Pyjamabroek stevige bovenbenen

25-10-2011 13:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even getwijfeld of dit topic bij 'Mode' geplaatst moest worden, maar vond 't toch meer bij 'Thuis' passen

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een fijne lange pyjamabroek voor de komende herfst/winter. Ik ben niet heel dik, maar heb wel stevige billen en bovenbenen. Het probleem is vaak dat de broek daar wel omheen kan, maar zodra ik ga zitten o.i.d. is er te weinig ruimte en scheur ik bijna (of zelfs helemaal, wat gisteravond gebeurde) uit de broek op de naad. En tsja... Ik ga toch echt wel eens zitten in m'n pyjamabroek...

Ik heb al gedacht aan een heel grote maat, maar als ik dan sta glijdt 'ie van m'n heupen af... (Eén keer besteld via internet, daarna in winkels gepast) Ook ben ik op zoek gegaan naar iets waar dan een elastiek of iets in zat wat je bovenaan kon strikken zodat je hem dan om je buik weer strakker kon maken maar dat heb ik tot nu toe nog niet echt gevonden...

Heeft iemand tips voor een fijne, zachte pyjamabroek, geschikt voor stevige bovenbenen? Alle modellen die ik zie zijn zo recht, met rechte pijpen en nauwelijks meer ruimte voor billen / benen. Iemand ideeën? Je zou me er echt heel blij mee maken!!
Wat dacht je van een tricot pijamabroek, waar dus rek in zit? En dan een grote maat. Eventueel kun je dan zelf het elastiek in de taille wat kleiner maken.
Ik lees mee!
quote:liesse schreef op 25 oktober 2011 @ 13:59:

Ik lees mee!Fijn dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'
Hema
Ah know`t, tha shunt
America today; die hebben een fijn breed striklint zodat een ruimere maat ook om je buik blijft zitten. de XL is ook nog eens lang genoeg; ik ben er blij mee.
Een pyjamabroek van de herenafdeling?
Ik heb vorig jaar een flanellen pyjamapak gekocht bij het Kruitvat. De broek zit bij mij voor geen meter, breed aan de bovenkant en smal aan de onderkant. Zo'n wortelmodel zeg maar. Is dat wat je zoekt?

Heb ondertussen ook even voor je gekeken wat het merk is, maar het enige wat ik nog op de labeltjes kan lezen is 'Met gelijke kleuren wassen' en dat zal vast het merk niet zijn
Oh ja: mijn america today broek is van de herenafdeling trouwens!
Dan ga ik ook de herenafdeling maar eens nauwkeurig bekijken Daar had ik nog niet echt aan gedacht, maar ga daar zeker naar op zoek.

Verder zag ik voorbij komen: Hema, America Today en 'Met gelijke kleuren wassen' () Dus ik kan al op zoek, super bedankt!

(Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom, mocht iemand nog iets weten!!)
Is een jogginbroek van bijvoorbeeld Aktiesport niks voor je? Normale sportbroeken voor vrouwen vallen zo idioot klein maar die zachte (en eventueel herenmaat) zitten comfortabel. Als is sexy of flatteus wat anders natuurlijk :-)
quote:SeptemberGirl schreef op 25 oktober 2011 @ 14:15:

Een pyjamabroek van de herenafdeling?

Mannen hebben al helemaal geen kont en billen en bovenbenen, zij zijn zo recht als een plank. Broeken zijn bij de kuit net zo breed als bovenaan.

Ik dacht ook dit probleem te tackelen met een herenpyjamabroek...niet dus.

Ooit heel lang gelden heb ik een soort van joggingpyjamabroek bij M&S gevonden. De gaten vallen er inmiddels in, maar ze hebben ze niet meer.

Dus ook mijn zoektocht continues....
Nope
Het is al gezegd, maar Hema, Hema, Hema! En niet alleen de pyama's bekijken, maar ook de relaxbroeken, die zijn misschien ietsje dikker, maar nog altijd heel fijn en rekbaar. En liever niet de mannenversie, want die hebben meer verticale ruimte tussen broekband en kruis. Dat kan vervelend zitten...
Hmhm... Machut zegt dus juist dat een herenbroek niet zo'n geweldig alternatief is... Nou ja, ik zal er in ieder geval eens een paar passen in de V&D of zo, dan weet ik dat in ieder geval.

Ik vind het gewoon zo lastig: ik wil ook gewoon lekker op de bank kunnen hangen in m'n pyjamabroek zonder steeds te denken: scheurt 'ie nou of scheurt 'ie nou niet?

't Is gewoon jammer: ik ben heus niet ontzettend dik, ik heb geen abnormale confectiemaat maar toch is het heel moeilijk om een prettige, lekker zittende, niet in-de-naad-uitscheurende pyjamabroek te vinden...
Kijk anders eens bij Takko fashion naar de joggingbroeken. Ik had laatst een broek aan en dat was dus een wortelmodel. Ruim van boven en strak van onderen.
Heb je al een harembroek geprobeerd?
Ken het probleem wel.

Ik heb pyjama's van Lunatex; de badstof en nog liever de velours variant. Zitten heerlijk op je benen, zijn lekker warm en ik wil niets anders meer.

Hier een voorbeeld link:

http://www.sliponline.nl/nl/dames/2/pyjamas/14
Een jersey broek met gerimpelde band bovenaan met een koord erdoor dat je kan strikken.

Ik heb er pas een hele zwik gekocht à 10 piek bij Neckermann, vanwege de eurocrisis 10 tegelijk, een heel bijzondere stevige kwaliteit, maar helaas voor jou, ze zijn uit het assortiment.
Ohhh, heel herkenbaar! Ik heb me altijd al afgevraagd of ik nou echt de enige was met dat probleem. Altijd en eewig dat gat in mijn kruis omdat het ding te strak zit haha. Ik ga een aantal van de opties proberen.

Ik koop altijd herenpyamas bij de zeeman (de echte met jasje enzo). Die hebben in tegenstelling tot die van V&D en Hema niet van die smalle pijpen. Ik koop overigens wel een maatje groter en verzet dan een knoopje. Een paar keer heet wassen en ze worden heerlijk zacht.

Nu heb ik nog een betere optie "geleend" van een ex die chirurg was: Operatie pakken! Fantastisch comfortabel en ze gaan met een touwtje dicht dus one size fits (bij wijze van spreken) all. Ik weet alleen niet goed waar je ze in NL kunt kopen. Misschien een uniformwinkel?

Charmant? Nee, dat niet haha maar wel makkelijk en lekker.
quote:Bahco schreef op 25 oktober 2011 @ 15:43:

[...] maar helaas voor jou, ze zijn uit het assortiment.

Jammer

quote:kissthequeen schreef op 25 oktober 2011 @ 16:01:

Ohhh, heel herkenbaar! Ik heb me altijd al afgevraagd of ik nou echt de enige was met dat probleem. Altijd en eewig dat gat in mijn kruis omdat het ding te strak zit haha.

Gelukkig ben ik niet de enige!!

@iedereen: Heel erg bedankt voor de tips, ik ga verder zoeken en geef 't nog niet op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven