etentje
woensdag 12 oktober 2011 om 16:03
Hier een fanatieke meelezer, maar ik zit nu echt met een vraagje, vandaar dit topic.
Eind van deze maand moet ik een hoofdgerecht voor 6 personen serveren. Ik weet nog niet wie deze personen zijn, dus ook niet wat ze niet lusten, dus dat maakt het iets makkelijker. Wat het voor- en na gerecht wordt weet ik ook niet. Ik wil graag een culinaire hoogstandje op tafel zetten, maar een echte keukenprinses ben ik niet.
Wie heeft er leuke ideeën? Het mag ook niet te simpel zijn, dus geen stampot of roerbakschotel. Ik weet dat ik in de index kan kijken, maar ik hoor graag van jullie.
Eind van deze maand moet ik een hoofdgerecht voor 6 personen serveren. Ik weet nog niet wie deze personen zijn, dus ook niet wat ze niet lusten, dus dat maakt het iets makkelijker. Wat het voor- en na gerecht wordt weet ik ook niet. Ik wil graag een culinaire hoogstandje op tafel zetten, maar een echte keukenprinses ben ik niet.
Wie heeft er leuke ideeën? Het mag ook niet te simpel zijn, dus geen stampot of roerbakschotel. Ik weet dat ik in de index kan kijken, maar ik hoor graag van jullie.
zaterdag 29 oktober 2011 om 14:43
Als de oventijd over is, gewoon even kijken of de slagroom zeg maar is opgedroogd, in die zin, dat je een lekkere compate gratin hebt, het moet niet meer zwemmen in de slagroom. Is het nog niet droog genoeg naar je zin wat langer erin doen.
Ik ben reuze benieuwd hoe je etentje wordt. Je hebt iig je uiterste best gedaan.
Heel veel succes alvast en veel plezier.
Ik ben reuze benieuwd hoe je etentje wordt. Je hebt iig je uiterste best gedaan.
Heel veel succes alvast en veel plezier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 oktober 2011 om 17:08
Ik heb het inderdaad 20 minuten langer in de oven gedaan. Toen ik het na 50 minuten uit de oven wou halen was de slagroom inderdaad nog niet droog genoeg. Ik dacht al dat het mislukt was, maar ik heb weer hoop na je berichtje!
Ik heb inderdaad een hele tijd in de keuken gestaan!
Ik heb gemaakt:
stoofvlees, voor ieder twee stokjes kipfilet met tijm en peper en zout. voor ieder twee stukjes Schnitzel met salie en parma ham. Gebakken champignon met ui. Kaas- en champignonsaus (zelf gemaakt) aardappelgratin, aardappel rozetjes, en een salade. (waarschijnlijk allemaal veeel te veel, maar ja)
Ik heb het huis aan kant, ga de kinderen wegbrengen en lekker douchen. We beginnen vanavond om 18.30 uur. En ik heb er zin in! ben benieuwd wat ik allemaal voorgeschoteld krijg!
Ik heb inderdaad een hele tijd in de keuken gestaan!
Ik heb gemaakt:
stoofvlees, voor ieder twee stokjes kipfilet met tijm en peper en zout. voor ieder twee stukjes Schnitzel met salie en parma ham. Gebakken champignon met ui. Kaas- en champignonsaus (zelf gemaakt) aardappelgratin, aardappel rozetjes, en een salade. (waarschijnlijk allemaal veeel te veel, maar ja)
Ik heb het huis aan kant, ga de kinderen wegbrengen en lekker douchen. We beginnen vanavond om 18.30 uur. En ik heb er zin in! ben benieuwd wat ik allemaal voorgeschoteld krijg!
zaterdag 29 oktober 2011 om 17:17
Klinkt verrukkelijk hoor. En wat je teveel hebt is toch lekker voor morgen.
Kijk even goed van te voren he je gratin, want dit gerecht kan goed als die helemaal perfect is even van te voren op te warmen.
Ben benieuwd maar het klinkt allemaal verrukkelijk.
Laat nog weten hoe je avondje was.
Het is allemaal bij elkaar een super combinatie. Kan bijna niet fout gaan.
Kijk even goed van te voren he je gratin, want dit gerecht kan goed als die helemaal perfect is even van te voren op te warmen.
Ben benieuwd maar het klinkt allemaal verrukkelijk.
Laat nog weten hoe je avondje was.
Het is allemaal bij elkaar een super combinatie. Kan bijna niet fout gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 31 oktober 2011 om 14:34
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 oktober 2011 @ 02:32:
Hoe is het geweest? Gezellig en lekker?
een beetje late reactie. Het was erug laat geworden (05.00 uur zomertijd ) Dus lang uitgeslapen en moesten 's middags nog weer weg.
Maar het was inderdaad erg gezellig.
Vooraf kregen we carpaccio, die was erg lekker. Met stokbrood en smeerseltjes.
Hoofdgerecht dus van ons zelf. Was wel lekker, maar niet bijzonder.
Nagerecht kregen we een soort cake (jamie oliver recept) met bessen en frambozen saus en ijs. Het smaakte allemaal erg lekker. En uiteraard met de nodige wijn erbij
Dus het was een zeer geslaagde avond, en volgend jaar weer voor herhaling vatbaar!
Hoe is het geweest? Gezellig en lekker?
een beetje late reactie. Het was erug laat geworden (05.00 uur zomertijd ) Dus lang uitgeslapen en moesten 's middags nog weer weg.
Maar het was inderdaad erg gezellig.
Vooraf kregen we carpaccio, die was erg lekker. Met stokbrood en smeerseltjes.
Hoofdgerecht dus van ons zelf. Was wel lekker, maar niet bijzonder.
Nagerecht kregen we een soort cake (jamie oliver recept) met bessen en frambozen saus en ijs. Het smaakte allemaal erg lekker. En uiteraard met de nodige wijn erbij
Dus het was een zeer geslaagde avond, en volgend jaar weer voor herhaling vatbaar!