Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
quote:Ligaa schreef op 19 oktober 2011 @ 14:00:

Alle zegels zijn nu binnen, ik zie op mijn besteloverzicht dat ik een mapje van postcrossing heb besteld ipv een vel. Ik heb nu dus 3 keer wereld en 3 europa en dat kost een euro extra zo'n mapje. Stom!Ik zag Europa er niet bij staan. Alleen wereld en die mapje. (Bij de collect club)
Steph, leuk dat je 2 mooie kaarten hebt ontvangen! Maar wel stom dat jij zoveel moeite moet doen voor Dé Zegels, terwijl je ze gewoon netjes van tevoren besteld had...

Anita, jouw naam komt ook best veel voor in India las ik op verschillende sites. Misschien gaat hij jou een kaart sturen?

Zeker zonde, zo'n toeter op d'r koppie. Ze vindt het ook maar niks natuurlijk en vannacht lag het ding er ook al een keer af. Gelukkig was ze nog te suf om aan de hechting te zitten. 2 weken afzien dan maar!

JJ, wow. wat een wijze uitspraak! Leuk dat je een kaart van mij gefavoriet hebt vandaag. Ik vond het eigenlijk al vreemd dat die kaart die toch ook regelmatig door anderen verstuurd wordt zo vaak gefavoriet werd, maar toen zag ik dat ie op de homepage onderaan stond. Dat verklaarde een boel!

Hier 2 mooie kaarten onvangen, Finse trollen en een stereootje.

Zelf ook nog 3 kaarten gepost, Aapjes naar Polen, Olifanten naar Nieuw-Zeeland en strand naar NL.
Janna, bij CollectClub kan je volgens mij kiezen voor een mapje of een vel. Op 1 vel zitten 5 Europazegels en 5 Wereldzegels.
quote:stereogram schreef op 20 oktober 2011 @ 16:05:

Janna, bij CollectClub kan je volgens mij kiezen voor een mapje of een vel. Op 1 vel zitten 5 Europazegels en 5 Wereldzegels.Oh, aha! Er staat als bijschrift 'wereldzegels' dus vandaar! Maar da's mooi, dan krijg ik ook Europazegels... tzt...
Ja, je geduld wordt er blijkbaar wel voor op de proef gesteld! Ga je tzt ook weer adressen aanvragen om de zegels op te plakken of bewaar je de zegels zelf?
Wie heeft er ook bij Cardcetera besteld want ik kreeg zojuist een mailtje dat het al verzonden was. Dus morgen kan ik ze al krijgen, aangezien het mailtje van 16.00 is. Dan zou ik morgen ook al DE zegels hebben!!!!
heb het een beetje druk maar heb inmiddels al wel iets van 4 kaarten ontvangen (geen spannende landen) en al m'n kaartjes van de minimeet zijn aangekomen (met leuke hurrays). Vanavond maar weer eens op de knop drukken....
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn gelukkig ben jij er nog.
Snjo! Goed om je hier weer te zien! En fijn dat je postieve hurrays van de minimeet hebt gekregen! Ik heb ook al de hurrays van de minimeet binnen. Niemand heeft gereageerd op de extra namen of zo.

Ik heb het misschien ergens gemist hier, maar hoe is het afgelopen met je sollicitatie??

Steph, ik duim voor je dat je morgen de zegels in huis hebt, dat gun ik je zo!
Zwaait ook terug naat Snjokorn!!!

Welke landen zijn het vanavond geworden, zat er iets speciaals bij??

Stereo, dan heb ik weer wat geleerd.

Nooit geweten dat mijn naam in India vaak voor komt.

Steph, ik hoop voor je dat ze er morgen bijzitten hoor!!!
Wat zijn we druk aan het zwaaien

Die sollicitatie is niets geworden helaas

Kaart 1 gaat naar.......... Finland (niet zo'n interessant profiel)

Kaart 2 gaat naar....... Indonesië (nieuw land )

Kaart 3 gaat naar..... (even wachten, moet nog op de knop drukken) ..................Wit Rusland

en kaart 4 gaat naar......Nederland!!!
*zwaait ook maar even*

Leuk Snjo dat je er een nieuw land tussen hebt zitten.
Owww, super balen, Snjo! Maar wel een nieuw land. En wat een uitroeptekens over Nederland! Leuk profiel? Of iemand van hier?

Welterusten allemaal! Enneh (om het af te leren )
Wow, jullie zijn echte vrouwen. Er is al weer heel wat afgekletst sinds gisteren.

Stereo, dat is een leuk idee.. ga ik dat maar doen. Al zijn mijn tekenkunsten niet van hoog niveau. Hoe voel je je nu? Anders neem ik je klas wel over volgende week

JJ, jeetje.. 5 enveloppen dus in totaal? Dat is inderdaad zonde van het geld.

Anita, wat leuk zo'n knuffelmiddag! Misschien is het wel een hele rijke vent uit India..

Steph, leuk een jurkje! Ik ben gek op jurkjes. Knap dat je zo aan het afvallen bent en inderdaad.. de kilo's er af houden schijnt het lastigst te zijn. Maar dat gaat jou echt wel lukken!

Snjo

Stand van vandaag: 1 ontvangen / 1 hurray / 0 verstuurd. Slaap lekker allemaal!
Newsflash.... We hebben gezwaaid... En ik had mn haar niet eens gekamd.......
Tine, super zeg zonder gekamd haar. Misschien valt hij er wel op....

Juuf, ik hoop dat ik het volhou. Gelukkig een stabiele vriend waar ik op kan terug vallen.

Ondertussen wel wat gestuurd??

Ik wacht op post, hopelijk zit Cardcetera er al bij.
Nou ja zeg, wat een post hier vandaag:

-twee RR kaarten '(allemaal mooi en een verhaal erbij)

-Drie officiele kaarten, USA met alleen een ID nummer dus dat is een thanks in de hurray. Polen een Unescokaart met weinig woorden erop, tsss. En een volgeschreven kaart uit Duitsland.

-Cardcetera, dat is snel. Met de kaarten en vier vellen van de DE zegels.

-JAJA ook PostNL bracht De zegels, onderzetters en een postzegelboekje met De zegels erin (had ik wel besteld) alleen had ik ermeer van verwacht.
Hier is de post ook geweest:

Een kaart uit Taiwan

De bestelling van Cardcetera . Ook hier vier velletjes en de nodige kaarten!

Gisteren kwam de bestelling van AU, al binnen, ben dus druk bezig alles aan het uitzoeken, kijken wat nog gescand moet worden en op de juiste manier aan het opbergen... ben nogal een pietje precies haha.

Huisgenoot had gisteren een kaartje uit Rusland zonder ID. Gelukkig kon Postcrossing hem vinden, dus dat is wel fijn!

Hier kwam er vanochtend ook een hurray uit Rusland binnen, nieuw kaartje mag naar Duitsland. Een leuk profiel en het was nog moeilijk kiezen
quote:steph schreef op 21 oktober 2011 @ 14:28:

Nou ja zeg, wat een post hier vandaag:

-twee RR kaarten '(allemaal mooi en een verhaal erbij)

-Drie officiele kaarten, USA met alleen een ID nummer dus dat is een thanks in de hurray. Polen een Unescokaart met weinig woorden erop, tsss. En een volgeschreven kaart uit Duitsland.

-Cardcetera, dat is snel. Met de kaarten en vier vellen van de DE zegels.

-JAJA ook PostNL bracht De zegels, onderzetters en een postzegelboekje met De zegels erin (had ik wel besteld) alleen had ik ermeer van verwacht.Het postzegelboekje viel mij ook erg tegen...
Lien, gelukkig heb jij ook al de zegels.

JJ, ik had ook meer verwacht. Meer pagina's zoals met de eerdere boekjes met zegels.
Ik had vandaag een kaartje uit Malta in de bus.... van m'n zusje (vorige week een kaart uit Suriname gekregen die ook al geen official was )
Hallo!

Zojuist even wat weekendadressen aangevraagd. Wel een beetje veel, maar heb tot zondag 18.57 om te schrijven

5 keer Nederland 1 keer finland en 1 keer portugal.

Ik had geen kaarten (helemaal geen post?!), maar wel een aantal heel erg leuke hurrays!
Ook hier twee kaarten bij de post.

Uit Nederland en Duitsland, en ze waren best leuk.

Geen hurrays tot nu toe.

Steph en Lien fijn dat jullie bestellingen binnen zijn.

Juuf, ook al is het een rijke kerel, voor mij hoeft het niet.

Blijf wel bij mijn eigen lieverd!!!

Tine, goed van jou!!!

Al was ik zelf ongekamt waarschijnlijk ergens achter weggedoken.

Ligaa, jammer dat de postbode jou niets bracht.

Wie weet morgen een volle bus.
Snjokorn, dat is ook leuk van je zus.

Jammer Ligaa dat de post je brievenbus niet kunt vinden.

Anita, jij wel gelukkig.

Zojuist nog een leuke hurray.

Straks had ik een sheet-zegels naar Maleisië op de post gedaan.
Goedemorgen!!!

Gisterenavond nog 2 hurrays gehad.

China en Amerika.

Dit weekend dus nog fijn adressen aanvragen.

Maar straks eerst even de stad in.

Steph, naar Maleisie is dan van je loterij toch?

Iedereen een fijn weekend!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven