Pakje slagroom
maandag 10 oktober 2011 om 10:32
Er staat al een tijdje een pakje slagroom in mijn koelkast en de uiterste houdbaarheidsdatum die nadert ondertussen. Ik wil het graag gebruiken, maar ik gebruik nooit slagroom in het eten, dus heeft iemand hier misschien tips?
Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?
Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?
Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
maandag 10 oktober 2011 om 11:19
maandag 10 oktober 2011 om 11:20
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 10:57:
[...]
MV, kan jij ons uit ons quiche-lijden verlossen?
Wow, dat is moeilijk. Ik maak het altijd op gevoel. En wat ik in huis heb. Het liefst gebruik ik room of slagroom. Net wat ik in huis heb.
Ik heb wel al járen een recept die ik als leidraad heb;
hier
Voor een grote quiche doe ik er ook wel een eitje meer bij. Ik voel het gewoon aan, of het een beetje te schenken is. Ik heb vaak er veel kaas in het eimengsel en dan moet je wel 1 of 2 eitjes meer bij doen.
Het hangt dus een beetje af van de vulling. Met weinig kaas dan hoef je ook niet zoveel eieren.
[...]
MV, kan jij ons uit ons quiche-lijden verlossen?
Wow, dat is moeilijk. Ik maak het altijd op gevoel. En wat ik in huis heb. Het liefst gebruik ik room of slagroom. Net wat ik in huis heb.
hier
Voor een grote quiche doe ik er ook wel een eitje meer bij. Ik voel het gewoon aan, of het een beetje te schenken is. Ik heb vaak er veel kaas in het eimengsel en dan moet je wel 1 of 2 eitjes meer bij doen.
Het hangt dus een beetje af van de vulling. Met weinig kaas dan hoef je ook niet zoveel eieren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 10 oktober 2011 om 11:23
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
hier
Uit dat recept:
2 eieren, losgeklopt
75 ml kookroom (light)
50 g geraspte kaas, belegen
Ik heb nu, voor vanavond: 2 eieren, 100 ml koffiemelk (of zal ik slagroom nemen? maakt dat veel uit qua calorieën?) en 100 gr geraspte kaas...
Hoe zou dat worden denk je?
[...]
hier
Uit dat recept:
2 eieren, losgeklopt
75 ml kookroom (light)
50 g geraspte kaas, belegen
Ik heb nu, voor vanavond: 2 eieren, 100 ml koffiemelk (of zal ik slagroom nemen? maakt dat veel uit qua calorieën?) en 100 gr geraspte kaas...
Hoe zou dat worden denk je?
maandag 10 oktober 2011 om 11:24
Je mag wel even in mijn fotoquiches kijken, niet alles staat er nog in, ik heb ontelbare foto's en ben nog niet bij met uploaden.
Hij is normaal private dus vanavond zal ik het weer veranderen;
http://s576.photobucket.c ... 10/mylenevalerie/quiches/
Hij is normaal private dus vanavond zal ik het weer veranderen;
http://s576.photobucket.c ... 10/mylenevalerie/quiches/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 10 oktober 2011 om 11:25
maandag 10 oktober 2011 om 11:41
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 11:19:
5 eieren vind ik echt veel te veel!!
Ik ga vanavond aan de slag met een recept (met 2 eieren), als het wat is, plaats ik het vanavond!
Doe je er 2 pakjes creme fraiche in? Da's dan 400 ml?Ja, 5 eieren op 2 pakjes is dus voor een grote springvorm (is wel ff handig om erbij te zetten, sorry!). Voor 2 persoons, zou ik dus 1 pakje (250 ml volgens mij) en 2 a 3 eieren.
5 eieren vind ik echt veel te veel!!
Ik ga vanavond aan de slag met een recept (met 2 eieren), als het wat is, plaats ik het vanavond!
Doe je er 2 pakjes creme fraiche in? Da's dan 400 ml?Ja, 5 eieren op 2 pakjes is dus voor een grote springvorm (is wel ff handig om erbij te zetten, sorry!). Voor 2 persoons, zou ik dus 1 pakje (250 ml volgens mij) en 2 a 3 eieren.
maandag 10 oktober 2011 om 11:45
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 11:20:
Ik heb een bakvorm in de vorm van een hart gekocht, ga ik vanavond een quiche in maken voor mijn lief
Ah wat leuk. Die wilde ik ook heel graag hebben die vorm, erg leuk.
Wel een foto maken hoor, wil hem graag zien. En geen 5 eieren doen hoor.
Wat heb je nog meer als vulling?
Ik heb een bakvorm in de vorm van een hart gekocht, ga ik vanavond een quiche in maken voor mijn lief
maandag 10 oktober 2011 om 11:50
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 11:45:
[...]
Als vulling neem ik deze:
(Wat, wie noemde mij lui??)
Voor deeg neem ik bladerdeeg. Laatst dat deeg voor hartige taart gebruikt van Koopmans, vond ik echt niet lekker. Even blind bakken, en dan vullen. Salade erbij... jammie!!
[...]
Als vulling neem ik deze:
(Wat, wie noemde mij lui??)
Voor deeg neem ik bladerdeeg. Laatst dat deeg voor hartige taart gebruikt van Koopmans, vond ik echt niet lekker. Even blind bakken, en dan vullen. Salade erbij... jammie!!
maandag 10 oktober 2011 om 11:55
Je moet even kijken naar mijn foto's, staan wel leuke romantische dingen bij als roosjes van tomaat of roosjes van bladerdeeg. Kan je zo groot of kleinmaken als je wilt. Of die ene quiche heb ik blaadjes gemaakt van bladerdeeg.
maandag 10 oktober 2011 om 12:11