twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
ik houd rekening met haar.

vind je dit niet onzettend hypocriet, egoistisch en schijnheilig als je zo bewust en stiekum achter haar rug met haar man aan kloot en daarmee een groot risico neemt om haar in een bepaalde zeer pijnlijke situatie te brengen?

Wat mij betreft houdt je compleet geen rekening met haar maar alleen met JOUW wensen.
ik houd rekening met haar.

vindt je dit niet onzettend hypocriet, egoistisch en schijnheilig als je zo bewust en stiekum achter haar rug met haar man aan blijft klooien en daarmee/door een groot risico neemt om haar in een bepaalde zeer pijnlijke situatie te brengen?

Wat dat betreft houdt je compleet geen rekening met haar maar volledig en alleen met JOUW wensen. Alleen probeer je het voor je eigen goed te blijven praten. Feitelijk bedonder je simpel weg voortdurend samen met hem jullie beider partners.
Ikkezelf:

Je vervalt letterlijk weer in 1 van je vervelende herhalingen....
Ikkezelf:

Je vervalt letterlijk weer in 1 van je vervelende herhalingen....

stranger, alles nog goed met je geheime platonische vriendin? verder nog dagelijks tevreden met de lekkere gehaktballen die mams steeds na een zware werkdag voor je klaar heeft staan terwijl ze ook nog voor de kids zorgt? Nog even vol houden en je mag thuis weer gewoon gazon gaan maaien.
Knipoogjes ik doel erop dat jullie niet de inentie hebben om je nrs 1 te kwesten,maar das wel wat er gebeurt,hoe voorzichtig jullie ook willen zijn,hoe vaak je ook roept dat je nr 1 op de eerste plaats komt,meid dat zal echt niet aankomen mocht het ooit uitkomen,ook al is dat van later zorg en misschien wel nooit een zorg.Jullie nr 1 weten er niets van,en hebben geen enkele inspraak geen enkele keuze,dat zal later een verwijt zijn.Het gaat hier om het ikke en misschien als je ooit deze fase voorbij bent,en leest wat je ooit geschreven hebt,dat je dan snapt wat ik bedoel.Moet wel eerlijk zeggen knipoogjes dat je onderschrift wel leuk is,rationeel zelfs,voor jou is het goed zo,je hebt geen verwachtigen.
Daisybloempje, we lezen inderdaad mee om te begrijpen. Of in ieder geval zo zijn we begonnen. Ik heb me er bij neergelegd dat er een te groot verschil is in mijn ervaringen en die van bijvoorbeeld knipoogje om elkaar echt te kunnen begrijpen. We kunnen begrip voor elkaar opbrengen, maar nee elkaar begrijpen dat zal nooit lukken. Ik vind bijvoorbeeld het egoisme van fijn morgen is het maandag en kan ik weer mailen tenenkrommend. Met wat voor gevoel zit je dan bij je partner op de bank vraag ik me af. Het klinkt allemaal leuk aanvulling op enzo maar als jij de partner bent die aangevuld moet worden is het effe anders.

Zij die een Nr2 nemen staan er niet bij stil dat ze hun/haar Nr1 een soort sticker van niet goed genoeg opplakken. Het kan verpakt worden in mooie liefdevolle woorden maar het kernpunt is, ik heb iemand erbij nodig om mijn leven leuk te maken/houden. En als je daarvoor kiest zonder je n1 1 op de hoogte te stellen dan kwets je die persoon. En tuurlijk zolang die persoon het niet weet wordt hij niet gekwetst, maar als het uitkomt moet iedere dag van verraad verwerkt worden.

Ik wil niemand dwingen zijn of haar nummer 2 op te geven, dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Maar denk alsjeblieft niet dat je nobel en lief naar je Nr1 bent omdat je een nr2 neemt. Dat is bullshit. Je neemt een Nr2 omdat het je iets geeft wat je niet wil missen.

Josephien, wat ik inderdaad heel ingewikkeld vind bij jou is het stukje genegenheid voelen voor je man en geen houden van. Ik kan me niet voorstellen dat je kiest om te leven met iemand voor wie je genegenheid voelt ( ja een huisdier daar voel ik genegenheid voor). Ik zou mijn man er ook vierkant uitgooien als hij genegenheid voor me voelde. Bah, dan liever nog woede maar genegenheid.... wat een k*twoord.

Het is egoistisch om bij iemand te blijven die je niet meer als genegenheid kan geven. Een mens verdient meer. Hij en jij, ongeacht of er een Nr2 is.

Weet je Josephien, het is geen schande om te scheiden, zelfs niet als je een ander hebt. Het is wel een schande iemand in je buurt te dulden omdat het totaalplaatje niet onaangenaam is.

Blijf denken, afstand houden van Nr2 en vraag jezelf eens af hoelang geleden het is dat je voor het laatst blij was dat je man het huis binnen kwam lopen.

Iedereen morgen weer wijsheid, geluk en plezier. Enne gedenk de regel doe het in 2. Stuur je een lief sms-je aan je Nr2 doe dat dan ook aan je Nr1. Ooit eens gelezen en vond ik wel een eerlijk verhaal.
stellen alles in het werk om onze relatie verborgen te houden, we willen nr. 1 geen pijn doen

ik stel het weer even harder en feitelijker, je reinste bullshit want je wil gewoon beiden niet de gevolgen dragen van je gedrag, de ander geen pijn willen doen ... wat een bla bla
quote:puk69 schreef op 10 februari 2008 @ 21:53:

Blijf denken, afstand houden van Nr2 en vraag jezelf eens af hoelang geleden het is dat je voor het laatst blij was dat je man het huis binnen kwam lopen.

Mooi gezegd. En dat is nu precies wat ik aan het doen ben. Gelukkig merk ik dat ik dat gevoel, blij zijn met mijn nr1 nog altijd heb. Dat is ook nooit weggeweest
Mooi gezegd. En dat is nu precies wat ik aan het doen ben. Gelukkig merk ik dat ik dat gevoel, blij met mijn nr1 nog altijd heb. Dat is ook nooit weggeweest

voting......
results

puk with star(s)

daisy we like youuuuuuuuu

teka, als je terug gaat naar 1 voor echt proberen van echte liefde, perfect

muril well done

josephien, exiting maar je kan het

knipoogje, tja te veel bla bla
stranger

je zou haar graag n..ken maar op de een of andere manier krijg je het gewoon niet voor elkaar
Puk en Daisy,

Jullie hebben gewoon gelijk! Natuurlijk zijn nr. 2 en ik egoïstisch, kiezen we voor ons eigen "genot". Geloof me, ik zou nooit, maar dan ook nooit mijn nr. 1 willen kwetsen, zoals jullie het schrijven begrijp ik wel dat ik ook nu mijn nr. 1 kwets. Dat geeft ook een schuldgevoel, tevens realiseer ik me dat het mijn eigen schuld is. Je mag me laf en egoïstisch noemen, in de aard van de zaak is dat ook zo. Het huwelijk betekent dat je een gelofte hebt afgelegd, tot de dood ons scheidt, monogaam bent, tenminste dat hoort erbij. Ik houd me niet aan deze belofte. Ik begrijp dat ik jullie en ook mijn nr. 1 daardoor kwets, misschien vind je wel dat ik mijn huwelijk niet serieus neem. Ik kan dat niet verdedigen, ik vind dat ik mijn huwelijk wel serieus neem.

Een vertroebelde blik.... mag ik het zo noemen? Door die vertroebelde blik maak ik recht wat krom is.

Ik begrijp je reactie Puk, kromme tenen....

Ik kan jullie pijn en verdriet niet wegnemen, net zo min als ik mijn nr. 2 kan opgeven. Het waarom? Hij zit in mijn bloed, ik hou van hem!

Sorry.....
Door die vertroebelde blik maak ik recht wat krom is.

Ik begrijp je reactie Puk, kromme tenen....

Ik kan jullie pijn en verdriet niet wegnemen, net zo min als ik mijn nr. 2 kan opgeven. Het waarom? Hij zit in mijn bloed, ik hou van hem!

je stijgt een beetje maar we stemmen vanavond niet meer op nieuw, houden van= simpel teenager verliefd, misschien toch als meisje van 16 iets gemist achter de sporthal in het donker?
off-topic

Ikkezelf, hebben jullie het weer gezellig, ik proost even op jullie met mijn rode portje. Enne de groeten aan jullie vrouwen.
puk we hebben het weer gezellig, klein beetje in de problemen omdat we jou nog steeds toppie vinden maar daar lullen we ons wel weer uit, ze stemmen wel in maar we moeten het dan wel gedoseerd brengen
Tuurlijk lullen jullie je er wel uit, als de nood groot is kan ik jullie de oude smoezenlijst van Pukman lenen hoor. En natuurlijk zeg ik niks tegen jullie nr1, wil hun niet kwetsen, jullie mondje dicht tegen pukman hoor, hij is nogal gevoelig
pukman heeft ook een andere maar dan toch wel eerste plaats, hij heeft schijnbaar weinig katjes echt in het donker geknepen, het bleef bij woorden
Pukman bleef gelukkig voor hem bij woorden en dat was al schadelijk genoeg. Enne hij mag knijpen in het donker hoor, maar dan wel bij mij. Ook al ben ik al duizend jaar getrouwd een beetje spanning op zijn tijd kan ik nog net hebben. Gaap, ga pukman maar eens uit zijn hoekje van de bank sleuren en verwennen alsof het een nr2 is. Alhoewel dan moeten we naar buiten in de auto, toch maar behandelen als Nr1. Goh ikkezelf nou hebben jullie mij weer aan het lachen gemaakt.
Alhoewel dan moeten we naar buiten in de auto, toch maar behandelen als Nr1. Goh ikkezelf nou hebben jullie mij weer aan het lachen gemaakt.

ahum, 4 gaan nu rijden, ik verwacht binnen 15 minuten bericht dat ze veilig thuis z\ijn, ijdele hoop, de jeu(k)gd van tegen woordig
sleur met je mee, wat zien we af he, zo veel eenvoudiger om een simpel smsje te sturen met "ik hou van jou en kruip nu heerlijk achter de gebreide onderbroek van ..."
ikkezelf en de anderen, slaap lekker achter die veilige gebreide onderbroek. En jeugdigen vier, wel direct door naar huis he.
Daisy, je hebt gelijk. Ik zou het niet accepteren als iemand alleen uit genegenheid bij me zou blijven. Nr. 1 heeft door een gebeurtenis toen hij kind was verlatingsangst. Mede daardoor en doordat ik de liefde van zijn leven ben (wat ik trouwens pas sinds kort weet, nooit gemerkt ook), zal hij me niet snel loslaten. Kwetsen van nr. 1. Ja, natuurlijk wordt hij hierdoor gekwetst. Een nr. 2 had hij geaccepteerd (maar kon er later toch niet tegen, overigens heel begrijpelijk) nadat ik hem gezegd had een proefscheiding te willen. Dit, nadat ik al jaren niet genoeg meer van hem hield. Waarom? Een nog veel langer gebrek aan respect en intimiteit van zijn kant, ontevredenheid van zijn kant. Niet gepraat? Jawel, maar niet hard genoeg. Hij hoorde me pas toen ik een proefscheiding voorstelde. Sindsdien is hij veranderd. Alleen kan ik de knop nu niet zo omzetten omdat mijn liefde in al die jaren door de manier van bejegening verdord is. Ik hoop echt dat ik van de veranderde man die hij nu is, weer kan gaan houden. Dat zal niet zomaar gaan, maar heeft tijd nodig en afstand van nr. 2 waar ik erg mijn best voor doe.

Puk, ik begrijp je reactie volkomen. Ikkezelf, misschien mogen we je nick even lenen? Nogmaals, veel respect voor jullie die van de andere kant reageren. En een nr. 2? Is wel eens vergeleken met een rookverslaving. Slecht voor jezelf en je omgeving maar o zo moeilijk op te geven.

Je laatste opmerking zet me echt aan het denken: hoe lang is het geleden dat je blij was dat nr. 1 thuis kwam. Ik kan het me niet herinneren. Erg lang dus. Wel erg. Het is goed dat ik ook jullie verhalen lees, dit helpt me ook om mijn gedachten te bepalen die soms een enorme warboel zijn.

Slaap lekker zo allemaal.
Jos vel wijheid en sterkte in deze turbulente tijd.denk eraan dat je ooit wel van hem hield hoe hij was,en misschien zit hij daar nog wel ergens.

Ik kan niet oordelen over je relatie met je man,bij ons is er wel nog altijd die spanning tussen ons geweest,en het houden van,er is ja ook geen nr 2 geweest,wel is er iemand net als bij puk gek op mijn man geweest of is.

Het gebeuren hier heeft ook veel tijd gekost Jos en soms speelt het nog wel eens op op bepaalde tijden in het jaar,het kost van alletwee de parnters heel veel moed en doorzettingsvermogen wil je het nog een kans geven.Vaak zijn er zulke moeilijke momenten dat je het bijltje erbij neer wilt gooien.

Hier heb ik 2 keer zijn koffers gepakt,en 3 keer een afspraak bij een advocaat gemaakt.Jij moet over 2 dingen heen komen,je nr 2 en over het verdriet wat je nr 1 heeft met alle emoties die erbij horen,dat vergt heel veel van iemand zeker omdat je weet dat jij de aanstichster ben van al dit.Je nr 1 moet acpeteren dat jij fouten hebt gemaakt,dat jij niet opgewassen was tegen de avances van iemand anders,en zijn eigen aandeel hierin dat hij dacht dat hij het wel aankon,of wilde dat hij het aankon,of wellicht geacht had dat als hij je vrij liet het overwaaide,of dat je nog meer van hem zou houden,dat is niet uitgekomen helaas.Maar belangrijkste is dat er lievde moet zijn voor elkaar ,en geen bezit van elkaar.is dat er niet of zit het diep weggestopt door alles,is aan jullie.Succes
Soms inderdaad hele confronterende vragen hier, waardoor je aan het denken wordt gezet.

Gaat het een beetje Josephien? Is het mogelijk voor je om je even los te maken van de situatie thuis?

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Jos het is nu zo'n warboel in je hoofd en leven dat je de draad kwijtraakt. Wat is nu het echte grootste probleem, je nr2, je verdorde huwelijk etc. Ik kan je alleen maar tijd adviseren, maar dat moeten jullie echt samen willen. Voor de volle 100 procent. Niet alleen jij ook hij.

Genegenheid is op basis van mijn ervaring niet genoeg om hier doorheen te komen, het is een hele zware tijd. Maar misschien maakt genegenheid het juist makkelijker, afstandelijker. Ik weet het niet. Wel heel veel sterkte nog steeds. Wat je ooit ook heb gewild, dit zeker niet.

Probeer onbevangen te genieten van je veranderde man. Jij bent ook niet meer wie je vroeger was, Maak een nieuwe start op gevoelsgebied.

Alle anderen hier maak er een mooie week van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven