vliegticket Amerika

11-10-2011 12:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden heb ik tijdens mijn studie in het buitenland een Amerikaan ontmoet. We hebben na onze studie daar contact gehouden via facebook, skype, etc. We hebben altijd erg leuke gesprekken en maken veel grapjes. Na zijn studie is hij het leger in gegaan en zal in het voorjaar uitgezonden worden naar Afghanistan. Hij heeft aangegeven mij wel meer dan leuk te vinden en wil graag dat ik naar Amerika kom voordat hij uitgezonden wordt. Nu zou ik het erg leuk vinden om hem op te zoeken en tegelijkertijd ook bij andere vrienden daar langs te gaan, maar omdat ik nog geen vast inkomen heb weet ik niet of ik genoeg geld bij elkaar krijg voor die tijd (als ik een vliegticket naar Amerika betaal wil ik er ook 2/3 weken blijven). Omdat hij graag wil dat ik langs kom, heeft hij aangeboden om mij financieel te helpen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Graag advies! Zouden jullie geld aannemen voor een vliegticket??

Zouden jullie geld aannemen voor een vliegticket??

Totaal aantal stemmen: 13

ja, waarom niet? (69%)
nee, ik ben geen postorder bruid. (31%)
Jahoor, waarom niet?
Als jullie al tijden skipen, chatten etc. En julllie het idee hebben meer voor elkaar te zijn? Waarom niet! Het is voor jullie beide de kans om te kijken hoe jullie IRL zijn.

Als hij het aanbied zou ik het niet afslaan!
Als hij maar niks van jou verwacht dan.
Idd als het geen voor wat, hoort wat is...gewoon doen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
ticket aannemen maar wel zorgen dat je n creditcard hebt om je motel/vervoer te plaatse te kunnen betalen mocht het uiteindelijk toch minder klikken dan verwacht en je geen trek hebben 3 weken bij hem in bed te liggen
Wil jij ook meer van/met hem?

Zo nee, dan zo ik nu geen misbruik van hem maken en dat aanbod niet aannemen
Ik zou nóóit op kosten van een man die ik eigenlijk nauwelijks ken en met wie ik geen relatie heb, naar hem toe reizen.

Wat wil je van die vent? Seks? Aandacht? Vriendschap? Kinderen?

Als hij meebetaalt heeft hij vast Hoge Verwachtingen. Kun je die waarmaken?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als hij jou perse wil zien en jij hebt nu geen geld om te reizen, kan hij toch ook hierheen komen?
Hij wil natuurlijk wat, da's duidelijk.

Jij ook?
Als jij maar niet vraagt om een pakketje mee te nemen in je koffer (heen of terug) in ruil voor je ticket.
Zou mooi na die uitzending gaan. Stel dat je helemaal verliefd wordt, dan heb je jezelf er mooi mee anders
Jij vindt het leuk om hem op te zoeken, maar wat zijn jouw verdere verwachtingen van jouw bezoek. Ik zou van te voren wel peilen of die overeenkomen met zijn verwachtingen.
Zouden we nog iets van d'r gaan horen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Een keertje van bil voor dat geld mag toch wel? We zijn geen kleine kinderen meer toch?
Hij wil er geld voor uitgeven, moet er ook wat tegenover staan lijkt me .....
Velen spreken over verwachtingen van zijn kant! Wat is daar mis mee... menselijke interacties en menselijke verhoudingen gaan toch altijd over verwachtingen?

Ik zou lekker gaan, maar wel zorgen dat je terugreis gegarandeerd is.
quote:Bergje65 schreef op 11 oktober 2011 @ 13:44:

Velen spreken over verwachtingen van zijn kant! Wat is daar mis mee...Er is niks mis met verwachtingen, maar wat is er dan mis mee om even te peilen of je dezelfde verwachtingen hebt, voordat je voor de deur staat met je koffer?
Hij betaalt je ticket waarschijnlijk alleen omdat hij de wip met je wil maar who cares! Nix mis mee toch?
Natuurlijk moet je het aannemen!

Het is echt ontzettend Nederlands om als vrouw perse vanalles te willen betalen en te denken dat zijn verwachtingen dan ook minder zouden worden.

Het heet niet voor niets een "Dutch treat" als ieder voor zich betaald.

Voor een Amerikaan, betekend het feit dat hij (mee) betaald helemaal niet dat hij ook "van bil mag". Tuurlijk hoopt hij daarop, maar dat doet hij ook wanneer je zelf krom ligt voor het ticket en hij gaat je heus niet meer respecteren erdoor ofzo.

Hij wil je graag zien en je zou hem waarschijnlijk nog beledigen ook als je steeds wil betalen.
Bedankt voor alle (snelle) reacties! Ik ga erover nadenken. Moet inderdaad bedenken wat mijn verwachtingen zijn en of ik een lat-relatie met een militair in Afghanistan zie zitten. Bedankt!
Hij vind jou meer dan leuk. Voel jij ook meer voor hem dan gezellig chatten en grapjes maken? Ik denk dat ik liever op eigen kosten zou gaan zoalng me dat niet duidelijk was.
quote:EvyBlissy schreef op 11 oktober 2011 @ 13:11:

Ik zou nóóit op kosten van een man die ik eigenlijk nauwelijks ken en met wie ik geen relatie heb, naar hem toe reizen.

Wat wil je van die vent? Seks? Aandacht? Vriendschap? Kinderen?

Als hij meebetaalt heeft hij vast Hoge Verwachtingen. Kun je die waarmaken?

Exact. Hij betaalt echt geen vliegticket om een kopje thee met je te drinken. Dit schept verplichtingen. Als je dat wilt prima, maar als ik mezef bij de kop neem zou ik me gekocht en zeer ongemakkelijk voelen.

Ik zou wachten totdat ik zelf het geld bij elkaar zou hebben.
quote:kissthequeen schreef op 11 oktober 2011 @ 15:17:

Natuurlijk moet je het aannemen!

Het is echt ontzettend Nederlands om als vrouw perse vanalles te willen betalen en te denken dat zijn verwachtingen dan ook minder zouden worden.

Het heet niet voor niets een "Dutch treat" als ieder voor zich betaald.

Voor een Amerikaan, betekend het feit dat hij (mee) betaald helemaal niet dat hij ook "van bil mag". Tuurlijk hoopt hij daarop, maar dat doet hij ook wanneer je zelf krom ligt voor het ticket en hij gaat je heus niet meer respecteren erdoor ofzo.

Hij wil je graag zien en je zou hem waarschijnlijk nog beledigen ook als je steeds wil betalen.

Helemaal mee eens!

Zolang je maar niet afhankelijk van hem bent voor 'n slaapplaats en geld genoeg hebt om naar 'n motel te verkassen als het toch niet zo leuk is, zit je goed.
Ik zou het niet doen. Jij reist, en wil ook anderen bezoeken als je er toch bent. Vind het raar dat hij voor je reis zou betalen. Lijkt me niet goed voor het evenwicht. Ik zou zelf het gevoel hebben dat ik bij 'm in het krijt stond ofzo
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven