zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

quote:tartt schreef op 11 februari 2008 @ 20:10:

ach wat schattig, heb je zelf een nestje? heb totaal geen verstand van katten hoor, maar 12 dagen lijkt me zo zielig als ze al bij de moeder weg zijnlieve schat 12 dagen is écht veel te vroeg voor een kitten om bij de moeder weg te gaan. De moederpoes is van een vriendin van mij, gewoonlijk kom ik daar drie a vier keer per week over de vloer, dus ik kan geregeld kiekjes maken. Na een korte knuffelsessie gaat ze weer lekker tussen de broertjes en zusjes tegen moeders buik aan. pas als ze 8 á 9 weken is dan gaat ze met mij mee naar huis.
Hee visje79,

leuk dat je meekletst! Ik ben wel benieuwd wat jullie gaan klussen, nieuwe badkamer? keuken? nieuw laminaatje?

@Cooper; kinderen waarom? Ik heb altijd heel erg dag bij dag geleefd en op een gegeven moment brak me dat wat op. M'n droom voor later is om met m'n man bejaard te worden en dan lekker op een bankje te zitten en dat te keuvelen over kids en kleinkinderen.

Nog wel heel erg lang getwijfeld over wat het juiste moment zou zijn. Er is altijd wel iets wat 'beter' eerst kan. Immers, misselijkheid en andere zwangerschapskwalen gaan slecht samen met het schrijven van een scriptie, hebben van een nieuwe baan, verbouwing van de gevel, etc.

Op een gegeven moment stil gestaan wat ik het allerbelangrijkste vond van die dingen, zoals nu speelt m'n sollicitatie, wel, als er in de vacaturetekst had gestaan 'mag geen moeder worden' dan had ik ammenooit niet gesolliciteerd, want ik wil een kind. En als dat dan toch in mijn ogen heel belangrijk is, dan kan de rest van m'n leven wel wijken voor zwangerschapkwaaltjes en de opvoeding. Dus vandaar dat we er nu voor kiezen.

Ik had pas wel, na een dag lang klussen bij een vriendin, dat ik helemaal doodop thuiskwam en toen dacht 'pff, je zult nu er ook nog een jengelend kind bij hebben' op dat soort momenten lijkt het ietwat minder aantrekkelijk.

@Ringelding, je klinkt als m'n moeder, die verzamelt ook alles van rommelmarkten en oud-spul-winkels, en inderdaad ook servies. Ik pest haar daar altijd wat mee, in de trant van 'jah, en dan moeten wij straks dagen met de erfenis op de rommelmarkt staan'. Oftewel, m'n zusjes en ik hebben het er niet zo op. Maar stiekem, als ze dan met de kerst HET servies gebruikt, dan vind ik het best mooi en denk ik dat het de rommelmarkt niet haalt maar bij mij in de kast komt.

@Yamuna, wat een schattig beestje... ik zou er elke dag te vinden zijn. Vind poezen geweldig, maar ben er jammergenoeg enorm allergisch voor. Dus het blijft voor mij bij het even aaien van poezen van vrienden.
@ Yamuna, het was ook een dummie vraag8-P ...wel schattig hoor, kan me voorstellen dat je regelmatig even gaat kijkem.

Nou ik zal eens even tempo ontwikkelen, zag net dat ik mijn autoruiten moet krabben, grmbl... en wil niet te laat op mijn werk komen, later!
Cooper30, ja zo gaat het hier wel een beetje,we wonen in een dorp he.. enne als je dan gaat trouwen krijg je eerst al naar je oren geslingerd "wat horen we, moeten jullie trouwen"? pffffffffff en nu zijn we intussen alweer een tijdje getrouwd en nu krijg je zo af en toe de vraag, "en, al zwanger"? daar word je soms wel een beetje simpel van hoor.. maar goed hoort erbij.. enne trek me der weinig van aan.. wij weten wel beter!!

Het lijkt me een geweldige & bijzondere ervaring om zwanger te zijn, er groeit iets in je buik wat van ons saampies is.. heel apart maar zeer bijzonder!! en dan als alles goed gaat, dan krijg je een klein mini mensje.... en ben je ineens papa & mama.. GEWELDIG We weten eigenlijk vanaf het begin dat we al bijelkaar zijn dat we graag kinderen willen... we zijn nu bijna 5 jaar samen.. we woonden na een half jaar al samen.. Het voelde gewoon goed, nou waarom niet dan he...

Als ik dan om me heen kijk, vrienden die al kinderen hebben.. dat lijkt me echt waanzinnig.. ook al is het niet altijd zonneschijn natuurlijk...

Vanmiddag weer werken, we hebben vergadering van ons team.. ben benieuwd!!! Straks ff lekker naar buiten stukje wandelen, genieten van het mooie weer.....

Doei
mooi weer? Waar? Hier is het mistig en koud en helemaal pet vergeleken bij gisteren.

Gisteren nog een uurtje wezen fietsen met m'n meisje voorop, zo leuk, vooral ook omdat ze de omgeving nu begint te bekijken en met d'r kleine worstevingertje wijst en roept" tidit tidit-> vertaling wat is dit, wat is dit? en dan roep ik "dat is een koe, dat is een boom, dat is een huis en liedjes zingen op de fiets en meisje die dan probeert mee te hummelen....jaaaaaaa dat is echt 1 van de leukere dingen van moeder zijn! (mensen hier in het dorp moeten af en toe wel denken dat we gek zijn, mijn Lief is net zo erg op de fiets)

@Prol, rommelmarkten is dan ws een moederding...*grinn* moest er eerst ook niks van hebben hoor, die 2e hands zooi. Maar je kan zo ontzettend veel mooie spullen voor een prikkie bijelkaar scharrelen (en ik ben net een ekster en dol op spullen die mooi glimmen)

En het beste tijdstip om aan kindjes te beginnen? Sja dat is er volgens mij nooit, er is altijd wel iets wat eerst moet, beter kan enz. Toen Mayte (dochter) op komst was, woonden we in een vrij ruim appartement in de stad met maar 1 slaapkamer (als het er 2 waren geweest, waren we nog wel ffies gebleven) maar we zijn op zoek gegaan naar een huis in de omgeving van diezelfde stad.

ff posten Buuf komt buurmeisje brengen
zo buurmeisje is op ontdekkingstocht door de woonkamer.

On een lang verhaal kort te maken, we hebben op 15 december 2006 het koopcontract getekend van ons huis en ik was op 18 januari 2007 uitgerekend. Lief is als een dolle samen met m'n pa het huis gaan verbouwen en opknappen om het iig bewoonbaar te maken en op 25 februari 2007 zijn we verhuisd. Ben op 20 januari bevallen, dus 5 weken na de bevalling zijn we hier komen wonen. En idd met zo'n klein hummeltje die nog 6 a 7 voedingen per dag nodig heeft is het geen pretje om in half af huis te wonen waar nog veel aan moet gebeuren.

ow meisje huilt ff aandacht geven
Ringelding, in Drenthe is het mooi weer't zonnetje schijnt!!

dusse wel druk gehad zeg maar voor je bevallen bent.. tsjonge.. wij zijn nu druk in huis aan het klussen dat het optijd klaar is.. das wel fijn!!!

ik ga ff douche en dan naar het werk...
nog steeds mooi weer hier in Drenthe, heb de laptop maar mee de tuin in genomen.... huiswerk in de zon, het is nog niet zo beroerd om student te zijn
Het is hier ook prima weer, alhoewel ik er niet zo van kan genieten, aangezien de griep mij toch uiteindelijk te pakken heeft gekregen..

Bedankt voor de antwoorden over hoe jullie hebben besloten. Bij ons was het een vrij rationele keuze. Gezien onze leeftijd, wilde we niet al te lang meer wachten. Daarnaast zijn we nogal reislustig, druk met werk etcetc. en dat gaan we opgeven. Een kind in je leven betekent toch je leven omgooien naar een ander patroon. Dat is niet erg, maar daar sta ik wel heel bewust bij stil.
hmm, reislustig... ik heb afgelopen vakantie eens goed rondgekeken in onze tent en volgens mij past er best een kindje bij! haha

Griep... da's wel kut... ik grijp nog snel een mandarijn!
*drinkt 2 liter vitaminedrank en eet een appel*

Kijk maar uit dat ik je niet aansteek, prol!
Nou hier is het mooie weer dus echt verdwenen (blaast even heel hard naar de wolken zodat de rest van het land er ook last van krijgt!) HA!

@Koe, met klussen ben je nooit klaar! HIer ligt alles al bijna een jaar stil en ik vind het niet erg meer, vandaar ook besloten om te gaan voor kindje nr 2. Meisje gaat dan naar een grotere kamer (kan me er nu al helemaal o verheugen er zo'n heerlijk tuttige brocante achtige kamer van te maken) en dan mag ik eindelijk ook eens een echte baby kamer maken. Met Mayte was er dus helemaal niets en heb ik zo tussen de bedrijven door haar kamertje afgemaakt, maar nu wil ik het helemaal klaar en ingericht hebben voordat de volgende wurm er komt slapen.

verder weinig nieuws. Heb m'n monstertje eindelijk in bed gekregen en ook zo dat ze is gaan slapen (had ze de hele dag nog niet gedaan, dus een humeur als een oorwurm) alleen een beetje lastig met eten nu.....*zucht* denk je dat je een beetje een ritme hebt gevonden (heeeel belangrijk, rust en regelmaat) gooit madammeke het helemaal om.........*zucht*
o wel nieuws.....(vergeet dat soort dingen gewoon, ben er wat dat betreft nog niet heel erg mee bezig) maar ik ben gisteren ongesteld geworden. dat zou betekenen (rent ff naar vruchtbaarheids kalender) dat ik rond de 25e m'n eisprong heb (zou moetne hebben) maar die cyclus van mij is me op het moment een raadsel, ben ik altijd op donderdag ongesteld geworden, maar sinds een paar maanden dat het steeds een dag eerder komt! vorige maand op dinsdag, die daarvoor op woensdag en daarvoor gewoon op donderdag. Raar lijf. nou ja volgende maand op zondag, daarna op zaterdag,vrijdag en dan blijf ik op donderdag hoor (nou ja liever niet, want die donderdag is in juni en dan hoop ik dat het de laatste keer is geweest dat ik weer ongesteld ben geworden en dan weer 16 maanden niet!-> 9 maanden zwanger en dan nog een paar maanden borstvoeding erachter aan)
Het is nu geen mooi weer meer.. een en al mist pfffffffffffffffff!!!!!!!

Ben net terug van het werk... vergadering gehad en nog ff gezellig met de kids een crackertje gegeten!! Heb een stagiare, leuke vlotte meid!! Ff met haar wat afspraken gemaakt, want had haar natuurlijk nog niet gezien ivm ziektewet!!

Cooper, Beterschap meid!! lekker laten verwennen en optijd onder de wol!!

Wij zijn ook wel vakantie mensen. zijn vorig zomer 2 weken naar Oostenrijk geweest, in januari 2008 naar Fuerteventura { canarisch eiland } en we hebbe alweer voor de zomer geboekt, 2 weken Kreta!! Heerlijk aan het strand super veel zin in... en als der een kleine is zien we wel weer..... gaan vast op vakantie.. er ff tussen uit heerlijk genieten, niks moet en alles mag...

Ik ga ff verder met eten koken... anders heb ik straks aangebrandde aardappels, ben nl geen super kok ha ha!!!
@ringelding: stop eens ff met blazen, het begint hier bewolkt te worden..
haha, ringelding wat een ingewikkeld verhaal over je cyclus!! snap dr niets van.. hihi...

maareeuhh.. ik lees of hoor wel eens dat sommigen hun eisprong kunnen voelen, wie heeft dit ook?? ik let rond die dagen altijd goed op, maar nog nooit wat gemerkt... haha..

nu wel buikpijn... wordt als t goed is (of juist niet!) vlg week pas ongesteld..tzal toch niet ook de griep zijn he! nou ik ga weer even op de bank!

fijne avond dames!
@ringelding: begrijp ik je verhaal nu goed dat als je borstvoeding geeft, je niet ongesteld wordt?

@lolam: geen ervaring mee, maar ben ook pas een paar dagen gestopt.
dag meisjes,

hoop maar dat de griepgolf aan jullie voorbijgaat, en voor degenen die er al door getroffen zijn, beterschap!

@lolam, ik heb hier ook geen ervaring mee, maar heb het idd ook wel eens gehoord.

@cooper, zijn jullie backpackers of meer luxe reizigers? in mijn omgeving hoor ik nl dat reizen met kinderen onder de 4 jaar, mits goed voorbereid, prima te doen is...

en koe heeft ook al vakantieplannen, heerlijk! hoe gaat het met je rug trouwens?

wij gaan na onze bruiloft ook nog op honeymoon, maar moeten nog ff bedenken waarheen, ik ga liever niet vliegen, daar kan ik niet zo goed tegen...iemand nog leuke ideeen? in europa dus, graag zonnig...

groetjes!
LolaM ik voel mijn eisprong alsof er een kabouter met een hamertje op mijn eierstok mept

er zijn hele volksstammen die geen eisprong voelen, maar ik kan je garanderen als je m niet voelt dat zegt niet dat je m niet hebt.

voor de enthousiastelingen die nu al temperaturen, ook bij veel temperatuurcurves is de eisprong niet te vinden. en ook dat zegt niet dat je m niet hebt .

veders heb ik een heugdelijke mededeling:

Heath Ledger, James Dean, Marilyn Monroe, Jim Morrison, Kurt Cobain en nog veel meer.

Ze hebben het allemaal niet gehaald, IK wel . Een ware prestatie als ik het zelf zeg .

29. vandaag heb ik mijn 29e levensjaar voltooid.

precies 29 jaar geleden zette mijn moeder mij op de wereld, in de beruchte winter van 1979

Sneeuwstormen de orde van de dag, gelukkig ging de thuisbevalling goed want anders moesten de rupsvoertuigen van de landmacht als ambulance dienen omdat de wegen onbegaanbaar waren.

De verloskundige was ter nouwernood nét op tijd. Met een grote vloed vruchtwater kwam ik in een vloek en een zucht ter wereld en de verloskundige was zijknat van boven tot onder.

Godgloeiende !!!! Vies Vuil Pokkejong !! brulde de verloskundige uit... ze bedoelde waarschijnlijk te zeggen: welkom op de wereld, yamuna. Wil je in het vervolg niet meer zo spetteren ?

T kwam alleen wat rot haar strot uit.

ik was een maand te vroeg en woog 9.5 pond.

Een groot dik rond kind, ook een zoet kind, niet jammeren niet huilen.

en nu ?

Op naar de dertig, toch aardig "opgedroogd" als ik het zelf zeg.

Mijn eerste verjaarskadootje al binnen ! werd wakker met een dikke vette koortslip !

behoed me in iedergeval van het moeten zoenen en kussen van alle familie en vrienden.
Gefeliciteerd Yamuna!

en zo'n spontane kraamverzorgster lijkt mij ook wel gezellig :-D
Goeie morgen dames...

Yamuna, gefeliciteerd met je verjaardag!! leuke dag gehad?? wat een verhaal zeg over de bevalling ha ha!! leuke cadeaus gehad..

tarrt,jazeker de vakantie staat alweer gepland op vrijdag 1 augustus vertrekken we naar zonnig Kreta voor 15 dagen samen met mijn mannetje en mijn schonouders!!! Een echte aanrader om heen te gaan is Zuid-Frankrijk en dan richting St-Tropez/Monaco echt super mooi daar!! mooie stranden en veel te zien....succes met het uitzoeken van een leuke vakantie.. wanneer ga je eigenlijk trouwen?? leuk he al die voorbereidingen? je droom jurk al gevonden.. ik was snel klaar ik wist wat ik wilde.. ik ben in het bordeaux rood getrouwd!! was echt super had 2 bruidsmeisjes ook in bordeaux rood zo schattig he.. we hadden echt top weer 25graden.. een geweldige dag om nooit te vergeten!!

Ringelding,wat een gedoe met je eisprong, ik heb der gelukkig weinig last van en steeds om de 27/28 dagen word ik ongesteld...gelukkig!! dusse weinig problemen aan deze kant..

Met mijn rug, weinig vertebering eigenlijk..ben nu 2 x ff op werk geweest, maar ben blij dat ik vandaag niks hoef te doen.. vannacht super slecht geslapen meer rugpijn dan anders { dus toch teveel gedaan} ga straks ff een stuk lopen met een vriendin... ik moet lopen van de therapeut.. en tja dan is het met een vriendin natuurlijk stukken gezelliger... morgen weer naar therapie, ben benieuwd wat die beste man heeft te vertellen..

Kreeg ik gister een brief van de arbo, een oproep. Moet ik pas 6 maart heen, nou ja zeg das pas met 3 weken, idiooten!! dus ga zo ff bellen of ik deze wk/volg wk heen kan... lijkt me beter..

zo dames weer een heel verhal, maaruh ik ga want om 9.30 uur komt mijn vriendinnnetje..

fijne dag..
dank voor de fielsetaasies!!

Cooper ik zag in het moderator topic dat jij de tabel bijhoud. moet je nu elke keer als je wijzigingen aanbrengt de angel / moderator vragen of ze hem aanpassen??

(is het in dat geval misschien niet makkelijker als we met zijn alle overstappen naar een topic door jou geopend met dezelfde titel??)
heb sinds vanochtend niet gelezen, dus ff snel Yamuna van harte met je 29e verjaardag!

Ik ga weer snel weg, want ga zo naar het theater, tot later of morgen!
@Yamuna: Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloooorrriiaaa!! Bijna 30! nog 1 jaartje. En ook gefeliciteerd met je koortslip.

Wat goed dat jij hebt onthouden wat de verloskundige zei toen je ter wereld kwam, kan me dat niet meer herinneren hoor (heb ik weggestopt)...

Heb volgende week ergens een eisprong, dus zal erop letten als ik een kaboutertje voel. Heb trouwens wel veel meer zin in sex, sinds ik gestopt ben. Het heeft niks te maken met de kinderwens, want we zijn nu nog ff aan het ontpillen en misschien is het psychisch. Eens aanzien of dat zo blijft.

@tartt: reizen met jonge kinderen kan prima, alleen denk ik dat de rest van de passagiers op een >6 uursvlucht er niet heel erg vrolijk van worden. Ach, we gaan gewoon wel heel Europa ontdekken, ik moet niet zo zeuren. Ga alleen niet 20 uur in een auto zitten met een sleurhut erachter en jengelende kinderen achterin, daar pas ik voor!

@Yamuna: nee ik heb de moderator niet nodig, zou ze helemaal gek van me worden. Het plaatje staat op het internet en zolang ik het maar hetzelfde blijf noemen, blijft de link hetzelfde en kan ik dus het nieuwe plaatje er zo opzetten. Dus we hoeven geen nieuw topic te openen, alhoewel er wel veel hetzelfde zijn nu, moet altijd ff opletten: "wordt 2008 ons jaar, wij beginnen eind 2007/begin 2008, etcetc". Enne we moeten wel op een gegeven moment maar ff een ledenstopje afkondigen, anders wordt de lijst wel veel te lang. Ben er nu net een beetje ingekomen wie wie is.
Yamuna, nog gefeliciteerd!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Gister te horen gekregen dat een tweede collega zwanger is. Eentje is 13 wkn en de ander is 15 en dan wordt er nog een over een week of 6 vader. Behoorlijk vruchtbare afdeling hier.

Na de mededeling zat iedereen mij hoopvol aan te kijken, 'nu is het jouw beurt'.

Gelukkig heb ik ze met een kluitje het riet in kunnen sturen met het feit dat ik nog niet mag ivm mijn gezondheid en dat dat nog heeeeeeel lang gaat duren voor het er van komt.

Maandag heb ik mijn laatste onderzoek en volgende week donderdag kom ik hopelijk te weten hoe ik er voor sta en of ik andere medicijnen krijg. Ik kan niet wachten.

Intussen heb ik last van pre-nesteldrang, dat uit zich in namen uitzoeken, babykamer inrichten (in gedachten) een bezoekje aan de HHB/9mndB plannen en ik heb de bugaboo nieuw leven in geblazen door hem uit elkaar te halen en helemaal schoon te maken, hoeven alleen nog nieuwe binnenbandjes in :-)

Goed, ik moet aan het werk.

Fijne dag allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven