Hoe krijg ik de stemmingmakerij gestopt
vrijdag 14 oktober 2011 om 00:56
Het moet ophouden voor mijn kinderen.
Het getreiter, onberekenbare actie's, de zaak constant op scherp zetten.
Ik blijf mij schap houden, maar hoe ver mag iemand gaan ten koste van de psyche van mij kinderen?
De ellende is, het gaat zo subtiel met kleine steken soms grotere daden.
Laatste actie, op facebook info vanuit een rechtzaak zetten die niet geheel waar is maar daardoor iets impliceert wat totaal niet zo is.
En net zo dat het op het randje van door de beugel kunnen is( al vind ik het echt te ver gaan)
Het is eigenlijk geen vraag wanneer roep je iemand tot een halt, maar hoe.
Het breekt mijn kinderen op, en ik kan ze er niet tegen beschermen
Het getreiter, onberekenbare actie's, de zaak constant op scherp zetten.
Ik blijf mij schap houden, maar hoe ver mag iemand gaan ten koste van de psyche van mij kinderen?
De ellende is, het gaat zo subtiel met kleine steken soms grotere daden.
Laatste actie, op facebook info vanuit een rechtzaak zetten die niet geheel waar is maar daardoor iets impliceert wat totaal niet zo is.
En net zo dat het op het randje van door de beugel kunnen is( al vind ik het echt te ver gaan)
Het is eigenlijk geen vraag wanneer roep je iemand tot een halt, maar hoe.
Het breekt mijn kinderen op, en ik kan ze er niet tegen beschermen
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:00
Ik heb misschien een stuk in het verhaal gemist maar vroeger las die ex hier toch ook?
Kan het zijn dat hij jaloers is dat jij het weer zo leuk hebt met een andere man en dat hier leest op je topics en dat hij je op die manier terug pakt?
Kan het zijn dat hij jaloers is dat jij het weer zo leuk hebt met een andere man en dat hier leest op je topics en dat hij je op die manier terug pakt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:01
Wat rot voor je, ik weet niet hoe de situatie precies is, maar een poging tot een gesprek zit er niet in? Ik ben bang dat het moeilijk is om er iets aan te doen als er geen wetten worden overtreden. Dan is het enige wat je kan doen om er met je kinderen over te praten en samen het proberen te negeren...
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:03
Geen idee of hij nog meeleest mv, zal best zo zijn met zijn zieke geest.
Sprokkelientje het gaat over de ex en de machtsspelletjes die hij met ons speelt.
En zo heb ik keer op keer kinderen die in de stress en emotie schieten.
Ik weet gewoon niet wat ik ertegen kan doen, dan de tactiek die ik al die tijd hanteer. Negeren, negeren, negeren.
Maar dat helpt al anderhalf jaar niet.
Sprokkelientje het gaat over de ex en de machtsspelletjes die hij met ons speelt.
En zo heb ik keer op keer kinderen die in de stress en emotie schieten.
Ik weet gewoon niet wat ik ertegen kan doen, dan de tactiek die ik al die tijd hanteer. Negeren, negeren, negeren.
Maar dat helpt al anderhalf jaar niet.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:04
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:08
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:08
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2011 @ 01:00:
Waarom hebben jullie hem op facebook?
Dat hebben we niet.
Ik heb die kerel al ruim een jaar geleden zoveel mogelijk uit welke contact dan ook geband
Maar er wordt gepraat, en via via komt dat bij mij of bij hen terecht.
Soms ook door gezamelijke facebook vrienden in de reactielijst.
Het is overigens niet alleen via dat medium.
Ook gewoon keiharde daden in ons gezicht.
Waarom hebben jullie hem op facebook?
Dat hebben we niet.
Ik heb die kerel al ruim een jaar geleden zoveel mogelijk uit welke contact dan ook geband
Maar er wordt gepraat, en via via komt dat bij mij of bij hen terecht.
Het is overigens niet alleen via dat medium.
Ook gewoon keiharde daden in ons gezicht.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:13
Maar het is moeilijk om je niet gek te laten maken als het om je kinderen gaat.
Ik begrijp dat het om je ex gaat. Kan je het eventueel via (nog) een advocaat spelen?
Probeer er zelf rustig onder te blijven en je kinderen uit te leggen wat (voor jou) de waarheid is. En dat zij er niets aan kunnen doen. Het is frustrerend, maar jouw kinderen kennen jou en jij andersom. Dus die weten wel waar de waarheid ligt.
Ik begrijp dat het om je ex gaat. Kan je het eventueel via (nog) een advocaat spelen?
Probeer er zelf rustig onder te blijven en je kinderen uit te leggen wat (voor jou) de waarheid is. En dat zij er niets aan kunnen doen. Het is frustrerend, maar jouw kinderen kennen jou en jij andersom. Dus die weten wel waar de waarheid ligt.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:13
Iry hij is uit op jouw reactie. Leg je kinderen uit niet te reageren en te lezen ook al zeggen 'vrienden' dat ze zijn berichten zouden moeten checken.
Negeren is het enige dat je hen kan leren om met zijn gedrag om te gaan.
Negeren is het enige dat je hen kan leren om met zijn gedrag om te gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:14
quote:iry schreef op 14 oktober 2011 @ 01:08:
[...]
Dit kun je voorkomen.
FB friends,
Door allerlei nieuwe privacy-instellingen wil ik jullie vragen het volgende te doen:
Ga met je muis over mijn naam hierboven en wacht tot er een blokje met pijltje verschijnt. Ga naar 'Geabonneerd' en haal het vinkje bij 'reacties en vind-ik-leuks' weg.
Ik vind het fijner als mijn reacties op posts van vrienden niet 'public' wordt gemaakt.
Vind jij het ook vervelend als al jouw berichten in de rechterbalk tevoorschijn komen, verstuur dit bericht dan ook naar al jouw vrienden...Bedankt!
Bij die gezamenlijke vrienden doen en je ziet alleen nog wat ze rechtstreeks aan jou sturen.
[...]
Dit kun je voorkomen.
FB friends,
Door allerlei nieuwe privacy-instellingen wil ik jullie vragen het volgende te doen:
Ga met je muis over mijn naam hierboven en wacht tot er een blokje met pijltje verschijnt. Ga naar 'Geabonneerd' en haal het vinkje bij 'reacties en vind-ik-leuks' weg.
Ik vind het fijner als mijn reacties op posts van vrienden niet 'public' wordt gemaakt.
Vind jij het ook vervelend als al jouw berichten in de rechterbalk tevoorschijn komen, verstuur dit bericht dan ook naar al jouw vrienden...Bedankt!
Bij die gezamenlijke vrienden doen en je ziet alleen nog wat ze rechtstreeks aan jou sturen.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:14
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2011 @ 01:08:
Om te beginnen; niet zijn FB checken. Jij niet, kinderen niet. En ook niet iedereen die een lekkere vette roddel over hem weet dat tegen jullie laten vertellen. Zo veel mogelijk niets via-via binnen laten komen.
Ik ben kort na de breuk al gestopt met zaken van hem opzoeken.
Facebook checken? ik heb wel wat beters te doen, en mijn kids ook.
Roddels, hou ik mij allang niet meer mee bezig.
En toch kan ik het niet ontwijken.
Iemand leest wat op facebook, komt met de zorg naar zeer naaste familielid over de uitspraak( gaat over mijn kind) familielid schiet in de stress, verifieerd het bij mij of het waar is want schrikt er van en ik zit flabbergasted.
En zo gaat het niet alleen bij mij, mijn kinderen zijn groot en krijgen ook van alles via via te horen.
Om te beginnen; niet zijn FB checken. Jij niet, kinderen niet. En ook niet iedereen die een lekkere vette roddel over hem weet dat tegen jullie laten vertellen. Zo veel mogelijk niets via-via binnen laten komen.
Ik ben kort na de breuk al gestopt met zaken van hem opzoeken.
Facebook checken? ik heb wel wat beters te doen, en mijn kids ook.
Roddels, hou ik mij allang niet meer mee bezig.
En toch kan ik het niet ontwijken.
Iemand leest wat op facebook, komt met de zorg naar zeer naaste familielid over de uitspraak( gaat over mijn kind) familielid schiet in de stress, verifieerd het bij mij of het waar is want schrikt er van en ik zit flabbergasted.
En zo gaat het niet alleen bij mij, mijn kinderen zijn groot en krijgen ook van alles via via te horen.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:17
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:18
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:19
quote:Lunax schreef op 14 oktober 2011 @ 01:17:
Zulke dingen voorkom je niet Iry. Het is het spel dat hij speelt. En hij weet dat hij je raakt. Pas als hij ziet dat hij je niet meer kan raken zal het minder worden (en dan nog... het zal láng gaan duren met dit heerschap denk ik zo).
Jezelf en je kinderen blijven wapenen dus. Het is niet anders.
Maar hoe wapen ik mijn kinderen?
Dit gaat idd nog heel lang duren, dat heeft het inmiddels wel bewezen.
Zulke dingen voorkom je niet Iry. Het is het spel dat hij speelt. En hij weet dat hij je raakt. Pas als hij ziet dat hij je niet meer kan raken zal het minder worden (en dan nog... het zal láng gaan duren met dit heerschap denk ik zo).
Jezelf en je kinderen blijven wapenen dus. Het is niet anders.
Maar hoe wapen ik mijn kinderen?
Dit gaat idd nog heel lang duren, dat heeft het inmiddels wel bewezen.
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:20
vrijdag 14 oktober 2011 om 01:20
quote:kusunum schreef op 14 oktober 2011 @ 01:01:
Ik kan je geen tips geven, ik zou al gek worden als ik half zo veel meegemaakt had als jou, wil je daarom maar weer eens een midnight hug geven. Omdat dat het enige is wat ik voor je doen kan. Hier wil ik me graag even bij aansluiten, als dat mag.
Ik kan je geen tips geven, ik zou al gek worden als ik half zo veel meegemaakt had als jou, wil je daarom maar weer eens een midnight hug geven. Omdat dat het enige is wat ik voor je doen kan. Hier wil ik me graag even bij aansluiten, als dat mag.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)