etentje

12-10-2011 16:03 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een fanatieke meelezer, maar ik zit nu echt met een vraagje, vandaar dit topic.

Eind van deze maand moet ik een hoofdgerecht voor 6 personen serveren. Ik weet nog niet wie deze personen zijn, dus ook niet wat ze niet lusten, dus dat maakt het iets makkelijker. Wat het voor- en na gerecht wordt weet ik ook niet. Ik wil graag een culinaire hoogstandje op tafel zetten, maar een echte keukenprinses ben ik niet.

Wie heeft er leuke ideeën? Het mag ook niet te simpel zijn, dus geen stampot of roerbakschotel. Ik weet dat ik in de index kan kijken, maar ik hoor graag van jullie.
quote:lalamien schreef op 12 oktober 2011 @ 16:03:

Ik weet dat ik in de index kan kijken, maar ik hoor graag van jullie.

In de index staan toch duizenden gerechten? Waarom wil je dan dat wij zeggen dat je gerecht X zou moeten proberen (afkomstig uit die pijler) terwijl jij dat te duur/ingewikkeld/simpel vindt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga naar de site van 24 kitchen. Een heleboel recepten te vinden.
quote:himalaya schreef op 12 oktober 2011 @ 16:07:

[...]

In de index staan toch duizenden gerechten? Waarom wil je dan dat wij zeggen dat je gerecht X zou moeten proberen (afkomstig uit die pijler) terwijl jij dat te duur/ingewikkeld/simpel vindt?Omdat ik graag ideeën van anderen zou willen horen. Maar als je niks weet is het ook prima hoor.
www.smulweb.nl
kay

Ree
quote:hipslala schreef op 12 oktober 2011 @ 16:07:

Ga naar de site van 24 kitchen. Een heleboel recepten te vinden.Die ken ik nog niet, ga even kijken
quote:lalamien schreef op 12 oktober 2011 @ 16:12:

[...]

Omdat ik graag ideeën van anderen zou willen horen. Maar als je niks weet is het ook prima hoor.ja de ideeën van anderen zijn JUIST daar te vinden.
quote:pompedom schreef op 12 oktober 2011 @ 16:14:

kay

Ree

kayotic is inderdaad een leuke makkelijke site, Heb ik wel eens een nagerecht van gemaakt.

Ik vind het alleen erg lastig. Wat zouden jullie waarderen als hoofdgerecht.
Frietjes, taco's, bloemkoolschotel, salade, aardappelpuree, kip, bloemkool, soep, rode kool

Wat heeft het voor nut dat we nu allemaal gaan roepen wat we lekker vinden?
nou die gehaktballen tajine van kay is bijvoorbeeld goddelijk.

Die zou ik rustig maken voor een etentje.

Kip uit de oven is ookaltijd goed want het ziet er mooi uit en in eigenlijk geen werk!
Ik vind het altijd wel leuk om even mee te denken, ondanks de vele ideeen die al ergens rondzwerven op het forum...

Als nagerecht is dit misschien wat?

*knip en plak uit eerder geschreven bericht...*

Chocoladetaartjes met vloeibare vulling:

Deze chocoladetaartjes zijn van Nigela Iawson. Ik vond ze heel makkelijk klaar te maken. Je hebt wel muffinvormpjes nodig, ik heb zo één bij de action gekocht, siliconenvorm (vind ik makkelijker te hanteren) kostte 2 euro nog wat.

Dit recept is volgens Nigela voor 6 taartjes, maar ik heb met bovenstaande vorm 10 gemaakt. Mijn vormpjes waren dus wat kleiner dan die van haar Ik vond de mijne echter groot genoeg, de taartjes zijn erg machtig.

Ingredienten:

350g pure chocolade

150g suiker

50g boter (zacht)

4 grote eieren

1 theelepel vanille extract (ik had vanillesuiker)

50g bloem

Bereiden:

Oven voorverwarmen op 200c en de bakplaat er al in zetten. Chocola laten smelten (in pannetje of magnetron) en iets af laten koelen. De eieren loskloppen met een snuf zout. De boter en de suiker roeren, de eieren er door kloppen en de vanillesuiker. Dan de bloem erdoor scheppen en als laatste de gesmolten chocolade, dit mengen tot een glad beslag.

De vormpjes vullen met het beslag en 12 minuten in de oven doen. De buitenkanten worden dan krokant, de binnenkant blijft vloeibaar. 2 minuten af laten koelen en de taartjes dan uit de vorm halen.

Tip 1:

Ik had in de helft van de muffins een blokje witte chocolade gedaan (erop gelegd, en met een theelepel er wat verder ingedouwd, totdat je 'm niet meer zag) Zo krijg je dus muffins met vloeibare witte chocoladevulling. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die tip hier ergens gelezen had

Tip 2:

In de andere helft van de muffins had ik 3 hazelnoten gedrukt, zodat je in de vloeibare vulling dus nog 3 noten tegenkomt. Ook erg lekker!

Tip 3:

Je kan de vormpjes al van tevoren vullen, en het dan in de koelkast zetten. Dat is wel makkelijk als je het als dessert wilt maken. Je kan het dan 'sochtends al klaarzetten, dan hoef je het savonds alleen nog maar 12 minuten in de oven te schuiven. Je moet ze eigenlijk wel direct na bereiden opeten, omdat de vulling dan nog warm is. En voor kerst kan je ze serveren met een bol vanille ijs of notenijs, en er wat frambozen bij doen.
Omdat ik niet weet wie ik aan tafel krijg en dus ook niet weet wat ze lekker vinden. Voor hetzelfde geld kom jij bij mij aan tafel
haha, ik zie dat ik ze toen als kerst-suggestie gaf, zie laatste zin
ik vind een tapas-idee altijd erg leuk, dus verschillende schaaltjes waar je uit kan kiezen. Dan heb je voor elk wat wils, en best te doen met 6 personen.

Bijvoorbeeld:

2 soorten groente

2 soorten vlees

gebakken aardappeltjes & frietjes

daarnaast kun je nog een salade doen, doet het ook altijd goed.

Leuke recepten zoek ik altijd op in de index, zo heb ik afgelopen kerst de champignonsalade van MyleneValerie gemaakt.
Hoezo weet je niet wie je aan tafel krijgt? Heb je een blind date met zes personen?
[quote]_maris_ schreef op 12 oktober 2011 @ 16:23:

Ik vind het altijd wel leuk om even mee te denken, ondanks de vele ideeen die al ergens rondzwerven op het forum...

Fijn dat er toch iemand mee wil denken!

Ik moet een hoofdgerecht maken. We hebben dit soort etentjes wel eens vaker. Ik heb als eens gevuld vlees gemaakt, een stoofpot, en een keer standaard schnitzel en varkenshaas.
quote:lalamien schreef op 12 oktober 2011 @ 16:23:

Omdat ik niet weet wie ik aan tafel krijg en dus ook niet weet wat ze lekker vinden. Oh, en dat weten wij natuurlijk wél!
quote:Madelein schreef op 12 oktober 2011 @ 16:25:

Leuke recepten zoek ik altijd op in de index, zo heb ik afgelopen kerst de champignonsalade van MyleneValerie gemaakt.TO wil de recepten hiér hebben Madelein.
quote:_maris_ schreef op 12 oktober 2011 @ 16:25:

Hoezo weet je niet wie je aan tafel krijgt? Heb je een blind date met zes personen?

Zo iets ja!

We hebben een running diner. We zijn met een groep van 48 vrienden en kennissen. Je eet elk gerecht in een ander huis met andere mensen aan tafel. Je weet van te voren alleen welk gerecht in welk huis je moet maken, verder weet je niks.
quote:himalaya schreef op 12 oktober 2011 @ 16:26:

[...]

TO wil de recepten hiér hebben Madelein. Nee hoor, recepten kan ik zelf uitstekend opzoeken. Ik dacht dat mensen hier misschien tips hadden, Maar zoals ik al zei, je hoeft niet te reageren hoor.
Ik heb laatst kip met 100 tenen knooflook gemaakt, was echt heerlijk. Als je denkt, hey dat is wat! Dan wil ik vanavond het recept wel even opschrijven.
quote:pompedom schreef op 12 oktober 2011 @ 16:32:

Ik heb laatst kip met 100 tenen knooflook gemaakt, was echt heerlijk. Als je denkt, hey dat is wat! Dan wil ik vanavond het recept wel even opschrijven.Dank je voor het mee denken pompedom, ik zal eens even googelen
quote:himalaya schreef op 12 oktober 2011 @ 16:26:

[...]

TO wil de recepten hiér hebben Madelein. Ja maar, ik kan moeilijk de recepten van Kayotic hier allemaal neerzetten, want daar zitten echt lekkere tussen! bijvoorbeeld de varkensreepjes in zoete ketjapsaus, die waren echt lekker!
quote:lalamien schreef op 12 oktober 2011 @ 16:28:

[...]

Nee hoor, recepten kan ik zelf uitstekend opzoeken. Ik dacht dat mensen hier misschien tips hadden, Maar zoals ik al zei, je hoeft niet te reageren hoor.

Die PERSOONLIJKE tips staan dus, zoals himalaya al zegt, in bijv. de topics wat te koken voor 4, 6 8, 10, 12 personen (hoe moeilijk kan het zijn ingredienten te halveren of te ver(drie)dubbelen. Ik vind je behoorlijk pinning overkomen.

Verder kun je in de index ook persoonlijke recepten zien van bijv. een bepaalde keuken, lowbudget, afhankelijk van je beschikbare apparatuur dus zo gek vind ik de reacties niet al zijn ze blijkbaar niet wat jij in je hoofd had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven