***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
fachat wat een eng nieuws van dat kindje ...
Xander heeft geen koorts meer. Gister wou het ventje niet slapen, hij is tot 22 u wakker geweest . Hij kan trouwens iets nieuws, van kruipstand naar zitstand gaan. Ik reken er niet te hard op , maar ik denk wel dat er een kans is dat ie gaat staan voor zijn verjaardag. Nog 1 maandje en dan is het zover !!
Jeetje, wat een drama zeg! Je zult je kindje maar zo vinden....

Volgens mij heb ik echt het meest trage kindje van allemaal. Ze kanm echt niet vooruit komen en op haar billen verplaatst ze zich ook hooguit een halve meter in de rondte. Fleur is vooral een krijserd. Gisteren op de opvang vertelden ze ook al dat ze zo kan gillen als iets niet gaat zoals zij wil. Volgens mij is dat echt om haar motorische mogelijjkheden te compenseren. En ik denk nog steeds dat ze het wel kan, maar niet hard genoeg probeert. Als ze bovenop op ons zit of ligt klautert ze alle kanten op, maar op de vloer komt ze uds nergens.

We zitten nu boterhammen te eten. En ze kan het nu ineens zelf! Zit te gloeien van blijdschap nu!!!
Ik blijf maar aan dat nare verhaal denken Fachat... Framboosje; ik denk dat het jongetje helemaal onder zeil was door die paracetamol en daardoor niet zelf wakker werd toen hij moest overgeven (vreselijk!!).

Hoera voor Fleur en Steijn en Hugo!

Ik was trouwens net op het cb en daar blijkt dat ze maar heel weinig hoeven te kunnen hoor. Ik dacht dat Max echt laat was met zijn kruipactie, maar dat hoeft hij pas met 11 maanden een beetje te doen. Ik zou me er niet zo druk om maken Dropje, misschien praat ze wel heel snel. Of misschien doet ze niks heel snel. Ook niet erg. Toch?

Max had vannacht weer overgegeven. Ik denk echt van het hoesten. Bij het cb hebben ze hem nagekeken (ik moest toch) en het zit niet in zijn longen, maar in zijn keeltje. Ik moet nu Luuf smeren en Otrivin om zijn neusje vrij te krijgen.

Mijn vriend heeft gisteren ene valentijnskaartje gepost en die kreeg ik net! Wat is het toch een lieverd.

Voor de tabel: 8670 gr en 75,5cm.
[quote]lara1978 schreef op 14 februari 2008 @ 12:47:

Ik blijf maar aan dat nare verhaal denken Fachat... Framboosje; ik denk dat het jongetje helemaal onder zeil was door die paracetamol en daardoor niet zelf wakker werd toen hij moest overgeven (vreselijk!!).

Ik hoop ook dat baby's normaal gesproken niet snel zullen stikken, en dat je daarin gelijk hebt!

Fachat, ga jij nog naar die mensen toe?
Micha: wat ik vergat: fijn te horen dat Lars ook zo lang ingebakerd heeft gelegen! Het zit me namelijk nogal dwars.

Icke gaf me de (naar het in elk geval lijkt) de sublieme tip op een slaapzak met lange mouwen te kopen en dan een mouw om en om vastmaken (dus eerst links, dan rechts etc).

Wat zou het fijn zijn als Max nu eens zou gaan slapen. Ik ben zo moe... Dat cb heeft zijn hele ritme over gegooid. He...het lijkt stil te zijn geworden. Ik sprint even snel naar mijn bed!
Spitsmuis, wat zijn Steijn en Hugo toch een pientere mannetjes als ik je verhalen zo lees! Echt zo schattig.

Lara, ik vond het inbakeren ook niet ideaal, maar het kon gewoon niet anders. En op een dag ging hij gewoon slapen en was het niet meer nodig. Slaap lekker!

O jee, even paniek!
Waaat?? Ik voelde de baby! Ik voelde dat welbekende eerste borreltje! Zou het echt zo zijn? Bij Morris voelde ik het pas met 15 of 16 weken. Zou ik langer zwanger zijn dan ik denk? Kan niet wachten tot de echo aanstaande dinsdag...
Wat leuk Micha!! Slapen is niet gelukt...Max was steeds aan het hoesten en daar kon ik niet doorheen slapen. Jammer.
wow Micha, leuk zeg. Jammer dat je nog een paar dagen moet wachten op je echo! Hoe bepalen ze in Nederland trouwens de verwachte datum?

In Zwitserland krijg je direct een echo (elke keer), dus krijg je het daar te weten dmv meten.

Lara, ik ben wel blij dat Finn al zonder inbakeren slaapt, in een slaapzak en pitten maar. Af en toe krijgt hij zelfs een melk in bed, dan valt hij echt direct in slaap.

Ik moet ook steeds aan dat jongetje denken. Wat een vreselijk verhaal zeg! Ben blij dat wij altijd baby para in huis hebben. Oh wat erg voor de mensen zeg. Wij vragen ons wel eens af of Finn het nog wel doet, maar zo lettelijk neem ik dat nooit.

Ga vanavond Finn maar weer een extra knuffel geven.

Lief Framboos en Compli, dingetjes kopen voor je geliefde. Wij zijn denk ik al te lang bij elkaar, zou het wel leuk vinden hoor!

Oh, meeting
Lara, vervelend dat hoestje, zeker als hij er ook door moet overgeven. Lars heeft ook al een tijdje zo'n hardnekkig hoestje, vooral als hij in bed ligt.

Framboos, goed idee, die vegetarische paté! Ik vind dingen als smeerleverworst en leverpastei zo dubieus, ik eet het zelf niet eens, dus dat is een goede vervanging. Ga het morgen meteen halen!

Ik heb vanmorgen allebei m'n voeten verstuikt, en volgens mij een teen gebroken (al weet ik helemaal niet hoe dat voelt, dus het zal wel meevallen). Vriend kon weer eens iets niet vinden. Ik was in de badkamer maar hij bleef maar roepen. Dus ik stormde de badkamer uit en pakte het meteen (het stond voor z'n neus), stormde weer terug en knalde tegen een traphekje aan. Ik viel flauw van de pijn!

Swissie, die echo van as dinsdag is een termijnecho, en aan de hand van die echo wordt de datum bepaald. Volgens m'n cyclus ben ik 3 september uitgerekend, maar bij Lars en Morris schoof de datum een paar dagen achteruit na de echo, dus het zal me niet verbazen als dat nu ook gebeurt.
Bah Micha, wat naar (en waarom kunnen mannen nooooit iets vinden terwijl het voor hun neus ligt??!).

Ik heb wel eens mijn teen gebroken (oh nee, dat dachten ze in het ziekenhuis en toen liep ik voor niks 4 weken in het gips...) toen ik de bank had geschopt (tsja...). In het ziekenhuis duwden ze toen op mijn teen en omdat dat zoveel pijn deed dachten ze dat het gebroken was. Kun je hem nog bewegen? Kun je uberhaupt lopen?? Arme, arme Mich!
Swissie: hoe lang zijn jullie bijelkaar dan?
ow mich stel je voor! Toch stiekum langer zwanger!!! Normaal voel je echt niets rond de 11/12 week hoor! Ik voelde bij 16wk ook niet eens een plopje, maar echt al een schopje...Als jij een plopje voelde? tja...kunnen ook darmen zijn hè? ben benieuwd!!

En ook nog zere voetjes!! Arme jij! Ik heb ooit mijn middenvoetsbeentje gebroken..Omdat de pijn na de val redelijk dragelijk was, heb ik er 4wk op doorgelopen...Voorkom dit!! En ga ff naar de dokter mich! Oja, mijn collega heeft 2 wk terug haar teen gebroken bij het stoten aan het bed. Het deed vooral zeer als er warm water op kwam...herken je dit?

En ja vegentarische pate lijkt mij ook een stuk gezonder dan dat vleesafval spul genaamd pate. Moet zeggen dat de tuinkruiden de smaak ook wel ten gunste komen...
Dat zou even een mooie bonus zijn als je al langer zwanger bent! Maarja, je weet wanneer het gebeurd is toch? Dan kun je er toch amper naast zitten?

Pfff...Max slaapt. Ik heb hem ingesmeerd met Luuf, (na een gevecht) ingespoten met Otrivin, zijn matrasje hoger gezet en een bakje water bij de verwarming gezet zodat de lucht iets minder droog is.

Dat zou toch moeten helpen dacht ik... (en stiekem heb ik heel veel zin in een relaxed avondje op de bank, aangevuld met een goede nacht slaap -is dat heel erg ego?)
Au Mich, dat klinkt pijnlijk! Ik heb net als Framboos ooit mijn middenvoetsbeentje gebroken (was boos en schopte net als Lara tegen de bank...) en dat deed me toch een zeer! Nu ben ik sowieso best kleinzerig aangelegd, maar dit deed echt heel veel pijn. Hoe voelt je teen nu?

Framboos, Steijn en Hugo eten die vegetarische smeerworst wel eens van de Appie, maar dat spul stinkt! Zij vinden het heerlijk, ik vind het iets minder heerlijk om klaar te maken.

Compli, wat ben jij toch lief naar Xaloy toe! A. houdt niet van valentijnsdag en ik reken dan maar op niets. (bah)

Ik ben kapot. Ik moest vandaag allemaal dingen kopen voor de wintersport en het is wel gelukt, maar ik vond het geen leuke boodschappen om te doen. Stomme buik! Vanwege een paar zeer uitgerekte buikspieren pas ik mijn oude skibroek niet meer en kon ik dus een nieuwe kopen. Het is wel gelukt om een acceptabele te vinden, maar echt heel blij ben ik er niet mee. Wel ben ik heel blij met mijn nieuwe jeans! (die ik overigens niet nodig had)
Och, Muisje die had je toch gewoon verdiend na het skibroekdebacel? Gelijk heb je hoor! Hoe laat vertreken jullie? Alvast heel veel plezier!! (wel ongezellig hoor, dat je gaat).

(goed te lezen dat ik niet het enige opvliegende karakter heb )
Spitsmuis, ik moest zo hard lachen om de wending in je laatste alinea. Die laatste zin, geweldig, echt iets voor jou!

Ik denk niet dat ik m'n teen echt gebroken heb hoor, ik ben namelijk ook nogal kleinzerig. Maar in kan 'm niet buigen, ik kijk het nog even aan. Ook heel pijnlijk zijn de bovenkanten van m'n voeten, die zijn helemaal opgezwollen omdat het hekje eroverheen ging. Nou ja, genoeg geklaagd over m'n voeten.

Lara, ik kan inderdaad niet langer zwanger zijn. Was ook duidelijk ongesteld eind november. Misschien voel je het bij de derde nog sneller dan bij de tweede, omdat er dan helemaal niks meer over is van je buikwand.

O ja, niks gekregen voor Valentijn.
Wat geweldig dat je de baby voelde Mich! Is toch een soort bevestiging dat er echt iets in die buik aan het groeien is!

Framboosje, ik ga niet naar die mensen toe, ik ken de broertjes van de baby, de ouders (moeder) heb ik weleens ontmoet, maar die ken ik niet echt. Ik heb ze wel een condoleance-kaart gebracht. Het blijft bij mij ook steeds in mijn hoofd malen hoor. Juist omdat dit iets is wat jezelf ook kan overkomen, iets waar jezelf niets aan kunt doen. Het is 1 van mijn grootste nachtmerries om 1 van mijn kinderen zo aan te treffen. Ik denk trouwens wel dat het klopt wat Lara zegt, dat de baby waarschijnlijk zo versuft was door de paracetamol dat hij er zelf niet wakker van werd. Maar ik weet wel dat als Ole zo ziek zal zijn ik misschien, zeker na dit verhaal, ook wel over hem zal gaan waken en hem naast mij op de kamer leg!

Hmmm, vegetarische paté? Ik zal het ook eens proberen!

Er lag een witte roos met bonbonnetjes op me te wachten toen ik thuiskwam en dat is dus echt niks voor Fachatman, eigenlijk vind hij valentijn maar commerciele onzin, dus ik was erg verbaasd, maar blij verrast (maar had natuurlijk niets voor hem..)
Au Micha, ik stoot ook regelmatig mijn tenen (als manlief weer ergens iets laat liggen als een koffer ofzo), ook niet gebroken kan het heel pijnlijk zijn!

Haha Muis, leuk een nieuwe spijkerbroek, en toch wel handig een nieuwe skibroek. Niet goed in je skibroek passen ken ik maar al te goed, en is zeker niet aangenaam!

Lara wij zijn al 16.5 jaar bij elkaar. Dus al heeeel veel valentijnsdagen. Maar van mij hoeven die commerciele dagen niet zo. Ik vind een kado altijd leuk, dus liever zomaar dan wachten op valentijn ... Jammer denkt manlief over dit laatste ook anders, maar hij doet zijn best.

En, slaapt Max nog?

Finn heeft op de creche zo weinig geslapen dat hij nu bijna in een coma ligt. Heb ook zin in lekker bankhangen en vroeg naar bed.
???? Volgens mij gaat Fleur haar laatste flesje ineens overslaan. Ze ligt al bijna 1,5 uur te slapen nu en dat doet ze normaal nooit! Ze eet de laatste week wel heel goed warm eten (vanavond de tonijnkoekjes met broccoli uit opperdepop) Dus misschien heeft ze die fles nu echt niet meer nodig (we hadden er al een flesje van 120 cc. van gemaakt)

We hebben de uitnodiging voor haar eerste verjaardag al in elkaar geknutseld. Het komt nu ook wel snel dichterbij zeg! Eerst natuurlijk Xander en Hugo en Steijn. Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen?

Ik ben al weken leuke dingen aan het verzinnen om als cadeautje te vragen zodat we niet teveel onzin krijgen voor Fleur.

Morgen lekker een dagje shoppen met een vriendin. Heb er echt zin in! daarna zouden we met zijn vieren uit gaan eten,maar dat gaat helaas niet door. Maar gelukkig ga ik dan wel nog met mijn lief. We hadden immers toch al oppas geregeld. Dus gezellig weer eens met zijn tweetjes uit!
Jeetje Micha, wat rot dat je zo gevallen bent. En dan de reden waarom, ik kan me er soms ook zo aan irriteren dat mannen alleen met hun neus kunnen kijken.

Muis, groot gelijk dat je een nieuwe spijkerbroek hebt gekocht, balen dat je je skibroek niet meer paste. Ik pas helemaal geen kleren meer van voor mijn zwangerschap. Ik heb me voorgenomen om écht minder te gaan snoepen want ik wil wel wat afvallen.

Oh, ik kreeg trouwens vandaag een mailtje van Bugaboo dat ze een nieuw onderstel gaan opsturen! Ik had in het begin last van doldraaiende knopjes waarmee de duwstang vastgezet moest worden en Lilien had dat ook en die heeft een nieuw onderstel gekregen. Ik heb toen ook een mail gestuurd naar Bugaboo en die adviseerden me naar een dealer in de buurt te gaan omdat ik mijn wagen bij een internetwinkel in België gekocht had. Enfin, ik was daar geweest (Aktiebaby in Breda) en die hadden een klachtenformulier ingevuld en na een paar maanden heb ik eens gebeld en toen bleek dat ze er niks mee gedaan hadden. Ze hadden 1 of ander kulverhaal dat ze geen echte dealer waren omdat ze niet rechtstreeks bij Bugaboo kochten en het voor hun dus te omslachtig zou zijn blablabla. Enfin, de internetwinkel waar ik hem gekocht heb is uit de lucht dus ik heb Bugaboo maar weer gemaild en nu sturen ze dat onderstel gewoon rechtstreeks naar me toe. Goed hè!

Swissie, wauw wat zijn jullie al lang bij elkaar!
Haha, hier dus dezelfde situatie als bij Fachat: rozen en bonbons maar ik had niets voor hem want dat was toch de afspraak :-)

Had een k-dag op het werk, alles ging mis en het was nog mijn eigen stomme schuld ook. Ik baalde enorm van mezelf en word daar heel snel heel onzeker van. Zaak is dus nu weer een paar positieve dingen mee te maken zodat ik dat snel weer vergeet en weer verder kan gaan zonder dat knagende gevoel in mijn onderbuik! Ik HAAT die eerste tijd bij een nieuwe werkgever (en helemaal als het zo gecompliceerd en moeilijk gaat als bij deze!!!). Soit, zand erover, diep ademhalen en succes-stories boeken!

Ben nu wel erg moe van alle spanning. Ga maar vroeg naar bed en hoop dat ik een beetje kan slapen na alle stress.

Dropneus, wat ga je allemaal vragen voor haar eerste verjaardag? Wat zijn eigenlijk nuttige cadeautjes voor die langzaam ontwikkelende baby's zoals wij ze hebben :-) ?
OOH Xaloy Hoop dat je morgen een gezellige werkdag hebt en geen stress....

Over een jaar doen ze allemaal min of meer hetzelfde hoor... Dus ik ga mijn cadeaulijstje niet afstemmen op haar tempo. Ik heb dingen opgeschreven zoals een zandbak, loopfiets, trommeltje, educatieve boekjes (eerste woordjes ofzo) kinderliedjes, zandbakspeeltjes. Tsjaa, daar is dat lijstje voor, als me nog iets te binnen schiet pen ik het meteen neer. Ik ben zooo slecht in dit soort dingen.

Layla: Bugaboo is wel goed met de service zeg! maar dat mag ook wel bij een dure wagen natuurlijk...

Hier nog steeds geen geluid van boven (en ik heb net gecheckt, ze slaapt gewoon)
Arme Xaloy: tsja, die eerste tijd bij een nieuwe baan is echt aanpoten en niet altijd leuk. Lekker slapen en morgen opnieuw beginnen.

Jeetje Swis, wat zijn jullie al lang bijelkaar. Leuk!

Max slaapt al vanaf 17:45 en werd net eventje wakker. Hij hoest nog veel in zijn slaap en net werd het hoesten wat erger en begint hij heel zielig te huilen. Arm, arm kereltje! Ik hoop dat hij vannacht doorslaapt en dat dat wonderen doet...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven