Quesadilla: hoe maak je dat deeg?
woensdag 19 oktober 2011 om 11:34
In het topic wat we hier missen uit 't buitenland, noemde ik quesadilla's. Kreeg van 'n aantal de opmerking dat je dat toch gewoon zelf kan maken, maar op mijn vraag hoe je dat deeg in godsnaam zo licht, luchtig en licht knapperig krijgt kwam geen antwoord.
Mijn vraag dus: hoe maak je quesadilladeeg zoals dat in de USA en Canada gemaakt wordt? Weet namelijk niet of het hier in NL anders gemaakt wordt, heb 't hier nog nooit gegeten.
Mijn vraag dus: hoe maak je quesadilladeeg zoals dat in de USA en Canada gemaakt wordt? Weet namelijk niet of het hier in NL anders gemaakt wordt, heb 't hier nog nooit gegeten.
vrijdag 21 oktober 2011 om 03:01
Huh? Hier in Utah gebruiken ze gewone tortillas ervoor. Niet echt bijzonder smakelijk dus ik eet ze eigenlijk nooit. In Texas wel eens gezien met een soort dun brood, zoiets als flatbread ofzo. Zag er al een stuk smakelijker uit maar nog steeds niet echt de moeite waard.
Ben heel benieuwd waar je zulke lekkere quesadillas hebt gegeten?
Ben heel benieuwd waar je zulke lekkere quesadillas hebt gegeten?
vrijdag 21 oktober 2011 om 22:04
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 09:05:
[...]
De tortilla's die ik hier ken, zijn niet te vergelijken qua deegstructuur/bite als die in restaurants in Canada/USA. In Banff heb ik ook lekkere gegeten in ehhhh, hoe heet dat tentje ook al weer? Ligt vrij centraal met 'n terras op 't zuiden, als je met je rug naar 't visitor center slaat stukje naar rechts lopen, dan linksaf slaan en dan ligt 't aan de rechterkant.
Fant denkt......loop in gedachten door Banff....
was het ergens boven? Earl's? oh wacht ik weet het....
[...]
De tortilla's die ik hier ken, zijn niet te vergelijken qua deegstructuur/bite als die in restaurants in Canada/USA. In Banff heb ik ook lekkere gegeten in ehhhh, hoe heet dat tentje ook al weer? Ligt vrij centraal met 'n terras op 't zuiden, als je met je rug naar 't visitor center slaat stukje naar rechts lopen, dan linksaf slaan en dan ligt 't aan de rechterkant.
Fant denkt......loop in gedachten door Banff....
was het ergens boven? Earl's? oh wacht ik weet het....
Optimist tot in de kist!
vrijdag 21 oktober 2011 om 22:22
http://www.youtube.com/watch?v=LEz0puaK ... re=related
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 21 oktober 2011 om 22:32
vrijdag 21 oktober 2011 om 22:40
vrijdag 21 oktober 2011 om 22:43
Haha, was ff 'n inside joke met Fantje. Ik had in Canada 'n grilltoastertje gekocht waar ik onderweg panini's mee maakte, maar die kon ik natuurlijk niet mee naar huis nemen, dus heb ik die aan Fantje gegeven. Is 'n heel simpel dingetje met 2 grillplaten die je op elkaar moet duwen terwijl het te grillen broodje (of vlees) er tussen zit.
vrijdag 21 oktober 2011 om 23:03