Hoe krijg ik de stemmingmakerij gestopt

14-10-2011 00:56 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet ophouden voor mijn kinderen.

Het getreiter, onberekenbare actie's, de zaak constant op scherp zetten.

Ik blijf mij schap houden, maar hoe ver mag iemand gaan ten koste van de psyche van mij kinderen?

De ellende is, het gaat zo subtiel met kleine steken soms grotere daden.

Laatste actie, op facebook info vanuit een rechtzaak zetten die niet geheel waar is maar daardoor iets impliceert wat totaal niet zo is.

En net zo dat het op het randje van door de beugel kunnen is( al vind ik het echt te ver gaan)

Het is eigenlijk geen vraag wanneer roep je iemand tot een halt, maar hoe.

Het breekt mijn kinderen op, en ik kan ze er niet tegen beschermen
Komt mijn kind zeker niet ten goed, en ik snap gewoon echt niet dat dat niet tot zijn botte hersenen door kan dringen.

Welke vader gaat ook dronken in de kroeg roepen hoeveel alimentatie hij wel niet moet betalen( hij betaald overigens nog steeds niet en al helemaal niet het bedrag waar hij zo over opschept)
Oeps Ritmeester. Olie op het vuur misschien. Dit kan door ex ook uitgeprint worden....
quote:Aubrey schreef op 14 oktober 2011 @ 01:51:

Oeps Ritmeester. Olie op het vuur misschien. Dit kan door ex ook uitgeprint worden....Laat het hem boven zijn bed hangen, als hij maar eens in de spiegel kijkt en zich afvraagt of zijn gedrag passend is voor een volwassen man.
Als er enig gevoel in zijn lijf zou zitten ritmeester, zou je prachtig en lieve poging wellicht iets kunnen betekenen.
quote:iry schreef op 14 oktober 2011 @ 01:49:

Komt mijn kind zeker niet ten goed, en ik snap gewoon echt niet dat dat niet tot zijn botte hersenen door kan dringen.

Welke vader gaat ook dronken in de kroeg roepen hoeveel alimentatie hij wel niet moet betalen( hij betaald overigens nog steeds niet en al helemaal niet het bedrag waar hij zo over opschept)Ik ken talloze van dat soort 'heer'schappen.
quote:Aubrey schreef op 14 oktober 2011 @ 01:53:

[...]

Ik ken talloze van dat soort 'heer'schappen.Wat bezielt men dan toch?
Ehh, kom je vaak in de kroeg dan Aub?
quote:iry schreef op 14 oktober 2011 @ 01:54:

[...]

Wat bezielt men dan toch?In essentie: een gekwetst ego.
Ritmeester, eerlijke post. Zou het helpen denk je?

Iry, wat een nachtmerrie waar jij inzit. Het klinkt gek, maar ik denk dat jouw ex heel eenzaam en jaloers zit te zijn. Je gunt het je ergste vijand misschien niet, maar laten we hopen dat ook hij iemand tegenkomt, om de aandacht van jullie af te leiden.
Iry hebben jullie een convenant afgesloten?
quote:campari schreef op 14 oktober 2011 @ 01:54:

Ehh, kom je vaak in de kroeg dan Aub?

Dat weet jij wel.

Nee, serieus, in mijn omgeving was op een gegeven moment een echtscheidingsgolf en al die kerels stonden steen en been te klagen. Schofterig hoor, het is voor hun eigen kinderen.
Mooi gebaar Ritmeester.
quote:ritmeester schreef op 14 oktober 2011 @ 01:55:

[...]

In essentie: een gekwetst ego.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat de enige reden is. Hij dacht snel alles wel voor elkaar te hebben.

Ik in een huurhuisje ( lees in een 1 slaapkamer appartement wat op de slooplijst stond, serieus aangedragen bij de rechter als zijnde, daar kan mevr. toch ook heen met de kinderen? ) met een stapel theedoeken onder mijn arm bij wijze van. Nog jaren huilend om hem rijp voor de paaz afdeling.

Dat is niet gebeurd.
quote:helene31 schreef op 14 oktober 2011 @ 01:55:

Ritmeester, eerlijke post. Zou het helpen denk je?

Iry, wat een nachtmerrie waar jij inzit. Het klinkt gek, maar ik denk dat jouw ex heel eenzaam en jaloers zit te zijn. Je gunt het je ergste vijand misschien niet, maar laten we hopen dat ook hij iemand tegenkomt, om de aandacht van jullie af te leiden.

Die heeft hij al, en het lijkt daardoor beter te gaan daar met frum.

maar leidt de aandacht helaas niet af, zolang hij zijn zin niet krijgt moet ik boeten, en dat is echt lachen voor hem ook nog vrees ik.
quote:Aubrey schreef op 14 oktober 2011 @ 01:58:

[...]

Nee, serieus, in mijn omgeving was op een gegeven moment een echtscheidingsgolf en al die kerels stonden steen en been te klagen. Schofterig hoor, het is voor hun eigen kinderen.Ik weet het, maar vaak moeten ze ook partneralimentatie betalen wat hen tegen de borst stuit.
quote:princi2 schreef op 14 oktober 2011 @ 01:56:

Iry hebben jullie een convenant afgesloten?Rechtzaken, hopelijk binnenkort uitspraken.
quote:iry schreef op 14 oktober 2011 @ 01:59:

Dat is niet gebeurd.Hetgeen geweldig is.
Moet pitten, gedag een ieder.
Hij beweert ook minder te besteden te hebben dan ik, zonder te verblikken of te verblozen in zijn dure merkkleding zijn dikke auto voor de rechtbank geparkeerd
Ik hoop het voor ex. Serieus. Hij bijt zich nu vast in herstel van zijn gekwetste ego, een heel mannelijke reactie. Op korte termijn geeft dat rust. Hij kan aan andere mannen en vooral aan zichzelf laten zien dat hij geen mietje is dat zich door zijn ex op zijn kop laat zitten. En dat zal hem ongetwijfeld helpen om te gaan met zijn gekwetste ego, maar het geeft ook eenzaamheid. Nu, maar vooral op langere termijn.

Ex is geen monster, maar een heel normale man die zich eigenlijk vrij voorspelbaar gedraagt zo te lezen. Alleen, tegen de tijd dat hij door krijgt wat een schade hij aanricht, hoe hij de relaties in zijn leven schaadt hiermee, niet alleen die met Iry en vooral die met zijn kind maar eigenljk met iedereen, tegen die tijd kan het wel eens te laat zijn.

Kan het helpen? Geen idee. De verhalen doen me denken aan mijn vader, die na een lange strijd om zjn ego op te krikken nu een eenzame oude man is zonder enig contact met zijn kinderen, zonder ook serieuze vriendschappen, zonder partner. En zoals mijn vader, zo zijn er talloze bittere oude mannen die met de dood op de hielen ontdekken dat ze hun leven vergooid hebben met een achterhoede gevecht.

En watis er odig m dat te voorkomen? Vrij weiig eigenljk. Stoppen met kinderachtigheden verpakt in mooie rationalisaties. Dat is echt alles.
Trusten Campari
quote:campari schreef op 14 oktober 2011 @ 02:04:

Moet pitten, gedag een ieder.Trusten!
quote:iry schreef op 14 oktober 2011 @ 01:16:

[...]

Hmm... dat is waar.

Zal ik dat doen?

Dat heb je toch een keer gedaan, je topic laten verwijderen en een andere nick? Toen ben je later toch weer terug gekomen onder Iry?

Als je denkt dat zijn gedrag kan voortkomen dat hij hier dingen leest en het op jullie afreageerd, dan kan je beter deze dingen achter de schermen met andere delen en het forum voor je ontspanning houden.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Och Iry.

En het ergst is waarschijnlijk nog dat hij wéét hoe hij te werk moet gaan. Uit de eerste hand.

Ik ben bang dat niemand je meer raad kan geven dan wat er nu geschreven is.

Volhouden dus. Ooit houdt het op.
Dus eigenlijk zeg je, dit is het gedrag van een man met een opgeblazen ego die weigert volwassen te worden?

dat klopt denk ik wel ( al gaat het naar mijn idee nog een tikkeltje verder dan dat)

Gelukkig bestaan er ook andere mannen, die wel weten hoe het hoort, waar je samen voor jullie kind de barricade opgaat waar hulp nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven