hoeveel geld vragen

13-10-2011 23:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
er woont nu iemand tijdelijk in ons bijgebouw. het is een kennis van ons.

hij is het huis uitgezet, dus een noodoplossing.

hij is hier nu al een maand, dus heb ik tegen mijn man gezegd moet hij niet wat gaan betalen. want dit gaat iets langer duren ben ik bang en de winter komt eraan.

tja hoeveel moet je dan gaan vragen? bijgebouw werd door ons vorstvrij gehouden, maar nu wordt het verwarmd, wordt gedoucht en gewassen.

we willen geen huur maar het moet natuurlijk wel dekkend wezen in de kosten.
Nou ja, dat dan dus? Je weet zelf hoeveel het kost aan elektriciteit, water en verwarming? Dan zou ik dat bedrag vragen.
Kijk even online je energieverbruik na en breng de extra kosten in rekening.
Reken zakelijk uit wat de daadwerkelijke kosten zijn.

Gas, water en licht.

Tel daat 10% bij op voor afschrijving van de spullen die hij gebruikt (en voor onvoorzien)

Staat hij ook ingeschreven op jullie adres bij de gemeente? hou dan je eventuele toeslagen in de gaten.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
tja en dat weet ik dus niet omdat we de afgelopen jaren nogal bedrijfsmatig gebouwd hebben (uitbreiding) en de rekeningen dus niet met elkaar te vergelijken zijn. laatste uitbreiding. dit jaar.

hij woont op 30 vierkante meter vloeroppervlak. vrijstaand.
jojanneke, dat is wel afgesproken als er gemeentelijke rekeningen komen dat die dan inderdaad wel van hem zijn.

we hebben gewoon 1 meter dus dat gaat wat moeilijk.

mijn man dacht aan 100 euro per maand, maar ik dacht meer aan 200. vooral omdat het om een vrijstaand gebouw gaat.
¤ 131,44 in de maanden met 31 dagen, en ¤ 130,32 in de maanden met 30 dagen.
Ik zal dan wel weer ik zijn. Maar na amper een maandje in het bijgebouw te logeren vind ik het nogal snel om over de verwarmingskosten te hebben. Het was hartstikke warm in september.

Maar oplossingsgericht bezig? Dan zeg je over een maand tegen me: 'alles leuk en wel lieve kennis van ons, maar het mot ons geen geld kosten, oké?'
Oftewel, wat wil je nou? Dat wij hier raden wat de werkelijke kosten zijn?

Trouwens, denk me echt dat hij dubbel electriciteit verbruikt mdat het vrijstaand is?
Hoe lang blijft ie nog?

Hoe staat hij er financieel voor?

Hoe staan jullie er financieel voor?
Ik had eerst zo'n studentencontainer, daar betaalde ik all in huur (en later werd gekeken naar werkelijk verbruik)

Voor alles behalve de echte huur betaalde ik rond de 140 euro (goeie educated guess ritmeester) . Ik kreeg welwat terug aan het eind van het jaar, dus ik denk dat het meer rond de 100-120 euro ligt.

200 euro is veel geld hoor voor alleen gas water licht
TO begint over dat het vrijstaand is en aantal vierkante meters. Ik denkiet dat die 200 bedoeld zijn om kostendekkend te zijn, eerlik gezegd.
Nou ik heb het nagekeken, ik heb elke 550 euro teruggekregen over een jaar, dus ongeveer 45 euro per maand 'teveel' betaald, en ik betaalde 135 euro aan gas water licht.

90 euro voor 30m2.
Toch lijkt het me voor de verstandhouding handig dat hij geld geeft anders krijg je vroeg of laat scheve gezichten.

Heeft hij dit zelf niet aangeboden?
Staat hij op jullie adres ingeschreven? heeft het bijgebouw een ' woon' bestemming'? Kijk hiermee uit, anders kan je problemen krijgen!

Heeft de persoon inkomsten/ een uitkering? Dan vind ik 250 Euro per maand nog een prikkie!
we zijn van plan om het deze week te bespreken, dus niet met terugwerkende kracht.

yellolove, dat is dus wat wat ik bedoel.

danayla, bijgebouw heeft geen woonbestemming, maar je kan er prima in wonen, alles is aanwezig.

hij werkt gewoon. en we hoeven geen huur
op nibud.nl staan berekeningen voor kostgeld uitgesplitst, misschien kun je daar eens kijken. Kun je zien wat douchen kost, of kleding wassen, of verwarmen etcetera
Minsstens 300 euro. Dat is nog bijna de helft goedkoper dan 'n eenvoudig huurappartementje ex gas/water/licht. En als ie bij jullie ook nog vrijstaand zit en het appartement is compleet (douche/wc/kookgelegenheid) dan is het 'n absoluut koopje.
quote:graspolletje schreef op 14 oktober 2011 @ 07:35:

we zijn van plan om het deze week te bespreken, dus niet met terugwerkende kracht.

yellolove, dat is dus wat wat ik bedoel.

danayla, bijgebouw heeft geen woonbestemming, maar je kan er prima in wonen, alles is aanwezig.

hij werkt gewoon. en we hoeven geen huurHeeft die kennis zich ingeschreven? Mocht dat zo zijn en er is geen woonbestemming aangevraagd voor deze plek kun je hier problemen mee krijgen. Wel vreemd dat de gem ambtenaar dat dan niet in de computer heeft gezien, maar ik weet ook niet of ze dat automatisch kunnen zien of controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven