Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Zo Scuba, redenen genoeg om er nu al tegenop te zien, haha. Ook wel weer leuk zo'n nieuwe fase.

Ik kan me trouwens jouw vermoeidheid wel voorstellen met alle ontwikkelingen van de afgelopen weken. En heeft het er bij Miss misschien stiekem niet ook iets mee te maken?
Scuba, jij ook zo moe geweest dus? Ik word er echt gek van. Ik ben best gewend om op tijd naar bed te gaan, maar normaal gesproken ben ik toch behoorlijk energiek. Word er gestoord van om zo weinig puf te hebben.

Heb me trouwens zojuist met gevaar voor eigen leven in de 3 voor 2 avond van toys xl gestort. Grote cadeaus voor de jongens en s gekocht. Pfff, doe ik nooit meer, wat een gedoe!

Morgen hebben de kids studiedag, wel lekker om even niks te hoeven. Dagje chillen met mijn zus en nichtje.
LB, die kerels van ons lijken echt op elkaar qua karakter! Het valt me iedere keer weer op. Hoe is het nu met pansje?

Miss, wat dapper van je :-) Maar wel fijn dat je zo goed geslaagd bent! Hopelijk voel je je snel weer energieker.

Scuba, jij geeft inderdaad redenen genoeg om tegen schoolgaande kinderen op te zien. Nu ben ik nog blijer dat het nog even duurt :-)

Ach, onze arme uk was gisteren zo vreselijk moe dat ze zich geen raad meer wist met zichzelf. Ze kon alleen nog maar huilen, zelfs toen ze haar speen had. En overal waar we haar aanraakten (ze moest in bad), zei ze dat het zeer deed. Echt heel sneu. Ik kon bijna wel meehuilen. Gelukkig sliep ze snel (maar wel heel onrustig met veel praten in haar slaap). Vanmorgen was er niets meer aan de hand. Gek hoor.
ZWAAI!

niets gelezen...sorry! maar wilde even laten wetendat de kleine man het super doet! verder heeeeeeel rustig aan.
Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje, Sanloes! Hoe is het met jou zelf? Gaat het nu beter met je bekken?

Even een vraagje. Half november gaat uk naar een andere groep binnen het kdv. Ze zat nu bij 0-3 jarigen en gaat naar een groep met 2-4 jarigen. Is het dan gebruikelijk dat je ook tracteert? Lijkt mij een beetje overdreven namelijk.
Sanloes, fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat. Genietze en blijf rustig aan doen!

CD, hier is de overgang naar nieuwe groep altijd rond verjaardag. Dus om die reden heb ik zoon niet laten trakteren. Maar ik weet niet of het bij jullie gebruikelijk is? Als jij het niet nodig vindt, gewoon niet doen. Maar misschien wel wat voor de leidsters als bedankje? Ik had wel voor alledrie een Hema-bon me iets kleins erbij en voor de groep een leesboekje over een aap omdat Hansje een aap als lievelingsknuffel heeft.

Die kerels van ons lijken inderdaad op elkaar, CD.

Met Pansje gaat het redelijk goed. Vind het wel altijd dilemma wanneer ze weer naar kdv kan. Of het nog echt diarree is, vind ik ook altijd lastig te beoordelen bij zo'n kleintje. Wel nog vaak poep en ook wel iets buikpijn volgens mij, maar verder merk ik weinig aan haar. Het wordt eigenlijk stiekem weleens tijd om weer een normale dag te werken...
Sanloes, fijn dat het goed gaat allemaal!

Hier lekker rommeldagje gehad. Was even goed voor me denk ik. Iets minder moe. Was misschien toch een moeilijke overgang naar wintertijd.

Nog even wat accessoires gehaald voor kamertje S, lief lampje en boekenplankje. T weekend nog even een klein stukje verven en haar naam in houten plankjes erop zetten.

Cd, wat zielig van uk. Was ze zo moe van het kdv? Hier is S ook wel eens erg moe aan t eind van de dag. Altjd lastig omdat je dan nog zoveel moet doen (koken en eten enzo) en zelf ook moe bent. Dan ben ik altijd wel blij als het 7 uur is en de ukkies in bed liggen...

Vriend is heel lief nu weg om junkfood voor me te halen. Had ineens heel veel trek en niks meer in huis. Lieverdje..
Sanloes goed zeg dat het zo super gaat met jullie jochie en blijf vooral rustig aandoen. Hoe gaat het nu met je bekken?

Ach wat sneu voor Pansje (en ook haar moeder ) dat ze nog zo'n last heeft van diarree. Ik kan me nog herinneren dat mini daar ook altijd zo'n last van had. Trouwens nog steeds heeft zij dunne poep (sorry voor details...). Ik ben er wel eens mee naar de HA geweest, maar ze heeft geen pijn en eten en drinken gaat goed dus tja het is niet anders.

Ben je vandaag wel aan het werk gegaan?

Dapper Miss dat je naar zo'n avond bent gegaan. Ik ben altijd van het laatste moment. Ik gok dat ik ergens rond 3 december een winkel in ren en weer met iets er uit komt. Ik weet nog niet of ik een schoen ga zetten. Ik kan me voorstellen dat als je grotere kinderen hebt je de kleinere ook mee laat doen.

Mini gaat trouwens wel voor het eerst sintmaarten lopen met de buurkinderen. Ze is al druk aan het oefenen met liedjes.

CD toen mini van de babygroep naar de dreumesgroep ging heb ik wel iets gegeven aan de leidsters. Ik geloof iets van chocola en een kaartje waarin ik hun bedankt heb voor de goede zorgen. Mini gaat nu bijna naar de volgende groep. Bij ons op het kdv hebben ze drie/vier groepen. Babygroep tot ongeveer 1/1,5 jaar, de volgende is van ongeveer 1 tot 2/2,5 jaar en dan nog een groep 2 tot 4 jaar. Waarbij bij de laatste groep de de oudste kindjes regelmatig apart van de groep dingen doen (beetje peuterschool idee).

Mini zou wel al een groep op kunnen schuiven maar die zit aardig vol. Maakt haar volgens mij allemaal niet uit (en mij dus ook niet).

Ik zal haar zo even voor de tv wegplukken en even boodschappen gaan doen. Ik ga maar met de buggy omdat ze de laatste tijd niet echt wil luisteren en ik heb niet altijd meer de energie (buik gaat in de weg zitten) om er achter aan te gaan. Ik ben trouwens enorm verkouden, pff ik kom vermoeider uit bed dan dat ik daar in ga.

Ik had het gisteren na mijn werk helemaal gehad en had zowaar mijn eerste harde buiken na een werkdag, zo dat was niet fijn. Nou ja maar even rustig aan doen
Haha ik lees nu pas je laatste zin Miss Haha junkfood. Hmm je bent niet zwanger? Zulke dingen heb ik momenteel ook (maar no way dat vriend zoiets zou gaan halen trouwens, misschien maar goed ook anders groei ik helemaal dicht)
Ja, erg hè? Nee, ik ben zeker niet zwanger, als er iets is dat ik zeker weet, dan is dat het wel.

Vriendlief kan erg lief zijn hoor (en had ook wel zin in iets denk ik zo), geen klachten op het moment...

Ik doe Sint over het algemeen hetzelfde à,'s jij wicki, dacht het nu eens anders aan te pakken. Denk eigenlijk dat de 3 december optie beter bij mij past, geloof niet dat ik het nog eens zou doen zo...

Moet nu even heen en weer naar school met oudste en vriendje (oudste kan we zelf, maar vriendje loopt wa moeilijk)
Rustig hier, iedereen aan het genieten van een prachtig mooi weekend?

Vanochtend met the family bij een vriendin en haar gezin op bezoek geweest. Hansje heeft heerlijk gespeeld, had er echt geen kind aan. Met Pansje gaat het stuk beter. Gisteren naar kdv geweest, wel nog paar keer flinke luiers, maar ze nemen al aanzienlijk af. Ze drinkt in ieder geval prima en heeft zich op bezoek ook voorbeeldig gedragen.

Morgen helemaal niks in de planning, ook weleens lekker.
Nou, ik was met name druk met een kinderfeestje en een heel stel vierjarige kleuters. Manlief had iets voor zijn werk vandaag en was dus de hele dag de hort op, dus ik kon het in mijn eentje oplossen. Gelukkig waren mijn ouders zo aardig om zoonlief een paar uurtjes mee op stap te nemen, en kwam mijn zusje tijdens het feestje helpen om de kinders in het gareel te houden. Natuurlijk heerlijk weer, dus na de gebruikelijke spelletjes (stoelendans, koekhappen, kadootjes verstoppen, etc) en cakejes te hebben versierd en opgegeten, zijn we lekker naar buiten gegaan en de speurtocht incl. opdrachten gelopen. Had ik vanmorgen op de valreep nog even snel uitgezet, maar de kinderen waren lekker enthousiast en we waren toch gauw een uur bezig. Daarna nog even een ketting van dropveter met nibbits maken en toen kwamen de moeders alweer om de kinderen op te halen. Toen nog een uur puinruimen natuurlijk, en nu uitgeteld op de bank (en de kinderen in bed) en moed verzamelen voor morgen voor de rest van het feest!
Tjonge wat super rustig hier! Alles goed met iedereen?

Hier heerlijk feestweekend gehad. Altijd druk zo'n verjaardag (alles binnen, de rest van onze verjaardagen kan gelukkig altijd buiten, dat scheelt zó veel!). Dochterlief genoot van het jarigzijn, en daar deden we het voor natuurlijk. Gisterochtend nog snel een tweede barbietaart in elkaar geflanst en daar was ze toch zo blij mee. Wat wel leuk was, is dat ze naast de gebruikelijke gasten (bevriende buren, opa's en oma's, tantes en ooms en nichtje) zelf had gevraagd om een paar van míjn vriendinnen met partner uit te nodigen. Hebben we eigenlijk nooit gedaan, onze vrienden op de kinderverjaardagen, want dan blijf je bezig met feestjes afgaan, maar dit jaar voor het eerst dus toch wel. Vriendinnen voelden zich vereerd natuurlijk en dochterlief vond het echt een verrassing dat ze er waren.

Madame is ook flink verwend. Toppunten: V-tech Storio incl paar spelletjes en alle accesiores (= kinder-tablet), ballerina-pop, het supergrote Duplo ziekenhuis, kaartjes voor Muzical Jip&Janneke, zilveren ringetje en kettinkje, een lading strijkkralen en vormpjes, massa's Play-Doh (écht drie grote verpakkingen, waar laat ik het?) en prinsessenbarbies. Tel daarbij nog op de kleine kado's die men ook nog meeneemt, de kado's van het kinderfeestje, en je kan je voorstellen dat onze hele eettafel dus nu volligt met kado's. Ga het eea wegleggen zodat we in het voorjaar ook nog wat nieuws ziet, anders is het zo veel. Drie keer raden waar ze het meest blij mee was: met de prinsessenkaart met lichtjes en muziek als je hem opent. Tja, zie je hier voor honderden euro's aan kado's staan, en zo zie je maar weer, het hoeft dus niet groot te zijn om er blij mee te zijn. Morgen krijgt ze van ons nog de kado's, oa twee spelletjes, nieuwe balletkleding (complete set incl leren schoentjes), een pottenbakkersschijfje en altijd een boek.Moet nog wel even sorteren vanavond, wat voor verjaardag en wat voor 5 december, want nu ligt alles door elkaar.

Deze week is ze voor het eerst elke dag naar school. Wennen hoor! Ze was nog zo moe vanmorgen, natuurlijk druk weekend gehad, en dan moet ze toch optijd haar bedje uit en op de fiets. Ach, het went vast snel. Deze week geregeld dat ze elke dag na de lunch kan worden opgehaald zodat ze 's middags nog even kan rusten. (lang leve ons superflexibele Kdv/Bso dat ze mee wilden werken).

't Is wel stil in huis, opeens, met maar een kind. Moet er nog steeds aan wennen. Zoonlief is héél makkelijk, kan erg goed alleen spelen, dus als ik boven bezig ben moet ik mezelf echt aanwennen om af en toe even naar beneden te lopen om te kijken waar hij mee bezig is. (zo lagen er net duplo-poppetjes in de vissenkom ).

Verder is zoonlief opeens zo wijs. Hele verhalen en moeilijke woorden, erg leuk om te horen. Is nog niet fit, maar gaat gewoon stoer door. Vannacht weer een grote sprong: meneertje had bedacht ook 's avonds geen pamper meer aan te willen. Ok, zeiltje op het matras en we zien wel. Ging prima, nog helemaal droog vanmorgen! Ik werd wakker toen hij mopperend (zelf!) in de badkamer op het potje zag. Grote jongen. (hij mopperde omdat plassen met een net-wakker-piemeltje niet zo handig gaat, dus alles was nat :-) ). Dus dag pampers voor ons.. Hoewel, we denken toch dat we over een jaar of twee nog een poging gaan doen voor een nummer drie. Geen haast en nu nog niet aan de orde, maar de neuzen staan wel dezelfde kant op inmiddels. Dus wie weet zitten we tzt wel weer opnieuw in de luiers.
Balpen, klinkt als een geslaagd verjaardagsfeest. Zal inderdaad wel vreemd zijn met opeens maar een kindje thuis. Wel lekker rustig. Dat vind ik nu al als ik me maar met een van de twee hoef te vermaken. Dan denk ik echt: waarom vond ik het voorheen zo druk, wat relaxed...

Goede oplossing zo voor de eerste week met het ophalen, echt fijn.

Enne, we wachten af wat betreft die pampers. Leuk dat jullie er uit zijn!
Haha Balpen!! Ik dacht het wel! Ik ben benieuwd of je zolang kan wachten!

Geweldig trouwens, die omschrijving over een net wakker mannetje...

Je dochter goed verwend, wow wat veel kadootjes! Leuk dat ze zelf jouw vriendinnen erbij wilde hebben, wij doen dat ook met kinderverjaardagen, vind het altijd wel gezellig!
Goed feestje gehad dus Balpen! Leuk hoor, en nu het echte schoolleven dus. Zal best even wennen worden denk ik, voor zoon. Maar ja, ook wel even lekker rustig misschien.

En grappig hoe dat werkt hè, dat je het ineens zo rustig vindt als je 'maar' 1 kind hebt. Dat vind ik dus ook al als ik er 'maar' 3 heb... Haha!

Hier wel lekker weekend gehad, zaterdag uitvoering van de turnvereniging die 40 jaar bestaat. S en j allebei meegedaan. Was leuk, trotse G op de tribune die voor iedereen uitgebreid zat te klappen.

Gisteren mijn schoonouders op bezoek, had ik lang niet meer gezien, dus was weer gezellig.

Nu beetje moe (nog steeds), vanavond op tijd erin denk ik...
Ik ben er ook nog. Ik lees wel, maar ben erg moe en heb niet zo'n behoefte om lange lappen te typen. Ik ben sinds vorige week al verkouden en voel me nu echt helemaal futloos. Bovendien deze week toetsweek, dus ik zit de hele dag na te kijken. Echt mijn minst favoriete onderdeel.

Afgelopen vrijdag was een schoolfeest, dat was dan weer erg leuk. Maar ook wel weer vermoeiend. Ik kan me niet herinneren dat ik in de zwangerschap van zoon zo moe was. Wel eens een dagje, maar niet zo allesoverheersend moe.

Mijn schoonzusje voelt haar kindje al een tijdje trappelen en nu voelt haar man het ook al. Ze is 3 weken verder dan ik. Ik heb sinds deze week het idee dat ik onze kleine voel, maar nog zo weinig en zo zacht, dat ik ook nog twijfel of het niet gewoon mijn darmen zijn. Wel zie ik er nu volgens anderen overduidelijk zwanger uit, buik is goed zichtbaar en mijn gezicht schijnt anders te zijn.

Verder is zoon duidelijk in een nieuwe fase beland. Leuk, maar ook wel eens vreselijk vermoeiend. Ook veel slaan, "stomme mama" en tegelijk heel aanhankelijk en angstig. Arme ventje weet zichzelf gewoon even geen raad. Maar goed, ook dat is een faaaaaaaaase.
Jeetje Balpen wat een kadoooooos. Leuk man en dan de Storio? Je mag me vertellen of ze er veel mee speelt hoor want heb er over getwijfeld maar dat ding zoooo duur. Zeker als je die spelletjes er ook nog bij moeten komen. En die pottenbakkersschijf heb ik ook over gedacht maar met kleine slopertje Muk in de buurt wordt dat helemaal niks en een kliederboel hahaha, maar hij lijkt me ook zo leuk. En welke spelletjes geef je? Ben nl aan het twijfelen over Twister. Lijkt me super leuk om te doen en kan best al met die kleine kinderen. Maar eigenlijk wil ik spelletjes alleen maar tweedehands kopen. (ook aangezien spelletjes bij ons op de één of andere manier altijd gesloopt worden en is het niet het spel dan is het wel de doos )

BMS: Een tweede voel je altijd sneller dan een eerste dus het zou heel goed kunnen dat je het al voelt hoor. Spannende fase is dat toch weer. En kan die moeheid niet zijn als een beetje hetzelfde wat ik heb gehad en waar denk ik Miss ook een tik van heeft? Verkouden en heeeeeeel moe? En dat dan in combi met een zwangerschap en een peuterpuber. Lijkt me inderdaad niet fijn.

Miss: Jij voelt je ook nog niet 100% toch? Hoe lang duurt het nu al? Bij mij heeft het ruim een week geduurd en ben nog steeds erg aan het hoesten.
Het is sinds de wintertijd ingegaan is. Ik ben niet verkouden ofzo, maar wel erg erg moe. Val elke middag in slaap op de bank, kan mijn ogen echt niet openhouden. Heel irritant. Ik slaap 's nachts wel goed, ook wel tussen de 7 en 8 uur. Zou voldoende moeten zijn..

Bms: wat fijn dat het zo goed gaat bij je schoonzus. En bij jou natuurlijk. Vervelend dat je zo moe bent, ik herken het wel. Niet van nu bedoel ik, maar ik was ook tijdens allle zwangerschappen hondsmoe. Irritant, maar het gaat weer over.

Wel lastig dat de faaaaaaase van zoon net nu plaatsvindt.

Iemand morgen nog zin in een bakkie trouwens? Wordt een beetje gaar van die lange dagen alleen met de kids..
Klinkt als een geslaagd feestje Balpen! Is ze morgen echt jarig?

En knappe zoon zeg dat hij 's nachts ook al droog is!

Dat ontzettend vermoeide tijdens de zwagerschap herken ik van bij zoon. Toen viel ik na het eten standaard om 7 uur op de bank in slaap. En dan nog 's octends doodmoe wakker worden, ging toen volgens mij na een week of 16/18 een beetje beter.

Scuba: wil je echt Twister achtige doe spelletjes of ook wel bordspelletjes? Hier vind zoon Eendje Kwaak erg leuk, N snapt het nog niet maar vind het wel heel leuk om met ons samen te doen. En verder Memory en Domino vinden ze ook al snel leuk.
O ja, Balpen: vind het wel heel leuk dat jullie de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Ben ook heel benieuwd of het lukt zo lang te wachten!
BMS, leuk om van je te horen. Balen van die vermoeidheid, maar wel bekende kwaal he? Ik was tweede zwangerschap stuk minder energiek dan bij de eerste. Weet niet of dat lag aan feit dat dit een meisje was of omdat het de tweede was.... Wil jij weten of je een jongen of meisje krijgt?

Ik weet niet of er nog een meeting komt, maar anders stuur ik de draagdoek wel een naar je op. Heb toevallig vorige week nog geprobeerd, maar geen succes. Leek me wel handig omdat Hansje altijd met motortje weg wil. Met kinderwagen erachteraan rennen is geen optie.

Miss, ik moet morgen werken. Donderdag kan ik eventueel wel, maar heb toevallig wel zus net gemaild of ze even op koffie komt. Weet niet of ze komt.
Haha, ik vraag me hetzelfde af balpen!

(en hoe zit dat bij jou pada? Jullie ook al neuzen in 1 richting?)
Wow he, zo schrijven we 2 dagen niet en dan opeens iedereen weer tegelijk. Gezellig!

Balpen, het feestjes en de kado's klinken super! Wat leuk dat je meisje zo verwend is en het naar haar zin had. Wat voor tractaties heb je haar vandaag meegegeven naar school? Net als Scuba ben ik wel benieuwd hoe de Storio gaat bevallen. Ik vind het ook best ene duur ding, maar als we daarmee in de toekomst onze Ipad weer terug kunnen veroveren......

Lijkt me ook heel gek om opeens weer maar 1 kind in huis te hebben. En rustig ook. Net als LB, vind ik dat nu ook al, als ik me er maar met 1 hoef bezig te houden. Zeker als dit ukkie is, want die vermaakt zichzelf zo goed. Fijn dat je mannetje ook zo heerlijk alleen speelt. Wat knap dat hij 's nachts nu ook al zindelijk is. De snelle Jelle. Uk wil wel steeds vaker op de wc zitten, maakt dan psssst geluiden en is dan klaar :-) Tja, zo lang zij er lol in heeft.....

En wat fijn dat jullie eruit zijn voor een 3e! Net als de rest ben ik benieuwd of jullie nog zo lang kunnen wachten. Volgens mij, als je eenmaal die beslissing genomen hebt.....

Wat vervelend dat velen van jullie zo moe zijn, al herken ik het ook wel een beetje. Ik slaap in principe genoeg, maar voel me eigenlijk niet uitgerust. Maar zo allesoverheersend moe, is het gelukkig niet. Dat had ik tijdens mijn 2e zwangerschap trouwens wel, BMS (en niet tijdens mijn 1e, LB, dus ligt niet aan het krijgen van een meisje, denk ik). En bij mij was het na een week of 18/19 ook voorbij volgens mij.
Nou, net even bij de buurtjes langs geweest (zie hyves), was heftig, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Miss, mooie foto's van je!! En Sanloes, echt lief!

Balpen nu dan echt gefeliciteerd met je dochter

En over drukte: ik vind 1 al druk, maar daar hoef ik bij Miss niet mee aan te komen, hahaha...

Ik ben niet moe hoor, sport nu twee keer in de week en daar ga je je echt een stuk fitter door voelen is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven