Mode & Beauty alle pijlers

Kappers ellende

02-11-2011 09:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ben even heel boos. Na jaren kort haar, ben ik mijn haar aan het laten groeien. Toch moet je af en toe puntjes laten knippen. Ik heb nogal kappers-vrees, omdat het vaak toch anders wordt geknipt dan je aangeeft.

Maar goed, nu echt erge dooie punten, dus dan moet het maar een keer.

Ik ga zitten en zeg overduidelijk ' Maar EEN PUNTJE ERAF. Ik ben ze aan het laten groeien. ' Nog even gepraat over hoe vaak er dan toch nog teveel wordt afgknipt, blabla. Ik voelde dus een redelijk vertrouwen.

Boven en opzij ging het goed. Wat ze achter knipt, kan je niet zien, tuurlijk. Toen ze klaar was had ze nog een verhaal over iets van ' Achter opgeknipt is leuker, maar je moet maar zien' Zal wel, wil ik niet.

Een hoop zooi erin, haren alle kanten uit, even spiegel overal snel langs en ik stond buiten.

Thuis gekomen was ik het altijd meteen en doe mn haar op mn eigen manier. Schrok me rot! Waar mn haar achter bovenop toch zeker al eencentimeter 0f 12 was.... Nu nog geen 5 cm! TOTAAL opgeknipt, tot op de kruin boven op mn hoofd.

Ik ben zooo boos! Kan wel gaan klagen, maar eraan knippen kan niet meer. Nog ' banger' om ooit nog eens naar een kapper te gaan. Leren ze niet dat je iig moet luisteren en handelen naar de wensen van de klant?! Dat het er niet om gaat wat ZIJ mooi vindt, maar wat DE KLANT wil?

Hebben jullie dat nu ook weleens? Dat er niet wordt geknipt zoals jij het wil?

En hoe voorkom je dat? hoe weet je nu van te voren of een kapper luistert naar je wensen? Ik had toch echt zwaar de indruk dat ze mijn wensen wel begreep ( maar al knippende tot haar eigen conclusie kwam dat opknippen leuker was ). Nu kan weer maanden ' sparen om de lengte terug te krijgen .
Ik ken het... Eigenlijk een keer precies hetzelfde meegemaakt. Ik wilde mn pony bij laten groeien. Had ze heel leuk laagjes-iets bedacht (ik weet geen hout van knippen), en rats daar ging m'n pony weer

Nu mag alleeeeen een vriendin mijn haar knippen (die ook nog kapster is ), want dat vorige incident was dus tijdens het laten groeien terwijl die vriendin een keer niet kon. Dag jaar lang haar sparen...
Ik zou toch zeker teruggaan. Al is het alleen maar om je geld terug te krijgen.
Joh, vervelend zeg! Ik heb de frustratie lang gekend...

Toch adviseer ik dé kapper die je via via van anderen hoort, van vrienden en familie. Ik heb ook zo'n kapper geadviseerd gekregen en ben er nu vaste klant. Al die jaren ook van kapper naar kapper gegaan uit pure ontevredenheid.
Teruggaan en geld terug vragen.
quote:Danayla schreef op 02 november 2011 @ 09:42:

Boven en opzij ging het goed. Wat ze achter knipt, kan je niet zien, tuurlijk. Toen ze klaar was had ze nog een verhaal over iets van ' Achter opgeknipt is leuker, maar je moet maar zien' Zal wel, wil ik niet.

Dat voel je toch?!

Ik snap dat je baalt, maar waarom nou niet even uitgebreid in de spiegel kijken als je daar bent! Zeker omdat je blijkbaar voor het eerst bij deze kapper was.
Jaaa daarom stel ik de kapper ook uit.

"weet u zeker dat een pony , een dit, een dat met mijn haar gaat?"

Jaa zeker mevrouw, dat gaat prima, blijft perfect zitten.

En tijdens het knippen komt ze tot de conclusie dat er hele lelijke open plekken van kwamen en moest ik het dus maar met speldjes proberen opzij te werken..

Laatste keer dat ik nu ben geweest was in juni.
Ik ken het, de kappersfobie.. ik ging nog 10 keer liever naar de tandarts, totdat ik mijn huidige kapster leerde kennen (ook via via)..
Ik als kapper schaam me..
Ik ben zo blij dat ik nu eene fijne heb.

Eerder ben ik ook met pluishaar (gesneden met een niet scherp mesje in heel fijn haar), scheve pony (kruintje 'vergeten') of een model wat er na een halve week weer uit was thuis gekomen.
Ik ga sowieso nooit naar de kapper.

Mijn haar is gewoon recht geknipt, en dat houd ik zelf bij of ik laat een familielid/vrienden bijknippen.

Maar zou je niet sowieso terug moeten gaan naar die kapster alleen al omdat je zelf niet tevreden bent? Zij weet dat niet als niemand dat tegen haar zegt en zal bij haar volgende klant weer haar eigen plan trekken.

Ze heeft gewoon te doen wat de klant vraagt.
quote:Tuorrebout schreef op 02 november 2011 @ 09:48:

Ik zou toch zeker teruggaan. Al is het alleen maar om je geld terug te krijgen.

Dat lijkt mij persoonlijk dan weer het minst belangrijke. Ik zou mijn verhaal willen doen, en uit willen leggen wat er voor mijn gevoel mis is gegaan.

Een beetje goede kapper biedt je dan alsnog een gratis behandeling aan maar dat zou mij verder worst wezen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Eigenlijk vind ik het alleen maar irritant dat sommige kappers 'gedwongen' met je praten. Ik wil gewoon zitten en genieten. Niet praten over mijn werk, studie of toekomst. Dat was zo'n irritant meisje die ik laatst had!

Maar wat ik me afvraag, meestal laten ze toch zien hoe het is geworden van de achterkant met een spiegel? Kon je het daar niet al zien?
quote:ditendat schreef op 02 november 2011 @ 10:23:

Eigenlijk vind ik het alleen maar irritant dat sommige kappers 'gedwongen' met je praten. Ik wil gewoon zitten en genieten. Niet praten over mijn werk, studie of toekomst. Dat was zo'n irritant meisje die ik laatst had!

Dit is ook de reden dat ik zo'n hekel heb aan de kapper!

Altijd dat verplichte geouwehoer, ik snap dat niet. Ik geef altijd hele korte antwoorden, en zwijg daarna in alle talen, in de hoop dat ze de hint oppikken. Maar helaas.

Verder heb ik ook verschillende keren meegemaakt dat ze inderdaad een ander model knipten dan ik wilde. Ik ben, haartechnisch gezien, een fan van simpel en basic. De meeste kappers daarentegen, houden van trendy en vooral hóge kapsels! 'Zo leuk, een hoge kruin'. En zo heb ik dus eens weken constant m'n haar naar beneden lopen duwen, omdat m'n kruin elke keer omhoog floepte. Voelde me tijdens die weken echt ongelukkig.

Tegenwoordig knipt mijn nicht het. Zij is ook kapster, weet precies wat ik wil (niet veel bijzonders dus), en HOUDT zich daar ook aan! Een verademing. Ze woont niet om de hoek, maar dat maakt me niks uit. Ik maak er graag wat kilometers voor.
Ben getraumatiseerd voor het leven, door jarenlange kapperstirannie
Ik laat mijn haar ook groeien, maar ik heb het idee dat mijn kapper het daar niet mee eens is. De afgelopen keren knipt ze het steeds weer op dezelfde lengte. Ik zit ook aan een andere kapper te denken.
Ik zou terug gaan om mijn ergernis te uiten. Mij is dat ook eens gebeurd en ik ben sindsdien niet meer naar een kapper geweest (dat is nu... alweer 20 jaar geleden) Ik knip het voortaan zelf wel.
Ik vind inderdaad ook dat je terug moet gaan. Die kapster mag best weten dat je totaal niet tevreden bent over haar werk. Dat zal ze niet leuk vinden om te horen, maar dan ben jij in ieder geval niet de enige die zich hier rot om voelt.

Wat je zegt is natuurlijk waar; ze kan het er niet meer aanknippen. Maar het lucht allicht iets op.
Gelukkig niet meer herkenbaar. Er zijn 2 kapsalons waar ik vol vertrouwen heen ga. Het is even zoeken en het kost wat meer, maar dat heb ik er wel voor over.
Liever elitair dan een pauper!
En inderdaad teruggaan! Mijn haar is 5 jaar geleden ofzo een keer verneukt door een kapster. Mijn zus heeft het toen hersteld, maar achteraf had ik wel spijt dat ik niet ben teruggegaan om in ieder geval even te klagen.
Liever elitair dan een pauper!
Lijkt me ook dat je dat voelt toch!! Ik zou wel terug gaan of even bellen. Verder kan je er weinig aan doen nu...

Maar inderdaad, ik heb ook nooit zin om te kletsen bij de kapper. Ik vind het altijd heerlijk als ze aan mijn haar zitten en wil dan lekker wegdutten

Ik ben in juli voor het laatst geweest en moet ook nodig weer gaan! Maar weet gewoon even niet wat ik met mijn haar wil. Het liefst zou ik naar Utrecht gaan (Rob Peetoom ?) misschien dat ze daar een idee hebben! Maarja, dat is ook weer zo ver weg! En in de buurt weet ik op het moment even niet waar ik heen moet.
Heel rot, maar ik snap toch ook niet dat je daar pas achter komt als je thuis bent. Zo een stuk eraf moet je daar toch ook zien?

Ik heb net het tegenovergestelde probleem. Ik heb heel kort haar, en krijg altijd commentaar van de kapsters (met zelf lang haar) als ik het weer kort wil laten knippen. Als ze klaar zijn moet ik er altijd op staan dat ze er toch nog wat centimeters moeten afknippen.

Ik ga dan ook liever naar herenkappers, daar heb ik dat probleem niet. En daar ben je meestal ook niet verplicht om een babbeltje te slaan met de kapper.
quote:nephthys schreef op 02 november 2011 @ 11:54:

Heel rot, maar ik snap toch ook niet dat je daar pas achter komt als je thuis bent. Zo een stuk eraf moet je daar toch ook zien?

Ze dacht misschien: 'Als ik het eenmaal gewassen heb, valt het mischien wel mee....'

Maar niet dus.
De kapster vertelde dat haar baas 2 weken op vakantie is. Ik wacht dus even met terug gaan tot hij er weer is.

Dat ik het niet meteen in de gaten had: Opzij en voor is er niet zo heel veel af. Prima, ben ik tevreden mee. Juist achter is er veel af ( opgeknipt) ( kan je nagaan hoe de verhoudingen nu zijn...). Ze had er zo'n berg smurrie in gedaan en het zo vreemd gestyld, floepte er met de spiegel langs, dus kon niet echt goed kijken.
de onderlengte achter was dus nog niet zo heel lang, maar wel zo goed als op 1 lengte. Nu dus helemaal opgeknipt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven