Ervaringen met stalken?

03-11-2011 02:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst stuitte ik op dit artikel uit 2010:

http://www.hpdetijd.nl/20 ... kt-terroriserende-stalker

Hierin blijkt een politicus een verleden te hebben al stalker- hij heeft tijdens zijn relatie meerdere malen zwijgtelefoontjes gepleegd naar zijn vriendin toe, en toen het uit was heeft hij haar nog telefonisch bedreigd.

Zelf heb ik ook een stalker gehad, maar ik heb nooit geweten wie het was. Ik kreeg rond mijn 16e vaak berichtjes op mijn profielsite dat hijme weer had zien fietsen, met details die alleen ik kon weten ( dat mijn lamp stuk was, dat ik uitweek voor een groep kinderen). Diegene heeft nooit zijn naam willen geven, en ik heb er nooit werk van gemaakt- ergens denk ik nog steeds dat het een flauwe grap was van iemand.Diegene had namelijk ook vaag contact met mijn "buddies", misschien als cover up. Ergens vind ik dat wel jammer, want het was best eng- vooral achteraf gezien. Gelukkig ben ik nooit bedreigd door diegene en zijn er geen rare dingen gebeurd, het contact met mijn stalker is nu al 7jaar niet bestaand.

Ik mag nog van geluk spreken natuurlijk, want er zijn mensen die soms jarenlang zijn geterroriseerd en bedreigd.. soms tot de dood aan toe. Dat vind ik wel heftig, maar omdat ik zelf een interesse heb in psychologie, ook enorm interessant om over te lezen.

Zelf heb ik trouwens ook een beetje "gestalkt", maar dat viel vooral onder "google dat lekkere ding eens, wie weet wat je tegen komt". Mensen achtervolgen en lastgivallen heb ik nooit gedaan.
Hoe vervelend ik het voor je vind, je post is wat ongepast gezien 1 van de forummers serieus wordt gestalkt. Fijn dat jij er geen last van hebt gehad. Zij wel
En daar heb jij je speciaal voor aangemeld?
Mijn ex heeft mij anderhalf jaar lang lastiggevallen.

Werkelijk stalken mag je dat geloof ik niet noemen maar ik werd al gestoord van het getreiter, de vervelende 'verrassingen' en de dreigementen.

Je wenst het je ergste vijand niet toe, een stalker.
iemand googlen is geen stalken!
Ja, ik ben gestalkt. Ik typ mijn verhaal ff op laptop, want op ipod gaat het niet zo snel!
quote:VotesforLeo schreef op 03 november 2011 @ 03:06:

Hoe vervelend ik het voor je vind, je post is wat ongepast gezien 1 van de forummers serieus wordt gestalkt. Fijn dat jij er geen last van hebt gehad. Zij wel

Vooropgesteld dat ik het echt heel erg vind dat er iemand hier op het forum (en dan blijkbaar ook buiten het forum om) gestalkt wordt is dit toch geen reden om dan geen topic over stalken te mogen openen? Ten eerste weet niet iedereen hiervan (ik zit dagelijks op viva, lees heel veel mee, en heb geen idee waar je het over hebt) en ten tweede vraag ik me af of een heel andere forummer daarover dan geen topic meer mag openen omdat het confronterend is voor de bewuste forummer. Er zijn heel veel dingen die hier beschreven worden die confronterend kunnen zijn voor anderen. Of zijn er redenen om aan te nemen dat doctorcat de stalker is van deze forummer?

En nogmaals, wie het ook betreft, ik vind het heel erg voor diegene want het lijkt me dood- en doodeng.

Mijn oma werd telefonisch gestalkt door haar ex totdat hij door een hersenbloeding niets meer kon en haar nummer dus niet meer kon intoetsen. Ze waren allebei de 75 al gepasseerd toen het begon en hij was ruim over de 80 toen hij een hersenbloeding kreeg. Hij belde regelmatig midden in de nacht en hing dan weer op. Hoewel hij aan de andere kant van het land woonde vond zij het vooral in het begin erg eng. Het heeft jaren aangehouden maar hij heeft gelukkig nooit de auto gepakt om naar haar toe te gaan oid.
Ik ben ook een tijdje gestalkt, gelukkig maar heel kort, een maand of 6. Door mijn ex. Die stuurde ook steeds berichten waar hij me had gezien en gooide oude bladeren door de brievenbus. Een keer kwam ik 's nachts thuis en toen stond hij net buiten het licht van een straatlantaarn op me te wachten. Toen ben ik zoooo bang geweest... Maar hij deed niets en ik ben snel naar binnen gerend. Dat was misschien nog wel het engste, dat hij gewoon bleef staan.

Achteraf denk ik dat hij hoopte dat ik wat tegen hem zou zeggen, hem zou provoceren, maar dat hij in de war was omdat ik naar binnen ging. Mijn auto was daarna wel bekrast.
Iemand in mijn naaste familie is een tijd gestalkt door een zeer gestoord persoon. Die zit nu voor een jaar vast.

Maar dat was echt doodeng kan ik je wel vertellen.
Eens met Kaetje. Goed gezegd.

Er worden vaker topics over hetzelfde onderwerp geopend. Dat kan gaan over iets onschuldigs (hoe maak ik een lekkere lasagne) tot iets heftigs (ik heb mijn kind verloren in de zwangerschap). Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen verhaal, ook al is het een erger dan het ander.
Iemand Googelen is idd geen stalken. Stalken is iemand continue benaderen, op welke manier dan ook. En dat is idd ontzettend bedreigent. Als je er meer over wilt lezen, dan zijn er hier al enorm veel topics over geopend in de loop der jaren. Als je dat echter bestempelt als 'leuk en interessant leesvoer' dan denk ik dat je niet echt begrijpt wat stalken met een mens doet.
Ik ben ook drie jaar gestalkt. Door een ex. Als ik s'avonds de hond uitliet stond zijn auto om de hoek, als ik stappen was en hij had me gezien (ondanks dat ik mijn best deed hem te ontwijken, elke keer ergens anders naartoe te gaan enz) volgde hij me naar huis. Hij viel me op mijn werk lastig en bij mijn huis (stak zelfs hele verhalen af tegen de huisbaas), belde me te pas en te onpas, om over de inhoud of het gebrek aan inhoud maar te zwijgen. Hij had ook contact met een zogenaamde "buddie" van mij (zogenaamd kwam ik achteraf achter) die blijkbaar elke keer mijn nieuwe nummer doorgaf aan hem. Dus uiteindelijk maar een klacht ingediend en die zogenaamde buddie niet meer ingelicht of niets.
quote:VotesforLeo schreef op 03 november 2011 @ 03:06:

Hoe vervelend ik het voor je vind, je post is wat ongepast gezien 1 van de forummers serieus wordt gestalkt. Fijn dat jij er geen last van hebt gehad. Zij welIk ben nu wel benieuwd wie het is. Is er een topic van?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 november 2011 @ 09:29:

Eens met Kaetje. Goed gezegd.

Er worden vaker topics over hetzelfde onderwerp geopend. Dat kan gaan over iets onschuldigs (hoe maak ik een lekkere lasagne) tot iets heftigs (ik heb mijn kind verloren in de zwangerschap). Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen verhaal, ook al is het een erger dan het ander.

Eens idd goed gezegd.

Daarnaast kan je soms iets ook niet weten. Er gebeurt hier blijkbaar ook van alles achter de schermen als ik sommige topics mee lees.
quote:Iwannalive schreef op 03 november 2011 @ 11:13:

[...]

Ik ben nu wel benieuwd wie het is. Is er een topic van?

Topic is weggehaald.

Ik heb gelukkig nooit last gehad van een stalker.
quote:Iwannalive schreef op 03 november 2011 @ 11:13:

[...]

Ik ben nu wel benieuwd wie het is. Is er een topic van?Er was een topic van, maar dat is achter de schermen gezet en dus voor niemand leesbaar momenteel. Dus zelfs als je nu, voor het openen van 'n topic over stalking, eerst het hele forum had nagezocht of er al iets over geschreven werd, dan had je er nog geen weet van gehad.
Mijn ex heeft me gestalkt, volgde me overal, sliep nachtenlang voor mijn huis, viel mij en mijn vriend telefonisch lastig, heeft dmv anonieme tips voor een hoop gelazer met instanties gezorgd, heeft bij me ingebroken, bedreigd en ik kan nog wel even doorgaan maar dan word ik te herkenbaar.

Slechts een handjevol mensen weet waar ik precies woon, omdat ik niet goed weet wie ik wel of niet kan vertrouwen (hij hangt nogal een zielig verhaaltje op, ik praat er verder niet over dus er zijn mensen die hem geloven), ik kom niet meer op plaatsen waar ik altijd kwam en sowieso niet te vaak ergens, laat staan als ik bekenden heb gezien.

Woon nog in dezelfde stad, als ik hem tegenkom ergens komt er familie om te zorgen dat hij me niet kan volgen, maar het blijft frustrerend.
Hoe moet ik weten dat een van de forummers word gestalkt als ik me net heb aangemeld? Ja ik heb mij speciaal hiervoor aangemeld, omdat Viva een vrouwen forum is en ik het idee heb dat vrouwen meer worden gestalkt dan mannen. Het is gewoon een interessant onderwerp.
quote:nummerzoveel schreef op 03 november 2011 @ 09:30:

Iemand Googelen is idd geen stalken. Stalken is iemand continue benaderen, op welke manier dan ook. En dat is idd ontzettend bedreigent. Als je er meer over wilt lezen, dan zijn er hier al enorm veel topics over geopend in de loop der jaren. Als je dat echter bestempelt als 'leuk en interessant leesvoer' dan denk ik dat je niet echt begrijpt wat stalken met een mens doet.

aannames. Ik lees ook weleens over misbruik, pedofilie, mishandeling. Sommige dingen zijn zo bizar voor een buitenstaander, ik wil het kunnen bevatten.

Overigens weet jij verder niks van mij of mijn leven, dus je aanname is ongepast:) Dit is het laatste wat ik er over zeg want ik kom hier niet om aangevallen te worden maar om verhalen te lezen.
quote:fiercelemon schreef op 03 november 2011 @ 09:15:

Iemand in mijn naaste familie is een tijd gestalkt door een zeer gestoord persoon. Die zit nu voor een jaar vast.

Maar dat was echt doodeng kan ik je wel vertellen.Heftig! Vaak hoor je dat de politie niets doet tenzij diegene geweld gebruikt... wil je er wat meer over kwijt?:O
quote:justme27 schreef op 03 november 2011 @ 11:51:

Mijn ex heeft me gestalkt, volgde me overal, sliep nachtenlang voor mijn huis, viel mij en mijn vriend telefonisch lastig, heeft dmv anonieme tips voor een hoop gelazer met instanties gezorgd, heeft bij me ingebroken, bedreigd en ik kan nog wel even doorgaan maar dan word ik te herkenbaar.

Slechts een handjevol mensen weet waar ik precies woon, omdat ik niet goed weet wie ik wel of niet kan vertrouwen (hij hangt nogal een zielig verhaaltje op, ik praat er verder niet over dus er zijn mensen die hem geloven), ik kom niet meer op plaatsen waar ik altijd kwam en sowieso niet te vaak ergens, laat staan als ik bekenden heb gezien.

Woon nog in dezelfde stad, als ik hem tegenkom ergens komt er familie om te zorgen dat hij me niet kan volgen, maar het blijft frustrerend. Jezus, wat een idioot die ex van je. Ook dat slapen voor de deur wat ik zo lees, wat willen die mensen bereiken daarmee? Lijkt me ook best oncomfortabel, zo op de stoep in de kou, dan ben je echt wel ziek.

Heb je geen instanties ingeschakeld?
quote:flutzel schreef op 03 november 2011 @ 10:59:

Ik ben ook drie jaar gestalkt. Door een ex. Als ik s'avonds de hond uitliet stond zijn auto om de hoek, als ik stappen was en hij had me gezien (ondanks dat ik mijn best deed hem te ontwijken, elke keer ergens anders naartoe te gaan enz) volgde hij me naar huis. Hij viel me op mijn werk lastig en bij mijn huis (stak zelfs hele verhalen af tegen de huisbaas), belde me te pas en te onpas, om over de inhoud of het gebrek aan inhoud maar te zwijgen. Hij had ook contact met een zogenaamde "buddie" van mij (zogenaamd kwam ik achteraf achter) die blijkbaar elke keer mijn nieuwe nummer doorgaf aan hem. Dus uiteindelijk maar een klacht ingediend en die zogenaamde buddie niet meer ingelicht of niets.

Hij loog dat een vriend van je het nummer gaf of die vriend loog dat hij je vriend was en werkte met hem samen? Is me niet zo duidelijk.

Hoe kwam hij aan die informatie? is er nooit iemand van je vriendenkring naar hem toe gestapt?
quote:eleonora schreef op 03 november 2011 @ 06:20:

Mijn ex heeft mij anderhalf jaar lang lastiggevallen.

Werkelijk stalken mag je dat geloof ik niet noemen maar ik werd al gestoord van het getreiter, de vervelende 'verrassingen' en de dreigementen.

Je wenst het je ergste vijand niet toe, een stalker.

Hoe is het gestopt? Heb je aangifte gedaan?

Ik heb zelf nooit echt een stalkende ex gehad, wel een ex die dan achter mijn rug om over mij lulde in de hoop dat ik zou reageren, maar dat is het enige. Lijkt me zo eng als iemand die je honderd procent vertrouwde nu opeens je grootste vijand is.
quote:doctorcat schreef op 03 november 2011 @ 12:25:

[...]

Jezus, wat een idioot die ex van je. Ook dat slapen voor de deur wat ik zo lees, wat willen die mensen bereiken daarmee? Lijkt me ook best oncomfortabel, zo op de stoep in de kou, dan ben je echt wel ziek.

Heb je geen instanties ingeschakeld?

In eerste instantie durfde ik dat niet omdat hij iets strafbaars wist van familie van me en dreigde dat te verraden als ik hem "tegenwerkte" maar toen ie dat eenmaal verraden had, ben ik wel naar de politie gegaan, maar toen waren we al een jaar verder.

Helaas te weinig bewijs, dus er is geen zaak van gekomen, hij moest alleen komen praten op het bureau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven