Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Nou, ik heb de postcrossing postzegels net besteld, bij de collectclub. Maar blijkbaar gaat dat dus wel even duren...?
Hier daarnet een kaartje binnen uit Zuid Korea! Ook nog haar eerst verstuurde kaartje en ook haar eerste die aangekomen is, bleek bij het registreren. Het was een leuke receptkaart.

Verder geen postcrossing nieuws, mijn kaartjes willen maar niet aankomen. Nu kaartjes onderweg naar China (39 dagen), Taiwan (15 dagen), Rusland (11 dagen), Amerika (3 dagen), Belarus en Finland (2 dagen). Dat wordt dus pas na het weekend ben ik bang...

Ligaa: Hm weer drie keer dezelfde. Misschien een idee om even het vinkje "uit te zetten"?
Ligaa, weer een nieuw USA-abonnementje dus! Wel leuke profielen? Fijn trouwens dat de varkentjes toch nog naar jouw huis zijn gevlogen, ik vond het al zo apart dat je wel iets over die kaart zei op de foto maar niet dat die kaart voor jou was, maar de varkentjes hadden dus blijkbaar een omweg genomen.

Anita, lekker geslapen :D?

JJ/Ligaa, wat is dat nou precies, zo'n eerstedagen-envelop? Zitten daar de zegels in met een bijzondere stempel erop of

zo? En is dat voor het bewaren of verstuur je die dan ook?

Juuf jij vroeg een tijdje geleden waar ik uithing geloof ik! Nou, hier ben ik dus weer, ongeveer in het land van de levenden...Heb jij nu ook herfstvakantie? En heb je intussen kaarten kunnen vinden bij de (lege) profielen? Ik vind dat ook altijd een domper als ik zo'n adres krijg. Soms stuur ik een gratis kaart, soms een kaart uit de voorraad die je anders niet zo gauw kan sturen omdat ie niet echt bij veel profielen past of zo... Het ligt er ook een beetje aan of diegene wel of niet actief is op postcrossing.

Pierot, balen van die eerste kaart! Hopelijk brengt de postbode je binnenkort een leuke!

Steph, ik las dat ook over zoveel nieuwe aanmeldingen na de uitzending. Inmiddels zijn het er volgens mij nog meer geworden! Leuk dat je een loterij gehouden hebt! Ik denk dat je daardoor en door je reacties onder de blogs veel verzoeken kreeg voor de postzegels. Ik heb geen verzoekjes binnen gehad. Ik heb ook nog geen kaarten met de zegels verstuurd; eerst de PMK-zegels opmaken voordat ik daar weer extra zegels moet bijplakken.

Lien, hier soms dezelfde landen na een hurray. De landen met veel postcrossers staan altijd wel in mijn onderweg-lijstje: NL, Duitsland, Finland, USA etc. Het kaartje met de Moominfiguur heb ik ook een keer ontvangen, leuk! En nu dus een kaart uit Zuid-korea, wat bijzonder! Dat zit wel goed met die landen bij jou!

Noa, even een voor jou. Jammer van die soep, mij leek het namelijk apart maar wel lekker!

Kozoo, hoe is het, nog steeds lekker in de flow? Met de aandacht in de media en de postcrossingzegels vind ik het op de een of andere manier toch wel bijzonder om ook deel uit te maken van de postcrossingcommunity.

Tine hoe is het nu met je? Eh, misschien heb je mijn knuffel wel helemaal niet nodig, omdat je die van de leuke buurman krijgt?!?

Ik zie trouwens de leuke buurmannen wel als rode draad door dit topic lopen, eerst met Noa-lynn, nu met jou... Ik moet binnenkort toch maar eens buurtonderzoek gaan doen waar dat leuke exemplaar in mijn straat zich verstopt heeft!

Nu stop ik even met bijlezen/reageren, ik moet zo met mijn kat naar de dierenarts.

Oja, nog even een tip voor degenen die kaarten willen hebben van Krtek/het Molletje. Bij bol kan je bij de Duitse afdeling hier een kaartenboekje van bestellen! Ook van optische illusies (!) en van kunst.
Jippie! Een leuke kaart uit Melbourne ontvangen . Gaaf! Ik ben helemaal in m'n nopjes.

Kreeg vandaag m'n bestelde kaarten van Artunlimited binnen. De bestelling klopte niet, ze hadden een aantal verkeerde toegestuurd. Heb even gebeld, mag deze bestelling houden en krijg de juiste nagestuurd. Wat een nette service!

Snel door, want ik heb het heerlijk druk...
Hallo, ik kom ook weer even mn neus om de hoek steken! Het gaat hier best zn gangetje, afgelopen maandag weer int ziekenhuis geweest voor controle. Ik moet nu steeds weer gaasjes in mn wond proppen om te voorkomen dat hij aan de bovenkant dicht groeit. De wond is namelijk nog zon 8 tot 10 cm diep. Van onder uit produceert hij wondvocht en dat moet naar buiten kunnen. Als een arts zon gaasje in die wond stopt is het al niet leuk maar als je het voor het eerst zelf moet doen is het nog meer niet leuk.

Mn buurjongen is nog steeds wel leuk:) Heb hem helaas niet meer gesproken maar wel gezien. Vorige week deed hij net of hij me ging aanrijden.. En hij maar lachen, dus ik heb ook maar lief gelachen en gezwaaid:) Maar nu vindt ik het wel weer eens tijd worden om hem te spreken! Heb al best een tijd geen kaarten gekregen, nu ook nog niets in de bus maar misschien is de postbode nog niet geweest. Ik loop met mn officials nog steeds 22 kaarten achter.. Me want cards:) and the buurjongen hahhah!

Ik heb gister mn kaarten eens gesorteerd, en nu ben ik bezig met mn ontvangen kaarten. Dat zijn er best veel. Ze lagen allemaal op stapels in de kast en dat werd toch wel een beetje een troepje.. Heel vreemd.. Ik heb nu eigenlijk een beetje geen zin meer maar het is nog een grotere bende dan voor ik begon dus ik zal wel door moeten.

Hoe is het met jullie? Er is al weer veel bijgeschreven zag ik!

Vanavond moet ik eerst naar de nazorg van mn bandje maar daarna kom ik even op jullie reageren hoor. Nu ga ik evne boos kijken naar mn konijn want die maak herrie....
Alle zegels zijn nu binnen, ik zie op mijn besteloverzicht dat ik een mapje van postcrossing heb besteld ipv een vel. Ik heb nu dus 3 keer wereld en 3 europa en dat kost een euro extra zo'n mapje. Stom!

Ik kreeg een kaart uit Californie

Stereo, de varkens hebben nog even wat anders gedaan. Ik heb er niks over gezegd omdat ik dacht dat ik geen kaart van je zou krijgen. Ik was dan ook heel blij toen ik de kaart eindelijk kreeg!

Bedankt voor de tip van bol, zit er al tussen te neuzen.

Succes met je kat. Wat scheelt er aan?

Tine, he bah dat gazen verwisselen lijkt me maar een pijnlijke aangelegenheid. Sterkte er mee.

Pierot, het begint nu te komen, de kaartenstroom. Echt aardig hoor van AU.
Nou de laatste poging om een "leuk" adres aan te vragen is ook mislukt. Een profiel van een Japanse die alleen Japans spreekt en geen Engels. Heeft ook maar weinig kaarten geregistreerd.. wat moet ik daar nou mee. Deze keer dus veel Idrukkers en weinig mooie kaarten verstuurd. Komt vast wel weer goed binnenkort..

Lien, knap he! Ik kon alleen de datum en het land aangeven en wat er op het kaartje gekladderd stond.. Oh ik had trouwens weinig bijzondere landen, op Brazilie na. Verder Japan, Duitsland, Polen, Rusland.. je kent het wel.

Steph, ik vind inderdaad ook dat mensen die net lid zijn nog geen compleet profiel hoeven te hebben. Maar het maakt het zoveel makkelijker om een kaart uit te zoeken.

Stereo, veel zieke kinderen in de klas gehad? Ik wel.. maar zelf gelukkig nog weinig last van gehad. Ik heb nu ook vakantie ja, al had ik ook wel door willen werken. Ik heb tot nu toe maar 2 (en soms 3) invaldagen per week + mijn bijbaantje in het weekend. Laat het invalwerk maar komen na de vakantie! Hoe is het met je kat?

Ligaa, ja klopt! Ik was even in de war met PMK-zegels. Sorry!

Pierot, leuk hoor.. een kaart uit Melbourne! En dat is inderdaad netjes van AU!

Haaa Tine! Brrrr.. klinkt naar met die gaasjes. Ja het wordt tijd dat je je buurjongen eens aanspreekt.

Hoe is het weer trouwens bij jullie? Hier is het al twee uur donker in de lucht en het is zacht aan het onweren... en regenen!
Juuf, jammer van dat laatste adres, dat daar ook geen leuk profiel bij hoort! Misschien een leuke tekening maken op de achterkant? Doe ik ook wel eens bij mensen die niet goed Engels kunnen. Nee, weinig zieke kinderen hier. Ik heb door het ziek zijn nog niet echt een vakantiegevoel, de enige uitjes waren de brievenbus gisteren omdat ik vond dat ik toch ook wat frisse lucht nodig had en vandaag naar de dierenarts. Dus je bent volgende week van harte welkom hoor!

Ligaa, een euro voor een mapje?! Die postzegels komen wel op natuurlijk, maar dat mapje is zonde van je geld, ja.

Ik dacht van de meet daarvoor te hebben onthouden dat jij die kaart zo leuk vond, daarom had ik 'm naar jou verstuurd en ik vond het dus zonde als die niet was aangekomen. Ik kon vanaf de minimeet niet iedereen van hier kaarten sturen, dat werd een duur grapje. Dus heb ik gekeken wie er de vorige keer geen kaart hadden gekregen en waarvan ik wel een adres had.

De kaarten van het Molletje zijn trouwens van iets mindere kwaliteit dan de echte, met die ronde hoekjes. Maar ze zijn wel erg leuk!

Mijn kat heeft een bultje bij haar oog, daar wordt ze nu aan geopereerd.

Tine, gazenpropperij lijkt me helemaal geen pretje! (niet deze bloem erbijproppen hoor)

Pierot, dat zijn de betere berichten, een leuke kaart en goede service van ArtUnlimited! Waren de kaarten die je nu per ongeluk hebt ook een beetje leuk?

Hier vandaag 6 kaarten in de bus, waarvan 2 gratis/Idrukker. 1 ervan had ik zelfs pas al een keer ontvangen. De andere kaarten waren gelukkig van oké tot zeer leuk, met een mooie Raija Nokkala kaart uit Finland. Heb nu meer dan 400 ontvangen kaarten!
Oja, geen onweer hier, net wel regen met af en toe een zonnetje. nu alleen maar zon.

Heb vandaag dan eindelijk de vellen met postzegels gekregen, hoera voor de postnl... ik vind het niet gek dat de postzegels in 2012 duurder worden.... 1 bestelling versturen ze in 4x en de gratis onderzetters ook nog eens apart in een envelop..... pfffffff
Tine, wat naar dat je daar zelf gaas in moet proppen.

Brr, moet er niet aan denken.

Stereo, ik heb heerlijk geslapen hoor.

Hoe is de operatie gegaan???

Leuk dat iedereen die besteld heeft nu ook eindelijk de zegels lijkt te krijgen.

Hier vanmiddag gezellig met de kindjes en een vriendinnetje van dochter naar de kinderboerderij geweest.

Het was knuffelmiddag en echt een succes voor die meiden.

Paarden borstelen enzo.

Bij thuiskomst 2 kaarten in de bus een zozo uit de Oekraine en een een leuke Dick Bruna uit Nederland.

En in mijn mailbox zat een hurray uit Finland

Goede pc-dag dus.

Probeer vanavond weer eens wat adressen aan te vragen want heb er maar 4 onderweg.
Pierot, gelukkig is kaart nummer 2 wel een goede kaart.

Jij gelukkige, foute kaarten houden van AU.

Janna, het kan idd wel even duren voordat je die postzegels krijgt.

Tine, wat irritant dat jezelf dat gaas erin moet doen. Kan die knappe buurjongen niet helpen??? Nee, niet doen.

Hopelijk heeft die arme nijn niet al te veel op zijn soduju gehad.

(bij mij kijken twee natte nijnenkopje mij aan omdat het regent, zitten die beesten in hun hok).

JJ, heb jij de zegels al?? Gaaaaf. Wannneer heb jij ze besteld?

Stereo, hier ook regen en onweer. Gatver.

Vandaag schoonma uit het ZH gehaald, kleine ingreep gehad maar moest wel een nachtje blijven ivm haar leeftijd.

Daarna een rekje gekocht voor in de keuken, kunnen alle losse dingen erop. Gegeten, daarna naar een ander ZH om een goede vriend op te zoeken. Toen kleding gekocht jurkje en shirt met lange mouwen (vriend een blouse). Weer eten en kaart lezen.
Steph, wat een ziekenhuisdag heb jij achter de rug. Leuk dat je nu steeds jurkjes koopt! 't Gaat goed met het afvallen he?

Anita, dat klinkt gezellig, je kinderboerderijmiddag!

De operatie is op zich goed gegaan, maar nu moet het arme beestje 2 weken met een kap oplopen tot de hechting eruit is.

JJ, ze vervelen zich daar zeker! Wel fijn dat je alles nu in huis hebt!

Tine, alles goedgegaan bij de bandjesnazorg?

Fijne avond!
Stereo, ik heb was gemist welk dier moest worden geopereerd?

Het afvallen gaat lekker, nog 7kg te gaan en dan zijn er 20kg vanaf, heel raar. Op mijn verjaardag 16maart wil ik die 20kg eraf hebben. En dan nog stabiel blijven, dat is schijnbaar de kunst.
Jeetje Steph, dat is echt even ziekenhuis in en ziekenhuis uit.

Niet de meest fijne dagen.

Zonde zeg Stereo, nu heeft die dus zo'n toeter op zijn koppie.

Hier net 2 kaarten geschreven.

Binnen Nederland blijft een vlinderkaart en er gaat een kaart met mooie rode bloemen (geen idee hoe die heten) naar Duitsland.

Maar het blok is begonnen dus ik ga even lekker genieten voor de buis.
Steph: Ik had de zegels ergens in september al besteld... toen bekend werd dat ze zouden worden uitgegeven.

Gisteren heel leuke kaarten ontvangen! 3 nouvelles en eentje uit oekraine. vandaag alweer druk aan het schrijven, 1 tagkaart van jip en janneke blijft binnen mn eigen postcodegebied en 1 lottokaart met een dame met mooie bloemen reist ook slechts een km of 20.
JJ, dan verwacht ik de zegels eind van de maand...

Anita, het blok was echt leuk hé.

Alle mensen van de loterij gemaild dat ze de kaarten wat later krijgen ivm vertraging van de zegel. Allemaal hadden ze er begrip voor. Dat is wel zo fijn.
Natuurlijk hebben ze er begrip voor... ze willen natuurlijk écht geen andere zegel haha.. En terecht, want ze zijn echt wel heel leuk!

Hier nog 2 extra kaarten gekregen... een tagkaart naar Japan en een offer tagkaart naar Rusland... Ik heb de smaak weer te pakken na een leuke volle brievenbus van gisteren... Leuk doen ontvangen, maakt leuk doen sturen
Helemaal waar JJ, als je leuke dingen krijgt heb je ook veel meer zin om er zelf energie in te steken!

Steph, ik heb ook weer genoten hoor.

En daarna kijk ik ook altijd nog Masterchef, heerlijke tv!!!

Hier net bij de post 1 leuke kaart van een eendje met zwemband uit Nederland!

Dochter wilde hem al meteen inpikken!!!
Nou ja, zie ik net in mijn mailbox een mailtje via PC van een man uit India die vraagt of ik een indiaanse ben.

5 jaar lid, 11 kaarten verstuurd ofzo, zou die pc zien als een datingding???

Ik ga er niet op in in ieder geval.
En dan kom ik er nog maar even in, hahaha

Heb net 2 kaarten geschreven.

Er gaat een kaart naar Bulgarije met een molen op en een voetbalkaart gaat naar Taiwan.
quote:Anita1973 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:28:

Nou ja, zie ik net in mijn mailbox een mailtje via PC van een man uit India die vraagt of ik een indiaanse ben.

5 jaar lid, 11 kaarten verstuurd ofzo, zou die pc zien als een datingding???

Ik ga er niet op in in ieder geval.

Hmm apart.. .

Maakt ie dat op van je profielfoto en tekst?

Ik zou dr ook niet op ingaan.
Ik heb geen profielfoto en ik geloof nou niet dat mijn tekst die hint aan geeft.

Nou ja, misschien verveelde hij zich wel, hahaha
Anita, goed gedaan. Niet op ingaan. Hij zal zich idd vervelen.

Ik heb zojuist een bestelling gedaan bij cardcetera, ook postzegels bestel en wat nouvelles images.

Verder twee RR kaarten binnen die helemaal mijn smaak zijn. Eentje van Gaudi (Unesco) zijn werk en de andere van Split, Kroatië. (heerlijk vakantie gevoel).
quote:steph schreef op 19 oktober 2011 @ 18:29:

Janna, het kan idd wel even duren voordat je die postzegels krijgt.

Pfffff! Gelukkig ben ik heel geduldig...

NOT!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven