kleur laminaat?

30-10-2011 17:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk nieuwe meubels gekocht, jippy!

Het is grijs eiken geworden, beetje dit idee qua kleur: http://webshop.gwalaminaa ... spx?page=product&id=10243

Maar ik heb nu geen idee welke kleur laminaat ik daar nu bij zal doen? We hebben een vrij kleine kamer dus het mag optisch wel wat groter worden........graag advies.
Tapijt!
Wij hebben wit laminaat...

Maarja, dat is een keuze die de meeste ons hebben afgeraden
Ik zou niet te donker en niet te wit nemen. Hoe lang duurt het leggen van laminaat trouwens als je het zelf doet? Heb je aan een dag genoeg?
Dat hangt er toch helemaal vanaf hoeveel je wilt gaan leggen Lichtpuntjes, en hoe ervaren je daarmee bent.
quote:gsleutel schreef op 30 oktober 2011 @ 17:33:

Wij hebben wit laminaat...

Maarja, dat is een keuze die de meeste ons hebben afgeraden Huisdieren?
quote:daydream schreef op 30 oktober 2011 @ 17:49:

[...]

Huisdieren?

Nope! Dan hadden we waarschijnlijk wel een andere keuze gemaakt... Wel al een aantal zwarte meubels in bezit en geen lichte bank aan willen schaffen. Dus uiteindelijk alles donker gehouden en daarom de vloer licht (allemaal Ikea, 2 studenten hè).

In een ''echt huis'' zullen we ook wel ''echte meubels'' aanschaffen en daarmee ook een ander soort vloer...
Ik zou in ieder geval V-groef nemen. Dat maakt je kamer optisch langer en staat chique.
Wij hebben overigens ook een wit (eiken) vloer. En met kind en hond is dat nog best te doen hoor. Ik stofzuig wel bijna elke dag.
White wash, makkelijke kleur met combineren.

klik
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vraag met altijd af waar dat optisch groter of kleiner lijken van een woning op slaat. Donker of licht whatever, het gaat er toch om wat je zelf mooi vind en waar je je prettig bij voelt?

Zelf heb ik een donkere vloer in een kleine woning met een warme kleur op de muur. Kan me echt niet schelen dat het kleiner lijkt, als ik op de bank zit en om me heen kijk denk ik wel; wat een warm en knus huisje heb ik.

Persoonlijke smaak dat is wat je moet uitvinden.
Ja en?
Ik ben elke keer weer verbaasd dat wit laminaat in Nederland zo populair is. Hier in Utah is het juist iets wat de waarde van je huis ontzettend doet kelderen. Witte keuken en witte vloer vinden de meeste kopers hier vreselijk! Een donkere keuken of donkere vloer is juist heel populair.

Zelfs in kleine huizen zijn donkere keukens 'sjiek' vergeleken met een mooie lichte keuken.

Wij hebben sinds kort een prachtige houten vloer in Santos Mahogany, redelijk donker maar heel warm en een lichte keuken en lichte muren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven