dwaalspoor

22-10-2011 23:45 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor dit rare gedoe, maar ik wil dit onderwerp graag met een aantal mensen bespreken (degenen om wie het gaat weten om wie het gaat) die weten waar het over gaat, een soort privegesprekje dus. Voel je aub niet aangesproken als je niet weet waar ik het over heb.
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:39:

en hij mij de afstand kon waarborgen. Dus zijn we doorgegaan en bleek hij dat toch niet te kunnen.En wat blijkt?
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:39:

Gemini, hij heeft de behandeling na het uitspreken van zijn gevoelens gestopt en mij daarna gemaild dat hij een manier had gevonden waarop wij toch door konden gaan en hij mij de afstand kon waarborgen. Dus zijn we doorgegaan en bleek hij dat toch niet te kunnen."Ik wil niks meer met je te maken hebben" is zeker ook te simpel gedacht van mij?
Sorry, ik ben moe, kon niet zo snel een andere titel bedenken dom dom dom. Ik weet het ook niet meer. Misschien maar kappen met dit onderwerp dan. Maar ik kreeg zulke waardevolle feedback, daar heb ik zoveel aan gehad.
O ja, je topic kwam na openen bij mij (mobiel) automatisch boven in de lijst van nieuwe topics. Als ik dan zie dat er veel en recent nog gereageerd is klik ik zo'n topic toch meestal even aan om te kijken.

Meestal blijft zo'n nieuw topic een dag op de beginpagina staan van het forum, tot hij helemaal is weggezakt. Tot die tijd zullen mensen hier dus blijven kijken uit nieuwsgierigheid.
Dan zou ik er al helemaal mee kappen en een nieuwe therapeut zoeken.

En aangezien hij zich niet professioneel heeft gedragen, ook na de afstand, zou ik naar het NIP stappen als het een psycholoog is tenminste.

Zij zijn er voor dit soort zaken.

Ik vind het totaal niet professioneel overkomen!
TO, het enige dwaalspoor is dat wat je nu zelf uitzet.

Door jezelf te wentelen in mysterie en een schaduwspel van gevoelens.

Je creert drama op deze manier en houdt de verwarring voor jezelf in stand. Wat haal jij daaruit?

Waarom kies je niet om de mensen in je omgeving op de hoogte stellen en het contact met deze persoon af te kappen?

Daarmee help je jezelf nl vele malen beter dan deze vage topics te openen en nog vager te zijn in je posts.

Maak het niet gecompliceerder dan het vervelend is.
Het klinkt alsof de psych keurig heeft gehandeld door zijn gevoelens op te biechten.

Ik zou het niet zo zwaar maken als ik jou was, zonde van je energie. In feite is er niet zoveel aan de hand.

Het heeft geen zin om er zolang bij stil te staan.

Als jij psychische hulp nodig hebt dan ga je naar een andere psych en ga je daar verder met een behandeling.
Sorry maar je bent erg herkenbaar. Ik lees nog maar kort hier op Viva en ik weet al waar dit over gaat.

'Anoniem' ben je helaas niet.
Mailadressen uitwisselen via de mod kan niet meer. Dat moet je gewoon openlijk doen tegenwoordig.

Tip: een mailadres nemen met je forumnaam bij Hotmail of Gmail. Dan blijf je anoniem.
-
Mail-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 23 oktober 2011 @ 00:39:

Brokenwings, als je alleen met die lieve vrouwen verder wilt praten, kan je dat beter buiten het forum om doen. Hier is het nou eenmaal openbaar en dat betekend dat iedereen overal mag meereageren.

Ik las je topictitel en werd nieuwsgierig, vandaar dat ik hier nu ook reageer. Zo zal het voor meerderen zijn.Met een suffe topictitel kan TO dat wel meer vermijden dan dat ze nu doet. Volgens mij reageert er bv bijna nooit een buitenstaander op een van die die maandtopics. Ik zou nooit klikken op oktober 2004 deel 5 oid.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 00:35:

[...]

ikke met mijn kluchtraad haha (sorry) Hahahah, en Gemini met; Ik zou het in ieder geval aan je vries vertellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:borderwalk schreef op 23 oktober 2011 @ 00:46:

[...]

Met een suffe topictitel kan TO dat wel meer vermijden dan dat ze nu doet. Volgens mij reageert er bv bijna nooit een buitenstaander op een van die die maandtopics. Ik zou nooit klikken op oktober 2004 deel 5 oid.Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je maakt een probleem van iets wat geen groot probleem is.

Waarom doe je dat?

Ik ken je niet, maar ben je erg gevoelig?

Het is vervelend voor je dat je dit zo heftig voelt, maar ik denk dat je het echt naast je neer moet leggen.
Enn, bedankt voor je lieve aanbod, dit gaat helemaal niet goed, was duidelijk een erg slecht idee. Ik mail je later, is dat goed?
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:45:

Voor wie niet snapt waarom het zo ingrijpend en pijnlijk is, misschien maakt dit het duidelijk?

Bij grensoverschrijdend gedrag; aanklacht indienen.

Niks erop of eronder.

Vrienden inlichten en doen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 oktober 2011 @ 00:46:

[...]

Hahahah, en Gemini met; Ik zou het in ieder geval aan je vries vertellen.Vat 'm niet..?
Ik neem toch aan dat je nu wel een andere psych hebt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:45:

Voor wie niet snapt waarom het zo ingrijpend en pijnlijk is, misschien maakt dit het duidelijk?

[/b]kunnen leiden.

Ik begrijp het wel en vind het rot voor je. Maar als je anoniem wilt schrijven dan is dat helaas niet gelukt.

Fijn dat je met Enn mag mailen

Sterkte
quote:hipslala schreef op 23 oktober 2011 @ 00:44:

Het klinkt alsof de psych keurig heeft gehandeld door zijn gevoelens op te biechten.

Ik zou het niet zo zwaar maken als ik jou was, zonde van je energie. In feite is er niet zoveel aan de hand.

Het heeft geen zin om er zolang bij stil te staan.

Als jij psychische hulp nodig hebt dan ga je naar een andere psych en ga je daar verder met een behandeling.

Eens. In feite handelt geen enkele professional 100% volgens het boekje, er zijn altijd uitzonderingen. Ik vermoed dat hij het in jouw situatie op eoa manier toch nodig vond om te benoemen waar het probleem lag bij hem. Bovendien heeft hij weldegelijk aangegeven dat je je proces bij een andere hulpverlener zal moeten hervatten toch? Meer kan hij dan imo niet doen. Dat hij je mailt is wellicht omdat hij het netjes wilt afhandelen met je. Kan zijn dat hij er flink van baalt en dat hij zich verantwoordelijk voelt en je niet "zomaar" wilt laten vallen omdat hij weet hoe kwetsbaar je daarin bent.

Mij lijkt het het beste dat je dus aangeeft niet op prijs te stellen nog contact te hebben, dus ook niet per mail of telefoon (als je dit daadwerkelijk ook zo wilt uiteraard). En het verder laten rusten.
Heeft deze psych sexueel getinte opmerkingen gemaakt?

Zo niet, dan is er geen sprake van machtsmisbruik lijkt mij.

Verliefd worden kan gebeuren, de psych is ook maar een mens.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 00:50:

[...]

Vat 'm niet..?Wie is vries? Vriend of psieg (psych)?
@ brokenwings : Het hoeft niet he? Als je wilt mag het.

Nee kreeg het idee al dat dit niet gaat voor jou . Wel logisch natuurlijk he?

Ik hoop voor je dat C., I., en P. je nog ontdekken.

Sterkte
Ik lees net pas mee en heb door dit topic een beetje een idee waar het over gaat maar verder ben je voor mij niet 'herkenbaar'.

Ik denk dat ik het enigszins begrijp. Heeft hij jou beinvloed vanuit zijn 'verliefdheid'?

Ik had jaren geleden toen ik in een 'dip' zat een hulpverlener die er heel erg op aanstuurde dat mijn vriend niet goed voor me was. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw toen de sessies stopten en hij me mee uitvroeg. Mijn relatie was toen ook inderdaad uit, niet op zijn advies overigens. Hij mailde me iets in de trant van dat hij me nu eindelijk mee uit kon vragen aangezien ik zijn client niet meer was.

Nouja. Hoe dan ook ... ik voelde me met terugwerkende kracht vreselijk 'onveilig'.
Here I am - now what are your other two wishes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven