Pin meldt storing. Moet ik me zorgen maken?

zondag 23 oktober 2011 om 14:49
Ik was zojuist in de stad en wilde pinnen. Pincode en bedrag ingevoerd en op t moment dat er geld uit zou moeten komen meldt de automaat een storing.
Geen verstand van dit soort zaken maar betekent dit dat ik mijn geld kwijt ben of is de transactie gewoon afgebroken en wordt er niks afgeschreven? Hoe zit t met skimmen?
Heb nog een tijdje staan wachten, de automaat sprong weer op t normale scherm. De vrouw die na me ging pinnen had t zelfde als ik....
Geen verstand van dit soort zaken maar betekent dit dat ik mijn geld kwijt ben of is de transactie gewoon afgebroken en wordt er niks afgeschreven? Hoe zit t met skimmen?
Heb nog een tijdje staan wachten, de automaat sprong weer op t normale scherm. De vrouw die na me ging pinnen had t zelfde als ik....

zondag 23 oktober 2011 om 14:52
Skimmen heeft te maken met het afkijken van je pincode en het aflezen (kopieren) van je pas. Heeft dus niks met storing te maken. Normaal gesproken wordt er niks afgeschreven als er storing is. Heb ook weleens 2x in een winkel gepind omdat de 1e keer storing was en dat ging ook goed. Kijk het even na op internetbankieren en mocht het toch afgeschreven zijn neem dan contact om met de bank.

zondag 23 oktober 2011 om 14:58
http://www.rtl.nl/%28/act ... _storing_in_nederland.xml
zondag 23 oktober 2011 om 15:20
Ik had dat afgelopen vrijdag ook. Ik toetste het bedrag in wat ik wilde en ineens was er een storing en kwam alleen mijn pasje terug uit de automaat. Ik heb meteen gekeken of er toch geld was afgeschreven. Er was geld afgeschreven, maar daarna meteen weer bijgeschreven. Dus er was niets aan de hand, gelukkig.