Gister heb ik rodekool stamppot gemaakt, maar ben geen fan van dit gerecht. Nu heb ik nog een halve rode kool over en ben opzoek naar inspiratie. Wat is jullie lekkerste recept met rode kool?
quote:Turkooiss schreef op 25 oktober 2011 @ 17:43:
Rode kool met appel (gewoon uit een pot, kan het niet zelf klaarmaken), met aardappelpuree en een gehaktbal...of draadjesvlees. Mmmmm...
Ik vind die uit een pot sowieso lekkerder... Maar goed, daar heeft TO tuurlijk niets aan.
Dan rauw in een salade...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Anoniem_67ae39df89b68
dinsdag 25 oktober 2011 om 18:35
Geroerbakt.
Eerst spekjes uitbakken. Dan rode kool toevogen. Na 5 miniuten op hoog vuur afblussen met een grote scheut Balsamico en een scheutje water. Bruine basterdsuiker toevoegen. Dit met deksel op de pan zo'n 20 minuten stoven. Rozijnen (en appel) toevoegen en nog 5 minuten laten inkoken.
Anoniem_649ad06f4ae00
dinsdag 25 oktober 2011 om 22:16
Ik heb deze zomer heerlijk rode kool salade gegeten, heel dun gesneden gemarineerd in iets van balsamico en dan de dressing afgemaakt met kaneel en krentjes. Was echt heel erg lekker.
In een ovenschotel met shoarma (vlees of veggie) laagje rode kool en daar boven op aardappelpuree. En dan even in de oven. Verder eet ik geen rode kool.