Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Hier schijnt het zonnetje nog. Regent het bij jou al Elisa! Wat goed nieuws van jullie huis! Toch alvast een voorzichtige felicitatie van mijn kant.

De kortste aanval duurde 2,5 uur, de langste 9 uur. Maar gemiddeld zo'n 5 uur. Daarna ben ik gesloopt. Het is fijn dat ik nu iets kan krijgen, maar slaap toch het liefst in eigen bed. Mijn vriend vind het verschrikkelijk om te zien, kan er wel om janken soms. Maar hij is wel ontzettend lief voor me dan en doet alles voor me.

Flower: kun je dan niet beter nu meteen je contract verlagen? Bij ons vraag je osv twee maanden tevoren aan. Dus dan zou je het misschien nog kunnen wijzigen? Of is jouw osv gedeeltelijk betaald? Dan zou je kunnen kijken wat financieel dan het verschil is.
poeh 9 uur, das lang!! Fijn dat je vriend je zo steunt en alles voor je doet. En overdag maar een beetje bijslapen.

heb je nog wat van de recepten die hier stonden gemaakt trouwens?

Mijn osv is inderdaad gedeeltelijk betaald. Vandaar die boete. Het is wel per CAO verschillend hoor...

Ik ben inmiddels druk aan het bellen met werkgever... Ben natuurlijk op zoek naar de mazen in de wet. Dus stel je voor dat ik na twee jaar osv bijvoorbeeld één maand terug ga naar mijn oude contract en dan hem verlaag?

P&O zoekt dit voor me uit. Daarnaast gevraagd naar mijn salaris bij 24, 26, 28 uur. Dan kan ik zelf even uitzoeken wat het meest voordelig is, ook in combinatie met kinderopvangtoeslag.

Vind het allemaal wel vaag en wazig hoor...

Net ook ruzie gemaakt met het cb! Kutwijf...

Ik moet de afspraak voor volgende week verzetten, kan dat pas over DRIE weken... En dat kon dus niet vanwege inentingen... Dus? vraag ik... Tja, begon ze een heel verhaal over de gesubsidieerde zorg die ze leveren; bla, bla, bla...

Waarschijnlijk moet ik nu met het kind naar een inloopspreekuur voor de intentingen enzo... DEBIEL

Juun: hoest met nielsje?

Zit beetje met een dilemma. Mijn schoonzus geeft een feest omdat ze jarig is, kroegje afhuren.. je kent het wel... over 2 weken. Het is vanaf 21 uur en 45 min rijden vanaf onze woonplaats. Ik twijfel heel erg of ik mee moet gaan. Op zich zou mijn moeder kunnen oppassen denk ik, maar dan zijn we zo laat weer thuis. En aangezien ik niet zoveel met schoonzus heb, zou ik het ook niet zo heel erg vinden om niet heen te gaan. En vind het gedoe met bv enzo. Wat zouden jullie doen?

Na weekend, zit danoon weer lekker in haar ritme. Grappig is dat he? Dat je daar dus zelf invloed op uitoefend. Ze ligt nu dus alweer vanaf 10:30 uur te slapen.

Hier is het trouwens ook mooi weer...

Ga vanmiddag even naar L. Bakker. Niet voor gordijnen, maar voor leuke kussens. Wil nieuwe; lekker veel voor op de bank. Gezellig... en even wat nieuws voor in de vensterbank. Weet niet hoe ik het allemaal met danoon erbij in de auto krijg, vraag wel ff zo'n joch wat daar werkt denk ik

Fede: hoe ging het met de salarisonderhandeling? Dat soort dingen heb ik nu nooit... Das dan ook het nadeel van de zorg. Mijn vriend zit nu ook in dezelfde situatie en wacht ook op bericht van de directie...
Mijn osv is onbetaald, maar ook ik moet een boete betalen als ik binnen een half jaar mijn contract verlaag. Wel balen. Zit ook wat om me heen te kijken naar een andere baan in mijn eigen woonplaats. Misschien dat ik ergens hier in de buurt aan de slag kan, maar dat is allemaal nog onzeker. Wij hebben nu beide een lange reistijd en dat is gewoon stressen aan het einde van de dag. Gelukkig hebben we wel beide flexibele begintijden. Dat scheelt.

Ik heb stamppotjes gemaakt en soep. Die recepten met vis ga ik maken als ik weer gewoon mag eten. Zijn toch net iets te eiwitrijk. Van de week nog groentewraps gemaakt, gebakken in zoete chilisaus. Niet te scherp, maar wel lekker.

Wat stom van het CB. Wanneer ga je nu met danoon?

Ow en wat betreft het feestje. Ik zou niet gaan, geloof ik. En gewoon een andere keer op een middag ofzo gaan. Is het de zus van je vriend of de vrouw van je broer?

Veel plezier vanmiddag bij meneer Bakker. Hier is het inmiddels bewolkt.
Zag al dat er regen op komst is.

Ze belde net al van het cb, kan nu ineens volgende week vrijdag...pff... Moeilijk om het moeilijk doen...

Dus bij jou is het een half jaar na je osv? Ik ben benieuwd hoe het bij ons geregeld is. Maar jij gaat dan na je ouderschapsverlof weer fulltime werken?

Ik zie dat echt niet zitten hoor... Dan maar direct met mijn contract naar beneden.

Wat betreft dat feestje: vriendin van de broer van mijn vriend. (heet dat dan nog steeds schoonzus?)
Ow dan zou ik niet gaan.... Haha.. Nee flauw. Maar kan je vriend dan nief alleen gaan?

Ik werk al parttime, nu 24 uur op contract en ga minstens een jaar naar 20 uur. Anders had ik mijn contract laten verlagen als ik fulltime had gewerkt.
Goh flower, t is dat jij aan de andere kant van het land woont maar had hier net zo'n gesprek met CB. Vanochtend.

Gisteren zeiden ze nog dat aks Nielsje nog zo verkouden was (ook zonder koorts) dat de afspraak verzet zou worden. Ik moest vanochtend dan even doorbellen hoe het er voorstond.

Nielsje is nog snotverkouden en helemaal niet fit, maar nu moeten we toch komen ineens. En dan kijken ze daar wel of het door kan gaan. Huh, dus ik moet met ziek kind door eind en regen zodat ze daar kunnen kijken of we kunnen inenten of alsnog een nieuwe afspraak gaan maken. Tsss....

Gelukkig hier een langere nacht gehad dan afgelopen nacht. Niels moest om 5.00 huilen omdat hij zo benauwd was, dus maar een uurtje met hem beneden gezeten en lekker geknuffeld. Daarna flesje en nog geslapen tot 10.00 .

Flower, ik zou niet naar dat feestje gaan. Je hebt nu een goede smoes toch? Mag je ook eens in je voordeel laten werken.

Kristin, fijn dt je nu toch nog wat lekkere dingetjes kan klaarmaken. Ik zat laatst ook aan wraps te denken. Daar kun je instoppen wat je maar lekker vind toch?

Elisa, jij toch alvast gefeliciteerd mt je verkoop van je huis, wat lekker vlot zeg!

Lieke, jij vroeg wat ik in het badje doe van N.?

Een klein drupje babyolie van natusan. En heel soms was ik hem met wasgel van Neutral, maar merk toch dat hij dan een beetje droog huidje heeft.

Ik gebruik eigenlijk geen smeerseltjes. Alleen bepanthen als jij een plekje ergens heeft zitten.

Qua wasmiddel ook Neutral, maar probeer nu af en toe ook onze eigen wasmiddel te gebruiken, even kijken of dat goed gaat. Neutral is nogal duur en haast nooit in de aanbieding, dus als n. Ook tegen gewoon wasmiddel kan dan graag.

Fijn trouwens dat d. van zijn prutoogje af is.

Earth, lekker dat je eerste dag leuk was. Ik geloof graag dat dat wel Ff vermoeiend is!

Do, hoe is het met je?

Kimmie, fijn dat het lekker opschiet met het huis!

En nog even spannend qua D-day.

Hier ook een verrassing vanochtend. Ben ineens weer ongesteld. Nieuwe cyclus dus van 19 dagen

En dat terwijl ik nu aan de pil ben, dus eigenlijk is het gewoon een doorbraakbloeding tijdens de eerste strip al.

Vond het al gek, want had à, buikpijn en zei tegen juno dit weekend dat het wel leek of ik ongesteld moest worden, maar dat kon helemaal niet.

Zei hij dat hij het ook aan mijn humeur kon merken . Achteraf dus gelijk haha..

Zo, ga mijn zieke hummeltje eens uit bed halen. Even lekker in bad en dan vanmiddag naar het cb.

Als ze hem nu ook nog gaan prikken vind ik het heel zielig eigenlijk, hij is al zo'n sneu vogeltje en doen we hem dat ook nog aan. Nou ja, we zien wel.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Zullen we samen met Lieke gaan demonstreren voor het hoofdbureau van consternatiebureau Nederland juun?

Is toch wat... Succes straks! En hoop voor Nielsje dat hij geen prikjes krijgt vandaag. Stakker...

Ik heb net ff een meevaller (doos dat ik ben...) Kan gewoon 24 uur kraamzorg declareren. Had de rekening al betaald en dacht ga eens kijken of ik misschien nog wat terug krijg... Ja hoor! Haha...
Handige lui die van het cb!

Helemaal bij jou jun! Hij is al niet fit en dan ook nog prikjes :(

Hier een dorstig mannetje. Na 2,5 uur alweer aan de borst!

Wat en gedoe met dag osv,

Ik heb er gelukkig niet mee te maken.

Wel mijn nieuwe salaris gehad, precies de helft!

Dacht ik al. Best een stappie terug, hoor!

Ben ik blij dat ik die kosten van mijn Paard niet meer heb! Datbwas zeker 300 euro in de maand of nog wel meer include de benzine om er naar toe te rijden!
Gelukkig flower! Ik heb niet eens een rekening gezien?!?
De helft minder?? Oeff das slikken inderdaad!!

Ach, we wisten het van te voren toch... Danoon is onbetaalbaar!

En geen rekening van kraamzorg? Das vreemd?

Ik laat net mijn iPhone vallen, beeldscherm dikke scheur in. Sukkel...
Zo, even de laatste 2 pagina's gelezen dus ik ben weer een beetje up-to-date :-)

Maar eerst even stoom afblazen

Gisteren voor de 2e echo naar het ziekenhuis geweest. De eitjes waren goed gegroeid en het blijken er 11 te zijn! Ik moest bloed prikken om de hormoonwaardes te bepalen en ik werd later op de dag terug gebeld dat de punctie a.s. donderdag is!!! Ik moest ook voor Elmieman beslissen of hij om 8.00 uur ging doneren (zaad) en eventueel als hij de eitjes brengt weer of de gok neemt dat hij misschien 2x snel achter elkaar moet doneren. Ik koos voor het eerste. Ik vertel dat aan Elmieman en hij helemaal zo van...weet je wel hoe vroeg ik dan op moet en hoe lang doe ik er dan over naar A enzo. Ik voelde me een beetje aangevallen en ook wel boos zo van..ja hallo, vervelend dat je vroeg op moet en natuurlijk wil je zoiets liever later maar het is wel voor een heel belangrijk doel en het gaat maar om één keer.

Net hier weer een discussie over gehad. Natuurlijk begrijp ik dat hij het lastig vindt om vroeg te produceren maar hij noemt steeds vooral het vroege opstaan en dat maakt mij boos en verdrietig. Hoe erg is het om voor één keer voor zo iets belangrijks vroeg op te moeten staan. Mannen

Wat schattig om over Niels te lezen Jun en dat ze dan al echt een voorkeur hebben voor bepaalde programma's of boekjes! Maar wat zielig dat hij ziek misschien voor niets naar het CB moet. Arme Niels.

Flower, wat grappig dat je ook op bankkussens bent geweest bij L. Bakker. Wij willen daar ook even neuzen voor kussens. We hebben er maar twee en dat is toch iets te weinig. Welke kleur willen jullie?

Kimmie, ik begrijp dat het spuiten voor jou bijna begint?! Spannend hoor. Wat moet je spuiten? En succes.

Elisa, ah, wat lief van dat in je wang knijpen en gefeliciteerd met de verkoop van je huis. Ik begrijp dat je pas gaat juichen als de handtekening staat.

Earth, wat mooi dat de 10-minutenronde uiteindelijk effect had en logisch dat zo'n eerste dag weer vermoeiend is!

Fede, ook al een ziek mannetje. Hoe is het nu? En hoe was het gesprek?

Drie, sterkte met de beebs!!!

Lieke, wat fijn dat je bent afgevallen. Hoeveel kilo's wil je nog kwijt?

Kristin, wat heftig urenlange aanvallen en hoogzwanger zijn. Hoe houdt je dat vol?! Sterkte!!

Draai, beterschap. Goed voor jezelf zorgen hoor!

Ik ga nog even de vragen opzoeken nav mijn ziekenhuisbezoek van vrijdag.

Ben zo terug.
Draai, het vocht was deze keer niet meer te zien dus ik was erg blij. En 8 (inmiddels dus 11) follikels is zeker mooi maar ik maakte me een beetje zorgen over het vocht; of dat nog roet in het eten kon gooien...

Ik voel me beter dan verwacht onder de hormonen. Zeker geestelijk. Volgens mij heb ik meer last vanaf de eisprong tot de ongesteldheid normaal dus nu. Lichamelijk is het wel goed te merken. Vooral aan mijn energielevel. Ik heb veel slaap nodig en kan minder op een dag. Daar moet ik wel echt rekening mee houden. Nu heb ik ook wel een volle, gevoelige buik door de eitjes. Als ik moet plassen en daadwerkelijk plas is het gevoelig. Verder regelmatig hoofdpijn gehad maar dat was het dan wel. Goed te doen, zeker voor dit doel! Ik ben benieuwd hoe ik de punctie zal ervaren!!

Flower, het grootste eitje moet min. 18 mm zijn (dat was die gisteren al) maar groter is mooier.

Earth, bedankt voor het duimen!!
Elmie, mooi nieuws! Hoop voor je dat er in al die follikels ook echt eitjes zitten! (je weet waarschijnlijk wel dat dat niet zo hoeft te zijn.....)

Hopelijk heb je weinig last van de punctie. Donderdag al! Dat is dan dus maandag een terugplaatsing? Wauw!

Over de reactie van El: ik weet niet goed wat ik daar op moet zeggen. Ik vind het geen leuke reactie eerlijk gezegd. En ook niet een die jij verdient.....
Hoe gaat het met je Draai?

Ja, weet ik idd. dat follikels niet per sé eitjes hoeven te betekenen. Ik hoop zelf op 1 embryo terugplaatsen en 1 in de vriezer. En de terugplaatsing staat nu voor zondag al. Snel hè?! Ligt natuurlijk wel aan de deling...

Ik vind zijn reactie dus ook echt niet leuk en het zit me wel dwars. Hij vond mijn reactie niet leuk dat ik hem niet helemaal begreep. Nee, ik geloof ik niet dat ik het ga begrijpen maar dat is ook helemaal niet belangrijk. Ons doel moet zijn, vind ik dan, op een zo goed mogelijke manier zaad kunnen produceren en het gaat niet om..wat erg dat ik zo vroeg op moet of voor mij..wat naar dat ik straks pijn heb..het hoort erbij..nee het is niet leuk maar dat wisten we van tevoren...

Maar goed, ik probeer me niet al te druk te maken; verspilde energie en het schiet niets op. Ik zou trouwens zo met hem willen ruilen. Ik vroeg op en zaadlozen zonder pijn en hij al die prikken zetten en de punctie. Voor mij geen moeilijke keuze.

Maar hoe gaat het dan met jou Draai, want jij bent volgens mij niet iemand die zomaar thuis blijft!
Ik ben gewoon weer aan het werk. Al gaat het nog steeds niet van harte. Maar dat heeft me heel veel nevenzaken te maken.

Maar Elmie, als ik je verhaal lees maak ik me wel zorgen. Het is een heftig traject, dat je samen moet doen.

Als ik kijk naar mijn eigen situatie: wij doen alles samen, klagen nooit, hebben begrip voor elkaar, het hoort er gewoon bij, we gaan er voor, hier hebben we voor gekozen. Dat hoor ik helaas bij jou zo weinig. Ik wil je echt niet kwetsen hoor, maar ik hoop echt heel erg dat jullie dit traject echt samen doen en het tot een succes maken!
Je kwetst me niet maar Elmieman is denk ik ook gewoon bang. Bang nu het concreter wordt. Bang voor wat er komen gaat. Hij kan enorm slecht tegen veranderingen al zal hij dat zelf niet snel toegeven. Niet dat dit een excuus is voor zijn reactie..

Gevoelsmatig heb ik het gevoel dat ik het hele zwanger worden traject al alleen doe. Praktisch gezien niet maar hij toont geen gevoel over uitslagen e.d. En dat doet wel eens pijn!

"Ik ben gewoon weer aan het werk. Al gaat het nog steeds niet van harte. Maar dat heeft me heel veel nevenzaken te maken."

Ik begrijp het. Ik wens voor je dat alles, dus niet alleen het zwanger-worden-traject goed mag gaan/komen
Ons huisje staat op h!

Jemig elmie ik snap dat je beetje boos bent!

Terrecht hoor!

Het is niet even een boodschapje wat je gaat doen!

Hmm r is boos dat hij op bed ligt en niet aan de wandel zo als anders. Te slecht weer.

Ik ben er een paar keer naar toe geweest, maar er is niks aan de hand, hoor!

Geen boertje en de speen moet ie niet.

En spelen wilde hij ook niet in box. Hij heeft 2 uur geleden gedronken.

Jullie nog tips;)??

Ik laat hem even huilen.
Flower bij jou is gebeurt waar ik voor vrees...

En mijn man nog meer, hihi!

Inmiddels ligt r op schoot in zijn slaapzakkie...

Ik kan het slecht, streng zijn...

Ach het mag nog!!
Moeilijk die huilende baby's. Gevoel en verstand kunnen hele verschillende dingen zeggen denk ik.

Ik zal je huis even bekijken.
Elmie: ik zou dat ook niet leuk vinden. Je wilt het toch samen.

Wat betreft jouw vraag over hoe ik dat vol hou? Niet, daarom word ik waarschijnlijk ook ingeleid. Misschien volgende week al!

Flower: wat enorm kl*te van je iphone!

Draai: gisteren wel een beetje bijgekomen?
Elmie, wat goed dat er zelfs 11 follikels zijn. Dat is een goede score! Spannend dat het nu allemaal zo snel gaat zeg. Zal voor je duimen hoor.

Wat betreft je man, ik vind zijn reactie echt, echt... Te zot voor woorden. En dan hou ik het netjes, want wat ik er eigenlijk van vind durf ik niet te type

Elmie, net als wat do zegt vind ik dit je dit traject samen ingegaan bent. Als het goed is is het toch een wens van jullie beiden om een gezond kindje te krijgen?

Jullie hebben het nou eenmaal minder makkelijk dan stellen die spontaan zwanger worden, maar dan moet je er juist voor elkaar zijn. En waar gaat het nou helemaal om, hij hoeft alleen maar zijn ding te doen toch? Hij hoeft niet met medicijnen en naalden in de weer, hoeft niet straks zwanger te zijn, of te bevallen... Alleen maar om 8.00 ergens zijn.

Ik hoop wel dat je straks veel steun van hem krijgt tijdens de terugplaatsing en daarna het ,ange wachten en de uitslag natuurlijk!

Do, ik lees dat het niet zo goed met je gaat door nevendingen. Wil je vertellen wat er is?

Flower, wat klote van je iPhone. Ik heb 'm al honderd keer laten butsen de afgelopen maanden maar heb tot nu toe echt geluk gehad hoor. Ik hoorde dat het erg duur is om het scherm te laten repareren

't is toch een soort van je kindje hè

Elisa, dat is wel even slikken, zo'n laag bedrag op je loonstrook. Ook al wist je het natuurlijk van te voren.

Ik was benieuwd want wilde vandaag heel onze financiën even weer goed op een rijtje zetten. Vanaf deze maand zou ook mijn osv ingaan. Ik keek dus op mijn bankrekening wat er gestort was. Gewoon mijn normale salaris. Mteen maar even gebeld en nu moet ik het verschil terugstorten haha...

Bij mij scheelt het niet heel, maar ik ga ook maar 4 uur minder werken.

Maar goed, heb alles op een rijtje gezet incl. Uitgaven voor de kdv etc en we houden toch nog behoorlijk wat over om leuke dingen van te doen gelukkig.
Over een kwartiertje moeten we weg en heb er zo erg geen zin in. Ik dacht nielsje een ontspannen badje te geven, lekker warm, goed voor de longetjes...

Fout gedacht, daar had hij dus helemaal geen trek in vandaag. Heeft gekrijst tot hij weer aangekleed en wel een flesje kreeg

Ik vind 'm zo zielig. Nu ligt hij alweer te slapen in de box en ik weet dat ik 'm dadelijk weer ga martelen door uit te kleden en op de koude weegschaal te moeten en dan nog prikjes waarschijnlijk.

Gelukkig komt Juno vanuit zijn werk meteen naar het Cb, want ik denk dat ik ook ga brullen als n. pijn heeft straks.
Heb ook foto's voor h. Gemaakt, maar krijg ze niet via mijn foon geupload. Probeer het vanavond nog wel ff
Heel veel succes jun zometeen. Een knuffel voor n.

El, ik sluit me aan bij de andere meiden. Ik mis hier heel soms ook wat steun bij vriendlief maar over het algemeen is hij er voor me en gaat ook samen het traject met me in. Hoop dat el ook snel beseft dat hij zichzelf soms even opzij moet zetten en dat jij al zoveel energie erin steekt dat het niet meer dan normaal is dat hij dat op

zijn manier ook doet. Een dikke knuffel want ik weet hoe rot je je kunt voelen op zo'n moment.

Ik heb vandaag meer bruinverlies dus verwacht (hoop dan maar morgen) dat het morgen doorbreekt en dan mag ik op dag 3 beginnen met spuiten. Weet zo ff niet meer precies wat. Maar moet het recht in de buik en is het pijnlijk?!?
Heb ook foto's op h. gezet van ons traject :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven