gambia`!!

04-11-2011 15:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist met een vriendin besloten, we gaan naar Gambia!!! Iemand tips? Heb net een boekje gekocht en wil het rustig doorlezen. Ben zelf wel van het ontdekken, grote rugzak mee en zien die wereld, mijn vriendin is meer resort en strand type.

Zijn er leuke kleine georganiseerde rondreizen daar?

Vet veel zin in!!!
Om heel eerlijk te zijn vond ik het er verschrikkelijk vanwege de sexindustrie (oude vrouwen met jonge mannen) en de opdringerige verkopers (hustlers en bumsters genoemd), maar hier heb je denk ik wel wat aan:

Gambia1

Gambia2

Gambia3

Gambia4

Gambia5

Gambia6

Gambia7

Gambia8
Daar gaan toch alle vrouwelijke sextoeristen naartoe?

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=103524

veel plezier;)
Karin

Verder geen tips, maar lees wel graag mee
Toevallig deze week van een kennis gehoord dat je daar als vrouw alleen NIET moet zijn. De seksindustrie speelt hoogtij.

Ze is een week terug (met man en kinderen) en kon zich niet permitteren om een uurtje zonder haar man te vertoeven rondom het hotel.
Twee jaar geleden ben ik hier aan de kust geweest en de vakantie is mij eerlijk gezegd tegengevallen. Je wordt erg veel aangesproken op een erg opdringerige manier, waarbij je niet meer van de persoon in kwestie afkomt (en ja, ik ben wel wat gewend...mijn standaard vakantie speelt zich niet af aan de spaanse costa/in de franse dorpjes). Overigens maakte het niet uit of ik als vrouw alleen liep of dat er een man bij was.

De excursies meer naar het binnenland vond ik wel erg leuk. Wij hebben toen ter plekke een twee daagse trip geboekt waarbij je met een busje met lokale gids op stap ging naar wat stadjes en enkele compounds (als je wat wil geven ter plekke kan je van huis uit balonnen en pennen meenemen, vinden ze erg leuk) waar we ter plekke zelf rond konden kijken. Verder hebben we een boottocht over een rivier met krokodillen en nijlpaarden gemaakt, dit vond ik ook erg leuk om te doen.

Voor jullie wellicht ook een idee of strand en binnenland te combineren?
Mijn advies? Niet gaan! Ben een jaar of 11 geleden geweest samen met een vriendin en het gemiddelde gesprek verliep ongeveer zo: " Are you married?" "No" "Do you want to get married?" "No thank you".
Ik ben er in 1999 geweest. Je moet ze gewoon negeren....verder zijn de bewoners erg vriendelijk. Ik had een plaatselijke gids en ben op plekjes geweest waar je anders niet komt. Samen met een Gambiaanse vrouw eten gekookt in een kookpot bijv.

Ik was ook alleen én blond. Ik ben er zelfs twee keer in 1 jaar geweest en zei dus gewoon JA, als ze vroegen of ik married was. Husband sick...
quote:Nammma schreef op 04 november 2011 @ 17:21:

Ik ben er in 1999 geweest. Je moet ze gewoon negeren....verder zijn de bewoners erg vriendelijk. Ik had een plaatselijke gids en ben op plekjes geweest waar je anders niet komt. Samen met een Gambiaanse vrouw eten gekookt in een kookpot bijv.

Ik was ook alleen én blond. Ik ben er zelfs twee keer in 1 jaar geweest en zei dus gewoon JA, als ze vroegen of ik married was. Husband sick... We zijn nu wel bijna 12 jaar verder en er is veel veranderd in de wereld... ook in Gambia...
quote:Nammma schreef op 04 november 2011 @ 17:21:

Ik was ook alleen én blond. Ik ben er zelfs twee keer in 1 jaar geweest en zei dus gewoon JA, als ze vroegen of ik married was. Husband sick...

Ik was er 2 jaar terug en geloof me negeren is niet meer mogelijk. Zelden zo'n opdringerige bevolking aan de kust meegemakt als daar, vooral de mannen, maar de vrouwen konden er ook wat van .

Ik was ook getrouwd én ik had 3 kinderen (ja ja ), maar dat hielp echt niet meer.

In het binnenland viel het wel mee, maar daar wilde iedereen weer pennen en snoep en dat soort dingen .
Waar is narcisje6? Haar reis annuleren???
Ik hoop het .
quote:Bergje65 schreef op 04 november 2011 @ 17:38:

[...]

We zijn nu wel bijna 12 jaar verder en er is veel veranderd in de wereld... ook in Gambia...Oh ja? Er was toen ook al sekstoerisme, er waren toen ook hustlers en opdringerige verkopers. De mensen zijn heel arm en de mannen proberen (door met een vrouw aan te pappen) op die manier weg te komen uit Gambia.
Horror vakantie. Ik ga nooit meer. Het land is niet echt mooi....er zijn veel mooiere plekken op de aardkloot, en je wordt overal lastig gevallen. Op straat, op het strand, op het vliegveld. Wij waren er gelukkig maar een week. Had ik langer geboekt had ik een vliegtuig eerder terug genomen. Al zou ik geld toekrijgen.... Nooit meer.
quote:Nammma schreef op 04 november 2011 @ 19:14:

[...]

Oh ja? Er was toen ook al sekstoerisme, er waren toen ook hustlers en opdringerige verkopers. De mensen zijn heel arm en de mannen proberen (door met een vrouw aan te pappen) op die manier weg te komen uit Gambia.Ja en nu is het er dus niet meer te harden. Dát is het verschil met toen.
Lijkt me een mooi land, maar zou er inderdaad nooit heengaan.

Ik wil, als oudere vrouw, niet het lachertje van de maand zijn als ik zou vertellen daar heen te gaan
Misschien wil ze er juist heen voor een sexvakantie?
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 18:01:

[...]

Ik was er 2 jaar terug en geloof me negeren is niet meer mogelijk. Zelden zo'n opdringerige bevolking aan de kust meegemakt als daar, vooral de mannen, maar de vrouwen konden er ook wat van .

Ik was ook getrouwd én ik had 3 kinderen (ja ja ), maar dat hielp echt niet meer.

In het binnenland viel het wel mee, maar daar wilde iedereen weer pennen en snoep en dat soort dingen .Teenslippers, sjofele driekwartbroek (knieen bedekt) en hemdje aan en zeggen dat je bij het peace corps zit. Dat wil nog wel eens helpen daar...
Lijkt me een hele slechte combinatie; eentje die wil luieren en eentje die wil ontdekken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vaccinatie is niet verplicht wanneer u op vakantie gaat naar Gambia, maar een inenting tegen Hepatitis A, DTP en gele koorts wordt wel aangeraden. Het is ook verstandig om voorzorgsmaatregelen te treffen wat betreft malaria (dit kan door middel van inenting of het slikken van malariapillen). Een visum is geen vereiste tijdens uw bezoek aan Gambia, het is echter wel van belang dat u in bezit bent van een paspoort dat na terugkomst in Nederland nog minimaal 6 maanden geldig is. Na aankomst in Gambia wordt u op het vliegveld geacht nog ongeveer 10 euro aan toeristenbelasting te betalen.
quote:Branca schreef op 04 november 2011 @ 23:23:

[...]

Teenslippers, sjofele driekwartbroek (knieen bedekt) en hemdje aan en zeggen dat je bij het peace corps zit. Dat wil nog wel eens helpen daar...

Heb jij dat gedaan? Ik was met een vriendin en we hadden hele neutrale kleding aan, maar dat hielp helemaal niets.

Ik ben tijdens een strandwandeling wel eens tot mijn knieën in het water gaan lopen, want dan volgden de bumsters je tenminste niet meer zo hinderlijk. Die waren veel te bang hun mooie sneakers nat te maken, haha.
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 23:39:

[...]

Heb jij dat gedaan? Ik was met een vriendin en we hadden hele neutrale kleding aan, maar dat hielp helemaal niets.

Ik ben tijdens een strandwandeling wel eens tot mijn knieën in het water gaan lopen, want dan volgden de bumsters je tenminste niet meer zo hinderlijk. Die waren veel te bang hun mooie sneakers nat te maken, haha.

Ja, maar wij sliepen ook niet in een resort waar je wordt opgewacht bij de hekken. Maar in goedkope (en vieze) guesthouses. Gezellig met de bus naar Basse Sante Sur, strand je met de hele bus in een durp omdat de chauffeur helemaal was vergeten te tanken. Minivan genomen en 's avonds laat daar toch aangekomen, is er daar echt helemaal NIETS, behalve wat houten hutjes. Ook geen restaurant dus. Gelukkig konden we nog ergens een flesje cola en een stokbrood scoren. Dan geloven ze wel dat je geen rijke toerist bent, maar gewoon een teacher ofzo van het peace corps.

Ik vond het een stom land, maar wel een grappige ervaring. De economie draait daar gewoon op pinda's. :-)

En als de generator van het hele land uitvalt (en dat was toen dagelijks) dan valt bijvoorbeeld ook de elektriciteit van het vliegveld uit, baanlichten, alles. Moeten er eerst een paar mannetjes naar het noodaggregaat sprinten en hoppa alles weer aan.
Ik sliep ook niet in een resort, maar aan de overkant van mijn appartementencomplexje was wel een resort waar wij stiekem gingen zwemmen en zonnen op hun privéstandje (want dan werd je tenminste niet zo lastig gevallen).
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 23:57:

waar wij stiekem gingen zwemmen en zonnen op hun privéstandje .
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 23:57:

Ik sliep ook niet in een resort, maar aan de overkant van mijn appartementencomplexje was wel een resort waar wij stiekem gingen zwemmen en zonnen op hun privéstandje (want dan werd je tenminste niet zo lastig gevallen).Ik snap wel waarom je daar gaat zwemmen en zonnen, maar ik snap niet waarom dat dan stiekem moet. Geen hotelier zo gierig of er valt wel iets te regelen, dat je voor 'n klein bedrag legaal van dat strandje gebruik mag maken. De gasten van dat resort moeten er toch ook voor betalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven