Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
nee, maar dan zit er tenminste geen vlees in.. wel een hoop andere rommel natuurlijk.

Voel me nu ook helemaal niet verzadigd trouwens, maar het was wel even genieten hoor, al dat vet en E-nummers, heerlijk!
Daarom neem ik na mijn grote friet met snack altijd nog een zak chips na
haha
En daar klopt het ook wel dat we aan het Albardaen zijn, ze heeft natuurlijuk groot gelijk dat het niets voor je doet.

Of heet het AA-en? Klopt ook wel weer in mijn geval:-)
Koken zonder pakjes of zakjes Deze is ook wel handig denk ik
Goede tip Pilous, kwam op de eerste blz al een recept tegen voor sajorboontjes. En blijkbaar kunnen die nog lekkerder dan met het pakje van Conimex

Ook lekker en in het seizoen:

spruitjes halveren en minuut of 10 bakken in olijfolie (wel regelmatig omscheppen, blaadjes verbranden snel)

op het laatst naar smaak zwarte olijven en walnoten erbij, flink peper eroverheen malen

Makkelijk te maken en lekkerder dan gekookte spruitjes!

En zie net de reclame voorbij komen, deze week alle vegadingen in de bonus bij Appie!
Oh, even onthouden
lekker zeg, dat guinoa-ontbijtje!
Ja he?

Misschien dat ik het morgen weer maak. Ik ga nu voor 2 boterhammen speltbrood
brood krijg ik 's ochtends echt niet weg. Het moet fruit zijn of anders muesli. Overigens is dat ook een gewoonte die ik me heb aangeleerd, want vroeger at ik altijd brood bij het ontbijt. Sinds Annemarie Postma ben ik dat gaan veranderen in fruit en dat bevalt me veel beter. Vind ook de AA ontbijtjes erg lekker, met yoghurt, fruit, noten en lijnzaad. mjam mjam.

Vond het quinoa-ontbijtje lekker, maar ik vond het wel wat weinig. Volgende keer maar wat meer maken...
Weinig? Serieus? Ik zat propvol en kreeg de helft niet eens op

Als je fruit eet, eet je dan alleen fruit?
ja, fruit met yoghurt, maar vaak verwerkt in een smoothie. Mijn favorieten zijn yoghurt met bramen, frambozen, aardbeien, banaan en een lepel kokosolie en sinaasappelsap met mango, banaan, ananas en lijnzaad.

Maar tegenwoordig ook gewoon wat fruit in een schaaltje dus, wel met 1 eetl muesli ofzo erdoor voor het knapperige effect.
Alleen fruit is niet echt een goed ontbijt he? Je hebt namelijk wel eiwitten nodig

*zet handen in de zij* Dat zegt Amber namelijk

Zal dat stukje even opzoeken waarin ze zegt dat een schaal fruit niet voedzaam genoeg is.
maar wel met noten erin hoor.

Tja, die smoothies zijn dan weer zonder noten inderdaad.. maar wel erg lekker!
ik heb het kookboek binnen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
wat staan er lekker dingen in! En ik heb even zitten kijken bij de molen waar ik altijd al mijn meel haal, ze hebben ook veel zaden, noten, quinoa, lijnzaad, amandelpasta etc
Mooi zo Roosje. Kan je inslaan

Ik ga nog even bij de super langs en morgen voorkoken voor mijn lunchsalades en ik zag nu ook iets van groentesappies voor het ontbijt. Dus ook die ingrediënten halen

Ik heb weer een paar hoofdstukken gelezen en in vind het bizar. Als alles wat ze zegt waar is, waarom zijn er dan zoveel lightproducten op de markt en waarom worden deze zo aangeprezen terwijl ze helemaal niet goed voor je zijn?
Morgen maar eens in de grote stad kijken naar de boeken van Amber Albarda. Hier in het dorp staat alleen het Kookboek van de Margriet (uitgave van 1960??) in de schappen ;)
Woon je bij mij in het dorp Ellen?
quote:pilous1 schreef op 15 oktober 2011 @ 17:10:

Mooi zo Roosje. Kan je inslaan

Ik ga nog even bij de super langs en morgen voorkoken voor mijn lunchsalades en ik zag nu ook iets van groentesappies voor het ontbijt. Dus ook die ingrediënten halen

Ik heb weer een paar hoofdstukken gelezen en in vind het bizar. Als alles wat ze zegt waar is, waarom zijn er dan zoveel lightproducten op de markt en waarom worden deze zo aangeprezen terwijl ze helemaal niet goed voor je zijn? misschien omdat het niet hard te maken is? Ze heeft wel gelijk dat bijv in Amerika iedereen aan de lightdingen zit, maar wel de meeste dikke mensen wonen. Logischerwijs zou dat een verband aangeven, maar blijkbaar durven onderzoekers dat niet aan te gaan.
of de commercie heeft een dikke vinger in de pap
dat is 1 ding wat zeker is
quote:margot73 schreef op 11 oktober 2011 @ 11:59:

Patra, hoe beviel het de afgelopen weken? Over avondeten: zelf kies ik gewoon waar ik zin in heb en bedenk dan of het mag en hoe het dan wel mag. Heb ik zin in aardappelpuree, dan maak ik wortelpuree (soms met 1 aardappeltje erdoor). Wil ik kipcurry, dan neem ik biokip in soyaroom met bieslook, currypoeder en cashewnootjes.

Het bevalt mij prima! Ik ben sinds 5 september ruim 5 kg kwijt, zonder enige moeite. Ik voel me constant verzadigd en mijn trek in zoetigheid is zo goed als afwezig! En dat voor iemand die regelmatig met M&M's ontbeet he .

In het weekend 'mag' ik van mezelf 'alles' eten wat ik wil. Zo was ik gisteren van plan patat te eten, maar had er totaal geen zin in! Mijn dochter (5) kreeg een ijsje, maar ik nam niet, puur omdat ik er helemaal geen trek in had! Dit is voor mij echt heel bijzonder. Ik stond 'vroeger' ( ) op met gedachtes als: 'wat voor lekkers ga ik vandaag allemaal eten, heb ik dat al in huis, wanneer kan ik het gaan halen, etc.'

Ik moet wel bekennen dat ik nog steeds geen recept uit haar boeken heb gemaakt, maar wel alles eet volgens het principe 'zo dicht mogelijk bij de natuur'. Het is wel mijn bedoeling uit haar boeken te gaan koken en ook eens die andere ontbijtjes uit te proberen. Ik ben verslaafd aan mijn geitenyoghurt-stevia-lijnzaad-sesamzaad als ontbijt, want het voelt zo heerlijk in mijn buik, echt een darmveeg!
Zo, ik heb even helemaal bijgelezen. Wat ontzettend leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Als ik hier en daar wel eens iets vertelde over Gillian McKeith of Annemarie Postma, en dan nu over AA, dan werd ik altijd zo glazig en meelijwekkend aangekeken. Heerlijk dat er meer blijken te zijn zoals ik .

Ik geloof heel erg sterk in de kracht van voeding in relatie tot gezondheid en verbaas me er dagelijks over dat de wetenschap dat maar niet lijkt te willen zien.

Ik heb al eerder maandenlang volgens dit soort principes gegeten en voelde me heel erg fantastisch. Allergieen, hooikoorts, eczeem, moeheid, stemmingswisselingen, etc., verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik viel ook kilo's af. Waar het bij mij mis gaat, is dat ik doorsla. Ik probeer nu een middenweg te vinden zodat ik de rest van mijn leven zo kan eten.
quote:pilous1 schreef op 15 oktober 2011 @ 19:23:

of de commercie heeft een dikke vinger in de pap Zeker weten. Unilever en Kraft verdienen niet aan mensen die wortelen, speltbrood, verse groenten van de markt en sojamelk kopen. Ze verdienen aan Senseo,thee met smaakjes, wereldgerechten, kant en klare kruidenmixen, variaties op melk en yoghurt, diepvriesproducten, chips en koekjes. Er bestaan niet voor niets van bijna al hun varianten light-versies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven