eigen plekje in huis

11-10-2011 10:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik vraag jullie tips om een eigen plekje in huis te creeren...

Dat mis ik zo enorm, sinds ik samenwoon en een kind heb (peuter).

Ons huis is best klein (verder ben ik er erg tevreden over hoor) en we wonen hier met ons drietjes. Ik vond het wennen aan samenwonen met vriend al best moeilijk, ik heb altijd alleen gewoond nl.

Ik zou zo graag een eigen plekje hebben om me even terug te trekken, onze tuin is niet groot anders zou ik daar misschien een tuinhuisje kunnen neerzetten !

Ik ben ook al aan het denken over een volkstuinhuisje of zo iets maar dan moet je best wel aardig wat tuinieren en daar ben ik niet echt dol op Vroeger logeerde ik af en toe in het huis van een vriendin vlakbij, die vaak weg was voor haar werk maar dat is nu veranderd helaas.

Herkennen jullie dit en heeft iemand misschien goeie tips?

Alvast bedankt!
Hebben jullie een bad in de badkamer?
Wat mis je er exact aan? Mis je iets om je terug te trekken, of naar jouw stijl in te richten?
Bedoel je een plek als in; eigen kamer/ruimte.. of is een hoek ook goed? Een gezellige hoek in de huiskamer of zo?
ja, hihi... ik heb meestal alleen geen rust in m'n kont om daarin te gaan zitten... maar eigenlijk wel een goed idee om de badkamer in te gaan en af te sluiten! al ga ik daar gewoon op een deken liggen lezen ofzo :-)
Toen ik nog samenwoonde trok ik me overdag altijd terug in de slaapkamer. Daar zat ik dan altijd even op mijn gemak de krant te lezen. Je zou daar voor kunnen kiezen en ook aan kunnen geven natuurlijk, dat je niet gestoord wilt worden.

Ja, samenleven komt met aanpassen, je kan moeilijk een tweede huis in Frankrijk voor jezelf organiseren.
@pinks, vooral een plek om je even terug te trekken, even alleen te zijn, misschien zelfs wat knutselen maar eigenlijk is even alleen rust al genoeg ! ik had vroeger nogal kluizenaarsneigingen, af en toe een dagje de stekkers er uit en niemand zien/spreken... okee dat kan niet meer zo snel een hele dag maar af en toe , een moment in de week ofzo
quote:kiki35 schreef op 11 oktober 2011 @ 11:01:

ja, hihi... ik heb meestal alleen geen rust in m'n kont om daarin te gaan zitten... maar eigenlijk wel een goed idee om de badkamer in te gaan en af te sluiten! al ga ik daar gewoon op een deken liggen lezen ofzo :-)Precies, dat wilde ik ook voorstellen Echt in bad gaan (met water enzo) kost altijd zoveel tijd en gedoe. Maar je kan het bad ook vullen met lekkere kussens en een dekentje. Kaarsjes neerzetten, muziekje erbij of natuurlijk je favoriete serie op je laptop.
@cateautje :-) Frankrijk hoeft ook niet hoor, doe maar een boomhut in het bos... zo'n geheime hut idee, als van kinderen...
@flowerbombje ik vind het een supertip, was er nog nooit opgekomen hahaha!! dat slot op de deur doet het hem, nu alleen iedereen nog even goed instrueren dat ik niet gestoord wil worden dan :-)
Ditendat: een hoek in de woonkamer ofzo is niet echt te doen, staat al aardig vol, we hebben boven wel een soort van werkkamer maar die is helemaal "open", je moet er door heen om naar de slaapkamertjes te gaan. dan hebben we nog een zoldertje met alleen een vlizotrap die je uit moet trekken . .
quote:kiki35 schreef op 11 oktober 2011 @ 11:07:

@flowerbombje ik vind het een supertip, was er nog nooit opgekomen hahaha!! dat slot op de deur doet het hem, nu alleen iedereen nog even goed instrueren dat ik niet gestoord wil worden dan :-)Ik herken je kluizenaarsgevoelens wel Nou heb ik de mazzel helemaal in mijn eentje in mijn eigen hol te wonen
Zo herkenbaar! Gewoon een 'rust en ruimte hoekje'! Ik heb dat ook nodig hoor. Wij hebben geen echte bovenverdieping maar een zolder, en die hebben we inmiddels verbouwd. Nu hebben we er twee kamertjes en een daarvan is heb ik me toegeëigend. Heerlijk even niemand om je heen!
Lekker knus hol met berenvellen enzo :-)
@Blontdje: wat fijn ! ja dat lijkt me ook wel wat, maar voorlopig geen geld voor verbouwing ... Ik kan het alsnog op de onverbouwde koude zolder gaan proberen , met elektrisch kacheltje. 't is wel het verste weg van iedereen :-D

en ik heb onlangs in een kringloopwinkel een mooi kamerscherm gekocht, ook altijd handig...
Als ik even alleen wil zijn, ga ik naar onze slaapkamer, en zeg ik tegen manlief dat hij me even met rust moet laten! Werkt perfect, lekker op bed een boek lezen, internetten of tv kijken..
Ik ken het gevoel wel, dat is onder andere een reden om nog niet aan kinderen te beginnen. Ik ben enig kind, misschien dat dat ook een rol speelt in mijn behoefte aan af en toe rust en alleen zijn.

Ik heb het geluk dat ik veel alleen thuis ben, omdat mijn vriend vaak 's avonds sport of met vrienden afspreekt. Hij is niet zo'n kluizenaar

Als ik echt even alleen wil zijn ga ik vaak een stukje alleen wandelen of ik ga lezen op onze slaapkamer. We hebben geen bad helaas en de andere slaapkamer is zo'n rommelhok dat ik daar ook niet tot rust kom.
Ik herken het heel erg. Ik woon ook samen en mis ook vaak een eigen plekje, vaak verlang ik nog wel eens terug naar alleen wonen. Nu is mijn vriend wel vaak weg, dat wel. Ik heb gelukkig geen kinderen, dan zou ik mijn vrijheid helemaal missen.

Een latrelatie lijkt me wel wat. Maarja, dan heb je wel dubbele lasten
Ik heb mijn eigen bureautje in de hoek van de woonkamer, waar ik net zoveel zooi mag laten liggen als ik maar wil:) Dat was bij mij en beetje een probleem, ik heb behoefte aan een beetje chaos, manlief juist aan orde. Dus nu is zijn bureau en de eettafel altijd netjes, en mijn bureau een puinzooi
Ik heb in een flatje gewoond, en hoewel we het samen enorm leuk hebben, moest ik af en toe gewoon even 'weg'.

Je hoort elkaar altijd, je kon niet even in de slaapkamer omdat die de doorgang was naar de badkamer/wasmachine, etc. etc.

Nu we in een groter huis wonen heb ik die behoefte véél minder, de slaapkamer is apart, de computer heeft een eigen kamer, en we hebben zelfs nog een kamer 'over'.

Het is het belangrijkste wat je precies wilt als je even alleen wilt zijn. Ik vind een tuinhuis of logeren bij iemand zelf wel redelijk ver gaan eigenlijk (maar ik heb geen kinderen), ik zit bijv. te denken om een lekkere stoel in de kamer die we 'over' hebben te zetten. We doen er niets mee, behalve de was ophangen. Maar er kan prima een boekenkastje/lekkere stoel staan, om je even terug te trekken of yoga te doen, noem maar op.
Dank voor alle reacties, leuk, ik moet nu even naar de creche :-)

ik droom nog even verder over alle tips!
Zooo herkenbaar! Druk werk en vier kinders.

Ik heb een 'tuinhuisje' gekregen van mijn lief... Achter in de tuin. Gezellig geschilderd, met een straalkacheltje erin, een koelkastje, radiootje, een lekker luie stoel/sofa en gezellige lampjes. Daarin kan ik me fijn terugtrekken met een goed boek als ik even een 'me-myself-and I' moment heb. Zwaar verboden toegang als ik er zit, tenzij in levensnoodsituaties....
Oriane wat geweldig! zie het helemaal voor me...
Ik herken het ook, ik woon samen met mijn vriend en onze 2 peuters en heb ook vaak even de behoefte alleen te zijn. Natuurlijk kan dit alleen 's avonds nu. Ik kom zelf uit een gezin van 6 personen en had het als kind ook al sterk. Even niet tegen me praten, even alleen zijn met mijn gedachten/gevoelens....

Ik heb alleen wel voldoende aan een lekker bad (lig er gerust 3 uur in.....) of ga lekker met een goed boek in mijn bed liggen met een kop thee en laad mezelf echt helemaal op. En mijn vriend is ook vaak weg 's avonds of gaat in het weekend alleen met de kids op stap.

Wat ik trouwens nog meer mis nu we kinderen hebben, is het af en toe vol open draaien van mijn muziek. Lekker schoonmaken met knoerharde Metallica of Dance. Dat was voor mij altijd een heerlijke uitlaatklep maar kan nu alleen in de auto naar mijn werk
quote:Oriane schreef op 11 oktober 2011 @ 11:34:

Zooo herkenbaar! Druk werk en vier kinders.

Ik heb een 'tuinhuisje' gekregen van mijn lief... Achter in de tuin. Gezellig geschilderd, met een straalkacheltje erin, een koelkastje, radiootje, een lekker luie stoel/sofa en gezellige lampjes. Daarin kan ik me fijn terugtrekken met een goed boek als ik even een 'me-myself-and I' moment heb. Zwaar verboden toegang als ik er zit, tenzij in levensnoodsituaties....Wat heerlijk! Mocht ik ooit gaan samenwonen en kindjes krijgen dan wordt dit ook echt een van mijn wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven