De 2005-kippen kakelen rustig verder!!

01-07-2007 12:57 2827 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu op naar een meeting!
Kik, is het afgelopen nacht ook goed gegaan met T?

Het is hier even bagger, R is van het weekend ziek geweest koorts, spugen, diarree. En is nu vandaag heel huilerig, doet hazeslaapjes, totaal niet het kind wat ik ken, hele ritme zit er niet meer in. En nu is M ziek, sinds vanmorgen spugen, diarree, houdt echt niks binnen, zelfs water nog niet eens.

Nikkiman en ik zijn trouwens vandaag samen aan het sonja-en. Ik wou aldoor maar op een of andere manier geen discipline, en toen had ik als voorstel dat Nikkiman maar met me mee moest doen, dan werd het veel makkelijker. Dus dat wou hij wel.

Ga nu eerst de bankhoezen in de wasmachine doen, want daar heeft M net overheen gespuugd. (gelukkig kunnen ze in de machine)
he nikki wat vervelend twee zieke kindjes...daar zal je je handen aan vol hebben. En welk boek ben je begonnen? Ik ben vandaag ook begonnen met sonja, het tweede boek. Want die -3 die zitten er al weer aan +2. Zoveel heb ik lopen snoepen de laatste tijd.

T heeft deze nacht weer doorgeslapen! joehoe
Ik ben gewoon weer strak aan het eerste boek begonnen. Die is voor mij toch even wat strenger en dat heb ik toch wel echt nodig. Ik heb ook weer gigantisch zitten snoepen hoor, echt zo tussendoor, even wat uit de snoeppot graaien. Vreselijk! Maar goed doe het zelf hoor, maar laatst wezen winkelen en ik wil gewoon niks passen omdat ik mezelf zo gewoon niet leuk vind.
Hè bah Nikki, vervelend hoor dat allebei de kinderen ziek zijn. Hopelijk gaat het snel over en krijg jij het ook niet (hoewel, het is wel goed voor de lijn ).

Zo, weer lekker streng aan het lijnen en Nikkiman verplicht meedoen, goed zeg! Hij is doordeweeks toch vaak niet thuis, of wel? Dus dan hoeft hij alleen in het weekend mee te lijnen, of is hij ook te zwaar?

Hier wordt ook volop gesnoept op het moment, maar ik kan het echt niet laten . Ik heb er nu 10 kg bij, best netjes vind ik zelf aangezien bij Daan de teller op +23 kg stond.

Kikkie, goed zeg dat T alweer heeft doorgeslapen! Hoeveel weken is ze nu?

Hopelijk heeft ze nu de slag te pakken, dan ben je in ieder geval van die gebroken nachten af.

Morgen weer naar de gyn, hopelijk is die kleine dwarsligger gedraaid.

Woensdag ga ik met mijn zus en moeder naar de 9-maandenbeurs en uiteraard slaan we de (vr)eethal van de huishoudbeurs niet over! Vorig jaar ben ik er ook geweest, alleen met een heel dubbel gevoel want toen had ik net die miskraam achter de rug (dat was vorige week alweer een jaar geleden). Dus hopelijk kan ik er dit jaar iets meer van genieten. Hopelijk hou ik het een beetje vol, want ik denk dat het wel een hele onderneming is met zo'n buik. Eerst gaan we met de auto naar het transferium in de arena, dan met de tram naar de Rai. Dan die hele beurs over en dan weer met de tram en de auto terug.
Hmmm, de baby ligt dus nog steeds in stuit. Als hij over 3 weken (dan 34 weken) nog niet is gedraaid gaan ze waarschijnlijk proberen te draaien en als dat niet werkt wordt het toch een geplande keizersnee. Ik hoop maar dat hij gewoon draait en dat al die rompslomp niet nodig is. Als ik het voor het zeggen heb beval ik liever gewoon, maar als hij in stuit ligt durven zowel ik als de gyn daar niet aan te beginnen, gezien de vorige bevalling.

Iemand hier ervaring met proberen te draaien? Jaimie?
Hey meiden,

Mida wat vervelend zeg dat hij nog steeds niet gedraaid is! Hopelijk bedenkt hij zich nog de komende weken. Ik heb geen ervaring met draaien, wel met een stuiterballetje . Als je baby in stuit ligt, kijken ze naar 3 criteria.

-de grootte van de baby

-of het een onvlokomen stuit (beentjes omhooggevouwen) is

-hoe een evt vorige bevallling ging qua vlotten van ontsluiting

Bij mij waren al deze dingen positief, en de gynaecoloog was heel stellig; dat gaan we gewoon doen! Mede door zijn zelfverzekerdheid heb ik geen draaipoging laten doen. Ik was daar ook best angstig voor. Als de gyn ook maar een spoortje twijfel had gehad was ik voor een ks gegaan. De bevalling ging ook heel snel, binnen 5 uur gepiept. Sje heeft wel onwijs veel gehuild. Ik ben bij de osteopaat terecht gekomen en kindjes die in een stuit zijn geboren (met een ks ook btw) blijken vaak daar terecht gekomen doordat de schedeldelen bij een 'normale' geboorte in het kanaal goed bij elkaar worden geperst oid. Ik vond dat wel aannemelijk klinken en de beste man die mij dit vertelde is ook een heel kundige man die ik blindelings vertrouw (mijn manuele therapeut).

Maar jou eigenwijze kippetje gaat vast gewoon goed liggen!!!

Gisteren op (kraam)visite geweest bij Kikkie! Het was erg leuk om ze weer te zien, en het jongste kuiken te bewonderen! Het is een mini Kikkie, lijkt echt veel op haar mama, en ze is zo zoet! Ze was wel wat onrustig die dag volgens Kikkie maar verder heel zoet! R en Dtje hebben ook zo lief samen gespeeld, geweldig!

Maar, ik wil jullie ook heeeeuuul graag eens ontmoeten! Misschien kunnen we van de zomer eens afpreken, ik zat te denken aan Ouwehands Dierenpark? Is voor Nikki misschien goed te rijden?

Dtje is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest!!! Ik mocht er bij blijven (de hele tijd!) en ik vond het prachtig mooi om mee te maken! Ik hoop dat het donderdag ook goed gaat (zonder mij) want ondanks dat ik er was ging ze wel lekker haar gang!

Moet eigenlijk gaan sporten maar ik heb geen ziiihiin.
hey mida, wat vervelend dat het kindje nog niet gedraaid is. Is het een klein kindje? T ging met 34 weken spontaan draaien, dus hopelijk gebeurd het bij jou ook nog. Bij mij verklaarden ze dat omdat ze zo klein was dat ze nog lekker de ruimte had.

T. is trouwens nu 7,5 week alweer. Gaat heel hard. Af en toe probeert ze een beetje te lachen. Zo schattig!

Jaimie, moet ik je een virtuele trap geven? :-) Wat leuk dat D de peuterspeelzaal zo leuk vond! Gelukkig kon je toch nog terecht. Ik vond het ook heel gezellig gister. D en R kunnen zo lief spelen samen. R is helemaal in de gloria met de stempels.

Ik hoor van alle kraamvisite en van mijn moeder (die vindt het zooo leuk dat ze op me lijkt) dat T dus op mij lijkt (haha lekkere zin), hoop alleen voor haar dat ze mijn dikke billen niet erft. Ik zie zelf ook bepaalde dingen van kikkieman erin, bepaalde blikken en gezichten die ze kan trekken.

Het is heerlijk genieten zo'n kleintje erbij!

Vanochtend voor het eerst R weer van schooltje gehaald. Leuk hoor, hij was zo trots om zijn nieuwe school te laten zien. Het was ook fijn om de juffen even te spreken, ze vertelden wat anecdotes over hem, hoe hij is. Zo leuk!

Hij schijnt echt een vriendengroepje te hebben (ongelooflijk, dat moet nog drie worden) en die trekken met elkaar over het schoolplein. Uiteraard allemaal jongetjes, dus het zal een gezellig boevengroepje zijn.
Jaimie, bedankt voor je uitgebreide uitleg. De baby is tot nog toe gewoon op schema wat grootte betreft en volgens mij ligt hij echt met de beentjes naar beneden. Aangezien de bevalling van Daan niet zo geweldig verliep (moeizame vacuum) begon de gyn meteen over een keizersnee.

Die osteopaat gaan we zowiezo bezoeken, we hebben er met Daan ook erg goede ervaring mee en we willen de kleine gewoon een keer na laten kijken.

Kikkie, fijn dat T bij jou nog draaide met 34 weken, laten we daar maar op hopen dan! Hoe zwaar was ze dan?

Haha, ik herken het wel van zo'n vriendengroepje. Daan heeft ook een stuk of 5 vriendjes op het kdv waar hij veel mee optrekt, leuk is dat hè dat ze dat al zo jong hebben.

Leuk dat jullie het weer zo gezellig hebben gehad gisteren.

Ik ben er wel voor in om iets af te spreken, maar ik moet natuurlijk wel even afwachten hoe ik me voel na de bevalling. Maar dat snappen jullie wel, denk ik.
Ik heb even gekeken, ouwehands is voor mij in ieder geval goed te doen.

Leuk idee ook!
Goedemorgen!

Rhenen is voor mij 2,5 uur rijden, op zich veel. Maar ik zou toch meer moeten rijden.

Wat mij betreft plannen we gewoon een datum in juni ofzo, dan zetten we die gewoon vast. Ga ik er wel vanuit dat Mida hersteld is van de bevalling, begin april was het toch? Misschien handig om een zaterdag te gaan?

Mida balen dat de baby nog niet gedraaid is, hopenlijk gebeurt dat nog.

Jamie en Kik, leuk weer een meeting voor jullie!!

M is gelukkig weer wat beter, ze moest gister nog steeds kokhalzen, maar ja er zat gewoon niks in dus dan komt er ook niks uit. Maar ze had vanmorgen alweer praatjes. Gelukkig!

Ik ga me maar even douchen, moet zometeen werken.
Wat dachten jullie van 7 juni?
HAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII,

daar ben ik weer!

Zo weer helemaal opgeknapt, Ik kreeg er ook nog eens lekker een griepje overheen. Maar ik kan er nu weer tegen!

Nou heb ik net alles terug gelezen, ben ik toch weer een hoop vergeten om op te reageren.

Wat ik nog wel weet was van jou mida, met dat draaien. Flirty lag ook in stuit, met de beentjes langs t hoofd. Ik heb wel een draaipoging gedaan. Ik dacht met 37 weken. De gyn kijkt vóór t draaien ook naar de ligging van de placenta. Als ie te veel aan de voorkant ligt, zien ze er vanaf. Bij mij lag er toen een klein puntje aan de voorkant, maar dat was geen probleem. Ik ben eerst een half uur aan de ctg gegaan. Daarna kreeg ik een injectie met weeenremmers,(want door t draaien en de druk op je buik kan je spontaan aan t bevallen gaan) De draaipoging viel me heel erg mee. Ik was heel zenuwachtig van te voren, en kon geen hap door mijn keel krijgen. Dat was opzich wel handig, want er kwam zoveel druk op mijn buik/maag te staan, dat als ik gegeten zou hebben, t er uit was gekomen. Ik vond t draaien helemaal geen pijn doen, t was eerder "ongemakkelijk" ofzo. Ik kan me t gevoel niet meer voor de geest halen, maar t deed zeker geen pijn! Na 2 of 3 keer proberen hield de gyn t voor gezien. Toen nog een half uur aan de ctg (met huilbui vanwege de teleurstelling). Nog een plan de campagne opgesteld met de gyn, en twee weken later een geplande ks. Wat ook reuze meeviel.

Succes met je keuze!

Dierenpark ouwehand, geen idee waar t ligt. Maar ik kom er wel. En volgens mij heb ik 7 juni niks!

Verder op mijn werk nog iets heel heftigs meegemaakt, maar dat vertel ik nog wel eens op de groep. Ik moet t eerst zelf nog een plekje geven!

Ik ga ff een theetje zetten>

toedeloe

Oja, nog niet zwanger. Volgende week, D-week.....
even snel, ben net terug van de 9-maanden beurs en ik ben kapot!

Als ik het mag zeggen spreek ik liever af op een doordeweekse dag, de weekenden zijn hier eigenlijk een beetje heilig, samen met papa.

Ik vind het niet erg om een snipperdag te nemen, maar in juni ben ik natuurlijk nog met verlof.

Snico,ik wist niet dat Flirty ook een dwarsliggertje was. Maar zoals jij het vertelt valt het wel mee dus. Ik hoop gewoon dat hij nog draait. Want het lijkt me gewoon niet zo prettig al dat gewroet in je buik.
Hey Mida ik heb net toevallig een stukje op tv gezien over de 9 maanden beurs! Was het leuk? Nog laten verleiden tot impulsaankopen ?

O wat leuk, we gaan meteen een datum prikken! Mij maakt het niet uit, een doordeweekse dag of weekend dag. Alleen doordeweeks wordt denk ik wel lastig met alle psz-en en werkende mama's.. Bij mij is maandag de enige vrije dag.

Snico je hebt het goed te pakken gehad! Ik ben benieuwd naar je verhaal, ik kan alleen niet op de groep komen. Onze 'hoofd' pc is gecrasht en daar heb ik de link staan.

Nikki gelukkig dat het alweer wat beter gaat met M! Zo zielig als ze ziek zijn... Is R ook ziek? Jeetje dus toch nog zo lang rijden voor jou....Rhenen... ben wel blij dat je het er voor over hebt, ik voel ons vereerd :-) .
Daarom had ik ook eigenlijk een zaterdag genoemd, omdat je werkende mama's hebt, kindjes die naar school moeten. En ik weet eigenlijk niet of ik allebei mee zou nemen, ik denk dat ik alleen M mee zou nemen. Zo zit ik niet met slaapjes van R enzo. En kan R mooi bij papa blijven. Snipperdagen zijn mij wel een beetje heilig, mede doordat schoonmoeder vaak niet kan oppassen en dit jaar zowel de zomervakantie van mijn moeder als schoonmoeder niet gelijk met die van ons loopt en ik dus veel vrij zal moeten nemen. En aangezien als je 2 dagen werkt, je niet zo heel veel hebt en ik die nog had achter mijn verlof heb aangeplakt. Maar goed als iedereen graag doordeweeks wil zal ik kijken wat ik dan kan.
Dus met andere woorden noem maar een alternatief
hello!

mij maakt het ook niet uit. Vanaf 13 juni ben ik op vakantie en zit ik er vlakbij! Dan kan ik ook makkelijk even met R aanwaaien, en laat ik T bij kikkieman.

Gister voor het eerst op pad met twee kinderen. Naar een vriendin die jarig was. Was erg leuk, maar was wel kapot. En toppunt van opmerking gehad van haar man.

"Zo jij hebt ook flinke" Pardon???????? "ja cup F ofzo?" mijn vriendin viel bijna van haar stoel van schaamte geloof ik haha.
Ohh Kik, wat gaf je als antwoord?
ik ben een beetje aan het stamelen geweest en heel rood geworden denk ik. tjonge zeg, zoiets verwacht ik niet echt, van de man van mijn vriendin!

ik denk dat door de week heel moeilijk wordt met alle werkende mama's, kindjes naar creche, kindjes naar peuterspeelzaal etc.

Ik vind 7 juni in principe prima, mits iedereen het ok vindt.
oja, dan neem ik t. niet mee, alleen R. heb ik ook eens overdeelde aandacht voor hem
ik snap mida ook wel met de zaterdag bij het gezin, maar ik vind het ook wel een lekker uitje, lekker voor mezelf, en wil jullie nu wel graag ontmoeten.
mida hoe was de beurs?
Ik zou ook heel rood zijn geworden hihi. Waarschijnlijk was hij zo onder de indruk dat hij het gewoon kwijt moest.

Ik ben ook wel voor 7 juni. Ik neem dan ook alleen M mee. Net wat Kik, zegt ook even aandacht alleen voor haar.
7 juni is wat mij betreft oké! Mida ik hoop dat je een uitzondering wilt maken. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik maak normaal gesproken ook nooit afspraken voor in het weekend.

Goed idee om alleen de oudste kuikens mee te nemen, anders ben je zo aan het rennen en vliegen tussen 2 kids dat je elkaar amper spreekt. En voedingen en slaapjes etc. Wat dat betreft zijn de peuters een stuk makkelijker (wat dát betreft hè, ).

Kik ik vind het een typische mannen opmerking (lees: Jaimieman zou het ook gezegd hebben....). Ik snap dat je niet wist wat je moest zeggen!

Peuterspeelzaal vanmorgen, voor de eerste keer alleen....huilen!!!! Erg hyuilen, ze kwam gillend achter me aan rennen . Gelukkig is het verder goed gegaan, maar toen ze me zag bij het ophalen moest ze meteen weer huilen! Scheetje....

Nu liggen ze allebei te slapen, en als ze zo wakker zijn gaan we nog bij een vriendje spelen!

Leuk btw, met 2 kids op de fiets!! Helemaal niet eng, wat ik eerst dacht.
Mida ik hoop ook wel dat je een uitzondering wilt maken. Maar uiteraard is die keuze voor jezelf.

Jamie dus het is niet enge om met 2 kids op de fiets te gaan, ik dacht het namelijk ook, nou is het hier nog niet zo ver, maar kan niet wachten om te gaan fietsen met de kinderen. En betreft peuterspeelzaal hier ging het zelfde met M, maar na 3 keer was het over en nu vindt ze het super leuk. Ze wil zelfs vaker heen. Volgend jaar rond deze tijd zit ze gewoon op de basisschool!!!!!!!!! Waar blijft die tijd?????????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven