probleem met mac

08-10-2011 19:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms kan ik met mn mac niet op internet.

Hij zegt dan u bent niet verbonden met internet.

Daarna komt een schermpje geen van uw voorkeursnetwerken is beschikbaar.

Daaronder staan allemaal netwerken waarvan 1 zonder slotje.

(asus)

De rest met slotje waarvan 1 met de naam van dit huis en 1 met de naam van de router.

Als ik die aanklik vraagt die om een wachtwoord?

Asus komt mij niet bekend voor.

Zou het kunnen dat ik altijd op een onbeveiligd netwerk van 1 van mn buren meesurf en dat die mij er af en toe uitgooien?

Hoe kom ik achter mn eigen wachtwoord?

Mijn ex heeft mn andere laptop geinstaleerd (waar ik nu dit bericht op zit te tyoen) ik ben echt een leek.

Die mac book heb ik nog maar net en dat heb ik gewoon zelf gedaan door te volgen wat er toen op het scherm kwam te staan toen ik hem aansloot.
Ha Nikki,

Een van die netwerken zal het netwerk van je eigen router zijn. Sowieso zou ik die eerst even opnieuw opstarten, ik heb toevallig zelf vandaag gehad dat 'ie ineens om een wachtwoord voor mijn netwerk vroeg (terwijl 'ie die best weet), maar toen bleek de router zelf uit te staan (snap ook niet zo goed hoe dat nou kwam).

Als 'ie na opstarten router nog steeds met geen van de netwerken wil verbinden zonder invoeren wachtwoord en als je geen enkel idee hebt wat het wachtwoord zou moeten zijn, dan kun je de router een harde reset geven, waarna de router weer toegankelijk zal zijn zonder of met een 'standaard wachtwoord' (afhankelijk van het merk van je router), dat je dan beter wel even verandert in een wachtwoord van jouw keuze.
Op welk netwerk 'hangt' de andere laptop (waar je nu op internet) eigenlijk? Dat is dan waarschijnlijk je eigen netwerk en allicht kun je op deze laptop het wachtwoord ook achterhalen?
quote:zeniiba schreef op 08 oktober 2011 @ 19:31:

Op welk netwerk 'hangt' de andere laptop (waar je nu op internet) eigenlijk? Dat is dan waarschijnlijk je eigen netwerk en allicht kun je op deze laptop het wachtwoord ook achterhalen?Hoe kan ik daarachter komen?
Ziggo is mn provider.

mn router is van motorola en daar staat wireles op.

En hoe herstart ik mn router en is dat wel nodig als mn andere laptop het gewoon goed doet?
Dat is de vloek van Steve Jobs is, een virus die nu uitbreekt onder alle apple producten nu hij er niet meer is.....
quote:Gravinnetje schreef op 08 oktober 2011 @ 19:44:

Dat is de vloek van Steve Jobs is, een virus die nu uitbreekt onder alle apple producten nu hij er niet meer is.....

Haha nee hoor ik heb dit al vanaf het begin.

Soms doet die het wel en soms niet.

Ik denk dat ik op iemand anders netwerk meesurf en ik weet eigenlijk niet hoe ik verbinding kan maken met mn eigen router.

Ben ook zo een leek met computers !
Ik ben best handig met computers en de verbinding met de router lukt me nog wel maar om de verbinding te beveiligen, dat lukt me dus echt niet he.

Weet je wel hoe je je internetverbinding hebt genoemd?
quote:Gravinnetje schreef op 08 oktober 2011 @ 19:51:

Ik ben best handig met computers en de verbinding met de router lukt me nog wel maar om de verbinding te beveiligen, dat lukt me dus echt niet he.

Weet je wel hoe je je internetverbinding hebt genoemd?

nee dat weet ik niet.

Nu had ik het geprobeerd met het snoertje dus rechtstreeks met het modem en toen deed die het wel.

Nu heb ik het snoer weer weggehaald en hij doet het nog steeds (maar voor hoelang?)

Nu doet mn andere laptop het niet meer,haha.

Toch wel handig dat ik er twee heb dus!
Ga eens naar je configuratiescherm en klik dan op netwerk en internet. Als je daar bent dan klikken op netwerkcentrum en verbinding met een netwerk maken. Dan gaat hij alle draadloze internetverbindingen in de buurt af en die krijg je dan te zien. Die van jou moet er dan tussen staan. Die kan je selecteren en instellen als: altijd automatisch verbinding mee maken.

En onderwijl typend realiseer ik me dat jij geen windows hebt...... Ik hoop dat bij Apple dit hetzelfde is.
Je moet idd naar de wifi van je router, maar je weet het wachtwoord niet meer. Dus dan moet je router resetten (er zit een reset knopje op), dan heb je even onbeveiligd internet, en dan moet je even op google kijken hoe je je bij jouw router het beveiligde internet regelt.

Op je router zit een sticker of iets waar op staat hoe hij heet (bv sitecomDB89459 ofzo, jijhebt motorala dus zal het motorola983493 ofzo zijn gok ik)
helaas nee dat is bij apple niet hetzelfde.

Ik ga even Ushi kijken en later opnieuw proberen.

Thanx
Dus gewoon zoeken in de lijst van airport
ok dat ga ik doen!

Ik zag net dat mn modem van motorola was en mn router van sitecom.

Dus bij airport naar sitecom intoetsen en dan als wachtwoord het nummer wat op mn router staat intoetsen?
Je zoekt jouw sitecom op, dat staat op de sticker op je router.

Daar staat ook een wachtwoord op, die kun je proberen (maar het kan zijn dat je ooit met je ex zelf een wachtwoord verzonnen hebt, dan zul je die router moeten resetten)

Dus je zoekt iets dat Sitecom nog iets heet, dat verschijnt gwoon in de lijst bij airport als je op het airport logo staat met je muis
Als je je wachtwoord niet weet misschien zit er dan nog het standaard wachtwoord op. Meestal is dat 0000.

Bij mijn airport zie ik ook alle netwerken van de straat en mijn eigen netwerk staat bovenaan. Misschien is dat bij jou ook het geval?
Nu zit ik weer gewoon op internet met mn mac.

Ik zal moeten wachten op de volgende keer dat ik dus niet verbonden ben.

Dat is het rare de ene keer wel en de andere keer niet.
Ok.... sorry dat ik even niet oplette. Nu je dan weer toegang hebt, betekent dat waarschijnlijk dat je het wachtwoord toch wel gewoon ergens in je mac hebt staan, tijd dus om het op te gaan zoeken. Wachtwoorden worden op je mac bewaard in het programma 'keychain'.

Ga eens op zoek naar de folder utilities (in je applications folder denk ik, staat volgens mij ook standaar in je application balk, maar ik heb hem zelf een keer verplaatst dus weet dat niet zeker meer) en zoek daar naar keychain acces. Open keychain acces. In de lijst die je in keychain ziet, zul je waarschijnlijk ook de naam van een van de netwerken die je in je openingspost noemde zien staan. Dubbelklik op deze naam en in het menutje dat je dan krijgt, klik je het boxje 'show password' aan. Dan vraagt ie je om je systeemwachtwoord (het wachtwoord dat je ook invoert wanneer je opstart en/of wanneer je programma's installeert). Voer dat wachtwoord in en in het menutje komt het wachtwoord van je router te staan zoals dat in keychain is opgeslagen.
Ah, ik dacht dat je niet kon kiezen welk menu.
quote:zeniiba schreef op 08 oktober 2011 @ 22:08:

Ok.... sorry dat ik even niet oplette. Nu je dan weer toegang hebt, betekent dat waarschijnlijk dat je het wachtwoord toch wel gewoon ergens in je mac hebt staan, tijd dus om het op te gaan zoeken. Wachtwoorden worden op je mac bewaard in het programma 'keychain'.

Ga eens op zoek naar de folder utilities (in je applications folder denk ik, staat volgens mij ook standaar in je application balk, maar ik heb hem zelf een keer verplaatst dus weet dat niet zeker meer) en zoek daar naar keychain acces. Open keychain acces. In de lijst die je in keychain ziet, zul je waarschijnlijk ook de naam van een van de netwerken die je in je openingspost noemde zien staan. Dubbelklik op deze naam en in het menutje dat je dan krijgt, klik je het boxje 'show password' aan. Dan vraagt ie je om je systeemwachtwoord (het wachtwoord dat je ook invoert wanneer je opstart en/of wanneer je programma's installeert). Voer dat wachtwoord in en in het menutje komt het wachtwoord van je router te staan zoals dat in keychain is opgeslagen.

Nee ik heb nooit een wachtwoord ingegeven in mn mac dat weet ik zeker.

Zelf denk ik dat bij iemand meesurf op een onbeveiligde site.

Is dat mogelijk en dat ik daarom soms niet op internet kom?
Ja, dat is mogelijk. Maar kijk toch even in keychain. Als je ex vriendje de netwerkverbinding in orde heeft gemaakt dan zou hij het ingevoerd kunnen hebben (of heeft hij alleen die andere laptop gedaan?).

Als er geen wachtwoord in je keychain staat dan is het idd aannemelijk dat je op een onbeveiligde netwerk surft en het is mogelijk dat dat netwerk van iemand anders is. Ben je nu bv verbonden met dat Asus netwerk? (klik op wifi icoontje, check waar het 'checkje' bij staat?). En is Asus zeker weten niet je eigen netwerk? Als het dat wel kan zijn (door je ex die naam gegeven omdat je andere laptop een asus is misschien?) dan is het verstandig om je eigen netwerk toch te gaan beveiligen. Mocht dat netwerk eigenlijk niet van jou zijn, dan is het misschien wel leuk om alsnog je eigen netwerk te gaan gebruiken.

Wat je zou kunnen doen is kijken welke netwerken er op dit moment hangen (wifi menutje, beschikbare netwerken), dan de stekker uit je eigen router trekken en kijken wel netwerk er verdwijnt... dat is dan je eigen netwerk. Daarna kun je de router een harde reset geven (door er ergens een paperclip in te steken) en met het standaardwachtwoord (even googlen, is meestal 0000) inloggen in je router, het wachtwoord wijzigen in een wachtwoord naar keuze, et voila!
quote:nikki_28 schreef op 08 oktober 2011 @ 19:25:

Daaronder staan allemaal netwerken waarvan 1 zonder slotje.

(asus)

Als iemand in je buurt onbeveiligd wifi heeft, surf je wellicht op die router mee als die aan staat.

gewoon via een kabel aansluiten, wachtwoord kiezen, klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven