Geld & Recht alle pijlers

laster en eerroof?

06-10-2011 17:50 36 berichten
x
Alle reacties Link kopieren
Zie posting MEFS 18.52
quote:Snormel schreef op 06 oktober 2011 @ 19:09:

Lunax, volgens de OP ging het niet om een man uit Nederland. Bovendien is het nou ook weer niet zo aardig om de aandacht op die ene man te vestigen Wel toch?? Maar idd.. niet heel aardig van mij . Gelukkig heeft ze de linkjes weggehaald kan ik mijn post rustig laten staan
@
quote:charliegirl schreef op 08 oktober 2011 @ 19:21:

@ Madhe: ik had dat een maand geleden op die site gezet, toen was ik er idd nog héél erg mee bezig, het deed me stikken... Nu is het wel minder. Maar toch nog. Dus ik ben idd naar een psych gestapt. Dus ik werk eraan, is nodig ook.

Hij is ergens er nog wel mee bezig, want sms'te dat hij me zou komen zoeken... Brrr....

Je bent er nog steeds mee bezig. In 99 van de 100 berichten hier heb je het over hem.

Natuurlijk is hij er nog mee bezig, jij bent nogal strafbaar bezig geweest. Goed dat hij aangifte doet en dit niet pikt. Misschien leer je op die manier wat normen en waarden.
h
Mwah,charlie ik weet van Mahde en van mezelf en zo zullen er nog een hoop meer forummers zijn dat we allemaal wel eens tot in het diepst van onze ziel gekwetst zijn maar dit soort acties?

Maar wel heel goed dat je hulp hebt gezocht want dit is echt obsessief en niet logisch of normaal..
quote:charliegirl schreef op 08 oktober 2011 @ 22:54:

Ja, die is goed. IK (!) moet normen en waarden leren!

Dan heb je die zogenaamde 99 berichten niet gelezen.

Ik wens jou niet toe dat je meemaakt wat ik meegemaakt heb, maar dan zou je het wel een beetje begrijpen. Ik heb dit gedaan toen ik me tot in mijn ziel gekwetst en vernederd voelde. Had ik daarboven moeten gaan staan? Vast wel, rationeel gezien zeker, maar zo werkt het nu eenmaal soms niet, vrees ik.

En ik wens je toe dat je ellende beperkt blijft door een beetje luduvudu na een korte relatie met iemand die niet bij je bleek te passen.

Je zegt dat het niet werkt om er boven te blijven staan, maar hoe je handelt is een keuze hoor. Lasteren gaat behoorlijk ver. Wraak nemen is een doelbewuste actie. Zolang je dat normaal gedrag vindt mag je inderdaad wel eens normen en waarden leren.

Wat jij zegt is namelijk eigenlijk; Hij deed dit, dus mag ik .... ( zie jij dan zelf geen overeenkomst met 2 kleuters in een zandbak? En die moeten ook nog leren wat normen en waarden zijn )
I
quote:charliegirl schreef op 10 oktober 2011 @ 20:31:

Ik weet het niet, wraak lijkt idd kinderachtig en nogal 'oog om oog, tand om tand'. Maar anderzijds... Er gebeuren zoveel vreselijke dingen in 'de liefde'. Mensen (niet iedereen uiteraard) liegen, bedriegen en kwetsen maar. Het kan een echt mijnenveld zijn. En dat heeft echt wel gevolgen voor mensen. Zo ken ik een vrouw die sinds haar vent haar voor een jonger meisje verlaten heeft na iets van 20 jaar huwelijk, het letterlijk aan haar hart gekregen heeft. Anderen zitten jarenlang in therapie enzovoort enzovoort. Natuurlijk, je hebt het recht je 'te bedenken' en een relatie te beëindigen of voor iemand anders te kiezen, maar kan dat ajb met een béétje respect, mededogen, menselijkheid??

Nu, ik denk dat wat ik meegemaakt nogal exceptioneel is, maar zulke dingen gebeuren wel, en nog veel erger. Ja, je situatie is exceptioneel. En jij hangt volgens mij ook graag in de slachtofferrol. Ik denk ook dat mijn ex redelijk gestoord is (psych spreekt van antisociale persoonlijkheid). JOUW psych. Let wel; jij bent degene die bij de psych zit, en die baseert dat 'oordeel' op jouw aannames en op jouw verhaal. Het zegt niets dus. Maar het heeft me wel binnenste buiten gekeerd. Ik moet hier mee verder, gekwetst en beschadigd, en hij gaat lekker verder met zijn eigen leven, maalt nergens om. Weet je, er bestaan regels en wetten voor van alles, maar in de liefde moet alles maar kunnen. Niet alles is liefde, dat jij iets verward voor liefde kun je hem niet aanrekenen. Maar dat wil je niet horen. Je moet maar verder, je moet erboven staan als iemand je verraadt en jij wezenloos achterblijft. Ja, eigenlijk wel. Je mag effe snotteren, janken, schreeuwen, zwelgen... en dan mag je weer door! Als iemand je "stuk maakt", dan heb je dat zelf toegelaten, daar was je zelf bij. Eigen verantwoordelijkheid nemen doet een mens goed. Probeer het eens.Ik bedoel, als iemand mijn tas jat, kan ik die aangeven. Maar dat heeft nog niet een fractie van de psychologische gevolgen die een feit als belogen en bedrogen worden heeft. Natuurlijk, ik weet het wel, je kunt dingen in de liefde ook minder meten en aanwijzen, dus je kunt zulke dingen niet in wetten gieten. Maar is het dan zo gek dat, gezien de pijn die het veroorzaakt, mensen wel eens de neiging hebben om wraakzuchtig te worden?Ja, niet om wraakzuchtig te denken, maar om het uit te voeren maakt je net zo laag als je hem vond.
b
quote:charliegirl schreef op 11 oktober 2011 @ 17:50:

Wat grappig, de psych, die mij iedere week een vol uur spreekt over mijn leven, mijn achtergrond, zegt net dat ik ongezond veel verantwoordelijkheid op me neem. En dat ik daar aan moet werken. Maar natuurlijk weet jij het, met maar enkele snelle teksten hier om het forum, veel beter dan zij. Logisch.

En bedoelt die psych dan dat jij de verantwoordelijkheid voor je eigen leven en handelen op je neemt of toch vooral de verantwoordelijkheid voor een ander.

Dat maakt nogal verschil.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven