Geld & Recht alle pijlers

Scheiden als thuisblijfmoeder

13-10-2011 13:59 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn aanstaande ex en ik willen scheiden. Sinds onze oudste geboren is ben ik volledig thuis. Ik heb dus geen eigen inkomen.

Nu we willen scheiden is dat een probleem. Ik probeer wel werk te zoeken, maar het valt niet echt mee. Nu dacht ik dat ik zolang een bijstandsuitkering aan kan vragen. Maar zolang ik nog samen met mijn ex op 1 adres woon, gaat dat niet.

Dus op naar de woningbouw. Maar die geven me geen woning zolang ik geen inkomen heb.

Is er hier iemand die weet hoe ik moet handelen? Misschien uit eigen ervaring? Misschien iemand die bij het uwv/gemeente/woingbouw werkt?
ja lastig...Toch vooral blijven zoeken naar een baan, ik denk dat je daar het meeste aan hebt.

Mijn moeder is vroeger van mijn vader gescheiden terwijl ze ook tbm was en zij heeft dus eerst een baan gezocht, toen een huis en toen heeft ze ons gehaald.edit: zit je al lang thuis? Is het een idee om bij je laatste werkgever te solliciteren?
Misschien kan maatschappelijk werk iets voor je betekenen.
Is partnerallimentatie voor de woningbouw niet geoeg?
Hij zal jou dan PM moeten betalen.

(niet meer van deze tijd, maar soit dat is financieel afhankelijk zijn ook niet)
Dit wordt vast weer een heel gezellig topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 13 oktober 2011 @ 14:06:

Dit wordt vast weer een heel gezellig topic.Hoezo? TO heeft een simpele duidelijke vraag. Weinig om gezellig over te worden imho.
Uitzendbureau, schoonmaakwerk, fabriekswerk
Hoezo valt het werk zoeken niet mee? Heb je gestudeerd of niet, in wat voor richting ben je aan het zoeken en hoe lang al?
quote:ritmeester schreef op 13 oktober 2011 @ 14:03:

Is partnerallimentatie voor de woningbouw niet geoeg?

Zou dat genoeg zijn? Hoeveel krijgt een bijstandsmoeder? iets van 1000 euro dacht ik. Dan met haar ex dat bedrag aan PM wel op kunnen brengen.

Maar goed, ze zijn nog niet gescheiden, dus ze heeft ook nog geen PM als inkomen.

Kun je niet de scheiding uit laten spreken en dan bijstand aanvragen ook al woon je nog wel in hetzelfde huis?
Misschien een idee om eerst financieel op eigen benen te kunnen staan, voordat je gaat scheiden?

Dus hop,hop, op zoek naar een baan en van daaruit de toekomst verder bezien.
quote:ritmeester schreef op 13 oktober 2011 @ 14:08:

[...]

Hoezo? TO heeft een simpele duidelijke vraag. Weinig om gezellig over te worden imho.Dat is nog nooit een reden geweest om het niet 'gezellig' te laten worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Manderley schreef op 13 oktober 2011 @ 13:59:

Mijn aanstaande ex en ik willen scheiden. Sinds onze oudste geboren is ben ik volledig thuis. Ik heb dus geen eigen inkomen.

Nu we willen scheiden is dat een probleem. Ik probeer wel werk te zoeken, maar het valt niet echt meewaarom niet? Heb je al een beetje een beeld van de redenen dat he niet lukt?quote:. Nu dacht ik dat ik zolang een bijstandsuitkering aan kan vragen. Maar zolang ik nog samen met mijn ex op 1 adres woon, gaat dat niet.zolang jullie nog getrouwd zijn zal dat ook wel even een probleem blijven lijkt me. Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen? En is het gezinsinkomen hoog genoeg om, tijdelijk, dubbele woonlasten te dragen?quote:Dus op naar de woningbouw. Maar die geven me geen woning zolang ik geen inkomen heb.en particulier huren, is dat een optie? Of kan je man niet elders gaan wonen voorlopig?
quote:Starshine schreef op 13 oktober 2011 @ 14:11:

[...]

Zou dat genoeg zijn? Hoeveel krijgt een bijstandsmoeder? iets van 1000 euro dacht ik. Dan met haar ex dat bedrag aan PM wel op kunnen brengen.

Maar goed, ze zijn nog niet gescheiden, dus ze heeft ook nog geen PM als inkomen.

Kun je niet de scheiding uit laten spreken en dan bijstand aanvragen ook al woon je nog wel in hetzelfde huis?

Ik weet niet welke eisen de lokale woningbouw stelt, dus wat genoeg is wee ik niet. Ik neem aan dat iedere wningbouwvereniging daa eigen eisen in kan stellen.

Dat allimentatie onvoldoende zal zijn om van te leven zou zmaar kunnen, maar als een uitkering kan worden aangevraagd zodra er huisvesting is, gaat het alleen o een periode om te overbruggen.
Manderley, ik denk heel veel momenteel, en dat houdt ik ven voor me. Jij hebt vast je redenen om te willen scheiden, maar denk goed na over je toekomst.

Hoe gaan jullie het financieel redden om de kinderen op te voeden als de kosten veel hoger worden, en de inkomsten niet navenant stijgen? Jij en je man zullen beiden behoorlijk wat stappen terug moeten doen, ook als jij een baan vindt.

Zorg dat eidereen om je heen weet dat je een baan zoekt én huisraad, schrijf je in bij alle uitzendbureaus, reageer op alle personeelsadvertenties die in je straatje passen, meld je aan bij de thuiszorg (daar zoeken ze altijd wel mensen) en bereid samen met ja man je kinderen voor op de moeilijke tijd die ze tegemoet gaan.
quote:zusenzoo schreef op 13 oktober 2011 @ 14:03:

Hij zal jou dan PM moeten betalen.

(niet meer van deze tijd, maar soit dat is financieel afhankelijk zijn ook niet)Wat is er mis met thuisblijven voor je gezin, als je dat in overleg doet als koppel? Ik heb respect voor mensen die bereid zijn om al hun energie in hun gezin te steken. Veel mensen zouden dat ook niet gemakkelijk vinden. TO zit nu wel even in een moeilijke situatie, en verdient dan ook een minder veroordelende reactie, vind ik...
Sinds een maand liggen we in scheiding. Ik ben nu bijna 5 jaar thuis. Solliciteren bij mijn laatste werkgever heb ik ook al geprobeerd, maaar zonder succes.

De partneralimentatie moet nog bepaald worden, maar zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om van te leven. Dus werken is gewoon noodzakelijk.

Voor de scheiding had ik al contact met maatschappelijk werk, maar die kunnen ook niets voor me doen.

Ik sta ingeschreven bij de uitzendburo's, maar die bulken ook niet van het werk, zeggen ze. 1 uzb wilde me ook niet inschrijven omdat ze toch geen werk voor me hebben.

Nou, ja dan is het inderdaad een kwestie van hier blijven tot ik werk heb en dan kan ik verder.
Wat een nare situatie. Heb je een beroep of werkervaring waar vraag naar is, of solliciteer je op van alles? Zou je je eventueel (snel) kunnen laten omscholen?
quote:visje444 schreef op 13 oktober 2011 @ 14:22:

[...]

Wat is er mis met thuisblijven voor je gezin, als je dat in overleg doet als koppel? Ik heb respect voor mensen die bereid zijn om al hun energie in hun gezin te steken. Veel mensen zouden dat ook niet gemakkelijk vinden. TO zit nu wel even in een moeilijke situatie, en verdient dan ook een minder veroordelende reactie, vind ik...Dat is op zich een nobel streven, maar alleen als je zeker weet dat je huwelijk voor eeuwig is. 33% van de huwelijken eindigt in een scheiding, dus daarom is het niet slim om zo afhankelijk te zijn van je man dat je na een scheiding helemaal geen eigen inkomen hebt.
Ik heb een administratief diploma, maar daarin gen werkervaring. Ik solliciteer op het moment op alles. Van de uzb hoor ik dat ik er te lang ben uitgeweest en geen relevate werkervaring heb bij mijn diploma.

In de afwijzingsbrieven die ik heb staat geen reden waarom ik het niet geworden ben.
quote:Manderley schreef op 13 oktober 2011 @ 14:22:

Sinds een maand liggen we in scheiding. Ik ben nu bijna 5 jaar thuis. Solliciteren bij mijn laatste werkgever heb ik ook al geprobeerd, maaar zonder succes.

De partneralimentatie moet nog bepaald worden, maar zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om van te leven. Dus werken is gewoon noodzakelijk.

Voor de scheiding had ik al contact met maatschappelijk werk, maar die kunnen ook niets voor me doen.

Ik sta ingeschreven bij de uitzendburo's, maar die bulken ook niet van het werk, zeggen ze. 1 uzb wilde me ook niet inschrijven omdat ze toch geen werk voor me hebben.

Nou, ja dan is het inderdaad een kwestie van hier blijven tot ik werk heb en dan kan ik verder.

Wat iemand hier al zei: bij de thuiszorg zoeken ze altijd mensen om bij clienten thuis te poetsen.

Misschien kun je met een paar uur in de week je inkomen dan aanvullen dat het voldoende is.
quote:visje444 schreef op 13 oktober 2011 @ 14:22:

[...]

Wat is er mis met thuisblijven voor je gezin, als je dat in overleg doet als koppel? Ik heb respect voor mensen die bereid zijn om al hun energie in hun gezin te steken. Veel mensen zouden dat ook niet gemakkelijk vinden. TO zit nu wel even in een moeilijke situatie, en verdient dan ook een minder veroordelende reactie, vind ik...

Financiele onafhankelijkheid. Pensioenopbouw. Geen gat in je CV. Noem maar even wat...

Natuurlijk zit TO nu in een rotsituatie.

Mag ik vragen wat je opleiding is? Wat deed je voorheen voor werk? En hoe lang 'ben je er al uit'?
los vd PM, een baan zoeken lijkt me een zeer goede stap voor iemand die wil scheiden en kinderen heeft. Bij de thuiszorg hebben ze mensen nodig, een uitzendbureau kan wat voor jou betekenen. Heb je dat al geprobeerd?
quote:Katherina schreef op 13 oktober 2011 @ 14:20:

Manderley, ik denk heel veel momenteel, en dat houdt ik ven voor me. Jij hebt vast je redenen om te willen scheiden, maar denk goed na over je toekomst.

Hoe gaan jullie het financieel redden om de kinderen op te voeden als de kosten veel hoger worden, en de inkomsten niet navenant stijgen? Jij en je man zullen beiden behoorlijk wat stappen terug moeten doen, ook als jij een baan vindt.

Zorg dat eidereen om je heen weet dat je een baan zoekt én huisraad, schrijf je in bij alle uitzendbureaus, reageer op alle personeelsadvertenties die in je straatje passen, meld je aan bij de thuiszorg (daar zoeken ze altijd wel mensen) en bereid samen met ja man je kinderen voor op de moeilijke tijd die ze tegemoet gaan.Katherina, bedoel je nou serieus dat TO maar beter niet kan scheiden?
quote:ipadfan schreef op 13 oktober 2011 @ 14:27:

[...]

Katherina, bedoel je nou serieus dat TO maar beter niet kan scheiden?Dat lees jij toch echt verkeerd, ze sluit haar post met een heleboel tips af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven