Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Oh en danoon heeft best wel veel regelmaat nodig. Zo moet ik haar echt op bed leggen als ze moe begint te worden in de ochtend. Als ik dit niet doe en bijvoorbeeld ga winkelen ofzo, is ze de rest van de dag uit haar doen.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik wil nl ook niet zo'n controle freak worden met het ritme van haar... Fede, jij schreef hier ook over toen Max zo oud was, hoe heb je dit toen opgepakt?
Ze is trouwens net gewoon weer in slaap gevallen... even laten mopperen in haar bed... je hoort het wel aan haar huiltje.
Leuk zo'n pakket Flower. Heb ik ook eens naar gekeken, maar bij mij in de buurt worden die niet bezorgd. Kan wel afhalen, maar dat is ook niet dichtbij. Dan krijg je natuurlijk ook lekker allemaal seizoensgroenten. Ben benieuwd of er ook onbekende bijzitten.

Wat dat betreft is flesvoeding echt handig hoor. N. Krijg gewoon 5 keer oer dag een fles van 150 cc. Alleen de laatste fles is 180 cc. Ik heb nu het volgende schema

6.00

10.00/10.30

14.00/14.30

18.30

22.00

Ik zorg altijd dat ik een schema heb waarbij juno en ik rustig kunnen eten. Als is dat nu niet meer echt spannend, want net aks jullie baby's slaapt Niels de ochtend ook lang en js hij 's middags en vroeg in de avond grotendeels wakker. Hij zit meestal dus gewoon bij ons aan tafel. En als hij daar geen zin in heeft mag hij Sesamstraat kijken.

Echt te schattig. Je ziet heel goed welke stukjes hem boeien. Als er van die poppen te zien zin zoals Bert en Ernie etc. zit hij helemaal opgewonden te kijken en roept vanalles naar de tv.

Wordt er een verhaaltje voorgelezen vindt hij het saai en bemoeit zich weer met ons

Echt grappig dat zo'n kleine baby Sesamstraat dus echt al leuk vindt. Want als we het journaal aan hebben staan kijkt hij echt niet. Gek kind.

Van het weekend was hij trouwens ook voor het eerst geboeid toen ik met hem een boekje aan het 'lezen' was. Stonden alleen plaatjes in van een huis, auto etc....

Hij keek nu echt mee.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Flower, dt van die regelmaat had ik hier ook. Als we iets 'geks' gingen doen dan was N. van slag en was het de hele dag niet meer gezellig. Ik ben dus een tijdje wel heel erg met die regelmaat bezig geweest.

Maar ik merk nu de laatste weken dat ik daar weer wat makkelijker in kan worden. Heeft denk ik ook met de leeftijd te maken.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Beterschap do. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

@jun: morgen (denk ik) d-day maar heb vandaag al wat bruin gespot dus verwacht dat het spuiten gaat worden. Maar dus een keurige cyclus en hierdoor hoef ik naar eigen redenatie eigenlijk helemaal geen hormonen te spuiten want dit moet volgens de gyn ivm de (te vroege) spotting waardoor de eitjes niet zouden hechten. Ik wacht nog even geduldig af en zal het dan volgende week tijdens de echo eens aan de gyn vragen.

Zo pff kan geen verfkwast meer zien vandaag haha
Over regelmaat,

Ik hou er niet echt rekening mee.

vanmorgen bijv haalde ik hem uit bed om om boodschappen te gaan.

Hij is dan even wakker en slaapt in de auto weer. Daarna naar oma en daar een fles en in de wagen slapen.

Ik maak het niet te gek druk voor hem, maar wil ook graag flexibel zijn.

Handig als hij overal kan slapen, ook als het rumoerig is!

Nielsje kijkt sesamstraat, geweldig!

Ik laat r af en toe een filmpje zien na de voeding op schoot van Nijntje.

Hij volgt het al wel, maar reageerd niet!

Wel wat anders schattigs vandaag! Hij wil mijn gezicht aanraken, voelen zeg maar!

Hij kneep in mijn wang zelfs, zo lief hoe hij daar bij kijkt!!

Smelt.......
Earth, hoe bevalt de eerste dag zo weer aan het werk???

Vermoeiend of juist leuk!?
Ik hou het vandaag even kort. Werken was erg leuk! WB had super geslapen tot aan 7:00 uur dus dat was een superstart!

Helaas is het ritme helemaal naar de klote. Die ziekenhuisopname heeft echt WB helemaal van slag gemaakt.

Het is vriend dus vandaag niet gelukt om hem overdag te laten slapen.

Nu is hij helemaal over de zeik. Inmiddels toch maar 5-5 min laten huilen. Na 2 keer 5 min laten we hem 10 min huilen. Dat is nu dus.

Verder ga ik zo zwemmen!

Een hele dag werken vond ik ook wel weer behoorlijk vermoeiend.
Hier even een berichtje vanuit mijn ouders huis, vriend is weer een paar dagen weg, dus mama en max logeren vannacht bij mijn ouders. Zij passen morgen ook op Max dus dat is voor iedereen makkelijk.

Hij is alleen gister ineens verschrikkelijk verkouden geworden, liters snot lopen eruit, zo zielig!

Jun ik las dat Niels ook verkouden is? Zielig he? Vannacht zijn we er wel 8x uitgeweest voor de speen. Omdat ie nou een beetje ziek is, en als ie huilt, nog meer snot produceert, wil ik m niet extra laten huilen. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat...

Do, beterschap, ik las dat je thuis bleef vandaag, heb je griep? Of? In elk geval beterschap!

Het ene kind heeft wel veel regelmaat nodig en het andere kind stukken minder. Ik merkte bij Max dat hij het beste in zn hum was als ie genoeg sliep. We deden vaak zon vast programma; Fles, spelen op schoot/kletsen, daarna in de box en als ie dan jengelig werd dan ging ie naar bed. Dat werkte hier heel goed.

Merk ook wel dat we nu wat soepeler zijn, en dat dat wisselend werkt. Als ie goed uitgeslapen is, gaat t super. Maar als meneer uit zn slaap word gehaald, dan is ie boos....

Earth, je eerste werkdag! Het echte leven is weer begonnen! Fijn dat t goed ging, je was vast vandaag al heel druk met bijkletsen....

Zeker vermoeiend he, weer heel erg wennen.

En hoe vaak heb je gebeld / gesmst naar je vriend?

Veel plezier met zwemmen.

Morgen een 'zware'vergadering op kantoor met de directie, over het salaris.... We zitten daar, met een aantal callega's omdat we niet tevreden zijn. Ben benieuwd of het wat uithaalt.

Nou ik ga weer effe gezellig doen met mn ouders. Fijne avond!
Even denken. Vriend belde mij 1 keer tijdens de lunch en ik smste rond 15:00.

Beterschap aan alle zieke baby's en zieke draai.

Kristin ik ben inderdaad gestript met 37w5d. Had veel last van krampen 2 weken lang. Dat heeft geresulteerd in 2 cm ontsluiting en de baarmoederhals was ook al flink verweekt. Strippen heeft niet zoveel uitgehaald. Maar het was prettig dat ik al ontsluiting had voor het inleiden ik heb geen veter nodig gehad en het infuus heeft ervoor gezorgd dat de bevalling in ruim 2 uur erop zat.

Zo WB is trouwens stil geworden in de 10 min reeks.

Ik ga zo zwemmen met mijn pufklasje
Sorry voor het houtje-touwtje-Nederlands.

Fede succes morgen!
.Hoi dames

Alleen even een kort berichtje van mijn kant. We hebben een soort van ritme gevonden. Weet nu dat ik de kans op slaap moet pakken tussen nu en twee uur 's nachts. Dus helaas weinig tijd voor sociale dingen, mijn vriend en jullie. Vriend is nu wel volledig thuis. Vind het wel bere gezellig. Maar eigenlijk alleen aan de keukentafel tijd voor elkaar, je bent overdag vooral papa en mama ipv partners.

Verder weer/nog steeds twee zieke babies. Inmiddels met antibitica begonnen. En dat na ruim zes weken ploeteren. Als dit niet helpt mogen ze eindelijk naar de kinderarts. Heb nog wel zelf maar ziekenhuis gebeld maar zonder bericht van huisarts of eerste hulp konden ze niet me spoed een afspraak maken.

Ben nog steeds moe. Heb wel een hoogtepunt wat betreft mijn hb 7,8. Helaas is mijn ijzervoorraad gezakt naar 16 en dat is nog belangrijker voor je energie level. En mijn gewicht stijgt nog steeds.

Ik ga nu naar bed. Welterusten.
Hoi meiden!

Leuk om de ritmes van de andere baby's te lezen. Kun je toch een beetje vergelijken. Onze flestijden zijn: 7.00 / 11.00 / 15.30 / 20.00 / 0.00. Hoop dat ik de laatste fles binnenkort wat eerder kan doen, maar durf het nu nog niet aan. D. wordt eigenlijk steeds om 6.00 uur wakker en is dan ook echt klaarwakker. Ik kan het dan nog een uurtje redden met de speen. Ben wel benieuwd wat het verzetten van de klok gaat doen. Ik hoop dat het niet te veel in de war wordt geschopt .

Ik probeer op mijn vrije dag zo rustig mogelijk te doen met D. Dus niet weg te gaan onder slaaptijd etc. In het weekend plannen we wel gewoon dingen en nemen D. dan gewoon mee. Anders ben ik bang dat we nergens meer komen . Afgelopen zaterdag wilde hij echt niet slapen toen we bij schoonouders waren, dus zijn we maar op tijd naar huis gegaan.

Earth, je eerste werkdag zit er mooi weer op! Wel lekker dat de eerste twee dagen nog even met vriend thuis zijn, ga je toch iets relaxter weg.

Juun, welk merk verzorgingsproducten gebruik jij voor N.? Ik merk namelijk dat D. van veel dingen uitslag krijgt (o.a. badolie en de vette crème voor zijn eczeem), dus wil over naar andere neutralere verzorgingsproducten. En wat doe je met de was? Doe je dat ook met iets speciaals?

Draai, beterschap! En even goed tot rust komen hè? Niet te snel weer aan het werk!

Drie, welterusten! Sterkte met de zieke kids... ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt (of door de antibiotica of met een verwijzing naar de kinderarts). Sterkte ook voor je man! Moet het met rust genezen of gaat er wel iets aan gedaan worden?

Fede, succes morgen tijdens de vergadering! Wel fijn dat jullie dit samen als collega's hebben aangekaart, sta je toch weer sterker. Hopelijk heeft het effect!

Elisa, hoe gaat het met de verkoop van jullie huis? Is er al een bod gedaan?

Kimmie, jullie bikkelen hard door hoor! In november willen jullie over toch? Ben je ook al aan het inpakken of komt dat past op het laatst?

Miekie, fijn dat je je alweer wat beter voelt!

Kristin, ik had ook geen bevallingsplan hoor. Ik had zoiets van... ik zie het allemaal wel. Had ook niet echt duidelijke wensen of voorkeuren. Vond dat achteraf ook prima! Het is allemaal super verlopen. Mocht je zelf bang zijn dat je straks in het heetst van de strijd niet meer je wensen kunt kenbaar maken, dan is het handig om wat op papier te zetten. Maar anders kan het volgens mij ook goed zonder.

Vandaag weer op de weegschaal gestaan, ben 1 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd. Joehooewwh... :-). Ben alleen gek op marsepein en gevulde speculaas en dat lacht mij aan alle kanten toe, dus hoop dat ik dat vast kan houden.

Verder een zwaai naar iedereen die ik niet genoemd heb!
Ow lieke wat goed dan begin je goed aan de feestdagen. Hoe komt het eigenlijk dag je lichter bent? Drukte of sporten?

Ons huis is mondeling verkocht!

Nu nog een koopcontract opstellen.

Het is zonder makelaar gegaan dus super!

De overdracht wordt dan juni volgend jaar.

Wel een fijn gevoel en een leuke koper uit de kennissenkring.
Hey meiden, ff kort... Kraambezoek is net vertrokken. Was gezellig, collega's en lekker bijgekletst.

Danoon heeft de hele tijd bij vriend gezeten en mooi dat mevrouw dan niet slaapt. Lullig, maar bij mij slaapt ze direct. Hebben de mama's toch een klein voorsprongetje he?

Bedankt voor het delen van ritme... Is wel handig om te vergelijken. En lieke, wat laat joh. Wacht jij altijd tot 12 uur? Of slaap je voor tijd?

Kristin: hoe was het?

Leuk je weer even gezien te hebben 3b! Denk goed aan jezelf..

Ik ga danoon op bed brengen, ze slaapt met de tepel half in haar mond... Geen gezicht!

Tot morgen en fijne nacht...
Nah en dat deel je ff niet met ons Elisa?? Das super goed nieuws!!!! Gefeliciteerd... Daar mag je echt blij mee zijn tegenwoordig hoor...
Zo ik ben weer boven water. Vanavond weer een aanval, net toen we dachten laten we naar het ziekenhuis gaan voor een shotje, zakte het gelukkig af. Ben er wel ontzettend klaar mee. Hoop dat ik donderdag een datum krijg voor inleiden. Dan meteen bij chirurgie langs om te vragen naar de wachtlijsten.

Verloskundige was ok. Heb langer in de wachtkamer gezeten dan in de spreekkamer. Wel fijn om het even afgesloten te hebben. Ik zie natuurlijk in de kraamweek nog.

Ik ga zo naar bed, ben moe. Morgen reageer ik weer! Slaap lekker.
Jeetje wat heftig voor je kristin! Is er overdag wel iemand waar je op kan terug vallen?

Draai: hoe gaat ie?
Hier sliep danoon weer Van 22:30 tot 7:30... Er is geen pijl op te trekken. Wel lekker!! (mischien moe van visite...)

Zo proberen haar nog ff weg te leggen en zelf ook nog een x omdraaien.

Trouwens, mijn werkgever mailde dat ik na mijn osv WEL die compensatie van 25% moet terug betalen als ik 26 uur blijf werken. Best balen dus!

Ga vandaag uitzoeken welke consequenties dit heeft
Hoeveel uur ga je opnemen dan Flower? En wil je dan niet terug naar je huidige uren?

Danoon heeft wel lekker geslapen dus!

Ik kan mijn ouders bellen als er iets is, maar tot nu toe het 'geluk' gehad dat mijn vriend thuis is als ik zo'n aanval heb.

Ik ga ook nog even wat slapen. Buiten waait het echt ontzettend hard. Het enige wat ontbreekt is de regen tegen het raam, anders zou het een echte herfst storm zijn!
Hier wel herfststorm!

Morning...

Kristin wat enorm vervelend die aanvallen!

Wel heel fijn dat je dan niet alleen bent.

Je vriend vindt dat ook vast heel erg om te zien.

Hoelang duurt zo een aanval dan?

Flower, leuke visite gehad dus?

Ook nog cadeaus??

Die danoon doet het toch goed!

R slaapt altijd beter bij mijn man in zijn armen.

Bij mij jengelt hij dan meer.

Het is zeker super dat ons huis verkocht is!

Alleen juig ik pas echt als de handtekening staat.

Hier ook een goede nacht gehad. R sliep van 23:30 tot 07:00

Ik vind het ook laat lieke die fles van 0:00

Dan slaap je misschien pas rond 1 uur!

Kan je het niet steeds een beetje vroeger sjoemelen?
Trouwens flower, slaap je dam nu nog tot ongeveer 11uur?

Ik twijfel steeds, want het is wel lekker, maar de dag wordt dan zo kort!

En mijn nachten zijn nu niet meer gebroken, dus ben ik niet meer supermoe.

Maar net als vandaag met die wind en regen is het wel heel verleidelijk!

( maar ik ga er uit )
Nee, dommel nog uurtje op bed, lekker... Ik ben echt een slaapkont hoor...

Kristin, ik werk nu op papier 34 uur. Na die anderhalf jaar osv wil ik niet meer terug naar (bijna) fulltime werken. Dat vind ik echt teveel met zo'n kleintje. Zit dus niks anders op dan mijn contract naar beneden te gooien...
Wish, ik heb de sokjes aangedaan bij r aangedaan!

Staat goed! Thanx
Wat een saai weer, hè?

Mooi dagje voor de was en huishouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven