhaal wordt maar ik wil graag jullie mening weten.

Mijn vader en mijn broertje hebben borderline. En zijn heel lastig in de omgang.

Ik heb eigenlijk nooit echt een vader gehad omdat hij er nooit was en als hij er was maakte hij alleen maar ruzie en kreeg ik klappen. Inmiddels ben ik 24 en woon nu op mezelf. 5 jaar geleden ben ik uit huis gegaan omdat ik hier niet meer mee kon leven.

Als mijn ouders of broertje iets nodig hebben kunnen ze altijd bij me komen en krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Maar omgekeerd kan dat nooit in welk opzicht dan ook. Als ik bv een hamer nodig zou hebben en ik zou het hun vragen zeggen ze NEE ik heb het nodig. 'Wat toevallig' even als voorbeeld he die hamer.

Ik heb meerdere malen gevraagd of ik hun laptop mocht lenen omdat ik het dringend nodig had. Mijn harde schrijf is stuk en telkens zeiden ze NEE kan niet. Terwijl ze een huis pc hebben daarnaast. Goed dit weekend zijn ze buiten de stad en dacht oke..ze zijn weg en hebben het niet nodig dus nu kan ik het wel lenen. Ik naar hun huis (heb nog de sleutels) laptop gepakt, gebeld naar mn ouders ik heb even jullie laptop gemaakt breng m maandag terug. WTF beginnen ze te schreeuwen!! Mijn vader schold me uit voor K*nk*r DIEBIEL ik stond perplex k was gekwetst. Daarna een sms van me broertje K*nk*r HOER. Alleen omdat ik hun laptop wilde lenen. Geshockeerd was ik mijn bloed mij ouders mijn broertje schelden mij uit met zulke vieze asociale woorden om een LAPTOP.

Ik kan het nog steeds niet geloven! Woedend ben ik, gekwetst ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik heb gezegd dat ik nooit meer contact met ze wil. Omdat ze gierig zijn en mij hebben uitgescholden.

By the way ik heb al vaker rustig met ze geprobeerd te praten als er bepaalde situaties waren, brieven geschreven alles maar niks helpt en we komen er nooit uit. Ik ben klaar met deze mensen en heb geen asociale mensen en respectloze mensen nodig in mijn lkeven.

Wat vinden jullie hiervan?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bedankt voor het lezen mensen..

b
Je hebt achteraf een sms gestuurd omdat je al wist dat zij je de laptop niet wilden lenen. Ik zou ook pissig zijn (en meteen de sleutel terug vragen).

Met mensen die schelden met kanker, zou ik het contact op een heeeeel laag pitje zetten.
quote:Licious22 schreef op 08 oktober 2011 @ 22:59:

Dat is jou mening sorry maar dit vind ik een beetje erg ver gaan. Ik heb ook duidelijk vermeld waarom in mijn verhaal. En heb ook aangegeven dat ze wel alles van mij krijgen.

En dus moet je daarom maar je zin doordrammen, door gewoon als ze weg zijn naar binnen te lopen en dan toch die laptop te pakken . Geen "sociale" actie van jou kant.

En het daarna pas doorgeven ook niet. Je weet hoe ze zijn, nee is nee. Je walst over andermans "grens", borderline of niet, het blijven mensen. En het dan gek vinden dat ze toch boos worden?

Dat gescheld slaat nergens op nee, heel erg zelfs.

Maar zo'n kunstje zou je mij ook niet hoeven flikken.

Beide zijn fout bezig.
quote:krokusje schreef op 08 oktober 2011 @ 23:12:

[...]

Maar wanneer je er al zo uit bent, waarom open je dan een topic? Waarom vraag je om meningen?

Ik vind het, gezien de ziektegeschiedenis van vader en broertje, ook erg onhandig om eigenhandig een laptop uit huis te halen. Je weet dat ze al 2 keer nee gezegd hebben en toch doe je het. Je schuift hun als persoon dus zomaar opzij. En dan heb ik het natuurlijk niet over dat het een beetje onnozel is dat ze je niet de laptop lenen, of dat ze je uitschelden. Maar ga niet voorbij aan je eigen inbreng in dit conflict. Het gaat in feite om 2 dingen. Jij bent fout door, tegen hun wil in, een laptop op hun huis te halen. Zij horen niet zo te reageren.

Eens.

Beide partijen zitten fout. Ik vind het persoonlijk ook echt not done om je zin door te drijven en andermans laptop tegen hun zin uit hun huis halen, omdat je weet dat ze niet thuis zijn.

Als jij dat niet had gedaan, waren ze ook niet zo tegen jou tekeer gegaan.
quote:Licious22 schreef op 08 oktober 2011 @ 23:06:

Giftige worden? Of met kanker schelden zijn 2 verschillende dingen. Ik begrijp jullie reacties. Helaas begrijpen jullie de gehele situatie niet anders dan hadden jullie mij wel begrepen. Erg jammer. Maar goed duidelijk is nu dat uitgescholden worden op deze manier minder erg is. En dan geven wel altijd goed is maar als je een x iets wil dan het nooit kan na 1000 x vragen als ze het niet nodig hebben. Dan is gewoon triest klaar

Schelden is triest, dingen pakken waar je al 100 x het antwoord "nee" op hebt gekregen ook.

Geven is ook niet altijd goed, zeker niet als je mensen achter de rug om asociaal vind!

Jou actie vind ik eigenlijk nog asocialer dan hun reactie.

Je hebt een ruzie uitgelokt, en plempt het online.

Ben benieuw wat de reactie is als je die laptop zowiezo nog terug brengt. Want je wilt nu het contact verbreken..had je ook voor je meesterroof/leenactie zonder toestemming kunnen doen.
Ik ben met je eens dat ze niet hadden moeten gaan schelden. Dat was niet nodig.

Maar jij had met je tengels van die laptop af moeten blijven. Nee=nee.

Ik ga heel ver met mijn ouders, broer, zus enzo voor wat betreft wat ik voor ze zou doen of aan hun zou uitlenen, maar als ik iets niet wil uitlenen dan mogen ze het ook niet zo pakken.

Ze hoeven er ook geen reden voor te hebben vind ik. Het ding is niet van hun.

Jij weet niet waarom je die laptop niet mag gebruiken. Misschien staan er wel allemaal geheime dingen op, waar je niets mee te maken hebt.

Kortom: beide kanten fout. Zij omdat zij jou hebben uitgescholden, jij omdat jij de laptop gewoon maar hebt gepakt.
Pfff, beide partijen zitten hartsikke fout.

Zoals eerder gezegd: Jij mag niet zomaar een laptop stelen pakken. Zij mogen jou niet uitschelden.
Ik denk dat je misschien teveel geeft en te weinig terugkrijgt en daardoor het gevoel voor de juiste verhoudingen (laptop) kwijt bent geraakt.

Het lijkt me zwaar om op te groeien met een borderline vader en broer. Heb je daar hulp of begeleiding bij gehad?
Je moet nooit iemands laptop gebruiken. Dat moeten ze bij mij nooit doen want dat is privé. Goed, ik ga er niet iemand om vermoorden zoals Joran van der Sloot, maar ik zou echt heel boos worden.

Toch vind ik de scheldwoorden die ze gebruikt hebben veel te ver gaan. Ik zou excuses eisen (zelf ook excuus aanbieden voor de inbreuk) en anders zou ik ze niet meer willen zien.
Ik denk dat er op die laptop geheimen staan die jij niet mag weten! Ik zou eens goed gaan zoeken op die laptop als je durft.
Wat een vreemde reactie's worden er gegeven. Ik vind de manier waarop haar famie haar behandeld van de gekke! En dan heeft zij het gedaan omdat ze de laptop toch pakte? Nou als jullie het normaal vinden om je bloed eigen zus of dochter zo uit te schelden ongeacht wat voor kronkel je ook heb, dan ben je goed ziek! Gaat om een laptop hoor...ze heeft geen moord gepleegd!
quote:duffiej schreef op 09 oktober 2011 @ 01:51:

Wat een achterlijke reactie's worden er gegeven. Ik vind de manier waarop haar famie haar behandeld van de gekke! En dan heeft zij het gedaan omdat ze de laptop toch pakte? Nou als jullie het normaal vinden om je bloed eigen zus of dochter zo uit te schelden ongeacht wat voor kronkel je ook heb, dan ben je goed ziek! Gaat om een laptop hoor...ze heeft geen moord gepleegd!

Het schelden wordt zeker niet goed gepraat! Maar toch een laptop meenemen waarvan eerst gezegd werd dat dat niet mocht, kan ook niet door de beugel.

En natuurlijk moet je je dochter en zus niet uitschelden! Dat is ook te triest voor woorden! Ik kan me ook niet herinneren dat iemand dat hier heeft goedgekeurd.
Nou, vind niet dat je zomaar iemands laptop kan pakken. Zeker niet als ze al een paar keer nee hebben gezegd. Schelden is altijd verkeerd, maar geen excuus voor TO om toch maar sneaky de laptop te "lenen"
Nee oke, maar ik vind dat haar vader en broer haar uitschelden voor kanker hoer of kanker debiel toch veel zwaarder wegen dan dat zij toch de laptop pakte. Ik vind het erg vreemd.
Ik vind die vader en broer ook erg vreemd, maar neemt niet weg dat ze van die laptop moet afblijven. Ik vind schelden met kanker sowieso verschrikkelijk.
Waarom is je familie triest wanneer ze niks uit willen lenen? Het is namelijk hun goed recht om dat niet te doen.

Daarnaast is het heel erg voor je dat je pa buiten proporties reageert op je sms. Een reactie an sich was wel te verwachten nadat je zomaar de laptop meenam. De heftigheid van de reactie gaat echter over grenzen.
Wat zegt/vindt je moeder hier allemaal van?

Verder vind ik dat TO te hard behandeld wordt. Zien jullie niet dat het niet om de laptop gaat, maar ze wil erkenning dat zij er ook nog is, dat zij ook aandacht nodig heeft?

Misschien tegen beter weten in, ok!, maar het blijft haar vader waarvan ze gewoon wil dat hij haar als een docbter behandeld!

Jammer dat jullie zo reageren!
Ik denk hetzelfde als Jo12345. Door hun overdreven reactie en het feit dat je hun laptop niet mag lenen, denk ik dat ze iets te verbergen hebben.
Hij was te verwachte TO, als je meerdere malen nee krijgt.

Ik had de laptop geleend, hem weer terug gelegd en niks gezegd
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat schelden is natuurlijk uit den boze, maar een laptop pakken vind ik ook niet kunnen. Dat is me nogal niet prive! Er kunnen dingen opstaan die ze niet met een ander willen delen.

Zou je mij bellen ' Ik heb boormachine even gepakt' zou ik niet erg vinden, maar met mijn laptop pakken zou ik ook echt niet blij zijn....
Ik zou ook kwaad zijn als iemand mijn laptop meeneemt. Het is een persoonlijk ding, foto's, muziek, mail. Mijn laptop. Afblijven.

Maar ik zou nooit deze scheldwoorden gebruiken.
Die laptop toch pakken terwijl ze duidelijk al een paar keer nee hebben gezegd kan natuurlijk niet,dat had je mij ook niet moeten flikken..

Maar je uitschelden voor kankerhoer etc gaat ook veel en veel te ver en borderline vind ik geen excuus daarvoor.

Ik zou voorlopig wel even helemaal klaar met die 2 zijn en uiteraard die laptop heel snel weer terug brengen want daar had je gewoon met je tengels af moeten blijven.

Waar is jouw moeder eigenlijk in dit verhaal?
Of er staan geen geheimen op maar sloopt TO altijd alles. Maar ja doet er niet toe. Terecht dat ze boos zijn, maar meer dan belachelijk dat ze je op die manier uitschelden. En de reactie van je broer vind ik helemaal buiten proportie, want die heeft er niet eens wat mee te maken.
Als je weet dat ze je toch niet gaan helpen door iets uit te lenen, stop dan met het vragen. Dan kan je ook niet meer teleur worden gesteld. Kennelijk is het antwoord daar altijd nee. Hoe ik daar mee om zou gaan: me er niet meer afhankelijk van maken.

Iemands laptop wegpakken als je weet dat diegene niet thuis is, terwijl hij meerdere malen heeft gezegd dat je hem niet mag lenen, is écht niet ok. Kan je je daar zelf niets bij voorstellen? Jij zit daar gewoon echt fout.

Vervolgens reageren je pa en broer op een absurde manier, maar dat doet er niets aan af dat jij fout zat.
Ze hebben je het meedere malen geweigerd en toch ga je de laptop pakken als ze er niet zijn, dat is fout.

Hun reactie erop is ook niet normaal, maar ze hebben wel het recht om boos te worden.
quote:jo12345 schreef op 09 oktober 2011 @ 01:42:

Ik denk dat er op die laptop geheimen staan die jij niet mag weten! Ik zou eens goed gaan zoeken op die laptop als je durft.

In het kader van hun privacy respecteren, bedoel je?

Mijn laptop is persoonlijk. Daar staat mijn mail op. Mails die vrienden en vriendinnen aan mij schreven, waarvan ik niet zou willen dat anderen ze lezen. Niet omdat er iets "geheims" aan is, maar omdat ik ook niet zou willen dat onbekende derden mijn persoonlijke mails aan anderen zouden lezen. Op mijn laptop staan mijn foto's. Op mijn laptop staat mijn dagboek. Ik zou hels worden als een familielid, nadat ik meerdere malen geweigerd had, doodleuk mijn laptop zou meenemen in mijn afwezigheid en dat dan nog laf via een sms'je zou laten weten. Neemt niet weg dat ik de gebruikte scheldwoorden, sowieso je kind/zus uitschelden, echt niet vind kunnen. Maar TO is in deze geen zielig, onschuldig slachtoffer. Ze heeft een actieve (in mijn ogen asociale) rol gespeeld in deze situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven