Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Haha Samzoen, ik weet ook niet meer alle uitgerekende data etc en mis wat dat betreft de tabel ook wel een beetje, aan de andere kant, qua 'herkenbaarheid/privicy' is een tabel gewoon niet zo handig, en kost bovendien ook wel wat tijd (wie was daar destijds ook al weer zo handig in?)

Sanloes, succes met de laatste loodjes. Wie weet wat de komende weken jullie gaat brengen, spannend. En dan maar hopen dat je lekker op zult knappen na de bevalling. Ik was gisteren op kraambezoek en de kraamvrouw had de afgelopen 9 maanden vnl. op bed (thuis/zh) doorgebracht ivm extreme misselijkheid en vermoeidheid, en zag er dus de laatste maanden behoorlijk beroerd uit. Nu, nog geen 2 wkn na de bevalling straalde ze helemaal, zag er helemaal goed uit en voelde zich zo duidelijk beter dan de afgelopen maanden! Mooi om te zien dat ze nu eindelijk kon genieten. M.a.w.: Gun ik jou ook van harte!!!! (en de misselijke Blog ook).

Vandaag zo'n heerlijke dag gehad! Vanmorgen man/ouders/kinderen rondleiding gegeven op mijn nieuwe werkplek en vervolgens rondje Beekse bergen gedaan. Was ik al vele jaren niet geweest, maar 't was wel leuk, en natuurlijk zo lekker met het zonnetje! Kinderen nu dus allang knockout in bed en ik volg ook niet al te laat denk ik.
Samzoen, ik begin het schema ook te missen.

Balpen, klinkt als een leuk dagje.

Vandaag hebben we peuterbed voor Hansje in elkaar gezet. Zal mij benieuwen of hij eindelijk weer eens een hele nacht in zijn bed blijft slapen... Hij gaf wel al aan dat zijn ledikant naar zijn zus kan.. Hij heeft ons door! Hij kwam vanavond wel al zijn bed uit toen Pansje huilde om een fles. Dat is even nieuw voor ons.

Morgen komt er familiebezoek met twee neefjes. Misschien nog een vriendendate in de middag met kinderen erbij. Wel lekker weertje he?
Ben benieuwd hoe de nacht bij jullie verlopen is LB!
Ja, ik ook benieuwd!

Ik ben lekker in de Ardennen, prachtig huis, mooi weer. Heerlijk! Vriendlief is thuis aan het klussen (soort home makeover), vanmiddag komt vriendin met dochter: nog gezelliger.

Iedereen zit nu film te kijken, straks even wandelingetje maken in de prachtige omgeving hier. Werkelijk aan alle kanten even mooi, waar ik ook uit het raam kijk.
Klinkt super, Miss! Geniet er lekker van met de kids.

Balpen, ook een goeie dag gehad gisteren. Heerlijk! Ik vind Beekse Bergen zelf ook erg leuk.

LB, hoe is het gegaan vannacht? Uk ging de eerste middag in het peuterbedje ook uit bed, maar daarna heeft ze het niet meer gedaan. Nu wacht ze weer als vanouds tot we naar haar toe komen.

Zo spannend Sanloes, ik ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient.

BMS, fijn dat je je buik binnenkort niet meer hoef in te houden. :-)

Wij hadden gisteren een verjaardag in het zuiden des lands, dus hebben er weer een aardige rit opitten. Heenweg ging prima, beide kids sliepen. Terugweg heeft uk bijna de hele weg gehuild. Ik was dan ook gesloopt toen we thuis kwamen en ben direct naar bed gegaan. Vanmorgen hebben we nog kraamvisite gehad (ukkie is inmiddels al een half jaar). En volgende week komt er nog meer kraamvisite. Tja...straks nog even lekker wandelen met de kids, maar nu eerst ff me-time.
Hansje heeft tot 8.15 uur in eigen bed geslapen maar pansje was erg aan het spoken door verkoudheid. Hansje daardoor ook tweemaal wakker en zijn bedje uit. Gelukkig geen drama. Wel zelf nauwelijks geslapen, al drie nachten niet.

Cd, wat drama in de auto. Dat doet hansje dan weer nooit. Hij huilt hooguit omdat hij niet uit auto wil

Miss, klinkt lekker die vakantie. Geniet ervan

Kids liggen nu in bed, neefjes weer vertrokken. Straks nog even met vrienden en kids in stad borrelen.
Oo Sanloes, je bent al aan het aftellen. Spannend hoor!

BMS, ik hoop dat jij ook snel je buik kan laten zien. Voelt vast veel comfortabeler.

Miss, lekker aan het genieten en dan terug komen in een 'nieuw' huis. Lijkt me super! Wat wordt er allemaal onder handen genomen.

Scuba, ik zou ook niet nog een maat groter kopen. Dan gaan ze zo struikelen.

Hier lekker aan het genieten van het prachtige weer. Gister waren we met 3 kinderen naar Wijk aan zee. Daar kan je heerlijk op een lounge bank liggen uit de wind met hapjes en drankjes onder hand bereik. Kids heerlijk met andere kinderen aan het spelen op het strand.

Vriend vertrekt zo richting Duitsland voor werk en ben ik samen met de kinderen uitgenodigd om naar hun huis in Zeeland te gaan. Goed plan! We hebben tenslotte vakantie!

O en samzoen, ik wist ooit ook eens zeker dat ik niet zwanger kon zijn......Keurig aan de pil en toch....
Ja, goed geregeld hè? Kamer van oudste, kamer van s en onze kamer wordt onderhanden genomen.

Sanloes: melden??

Lb: balen van de nachten, hoop dat het snel beter gaat.

Cd: nu nog kraamvisite?? Haha, tsja, waarom ook niet?
Wat lekker zeg Miss, heerlijk op vakantie en terugkomen in een opgeknapt huis! En gezellig dat vriending komt. Geniet er maar lekker van!

LB: wel fijn dat Hansje in eigen bed sliep, jammer dat dat dan weer door wat anders onderbroken wordt.

En ik had echt de indruk dat Sanloes nog maar een week of 25 op weg was, jeetje zeg wat gaat dat hard!

Vandaag hebben we een dagje Slagharen gedaan, hadden nog vrijkaarten en die waren alleen deze maand nog geldig dus maar vandaag i.v.m het mooie weer. Het was leuk, er was een "miracles of light" optocht ivm 40 jarig bestaan en dat was erg leuk. Waren alleen pas om 21.15 thuis, maar het is toch vakantie.

N kreeg nog een onvervalste driftbui in de kar toen ze moe was. Gelukkig ging ze daarna wel even slapen. Kwamen mensen nog even weer bij haar kijken later of ze weer rustig was geworden. Echt, als ze dit doorzet dan gaan we nog wat beleven met die dame, ze zit gewoon heel hard tegen je te grommen. Het enige wat helpt is armen vasthouden en haar stijf tegen je aan houden maar leuk is het niet.
Meld

balpen: kijk dat geeft de vrouw moed zo'n verhaal! beekse bergen lijkt me ook leuk om weer eens te doen. Lief en dochter zijn vandaag naar dolfinarium met oom. Laatste keer dat het wsl. kan. Wel jammer dat ik neit mee kon.

iedereen is trouwens lekker naar allerlei parken aan het gaan lees ik...slagharen, daar ben ik nog nooit geweest.

Miss: ziet er uit als een fijne vakantie die jullie hebben!

zis: je maakt samzoen zenuwachtig hoor met jou verhaal. En lekker een huisje en paar dagen weg. Dat is we het voordeel van het onderwijs.

LB: balen van de nachten, hopelijk worden ze snel beter.

oh ja: ik heb woensdag weer een sollicitatiegesprek. Had 4 weken geleden geschreven, maar ze hadden vertraging opgelopen. Vandaag belden ze of ik he tnog zag zitten om te komen. Tja: plannen kan altijd

zou het allemaal wel bizar vinden, maar goed wie niet waagt die niet wint. en 18 uur is te overzien.

ok...verwentijd voor mezelf...chocola of gevulde speculaas...hmmm
Haha! Het is zeker niet mijn bedoeling om Samzoen zenuwachtig te maken hoor. Maar zelfs met de positieve test in de handen van de huisarts zei ik dat het echt niet kon.....

Lijkt me best raar om nu nog op sollicitatiegesprek te gaan. Maar zal misschien ook wat rust geven als je weet wanneer je weer aan de slag gaat. Zie je de functie zitten?

Zie in mijn vorige post dat het er een beetje raar staat maar met 'hun' huis bedoel ik het huis van buren (maar ook mijn teamleider, haha!) Net zoiets ingewikkelds als de juf bij miss ben ik bang. Maar met dat verschil dat hij sinds 1-9 niet meer mijn teamleider is. We vertrekken morgen. Nu nog even door het huis en lekker naar de bieb. Kids zijn op de opvang.

Lees hier ook enthousiaste verhalen over hardlopen. Ik dacht ook echt dat het mij nooit zou grijpen (het hardloopvirus) maar ik loop sinds maart ofzo 3x per week. Ik loop nu ongeveer 7 km per keer. Heerlijk! Alleen een beetje jammer dat ik totaal geen verschil op de weegschaal zie....

Ik loop trouwens in januarie de kwart marathon (dat klinkt een stuk spannender dan 10,5 km haha!) in Egmond. Nog liefhebbers?

En hier geen chocolade of speculaas maar wel een heerlijk broodje met zalm.
Ik geniet zeker! Lekker weer, vriendin is gisteren al gekomen met dochter. Kinderen zijn vrolijk en spelen lekker. Ik lees boekjes in de zon, eet lekkere broodjes en taartjes. Helemaal fijn zo!

Vriend bezig met laminaat in onze kamer (wit), behang in kamer s (verschillende soorten) en rotzooi opruimen van kamer l. Allemaal door elkaar heen, dus ik ben blij dat ik er niet bij ben denk ik.

Sanloes: nu nog solliciteren! Spannend wel, maar wel fijn als je dat nog geregeld kunt hebben voor je bevalling.

Ok, ga weer even een lekker broodje eten. Haha..
Ik denk er nog even over Ziss, misschien doe ik wel mee...heb goede verhalen gehoord over Egmond .

Vandaag ook weer ECHT begonnen met netjes eten en niet snoepen. Had stille hoop dat ik mijn overtollige kilo's (of in elk geval een goed deel ervan) wel zou verliezen door die halve marathontraining, maar dat alleen bleek niet genoeg. Nu naast regelmatig sporten toch maar beter opletten wat ik in mijn mond stop.

Sanloes, had toch ergens wel gehoopt/verwacht dat je nu wel zo'n beetje zou gaan bevallen. Maar nee, jij gaat nog een sollicitatiegesprek doen. Bijzonder...zie het al zo voor me, druk in gesprek en ineens een grote plas water onder je stoel....oeps!

Miss, fijn geregeld! Lekker niet in de zooi maar wel het genot achteraf van alles nieuw. Geniet van je vakantie!
meiden i ben me even 3 slagen in de rondte aan het lachen"

willen jullie even echt duimen dat mijn kleine tot woe-avond na 19h blijft zitten. Ik wordt net gebeld of ik voor die eerdere sollicitatie ook as. woe een tweede gesprek wil doen. Hoogzwanger en wel....echt bijzonder! kan alleen het zzp niet overzien nu. probleempje
Sanloes, bijzondere timing zo met die sollicitaties. Toeval bestaat niet, dus die kleine zal nog wel even blijven zitten als het echt een leuke baan is. Zet 'm op, op alle fronten!
Dat gaat helemaal goed komen Sanloes. en als dit geen egoboost is op het gebied van werk, dan weet ik het niet! Dat heb je ook wel verdiend na al dat gezeik. Heel veel succes!
Wow, spannend Sanloes! Ik duim voor je op een goede afloop en dat de kleine nog even lekker blijft zitten. Heel veel succes!

Ik snap het overigens niet helemaal. Hoe kun je solliciteren op een functie waarbij je uiteindelijk ZZP-er wordt? Dat is toch een zelfstandige zonder personeel? Maar misschien meer iets voor hyves?
hahaha Sanloes ik zie je al zitten. Sorry mevrouw ik kan even niet opstaan nu, ik heb weeen. Wat zegt u? Mijn goede eigenschappen? Nou uh...altijd is kortjakje ziek, puf, puf, ik ben heel enthousiast, puf, puf en een doorzetter, puf. puf

Maar goed dan moeten ze je wel graag willen en dat is alleen maar positief toch?

Halve marathon trainen en dan niet afvallen????? Huh nog meer redenen om niet te gaan rennen hahaha. Maar respect hoor. Egmond is leuk, nou ja, vanaf de kant dan Stond er vroeger vaak was vlak waar ik opgegroeid ben.

Ik zit midden in de voorbereidingen voor de verjaardag van Puk. We vieren het de 29ste en de kadoos moeten geregeld worden natuurlijk. En dan doen we de Sint er ook maar meteen bij. Zijn jullie al aan het kijken of ben ik dan de enige die echt heeeel vroeg is? Ik koop veel speelgoed via MP en ik vind wel dat je het nu nog vrij goedkoop kan krijgen.
Ik houd al een tijdje de aanbiedingen in de gaten en heb al het een en ander in huis voor sinterklaas. Ik heb al 2 boekjes gekocht, een Dora dominospel en een heel pakket met klei en toebehoren. Veel meer gaan we waarschijnlijk ook niet kopen. Alleen voor ukkie hebben we nog niets. Dat weet ik ook niet zo goed eigenlijk.
meld!

ik ben wel deze week afgevallen (4 ons) ondanks ons (vr)eetweekend.

Bij dochter was dat de week voor de bevalling ook het geval..hmmmm

nou, 1 sollicitatie (die van vanavond, 1ste ronde) is weer afgebeld wegens ziekte van commisielid....tja wordt nu wel moeilijk om langs te gaan komen. Vanmiddag "2de ronde" voor een zzp-functie. Maar heb de ballen verstand van ondernemen, dus moet veel uitzoeken en daar heb ik nu geen energie voor. En wil dus eigenlijk na de bevalling pas knopen doorhakken.

Oh ja: nog wat bevallingsvraagjes..dames met meerdere kindjes en/of bi:

- wel of niet op een baarkruk bevallen?

- een evt. knip, wordt die in het lidtekenweefsel van de eerste gezet of juist niet?

en dan nog ons baalmoment. We hadden een contractje met de kraamorganisatie gemaakt over dezelfde kraamverzorgster. Krijg ik vandaag te horen dat ze 28/10 geopereerd wordt en dan 2 weken uit de running is.....grrrrrrr...moet er even over schakelen,al weet ik dat we wsl een prima andere krijgen. Zaterdag as. heeft ze nog wel "bevallings"dienst, dus dat is de ideale dag om te bevallen. (en ook de door een vriendin voorspelde datum, zij had het vorige keer goed).

sinterklaas: wij hebben een "knutseldoos" die half gevuld is en dan kunnen we de rest van de zooi er mooi in kwijt. elektro van sesamstraat. Verder: smurfenhanddoeken voor beiden en een sesamstraatknuffel voor beiden, maar die doen we wsl direct na de geboorte al (pino en elmo).

Verder weten we dat er een legobus, pyjama (traditie-kado) en bambino loco komen van de grootouders.

die marathon is niets voor mij. Ik heb zo'n hekel aan 'nutteloos' rond lopen/rennen. En al ik nu dat lees dat het zelfs niet voor het afvallen helpt....arghhh
Sanloes, het zou dus zomaar kunnen....spannend!! Succes met je gesprek vanmiddag! Balen dat die andere verzet wordt...

Moet wel even wat rechtzetten: hardlopen helpt wel bij afvallen, alleen moet je dan niet (zoals ik deed) extra gaan eten en snoepen omdat je het er wel weer afsport... dan blijft het (op de weegschaal in elk geval) hetzelfde. Ben wel fitter enzo natuurlijk...

Ben nu al een paar dagen "goed bezig" Niet meer snoepen, tractaties alleen als ze zelfgebakken zijn (doet hier bijna niemand maar gistermorgen wel meteen een flink stuk heerlijke brownie, mmmm zucht) Als ik verder wel blijf sporten dan moet het goed komen. Ooit...

Sinterklaas nog niet mee bezig, maar wel een goed idee! Anders is het weer zo'n smak geld ineens.
Even ego: vandaag controlebij de vk (12,5 week). Alles was goed,bloed en bloeddruk etc. Baarmoeder groeit goed. Hartje van de kleine was heel lastig te vinden, maar de vk was overtuigd dat het goed was en ik heb het zelf heel even een zacht gehoord. Maar goed, wel gerustgesteld weer.

Zoon had echter z'n dag niet echt, na een half uur slapen huilend wakker geworden en na een half uur huilen pas weer wat rustiger. Hmmm.
Fijn dat het allemaal goed was BMS!

En wat goed zeg Sanloes dat er gewoon interesse is. Je kan toch ook gewoon aangeven dat je dat ZZP verhaal moet uitzoeken maar dat dat nu niet het goede moment is. Sommige bedrijven hebben ook wel P-adviseurs die je daar een beetje mee kunnen helpen (bij ons in elk geval wel). In elk geval een opsteker nog zo even vlak voor de bevalling.

Hier een meisje met oorontsteking. Gisteren vertelde ze zelf dat haar oor pijn deed en vannacht slecht geslapen, maar overdag was het wel weer goed. Ze is nu ook zonder zetpil gaan slapen, dus ik hoop dat ze er zelf zo doorheen komt. Denk dat vannacht alleen weer geen goede nacht wordt want nu ligt K te blaffen als een zeehond.

Ik ben ook al een beetje aan het rondkijken naar schoenkadotjes. Kruidvat en Trekpleister hebben in deze tijd ook wel vaak kleine dingetjes die ik dan vast koop. Moet ook al een verlanglijst maken voor school voor K.
Lekker aan het genieten Miss? Ik zag de foto’s, ziet er knus uit.

Leuk dat de kinderen ook zo genieten.

LB, Wat goed dat Hansje zo goed al slaapt in het peuterbed. Ik denk dat wij voorlopig nog niet van het ledikantje afgaan. Maar goed wij hebben ook geen ander in de rij die wacht op het bedje. (echt niet dames!!) Maar ik moet zeggen dat de moeheid weer aardig over is, misschien kwam het toch door de gebroken nachten met J.

Pada wat sneu een meisje met oorpijn. Oorontstekingen zijn zo zielig. En hoe is het nu met K.

Slagharen heb ik goede herinneringen aan van vroeger, moet ik ook eens naar toe als J wat groter is. Wij willen wel binnenkort eens naar de winterefteling. Is dat al leuk met een 2 jarige?

CD ik ken dat van de autoritten (goh wat verassend) J huilt soms ook een groot deel van de rit. Autorijden vind ik dus vaak geen pretje met hem.

Nu nog kraamvisite; ach beter laat dan nooit.

Ziss wat goed dat jij ook aan het hardlopen bent. Wist ik helemaal niet. In januari een kwart marathon zie ik nog niet zitten. Eerst de 5 km maar halen. Zaterdag heb ik dus de 3km gelopen; mijn eerste doelstelling! Was voor mij al een voldaan gevoel.

Geniet nog even van je weekje Zeeland. (hoop dat je daar beter weer hebt dan hier)

Sanloes wat balen dat nu het gesprek is afgezegd. Hoe is je ander gesprek gegaan?

Ach wie weet heb je nog tijd; ze willen soms wel eens 42 weken blijven zitten....

Blondieszz ik kan mijzelf nog niet echt motiveren om op mijn eten te letten, maar goed ik vind nu wel dat ik soms wat te snoepen verdient heb hahaha.

Ik drink wel veel meer water en ik ontbijt nu elke ochtend. (dat wilde ik anders nog wel eens regelmatig overslaan).

Sinterklaas kadootjes hebben wij ook nog niet gekocht, maar zeker geen gek idee.

Plukkie al begonnen met hardlopen?

Wat heerlijk BMS dat de contole weer goed was. Heeft je zoon wat onder de leden?

Zo klinkt het wel.

Wij hadden gisteren een hypotheek gesprek, maar een ander huis zit er voor ons echt voorlopig niet in. (helaas, zouden graag iets groter wonen).

We gaan wel onze tuin laten doen binnenkort, dus dat is dan wel weer leuk.

En o ja dinsdag heb ik een afspraak bij de kaakchirurg, een wortelpuntbehandeling...menn wat zie ik daar tegen op! Zo even douchen en dan weer naar het werk.

Fijne dag dames.
Ik ben niet zo snel hoor Samzoen... moet me nog iets verder geestelijk voorbereiden op hardlopen. En eens bedenken wat ik dan aan moet. De Aldi en de Lidl hadden vorige week hardloopkleding maar ik had geen tijd om daar naartoe te gaan (zitten niet in het centrum) en nu is het natuurlijk op. En om eerlijk te zijn wil ik niet veel geld uitgeven aan dat soort dingen voor ik zeker weet dat ik het ga doorzetten.

Balen trouwens dat jullie voorlopig geen ander huis kunnen kopen. Ik vrees dat dat voor meer mensen geldt. Wij waren laatst op een verjaardag bij de buren en iedereen was het erover eens dat ze in de huidige markt en met de huidige regels het huis niet meer hadden kunnen kopen. Gelukkig waren we op allemaal tijd want we hebben leuke buren. :-) Alvast sterkte voor je afspraak bij de kaakchirurg, ik zou 'm ook ontzettend knijpen.

Hoe is het nu met N, Pada? Hopelijk zet de oorpijn niet door.

Ik heb de afgelopen maanden af en toe cadeautjes gekocht voor Sinterklaas en/of Kerst. Ga binnenkort eens kijken of ik al genoeg heb of dat ik nog iets moet kopen.

Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap BMS. Hoe ging zoon vannacht?

Mijn contract is weer verlengd met nog een verhoging ook. Fijn. Maar volgens vriend ontslaat het me niet van de verplichting na te denken over wat ik nou echt wil dus dat moet ik binnenkort echt gaan doen.

Sanloes, hopelijk beval je op de gewenste datum en komt 'jullie' kraamverzorgster gewoon. Hoe ging je gesprek?

Zoon wrijft de laatste tijd steeds in zijn ogen. Ik zie er niks aan maar vanochtend opperde de inval gastouder dat het misschien haar konijnen/hooi zou kunnen zijn. Die beestjes zitten in de schuur die grenst aan het huis. Onze vaste gastouder hebben ook konijnen en cavia's maar die zitten buiten. We moeten het maar in de gaten houden maar ik weet eigenlijk niet hoe we erachter moeten komen wat het is. Gisteren bij opa en oma wreef hij ook en zij hebben geen huisdieren. Hm... Iemand ervaring met zoiets? Vriend gaat het wel aan de HA vragen als hij gaat (duurt nog even) maar een allergietest vind ik wat ingrijpend voor zo'n klein guppie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven