Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Fish dodelijk......

18-10-2011 12:33 36 berichten
Lekker dan, ik heb nog een bon liggen...

"De populaire pedicure met Garra Rufa vissen is niet zo onschuldig als hij lijkt. Tot die conclusie zijn onderzoekers van de Britse gezondheidsdienst gekomen.

Tijdens de behandeling knabbelen vissen dode huidcellen van de huid. Zowel handen als voeten worden op deze manier behandeld. Volgens de onderzoekers worden schadelijke bacteriën verspreid door de vissen en via het water. Infectieziektes zoals HIV kunnen op deze manier worden doorgegeven als patiënten bloed verliezen tijdens de behandeling.

Volgens de gezondheidsdienst zijn de risico’s klein, maar kunnen ze niet worden uitgesloten. Vooral mensen met diabetes, psoriasis of een zwakke weerstand zijn kwetsbaar en zouden nooit een dergelijke behandeling moeten ondergaan. In delen van de VS en Canada is de behandeling al verboden."
Alle reacties Link kopieren
Oh...

Heb paar maanden geleden gedaan, ik vond het heerlijk. Voeten en handen werden nauwkeurig onderzocht op wondjes. Mijn moeder had een wondje aan haar teen en kreeg daar een vingercondoom overheen, zodat de bacteriën niet in het water zouden komen en de visjes er ook niet mee in aanraking kwamen.

Gelukkig leef ik nog
Schokkend zeg! Ik heb het een aantal keer (3x of zo) laten doen, staat een tank in de vaste sauna waar je je voeten in kunt steken. Geen bloeding gehad daardoor maar dat dus never nooit meer...
Ach, alles schijnt gevaarlijk te zijn in het leven.
Dit bericht is al heel oud.

Ik ben na het lezen van dit bericht destijds, gewoon gegaan.

Ze verzinnen altijd wel wat om zo'n beautysalon af te kraken.
Als je HIV kunt krijgen bij dr Fish dan zou je dat toch ook in ieder willekeurig zwembad kunnen oplopen?

Ik heb me ook eens laten beknabbelen door die visjes en die visjes nemen echt niet happen die je laten bloeden hoor.
Echt waar? Via een mug of zwembad kun je toch ook geen HIV krijgen? Klinkt als een broodje aap verhaal.
ik zou ook nog gaan, ik val niet onder de risicogroepen en bovendien geloof ik ook niet dat ze bloed happen en hiv verspreiden, dan zou een mug dat ook kunnen en daar hoor je nooit iemand over want het is ook niet zo.

http://vorige.nrc.nl/acht ... e/Verspreiden_muggen_aids
In de Van Baerlestraat krijg je trouwens gratis heel lekkere chocolaatjes bij de behandeling en in de wachtkamer, dus is het het risico sowieso waard
Dit bericht is al oud. Als reactie daarop zeiden de mensen van Dr. Fish in de van Baerlestraat dat mensen van tevoren uitgebreid gecontroleerd worden op wondjes, diabetes, tattoo's e.d. Kort daarna was ik bij Dr. Fish. Niks vragen naar diabetes, niks controleren op wondjes, naast me zat iemand met een vrij verse tattoo op haar enkel en iemand anders had een wond op haar voet en mocht er gewoon in 'want het kon geen kwaad'. Dus tja.

Ik vond het verder overigens ook tegenvallen. Af en toe knabbelde er eens een visje hier of daar. Maar de voetmassage na afloop was heerlijk.
Ik dacht dat het in sommige landen/staten verboden was geworden omdat dierenactivisten protesteerden tegen de behandeling. Omdat het zielig zou zijn voor de visjes.
quote:nokiafan schreef op 18 oktober 2011 @ 12:37:

Ach, alles schijnt gevaarlijk te zijn in het leven.Het leven zelf is dodelijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De chocolade op de van Baerle is inderdaad lekker.

De nepchampagne is alleen niet weg te krijgen, ranzig.
dat is de eigen verantwoordelijkheid van de bezoekers veraflora als je dat op de site kunt lezen, een bedrijf hoeft niet voor je na te denken, je informeren is genoeg.
quote:kaetje schreef op 18 oktober 2011 @ 12:43:

Ik dacht dat het in sommige landen/staten verboden was geworden omdat dierenactivisten protesteerden tegen de behandeling. Omdat het zielig zou zijn voor de visjes.zielig ? ze eten toch ?
Ik dacht dat het ermee te maken had dat die visjes er speciaal voor gekweekt worden en dat er op ze gestapt kan worden en dat ze niet goed verzorgd zouden worden oid. Maar ik weet er het fijne niet van. Ik volg het dierenactivistennieuws niet van dichtbij zeg maar...
ah zo, kaetje, ik ook niet.
Hmm of het nou waar is of niet, ik was toch al niet van plan om visjes aan me te laten knagen eerlijk gezegd. Vind het een bizar idee en ik vind het gevoel van visjes tegen mijn benen vreselijk haha.

Maar ja wat andere ook zeggen: zoveel in dit leven is dodelijk en gevaarlijk
Ik zag het van het weekend in Volendam. Daar is zo'n tent geopend op de dijk. 10 minuten voor 12,50 meen ik zo uit mijn hoofd. Ik vind het idee sowieso vies, er zit volgens mij geen desinfectie in het water (dat zouden de vissen niet overleven), en daar hangt iedereen met ongewassen pootjes in.

In een zwembad zit chloor, en geen visjes!
volgens mij valt het risico voor gezonde mensen echt heel erg mee, winkelfanaat, vroeger wasten mensen zich in een teil met water dat door meerdere mensen gebruikt werd ( denk ik toch ) en velen ervan leven nu nog, die visjes zullen het water niet vuiler maken als mensen die zich 1 keer per week baden.

een avond doorzakken is ook niet heel goed voor je als je er over nadenkt, toch ?
quote:princessetamtam schreef op 18 oktober 2011 @ 12:45:

dat is de eigen verantwoordelijkheid van de bezoekers veraflora als je dat op de site kunt lezen, een bedrijf hoeft niet voor je na te denken, je informeren is genoeg.Dat kan prima zijn, maar dan moet Dr. Fish niet als reactie op zo'n bericht beweren dat ze iedereen uitgebreid controleren en dat bijv. mensen met tattoo's of wonden op hun voeten geweigerd worden. Da's simpelweg niet waar, en dat gejokkebrok maakt 'n bedrijf niet betrouwbaarder. Vind ik dan, he.
ok veraflora, dat wist ik ook niet, ik ken het hele bedrijf niet.

dat zou idd wel liegen zijn dan, zet dan een grote disclaimer op de website en een bord bij de ingang, dan heb je ze wel goed geinformeerd iig.
quote:kaetje schreef op 18 oktober 2011 @ 12:43:

Ik dacht dat het in sommige landen/staten verboden was geworden omdat dierenactivisten protesteerden tegen de behandeling. Omdat het zielig zou zijn voor de visjes.

Ik vind het ook wel zielig. De hele dag in zo een bak rondjes zwemmen en knabbelen aan eeltknobbels.

Als je in Thailand (binnenland) gaat zwemmen in de natuur, heb je ook vissen die dat doen en die zijn veel groter... da's pas geinig. Hap je tiet kwijt.
Oh ik heb dat een tijd geleden ook gedaan.

Ik ben gelijk bang, maar ach.. ik ben ook erg hypochonderie (als ik het goed schrijf) aangelegd...
quote:Iwannalive schreef op 18 oktober 2011 @ 13:05:

[...]

Ik vind het ook wel zielig. De hele dag in zo een bak rondjes zwemmen en knabbelen aan eeltknobbels.

Als je in Thailand (binnenland) gaat zwemmen in de natuur, heb je ook vissen die dat doen en die zijn veel groter... da's pas geinig. Hap je tiet kwijt. Waarom is dat zielig? Het interesseert die visjes echt geen ruk. Deze soort doet dat helemaal vanuit zichzelf. Dat jij nou niet in een teiltje aan eeltknobbels wilt knagen... Echt antropomorfisme: menselijke eigenschappen of gevoelens toedichten aan dieren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven