Ex van vriend

13-10-2011 16:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb ook nog ergens in een la een foto van mij en ex en mn verlovings/trouwring. Niet omdat ik hem niet kan loslaten maar omdat hij heel belangrijk voor mij is geweest en een deel van mijn leven is geweest.

Betekent niet dat ik zwijmel bij onze foto of hoop dat het ooit nog goedkomt.
Zit het in meer dingen dan alleen 2 foto's en een paar oude liefdesbrieven? Hebben ze bijvoorbeeld nog contact?
Het is wat overdreven naar mijn idee. Mijn vriend heeft ook nog foto's en ook nog cadeaus enzo van zijn exvriendin. Ik kan er niet mee zitten.

Het is uit, ze hebben geen contact meer, er zijn geen gevoelens meer in het spel. --> Ik kan er niet mee zitten dus
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb nog een foto van m'n ex ja, om de zelfde reden wat Ruza zegt. Het is een heel erg belangrijk persoon in mijn leven geweest. Nog steeds trouwens want we zijn nog heel goede vrienden.
Begrijp overigens wel dat je liever anders had gezien, maar warschijnlijk is het niks om je zorgen om te maken.
Ik heb ook nog foto's van vriendinnen van vroegah, overleden opa etc. Same story: zijn een belangrijk deel van mijn leven geweest destijds.
Cadeau's bewaren vind ik nog tot daar aan toe, maar foto's in een lijstje? Dat zou ik persoonlijk ECHT niet waarderen!

Helemaal niet als hij claimt niks meer van haar te willen weten.
Ze hebben geen contact meer. Ik vind het er gewoon beetje over dat die foto's echt nog ingekaderd zijn en dat er een foto van haar alleen bij is (ingekaderd)..Ik kan wel begrijpen dat hij op zn pc vakantiefoto's van hun 2 in een mapje heeft staan ofzo..ik vond die ingekaderde foto's in een schuif echt niet fijn om te vinden. Ergens weet ik wel dat het overdreven is maarja. Ze heeft hem bedrogen ook uiteindelijk..het is niet alsof ze nog vrienden zijn.

Achja, het zal ook wel weer overwaaien zeker?

Grtz
Ik begrijp dat je dit niet leuk vindt. Wat bedoel je precies met een kader? Een grote fotolijst waar meerdere foto's in kunnen? En heeft hij die lijst dan gewoon nog ergens liggen?

Ik heb nadat het uit was met mijn ex, en dat is nu alweer 6 jaar geleden, alle foto's die ik van ons samen had in een album geplakt. Dat album zit vol met foto's van ons. En dat zal ik nooit weg doen, en ook als ik ga verhuizen zal ik dat zeker mee nemen. Niet omdat ik nog naar die foto's kijk, das echt al lang geleden. Maar puur omdat hij een belangrijk deel van mijn leven is, heb veel met hem mee gemaakt. We zijn 6,5 jaar bij elkaar geweest. Nu zou het nooit meer kunnen werken tussen ons, ik val niet meer op hem. Maar omdat ik zoveel met hem mee heb gemaakt en zoveel heb gedeeld, is hij nog wel steeds belangrijk. Ik spreek hem nooit, en dat hoef ik ook niet.

Soms blijven mensen uit je verleden belangrijk. Omdat ze gewoon zo'n belangrijk deel van je verleden zijn, ook al wil je ze nu niet meer in je leven.
quote:nelly-c schreef op 13 oktober 2011 @ 16:46:

Ze hebben geen contact meer. Ik vind het er gewoon beetje over dat die foto's echt nog ingekaderd zijn en dat er een foto van haar alleen bij is (ingekaderd)..Ik kan wel begrijpen dat hij op zn pc vakantiefoto's van hun 2 in een mapje heeft staan ofzo..ik vond die ingekaderde foto's in een schuif echt niet fijn om te vinden. Ergens weet ik wel dat het overdreven is maarja. Ze heeft hem bedrogen ook uiteindelijk..het is niet alsof ze nog vrienden zijn.

Achja, het zal ook wel weer overwaaien zeker?

GrtzDat denk ik wel. Ik zou er in ieder geval niet al te veel geen woorden aan vuil maken. Jouw onzekerheid (dat is het namelijk) is niet zo heel erg aantrekkelijk voor hem.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb ook gevraagd of mijn vriend alles van zijn ex wilde wegdoen, omdat ik overal werkelijk wat tegen kwam: foto's op zijn computer, een fotolijstje, nog een ingelijste kaart, boekjes, haar tijdschriften, etc. Toen ik op een dag, na een jaar, nog steeds dingen tegen kwam ben ik echt boos geworden, omdat er nog steeds een scheermesje van haar oid in de badkamer lag.

Dus ja, ik snap TO's reactie heel goed. Al snap ik de rest van de reacties ook wel, dat het een onderdeel van je verleden is. Maar ik ben sowieso niet zo foto persoon en bewaar eigenlijk niks. Aangezien de vriend van TO dat ook niet is.. zou ik het als ik haar was ook niet zo waarderen.
Het hebben van foto's en kaarten ed vind ik wel heel begrijpelijk. Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik bewaar zin een map en mijn vriend ergens in een doos.

Maar ik brgeijp niet zo goed hoe ik het moet interpreteren, want liggen die foto's ergens in een la? Of hangen/staan ze ergens in de woonkamer ofzo? Als hij die foto's namleijk gewoon in het zicht heeft, dus echt ergens heeft staan, zou ik er wel moeite mee hebben. In een la ergens opgeborgen niet.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Doet medenken aan die forumster die bij nieuwe vriend een foto van ex OP het nachtkastje vond ingelijst en wel. Kijk, dat is wel weer een stapje te ver
Ik vind overigens ook nog steeds dingen bij mijn vriend die van haar zijn geweest, zelfs tampons.... En hij had een foto van hun twee hangen in zijn woonkamer (terwijl het al 2 jr uit was), die heeft er de eerste 2 maanden dat wij een relatie hadden ook nog gehangen. Heb er niets van gezegd en zomaar ineens was de foto weg. Hij gaf aan dat iemand had gezegd dat het niet meer kon, hoop wel dat hij er ook zo over dacht.
quote:Ruza schreef op 13 oktober 2011 @ 16:50:

Doet medenken aan die forumster die bij nieuwe vriend een foto van ex OP het nachtkastje vond ingelijst en wel. Kijk, dat is wel weer een stapje te ver Ja dacht ik ook al aan
Karen. Jij hebt er nooit iets over gezegd en waarschijnlijk was hij zo aan die foto gewend dat het hem niet opviel totdat iemand hem erop wees. Denk dus dat hij hem wel met oprechte intenties heeft weggehaald
Gewoon terug stoppen in de la waar ze uitgekomen zijn en het er niet over hebben. Pas als je merkt dat hij er regelmatig naar kijkt of de brieven gaat herlezen is het een probleem.

Je vriend heeft nu eenmaal een verleden en voordat ze uit elkaar gingen zijn er vast ook goede jaren geweest anders had het niet zo lang geduurd. Laat het los.
Ik heb ooit een vriend gehad die had zijn trouwfoto nog ingelijst naast het bed staan. Zelfs nog na *nderhalf jaar met mij haha. Had er geen moeite mee maar was ook een hele aardige ex dat scheelt misschien.
quote:Ruza schreef op 13 oktober 2011 @ 16:54:

Karen. Jij hebt er nooit iets over gezegd en waarschijnlijk was hij zo aan die foto gewend dat het hem niet opviel totdat iemand hem erop wees. Denk dus dat hij hem wel met oprechte intenties heeft weggehaald

Daarna heb ik weleens gevraagd waarom die foto daar zo lang heeft gehangen. Toen kreeg ik wel weer een reactie die manwaardig is: anders was de muur zo kaal!

Ach hij deed het uit zichzelf. Als ik het had moeten vragen had ik het toch niet zo leuk gevonden.
quote:aardappelhoofd schreef op 13 oktober 2011 @ 16:45:

Cadeau's bewaren vind ik nog tot daar aan toe, maar foto's in een lijstje? Dat zou ik persoonlijk ECHT niet waarderen!

Helemaal niet als hij claimt niks meer van haar te willen weten.Kom op zeg, het is een man. Net alsof die de foto uit het lijstje gaat halen en in een fotoalbum gaat plakken. Nee joh, die mikt dat hele fotolijstje gewoon ergens in een la en is het dan vergeten. Of het staat ergens in een hoekje en dan is ie 't vergeten.
Wat bedoel je met ingekaderd en schuif?
quote:Janna_ schreef op 13 oktober 2011 @ 16:59:

[...]

Kom op zeg, het is een man. Net alsof die de foto uit het lijstje gaat halen en in een fotoalbum gaat plakken. Nee joh, die mikt dat hele fotolijstje gewoon ergens in een la en is het dan vergeten. Of het staat ergens in een hoekje en dan is ie 't vergeten.Nou inderdaad. Ik zou er geen seconde over piekeren als dit alles is.
quote:Ruza schreef op 13 oktober 2011 @ 16:54:

Karen. Jij hebt er nooit iets over gezegd en waarschijnlijk was hij zo aan die foto gewend dat het hem niet opviel totdat iemand hem erop wees. Denk dus dat hij hem wel met oprechte intenties heeft weggehaald Omg. Ik bedenk me opeens dat ik dus ook nog een foto van m'n ex heb hangen op m'n kamer inderdaad. Al een jaar of 4 denk ik, eerste vriendje. Geen idee of mn vriend dat uberhaupt ooit gezien heeft :p
quote:Turkooiss schreef op 13 oktober 2011 @ 17:51:

Wat bedoel je met ingekaderd en schuif?

Ik neem aan ingelijst met een wit kader eromheen (passe partout heet dat toch?) en in een schuiflade.

Ik en mijn rviend hebben beiden een plekje op zolder voor exen en allelei andere oude zooi, met foto's, brieven en evt cadeautjes. In fotoboeken van mij staan ook jeugdvriendjes en mijn ex van vakanties ed, die staat gewoon beneden in d ekamer. Opgeruimd, maar niet weg en dat hoeft voor ons ook niet. Iemand heeft voor jou ook een leven gehad, met mensen daarin en sommige mensen zijn dan wel geen vrienden meer, maar ze maakten wel deel uit van dat leven eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven