Quesadilla: hoe maak je dat deeg?

19-10-2011 11:34 41 berichten
In het topic wat we hier missen uit 't buitenland, noemde ik quesadilla's. Kreeg van 'n aantal de opmerking dat je dat toch gewoon zelf kan maken, maar op mijn vraag hoe je dat deeg in godsnaam zo licht, luchtig en licht knapperig krijgt kwam geen antwoord.

Mijn vraag dus: hoe maak je quesadilladeeg zoals dat in de USA en Canada gemaakt wordt? Weet namelijk niet of het hier in NL anders gemaakt wordt, heb 't hier nog nooit gegeten.
quote:louise1 schreef op 20 oktober 2011 @ 09:09:

Weet je wat misschien ook een goed idee is; om eens op Amerikaanse receptensites te kijken. Ik neem aan dat je Engels leest?uiteraard, ik ben alleen niet thuis in die maten met cups e.d.
Alle reacties Link kopieren
Heb je allerlei handige rekentabelletjes voor op internet te vinden. Is echt niet moeilijk, zelfs ik kan het
Poep, wie heeft jou gescheten?
Huh? Hier in Utah gebruiken ze gewone tortillas ervoor. Niet echt bijzonder smakelijk dus ik eet ze eigenlijk nooit. In Texas wel eens gezien met een soort dun brood, zoiets als flatbread ofzo. Zag er al een stuk smakelijker uit maar nog steeds niet echt de moeite waard.

Ben heel benieuwd waar je zulke lekkere quesadillas hebt gegeten?
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 09:05:

[...]

De tortilla's die ik hier ken, zijn niet te vergelijken qua deegstructuur/bite als die in restaurants in Canada/USA. In Banff heb ik ook lekkere gegeten in ehhhh, hoe heet dat tentje ook al weer? Ligt vrij centraal met 'n terras op 't zuiden, als je met je rug naar 't visitor center slaat stukje naar rechts lopen, dan linksaf slaan en dan ligt 't aan de rechterkant.

Fant denkt......loop in gedachten door Banff....

was het ergens boven? Earl's? oh wacht ik weet het....

Optimist tot in de kist!
Zoon heeft in restaurant gewerkt hier en die gebruikten toch altijd gewone simpele tortillas die ik hier ook in de super koop. Maar wellicht verkopen ze in NL heeele andere.
Optimist tot in de kist!
Je kan zat voorbeelden vinden op you tube.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.youtube.com/watch?v=LEz0puaK ... re=related
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zal ze een keertje maken. Maar hier zijn quesadillas een favoriete after school snack dus zo'n zak met kant en klare flappels zijn errug handig. En de vulling is wat een quesadilla lekker maakt. Oh en een schaaltje sour cream, salsa en/of guacamole.
Optimist tot in de kist!
Jaaaaaaaahhh!!! Jij mag door voor de panini-toaster, Fantje!

Het was idd Timbers wat ik bedoelde.
Wat is een panini-toaster? Mis ik iets in mijn keuken?

(ben gek op panini's, ik heb op een ander forum daar een topic over maar misschien had ik dat beter hier kunnen doen)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Haha, was ff 'n inside joke met Fantje. Ik had in Canada 'n grilltoastertje gekocht waar ik onderweg panini's mee maakte, maar die kon ik natuurlijk niet mee naar huis nemen, dus heb ik die aan Fantje gegeven. Is 'n heel simpel dingetje met 2 grillplaten die je op elkaar moet duwen terwijl het te grillen broodje (of vlees) er tussen zit.
Ik heb als grill gewoon mijn oven/magnetron/grill, en ik heb deze grill/tostiapparaat;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Hoi El!!! Alles goed?
Optimist tot in de kist!
Net zoiets dus MV. Wordt hier heel veel gebruikt, kids komen uit school en hoppa ik ruik verbrande kaas
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 oktober 2011 @ 22:57:

[afbeelding]

Hoi El!!! Alles goed?

Yep, met jou ook?

Had vanavond m'n routemuts voor 't eerst weer aan gezet (zondag meet met de meiden van kindvrij) en hij stond nog op Calgary airport: memories... memories...
Dat was lachen he. Fant als routemuts!

Make a U-turn

Make a U-turn

I told you to make a U-turn

Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven