Entertainment alle pijlers

Obese RTL4

23-09-2011 00:05 2902 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd van herhalingen is weer voorbij. Dit keer een programma met Wendy van Dijk, maar wie weet is het te pruimen.

De WHO denkt dat overgewicht in 2015 het grootste gezondheidsprobleem wereldwijd is.

In Nederland lijden 50.000 mensen aan een ernstige vorm van obesitas. Het is bijna onmogelijk hier vanaf te komen. De kans op vroeg overlijden is groot. Zelfs de simpelste handelingen zijn een probleem.

In het nieuwe programma Obese zie je hoe zes mensen met ernstig overgewicht de strijd tegen de kilo's aangaan. Ze krijgen professionele hulp om te proberen van alle overtollige kilo's af te komen.

Obese is vanaf 2 oktober elke zondag om 20:00 uur te zien bij RTL 4.

Ik ga kijken

Totaal aantal stemmen: 79

Ja (54%)
Nee (16%)
Wendy van Dijk, nee dank je (29%)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 23 oktober 2011 @ 21:40:

[...]

Wat ben je aan het doen dan Boom?Ik ben met een algehele renovatie van mijn leven bezig, dat was hard nodig, ben gedetoxt van alcohol en wiet, en in therapie.
Zit nu dat programma te kijken waarin Eva Jinek te gast is. Maar ik ga naar SBS denk ik, beetje zaad kijken enzo....
quote:Boomschors schreef op 23 oktober 2011 @ 21:43:

[...]

Ik ben met een algehele renovatie van mijn leven bezig, dat was hard nodig, ben gedetoxt van alcohol en wiet, en in therapie.Good for you! Hou je het een beetje vol?
quote:molly74 schreef op 23 oktober 2011 @ 21:43:

Zit nu dat programma te kijken waarin Eva Jinek te gast is. Maar ik ga naar SBS denk ik, beetje zaad kijken enzo....

Zullen we hier verder lullen?

noanoanoa in "Undercover in Nederland"
quote:Tickel schreef op 23 oktober 2011 @ 21:45:

[...]

Good for you! Hou je het een beetje vol?

Dankjewel! Het gaat verbazingwekkend goed, nog geen één terugval moment gehad (en daarom mag ik naar de vervolggroep). Ik was er klaar mee, met al die rotzooi, en met diep ongelukkig zijn. Zo simpel als ik dat typ is het natuurlijk niet, maar ik vind dat het erg goed gaat, het terug krijgen van mijn eigen leven is zo fijn, dat is het allemaal dubbel en dwars waard.

Daarom ben ik ook zo blij als deze mensen hun leven weer terug krijgen. Het kan écht, het roer omgooien!
quote:Boomschors schreef op 23 oktober 2011 @ 21:49:

[...]

Dankjewel! Het gaat verbazingwekkend goed, nog geen één terugval moment gehad (en daarom mag ik naar de vervolggroep). Ik was er klaar mee, met al die rotzooi, en met diep ongelukkig zijn. Zo simpel als ik dat typ is het natuurlijk niet, maar ik vind dat het erg goed gaat, het terug krijgen van mijn eigen leven is zo fijn, dat is het allemaal dubbel en dwars waard.

Daarom ben ik ook zo blij als deze mensen hun leven weer terug krijgen. Het kan écht, het roer omgooien!Soms moet je diep zinken om tot bepaalde inzichten te komen. Knap dat je er mee bezig bent, en dat het je zo goed gaat!
Daarom is ze een powervrouw, die Boom!

Tickel, ik ben op jouw link te vinden.

bye ladies! Tot de volgende keer!
Ik ga even naar het Undercover topic.

Tot volgende week
Dankjewel Tickel!
Thanks Molly!

Tot de volgende keer! (En ik kwam eigenlijk alleen maar even vragen of dat nou Dordts of gewoon slordig praten was, maar ik vond dit wel heel gezellig!).

Hij praat erg slordig; hij mixt allerlei gezegdes en uitdrukkingen. Verder heeft hij af en toe een zachte G en dat is niet boers. Dat is gewoon een accent.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Sugarbaby schreef op 23 oktober 2011 @ 21:36:

Kreeg die ene boerin laatst niet een vakantie van een week voor het hele gezin? En dan krijgen zij met zijn 2en slechts drie dagen?Hij kreeg ook al nieuwe gesponserde vloeren in zijn huis
En een gratis kok/dietiste.
Ik vind Danny er oud en ongezond uit zien. Te snel zo veel afgevallen.
Wat een ontzettend mooie vrouw is die Katelijn zeg.

Ik hoop echt dat het haar lukt het gewicht eraf te houden.

Zal niet makkelijk zijn, want van eetbuien ben je niet zomaar verlost.
Bij Katelyn zag je pas goed wat voor mooie ogen ze heeft nadat ze was afgevallen.
Ik heb in een de Grazia gelezen dat er wel degelijk goede begeleiding tijdens en na het programma is.

Ze hebben gesprekken met psychologen etc.

Er is alleen voor gekozen om dit niet in beeld te brengen.

Vind ik jammer, want nu ligt de nadruk erg veel op het sporten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Tickel schreef op 23 oktober 2011 @ 21:37:

[...]

En met 82 is je bmi 25, en dus goed. Wel tegen het randje.

Ik ben ook 1.80 en vind 82 kilo echt teveel voor mij.Hier 1.79 en 83 kilo, ben er ook niet happy mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
weet je wat ik niet snap, dat ze gelijk zo heeel idioot veel moeten sporten (4 uur per dag?? welk normaal mens houdt dat vol??)

ook de personal trainer laat ze echt tot het gaatje gaan al in het begin, en ze volgen een dieet van maar 1500 calorieen, als ik het goed onthouden heb.

Is dat niet een beetje te extreem? Een lichaam heeft toch tijd nodig wat af te bouwen?
Ik heb ook het idee dat de balans een beetje zoek is. Maar ja: ze willen resultaat zien want het is tv. Die laatste jongen, Alex, sportte 10 uur per week. Maar toen hij moest klussen (volgens mij ook sport) moest hij dat ernaast doen.

Danny draaide door: hij ging op eigen houtje 5 uur sporten per dag. Die hebben ze toen moeten inbinden. Ik vind hem ook oud geworden. Wellicht vanwege zijn doorschietende fanatisme.

Ik las op de site van RTL dat de kandidaten begeleid worden tijdens het programma door de obesitaskliniek. Dus er is inderdaad een psychologische invalshoek die niet getoond wordt.
quote:jesper schreef op 26 oktober 2011 @ 09:55:

Ik heb ook het idee dat de balans een beetje zoek is. Maar ja: ze willen resultaat zien want het is tv. Die laatste jongen, Alex, sportte 10 uur per week. Maar toen hij moest klussen (volgens mij ook sport) moest hij dat ernaast doen.

Danny draaide door: hij ging op eigen houtje 5 uur sporten per dag. Die hebben ze toen moeten inbinden. Ik vind hem ook oud geworden. Wellicht vanwege zijn doorschietende fanatisme.

Ik las op de site van RTL dat de kandidaten begeleid worden tijdens het programma door de obesitaskliniek. Dus er is inderdaad een psychologische invalshoek die niet getoond wordt.Ze worden ook nog een jaar na de laatste opname begeleid door zowel de trainer als psygoloog heb ik begrepen.
Er wordt volgens mij een keus gemaakt. Zij zijn zo zwaar dat er heel snel vele kilo`s af moeten ivm gezondheid (diabetes bij die laatste jongen). Dat moet rigoreus gebeuren zonder spierverlies (dus dat vele sporten)

Juist heel goed dat ze nog begeleiding krijgen daarna.
Ik hoop wel dat die Cathelijne Alexander niet meesleept in haar eetbuien. Alexander zei toch dat ze hem er dan in probeert te betrekken? Ik hoop dat hij er niet in mee gaat!
quote:Chipper schreef op 28 oktober 2011 @ 10:40:

Ik hoop wel dat die Cathelijne Alexander niet meesleept in haar eetbuien. Alexander zei toch dat ze hem er dan in probeert te betrekken? Ik hoop dat hij er niet in mee gaat!

Ik ben er bang voor.

Zou erg zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Joehoeeeeeeeeeeee kijkt er nog iemand mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven